Hop til indhold

FORDOMME


Gæst Afganskmynde
 Share

Recommended Posts

Jeg møder ofte mennesker der synes det er underligt at en stor mand som mig har to små hunde og ikke et par store voldsomme hunde.

 

I tilgift møder jeg mennesker der undres over ta de kommer når jeg kalder og kan gå på plads, for det plejer sådanne nogen jo ikke at kunne.

 

Små hunde?

For'faen, jeg synes Tex og Stella er herre store også savler de helt vildt meget og har kæmpe muskler :cool:..

 

Jeg er ikke bange for dig .. Men dine hunde :scared:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 630
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jesus Christ :damn:

 

Holdte ud til side 8 og gav op..

 

Arghhh... så er du gået glip af alt det sjove :blink:

 

Bliver man en gang slået ud af kurs og ikke lige svare som andre syntes at man skal, så er alle rovdyrene efter en konstant.:shock:

 

Ikke helt rigtigt, jeg har været med da vandene stod højest inden forbudet og listen dukkede op sidste år.... de rovdyr som der var, for mit vedkommende, dengang.. tja dem har jeg da siden hen fået både karma og tak fra i mange andre tråde og indlæg. Man lære med tiden at folk er slet ik så slemme som de giver udtryk for, man skal bare lige lære at "læse" og forstå den måde folk skriver og tolker på. :blink:

 

Ja, jeg kan nu konkludere, at jeg igennem denne traad, ironisk nok kaldet 'Fordomme'. har oplevet saa aabenlys massiv personlig mobning paa HF, paa trods af, at jeg har tilstadighed forsogt at holde en aaben og sober og upersonlig tone igennem hele forlobet.

 

Men paa en maade har min traad, pga. denne aabenlyse fornedrelse fra flere, imod mig som person, egentlig faaet bragt indsigt i et reelt problem, der eksisterer, ogsaa ude i den virkelige verden. At den ideologi med 'at der skal vaere plads til alle' og 'vi skal vaere rummelige', ikke bare skal komme fra munden, men igennem det vi gor, maaden vi lever paa, og maaden vi debattere og forholder os til andre mennesker og deres holdninger...

 

Det anede mig, og det var med denne tanke, at jeg oprettede dette emne :"Fordomme" i forste omgang;-).

 

 

Tankevaekkende ikke...:hjerte:

 

Rigtig god weekend til jer alle.

 

Ejjj nu må du lige klappe hesten .... som ålen sagde "Man må sno sig" :hmm:

 

Ja Tonks har fået 14 dages karantæne.

 

Hvilket jeg opdagede da en bruger fortalte at den "første" var væk, efterfulgt af en ikke ret passende smily.. det var bestemt ikke passende :roll:

 

Pudler har intet med hunde at gøre, de er uintiligente og kan kun bruges til udstilling.

 

De fungere altså også ret godt som fodvarmere i sofaen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Små hunde?

For'faen, jeg synes Tex og Stella er herre store også savler de helt vildt meget og har kæmpe muskler :cool:..

 

Jeg er ikke bange for dig .. Men dine hunde :scared:

 

Self er du ikke bange for mig.

 

Men helt ærligt . Med de to små hunde burde jeg jo være kommet såååå meget ud af skabet. " svanse smiley"

Link til indlæg
Del på andre sites

Self er du ikke bange for mig.

 

Men helt ærligt . Med de to små hunde burde jeg jo være kommet såååå meget ud af skabet. " svanse smiley"

 

Niks.. du mangler hundetaskerne og BLING BLING tøjet til dem :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Arghhh... så er du gået glip af alt det sjove :blink:

 

 

 

Ikke helt rigtigt, jeg har været med da vandene stod højest inden forbudet og listen dukkede op sidste år.... de rovdyr som der var, for mit vedkommende, dengang.. tja dem har jeg da siden hen fået både karma og tak fra i mange andre tråde og indlæg. Man lære med tiden at folk er slet ik så slemme som de giver udtryk for, man skal bare lige lære at "læse" og forstå den måde folk skriver og tolker på. :blink:

 

 

 

Ejjj nu må du lige klappe hesten .... som ålen sagde "Man må sno sig" :hmm:

 

 

 

Hvilket jeg opdagede da en bruger fortalte at den "første" var væk, efterfulgt af en ikke ret passende smily.. det var bestemt ikke passende :roll:

 

 

 

De fungere altså også ret godt som fodvarmere i sofaen :blink:

 

Hvem? Jeg er ikke rigtig med nu :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Ejjj, jeg synes dine hunde passer godt til dig :hjerte:..

