Hop til indhold

FORDOMME


Gæst Afganskmynde
 Share

Recommended Posts

Gæst Obama-lamselår
Hør hov! Som lærerstuderende kan jeg ikke lade være med at tage den kommentar som personlig kritik og i øvrigt en MEGET grim fordom :fornaermet:

 

:hjerte:

 

 

(:blink:, bare lige fordi vi ikke kender hinanden.. Endnu)

Nåh ja, undskyld! :genert: Det tænkte jeg ikke lige over (i en tråd om fordomme

:damn::damn: hvor dum kan man være!! :stupid:) :engel:

Men alligevel er det ikke helt en fordom.. For jeg har haft mange lærer, som AM i det indlæg mindede mig om.. Så er det vel næsten erfaring, og ikke en fordom?:vedikke: Men det betyder ikke at alle lærer er sådan! Undskyld igen! :genert:

 

Det er helt i orden :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 630
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nåh ja, undskyld! :genert: Det tænkte jeg ikke lige over (i en tråd om fordomme

:damn::damn: hvor dum kan man være!! :stupid:) :engel:

Men alligevel er det ikke helt en fordom.. For jeg har haft mange lærer, som AM i det indlæg mindede mig om.. Så er det vel næsten erfaring, og ikke en fordom?:vedikke:Men det betyder ikke at alle lærer er sådan! Undskyld igen! :genert:

 

Det er helt i orden :blink:

 

jo næsten... for nu kommer min fordom på banen. Lærere er sådan fordi de til daglig er den klogeste og alvidende i klassen. Når de så kommer ud i den "rigtige" verden kan de ikke slippe vanen og taler ned til folk med en "jeg-alene-vide" holdning.

 

-Jeg har også kendt en del lærere, og 90% falder i den kategori.

Link til indlæg
Del på andre sites

jo næsten... for nu kommer min fordom på banen. Lærere er sådan fordi de til daglig er den klogeste og alvidende i klassen. Når de så kommer ud i den "rigtige" verden kan de ikke slippe vanen og taler ned til folk med en "jeg-alene-vide" holdning.

 

-Jeg har også kendt en del lærere, og 90% falder i den kategori.

 

Min far var lærer, han hørte til de sidste 10% :blink: Han ar for øvrigt populær bl.a. fordi eleverne meget gerne måtte heve en anden mening end ham.

 

Undskyld OT:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man overhovedet tale om OT i den her tråd efterhånden? :vedikke:

 

Jeg kender ikke så mange af de der bedrevidende lærere, heldigvis, så for mig er det en fordom at lærere skulle være sådan (derfor kan andre jo godt opleve det anderledes).

 

Jeg kender dem som mennesker der brænder for deres fag, og for at formilde det. Og som også gerne ser andre have en anden mening. Men også som nogle, der er i fare for at brænde ud pga urimelige arbejdsvilkår eller for høje forventninger.

Pædagogik er en svær kunst; det ses også her i tråden. Formidling og kommunikation er en tovejsproces, der kræver anstrengelse fra begge sider førend det kan give afkast.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh ja, undskyld! :genert: Det tænkte jeg ikke lige over (i en tråd om fordomme

:damn::damn: hvor dum kan man være!! :stupid:) :engel:

Men alligevel er det ikke helt en fordom.. For jeg har haft mange lærer, som AM i det indlæg mindede mig om.. Så er det vel næsten erfaring, og ikke en fordom?:vedikke: Men det betyder ikke at alle lærer er sådan! Undskyld igen! :genert:

 

Det er helt i orden :blink:

 

 

Det var bare for skæg :slem: :blink:

 

Jeg kender godt den type lærer du snakker om. :badr: MEGET godt endda, og for min skyld kan folk sige hvad de vil, for jeg ved, at jeg ikke bliver den slags lærer.

 

Det ligger bare ikke til min natur :engel:

 

Så betragt bare mit indlæg som et lille, ironisk indslag :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Kan man overhovedet tale om OT i den her tråd efterhånden? :vedikke:

 

Jeg kender ikke så mange af de der bedrevidende lærere, heldigvis, så for mig er det en fordom at lærere skulle være sådan (derfor kan andre jo godt opleve det anderledes).

 

Jeg kender dem som mennesker der brænder for deres fag, og for at formilde det. Og som også gerne ser andre have en anden mening. Men også som nogle, der er i fare for at brænde ud pga urimelige arbejdsvilkår eller for høje forventninger.

Pædagogik er en svær kunst; det ses også her i tråden. Formidling og kommunikation er en tovejsproces, der kræver anstrengelse fra begge sider førend det kan give afkast.

 

Jeg ser ikke dit indlæg som OT, her i debatten, nærmest tvertimod!:engel:

 

Og at undervise er nok det sværeste man kan beskeftige sig med overhovedet, der er den menneskelige indstilling nemlig sat på prøve i særlig grad, forstå det på den måde, at hvis den man som lærer eller pædagog vil undervise, ikke bryder sig om en, så er der blokeret for læring, det er bare min erfaring!:-D

 

Tovejskommunikation er vigtig, men svær når fordomme hersker, husk på at fordomme kan være mange ting, og ikke bare manglende viden, fordomme bruges også med stor viden, ja fra politisk side med klogskab, på verdensplan!:shock:

 

Hvis div. højere læreranstalter mener de producerer folk uden fordomme, der kan undervise folk, vil jeg (fordomsfuld) kalde dem løgnere!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser ikke dit indlæg som OT, her i debatten, nærmest tvertimod!:engel:

 

Og at undervise er nok det sværeste man kan beskeftige sig med overhovedet, der er den menneskelige indstilling nemlig sat på prøve i særlig grad, forstå det på den måde, at hvis den man som lærer eller pædagog vil undervise, ikke bryder sig om en, så er der blokeret for læring, det er bare min erfaring!:-D

 

Tovejskommunikation er vigtig, men svær når fordomme hersker, husk på at fordomme kan være mange ting, og ikke bare manglende viden, fordomme bruges også med stor viden, ja fra politisk side med klogskab, på verdensplan!:shock:

 

Hvis div. højere læreranstalter mener de producerer folk uden fordomme, der kan undervise folk, vil jeg (fordomsfuld) kalde dem løgnere!

 

Næh, jeg synes egentlig også jeg holder mig meget godt på sporet :banan:

 

 

Det markerede: Klart :5up:

 

Fordommene bliver måske mindre, når den underviste er sig sin egenproduktion bevidst og derfor stille spørgsmål til sin vidensmængde :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obama-lamselår
Det var bare for skæg :slem: :blink:

 

Jeg kender godt den type lærer du snakker om. :badr: MEGET godt endda, og for min skyld kan folk sige hvad de vil, for jeg ved, at jeg ikke bliver den slags lærer.

 

Det ligger bare ikke til min natur :engel:

 

Så betragt bare mit indlæg som et lille, ironisk indslag :drille:

Jeg er HELT sikker på, at du ikke bliver en af "dem" :engel::mrgreen:

 

Og jeg læste det også som ironisk:blink: og prøvede selv at svare ironisk :slem::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Min far var lærer, han hørte til de sidste 10% :blink: Han ar for øvrigt populær bl.a. fordi eleverne meget gerne måtte heve en anden mening end ham.

 

Undskyld OT:hjerte:

 

Du behover da ikke undskylde;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jeg ser ikke dit indlæg som OT, her i debatten, nærmest tvertimod!:engel:

 

Og at undervise er nok det sværeste man kan beskeftige sig med overhovedet, der er den menneskelige indstilling nemlig sat på prøve i særlig grad, forstå det på den måde, at hvis den man som lærer eller pædagog vil undervise, ikke bryder sig om en, så er der blokeret for læring, det er bare min erfaring!:-D

 

Tovejskommunikation er vigtig, men svær når fordomme hersker, husk på at fordomme kan være mange ting, og ikke bare manglende viden, fordomme bruges også med stor viden, ja fra politisk side med klogskab, på verdensplan!:shock:

 

Hvis div. højere læreranstalter mener de producerer folk uden fordomme, der kan undervise folk, vil jeg (fordomsfuld) kalde dem løgnere!