 

Og du er da ikke homo, bare lidt fimset

 

 

JEG DRILLER :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

 

Ajjj alzå Hallååå. Daniella Darling intet kunne være mere totalt wrong. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Ja, men i et kort øjeblik var den faktisk kørt over i sporet fordomme hvor vi lige snakker om fordomme overfor valg af hund:blink:

 

 

Ja, men den hoerer stadig til fordomme. Saa det er bare iorden.

 

Mht til afghansk myndeejere, har nogle den fordom at os ejere er: Snobbede, rige og arrogante, bosser eller beromte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv.. det er jeg da meget ked af på hendes vegne :cry:

Men må da indrømme at jeg (nu har jeg kun fulgt med i denne og den anden tråd hvor jeg tænker det er det der ligger til grund) ikke kan komme i tanke om noget "slemt" hun skulle have skrevet; nu ved jeg self. heller ikke hvor grænsen går, men alligevel...

 

Jeg er også totalt forvirret, der er da ikke noget Tonks har skrevet i denne tråd(medmindre det er blevet slettet) der på nogen måde kan måle sig med mange andre af de besvarelser jeg har set her. Jeg sidder da så og tænker på flere af dem så burde total udelukkes pga deres meget nedladende svar og skrivelser mm.:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Ja, men den hoerer stadig til fordomme. Saa det er bare iorden.

 

Mht til afghansk myndeejere, har nogle den fordom at os ejere er: Snobbede, rige og arrogante, bosser eller beromte.

 

HaHa, ja de fordomme kunne jeg godt forestille mig, men det er fordi de ser jo meget VIP agtige ud (if you get my drift?) og tit i film er det de hunde de rige har. :mrgreen:

Regnede også med at det var i orden, men jeg skrev det faktisk som en pæn hentydning fordi det var kørt lidt af sporet igen :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men den hoerer stadig til fordomme. Saa det er bare iorden.

 

Mht til afghansk myndeejere, har nogle den fordom at os ejere er: Snobbede, rige og arrogante, bosser eller beromte.

 

Gad godt vide hvad folk så har af fordomme når man så ejer en Dobber og grå schæfer:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jeg er ked af at fortælle dig det her, men jeg synes på ingen måde du har holdt en sober og upersonlig tone i din tid her på HF.

 

Jeg har med vilje ikke deltaget aktivt i nogle af de seneste tråde. Det skyldes at jeg får en rigtig dårlig mavefornemmelse hver gang jeg ser et indlæg fra din hånd. Jeg husker især din første tid på HF, hvor jeg tit syntes, at du var meget hurtig på aftrækkeren og meget nedladende over for folk. Inklusiv mig selv. Jeg følte mig især meget trådt på ifm. alene hjemme-træning, som jeg har kæmpet og stadig kæmper meget med. Men det blev negligeret af dig og affejet med noget i retningen af, at det nok skyldtes at 'man' ikke magtede at gøre nok for sin hund som hundeejer eller noget i den retning (jeg gider ikke lige lede efter det, og det var heller ikke min tanke at rippe op i gamle tråde).

 

På trods af dine tidligere angreb, har aldrig følt behov for at gøre bruge 'anmeld'-knappen, for det er jo trods alt 'blot' et internetforum. Herre gud, så er det heller ikke vigtigere (med mindre man naturligvis følger sig meget personligt forfulgt). Men jeg vil sige, at jeg godt kan sidde og fortryde lidt, at jeg ikke gjorde brug af knappen dengang du var værst, når du nu åbenlyst sidder og fryder dig over, at et medlem har fået karantæne...