 

 

Nemlig. to vejs kommunikation er meget vigtig, synes jeg:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er HELT sikker på, at du ikke bliver en af "dem" :engel::mrgreen:

 

Og jeg læste det også som ironisk:blink: og prøvede selv at svare ironisk :slem::engel:

 

Nu går jeg totalt OT (man anfanger hurtigt forumslang :slem:)

 

Når du sætter "dem" i situationstegn, kommer jeg altså til at tænke på Skjerns :lol: De gav da det personlige stedord en helt ny betydning i Korsbæk! :5up:

 

Ps: Jeg er en meget hengiven Matadorfan :klap: :mrgreen: :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Næh, jeg synes egentlig også jeg holder mig meget godt på sporet :banan:

 

 

Det markerede: Klart :5up:

 

Fordommene bliver måske mindre, når den underviste er sig sin egenproduktion bevidst og derfor stille spørgsmål til sin vidensmængde :engel:

 

Ups! :engel: kunne jeg ha undgået :-D

 

Jeg er vist udenfor pædagogisk rækkevidde, men godt forsøgt! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu går jeg totalt OT (man anfanger hurtigt forumslang :slem:)

 

Når du sætter "dem" i situationstegn, kommer jeg altså til at tænke på Skjerns :lol: De gav da det personlige stedord en helt ny betydning i Korsbæk! :5up:

 

Ps: Jeg er en meget hengiven Matadorfan :klap: :mrgreen: :klap:

 

Den er jeg med på, også selvom det er OT. Er der noget bedre end at gå i gang med serien og vide at der ligger 24 afsnit foran?:-D

Elsker mine favoritpersoner og opdager nye nuancer hver gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obama-lamselår
Nu går jeg totalt OT (man anfanger hurtigt forumslang :slem:)

 

Når du sætter "dem" i situationstegn, kommer jeg altså til at tænke på Skjerns :lol: De gav da det personlige stedord en helt ny betydning i Korsbæk! :5up:

 

Ps: Jeg er en meget hengiven Matadorfan :klap: :mrgreen: :klap:

Ja, man gør så! :slem::mrgreen:

Jeg har aldrig set matador :oops: Jeg ville gerne, da de engang sendte det på DR1, men min mor og min onkel fortalte ALT der ville ske i alle afsnittene :roll:.. Så gad jeg ikke at se dem..

Det eneste jeg ved derfra er, at den gamle dame i kørestol dør, da der er en tysker der rører ved hende og at den ene er bøsse :mrgreen::engel:Eller sådan noget i den stil? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, man gør så! :slem::mrgreen:

Jeg har aldrig set matador :oops: Jeg ville gerne, da de engang sendte det på DR1, men min mor og min onkel fortalte ALT der ville ske i alle afsnittene :roll:.. Så gad jeg ikke at se dem..

Det eneste jeg ved derfra er, at den gamle dame i kørestol dør, da der er en tysker der rører ved hende og at den ene er bøsse :mrgreen::engel:Eller sådan noget i den stil? :genert:

 

:lol:

 

http://da.wikipedia.org/wiki/Matador_(tv-serie)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Ja, man gør så! :slem::mrgreen:

Jeg har aldrig set matador :oops: Jeg ville gerne, da de engang sendte det på DR1, men min mor og min onkel fortalte ALT der ville ske i alle afsnittene :roll:.. Så gad jeg ikke at se dem..

Det eneste jeg ved derfra er, at den gamle dame i kørestol dør, da der er en tysker der rører ved hende og at den ene er bøsse :mrgreen::engel:Eller sådan noget i den stil? :genert:

Hvad pokker er det for noget pjat? jeg kunne ALDRIG finde på at fortælle handlingen i en film/serie :engel:

Jeg ææææællllllsssssskkkkker matador...Lad os købe hele serien og se den...

Du er ikke ved at se vores nye film , vel? :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
I hører sammen :shock::lol:

 

 

Undskyld .... :oops:

 

 

 

 

 

 

 

.. Men hun skal da også have ferie :engel::mrgreen:

Ferie :shock::shock:

 

 

 

:mrgreen::mrgreen: og nu det er den her tråd såååå :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...