 

 

Jeg er ked af, du har oplevet at jeg har 'traadt' paa dig i en anden traad, og at du har folt dig personligt forfuldt. Det kan jeg slet ikke forstaa, da det aldrig har vaeret intentionen:hjerte:.

 

Personligt synes jeg det er meget nemt at forholde mig til emner, men derigennem er det muligt nogle kan opfatte det personligt for dem fordi emnet ligger dem naert.:hjerte:

 

Jeg har ikke aabenlyst frydet mig over noget, men blot kommet med en kort konstatering. der er en vaesentlig forskel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men den hoerer stadig til fordomme. Saa det er bare iorden.

 

Mht til afghansk myndeejere, har nogle den fordom at os ejere er: Snobbede, rige og arrogante, bosser eller beromte.

 

Da jeg arb i hundesalon i kbh, var det enten svanse eller blondiner med lav IQ og åben sportsvogn, som havde mynder ... sorry men sådan fik jeg min fordom om ejere af den race, da det var det man mest oplevede.

Bevars , den er smuk på sin egen unike måde, men bestem en af de racer hvor der om ejerne nok findes rigtig mange fordomme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Ja da! Beagler er jo den dummeste hunderace... Og man kan jo ikke gå løs med dem, hvilket også vidner om deres lave intelligens...

 

Kan ikke andet end ryste på hovedet af den holdning...

 

 

Hehe jeg melder mig ogsaa paa her. Afghanske Mynder er jo den dummeste hunderace... Og man kan jo ikke gaa loas med dem, hvilket ogsaa vidner om deres lave intelligens...

 

Saa rystes der ogsaa herfra, vi ved jo bedre:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Da jeg arb i hundesalon i kbh, var det enten svanse eller blondiner med lav IQ og åben sportsvogn, som havde mynder ... sorry men sådan fik jeg min fordom om ejere af den race, da det var det man mest oplevede.

Bevars , den er smuk på sin egen unike måde, men bestem en af de racer hvor der om ejerne nok findes rigtig mange fordomme.

DA jeg boede i Spanien var fordommene mod (især) afghanske mynder også langhårede blondiner med lav iq. Lidt henad Paris Hilton og hendes chihuahuaer vil jeg tro.
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ked af, du har oplevet at jeg har 'traadt' paa dig i en anden traad, og at du har folt dig personligt forfuldt. Det kan jeg slet ikke forstaa, da det aldrig har vaeret intentionen:hjerte:.

 

Igen virker det som om du ikke er i stand til at læse indlæggene ordentligt. Jeg skriver på intet tidspunkt, at jeg har følt mig personligt forfulgt (men jeg bliver dog meget provokeret af de der hjerter...).

 

Personligt synes jeg det er meget nemt at forholde mig til emner, men derigennem er det muligt nogle kan opfatte det personligt for dem fordi emnet ligger dem naert.:hjerte:

 

Ja, jeg er ikke i tvivl om, at du synes det er let.

 

Nu bliver jeg desværre nødt til at give et eksempel, for det er svært IKKE at tage en så provokerende udtalelse - efterfulgt af en selvapplauderende smiley - personligt. Og det er nok ikke kun fordi emnet ligger mig nært:

 

Det undrer mig mindre og mindre hvorfor hunde udvikler seperations angst med de ejere de har:klap:

:???::evil::???:

Jeg har ikke aabenlyst frydet mig over noget, men blot kommet med en kort konstatering. der er en vaesentlig forskel.

 

Okay, jamen så lad os lade den ligge, for vi har tydeligvis ikke den samme opfattelse af betydningen af de forskellige smileys...:

 

ja, en enkelt rog ud indtil videre...:blink:
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Igen virker det som om du ikke er i stand til at læse indlæggene ordentligt. Jeg skriver på intet tidspunkt, at jeg har følt mig personligt forfulgt (men jeg bliver dog meget provokeret af de der hjerter...).

 

 

 

Ja, jeg er ikke i tvivl om, at du synes det er let.

 

Nu bliver jeg desværre nødt til at give et eksempel, for det er svært IKKE at tage en så provokerende udtalelse - efterfulgt af en selvapplauderende smiley - personligt. Og det er nok ikke kun fordi emnet ligger mig nært:

 

 

:???::evil::???:

 

 

 

Okay, jamen så lad os lade den ligge, for vi har tydeligvis ikke den samme opfattelse af betydningen af de forskellige smileys...:

 

Jeg synes, at det er lidt forkert at bringe ting ind i denne traad som jeg har sagt i andre traade, uden at medbringe hvilken kontekst de blev skrevet i og til.

 

Mht til forstaelse af det du skrev: Saa fik jeg indtrykket af, at du havde folt dig personligt forfuldt. Og det var hvad jeg opfattede af dit indlaeg, hvis jeg har misforstaaet den del, saa maa du undskylde min fejlagtige antagelse.

 

Jeg mener dog at mine brug af hjerter som du finder meget provokerende, er lidt... at gro ting ud af ingenting - jeg ser et hjerte:hjerte: som ganske harmlost.

 

Hvis man har noget imod det jeg har sagt i andre traade, eller folt sig traadt paa eller lignende, maa folk rigtig gerne skrive mig en mail, og vi kan forhaabenligt faaet lost nogle ting som muligvis er misforstaaelser eller lignende.

 

Jeg synes, det er forkert at bringe gamle ting op i en ny traad, som du gor her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, at det er lidt forkert at bringe ting ind i denne traad som jeg har sagt i andre traade, uden at medbringe hvilken kontekst de blev skrevet i og til.

 

Hvis man trykker på den lille blå pil ud for indlægget, kan man læse hvilken kontekst det blev skrevet i.

 

Nej, jeg føler mig ikke personligt forfulgt (det ville være lidt mystisk, eftersom jeg ikke rigtig har deltaget i nogle af de tråde, som du har været aktiv i i et godt stykke tid - som jeg også skrev).

 

Men hvad skal de så til for de hjerter? (Plus nedladende klappesmileys, og blinke kækt/overlegen smileys). De er jo en del af sproget på et forum, så hvis du er i tvivl om, hvad de egentlig betyder, ville det nok gavne din sag, at du lod være med at bruge dem (for de har jo givetvis nogle indlejrede konnotationer for folk). Næh se mig, jeg kan også tale fint og avanceret, så er det vist i orden at være uforskammet over for folk, hvis bare man pakker det ind i "flotte" ord og smileys, helgarderer sig og spiller hellig, ikke? :hjerte:

Redigeret af Lille Louie
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Hvis man har noget imod det jeg har sagt i andre traade, eller folt sig traadt paa eller lignende, maa folk rigtig gerne skrive mig en mail, og vi kan forhaabenligt faaet lost nogle ting som muligvis er misforstaaelser eller lignende.

 

Det anede mig, og det var med denne tanke, at jeg oprettede dette emne :"Fordomme" i forste omgang.

 

Jeg kan ikke se at en mail korespondence ville løse op for de kommunikative problematikker der er opstået i denne tråd. Tråden er jo ,som du selv skriver oprettet for at bekræfte dine egen fordomme eller holdninger om du vil.

Adskillige har forsøgt på den ene eller den anden måde at forklare dig om de problemer de oplever når der skrives til dig. Men da tråden er oprettet i en anden ånd end den der normalt hersker herinde så kan det kun gå galt.

 

Det eneste jeg kan sige er at dette er sidste gang jeg ønsker at kommunikere med dig, da jeg fremover altid vil være usikker på om du har en skjult agenda i dine tråde.

 

Jeg prøvede at skrive på en pæn og anerkendende måde men desværre har blev mit forsøg totalt latterlig gjort, når tråden øjensynligt var opteret men en anden dagdorden.

 

Og dette er ikke en fordom. Det er min konstatering.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...