Hop til indhold

FORDOMME


Gæst Afganskmynde
 Share

Recommended Posts

Gæst Afganskmynde
Det kan jeg godt. Der er ikke noget bedre end at møje sig til og få jord under neglene. Jeg er f.eks. helt vild med at klippe hæk med en hækkesaks - jeg har bare ikke nogen (hæk altså; saksen har jeg). Næh kvinder med respekt for sig selv kan bære alt - også et stykke værktøj :mrgreen:

 

 

Ja, men kun hvis de kan li' det:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 630
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det kan jeg godt. Der er ikke noget bedre end at møje sig til og få jord under neglene. Jeg er f.eks. helt vild med at klippe hæk med en hækkesaks - jeg har bare ikke nogen (hæk altså; saksen har jeg). Næh kvinder med respekt for sig selv kan bære alt - også et stykke værktøj :mrgreen:

 

Jeg har en hel maskinepark af powertools... Er helt vild med dem! Har også renoveret hele huset, i hvert fald været med til det, og kan rigtig godt li' at være handywoman! Meeen, et helt hus, det var godt nok meget, så det er nu rart det er overstået... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg har en hel maskinepark af powertools... Er helt vild med dem! Har også renoveret hele huset, i hvert fald været med til det, og kan rigtig godt li' at være handywoman! Meeen, et helt hus, det var godt nok meget, så det er nu rart det er overstået... ;-)

 

Korvis - Er det så dig jeg skal indkalde til hjælp i sommerferien når vi muligvis skal renovere? :mrgreen:

 

Er en af dem der rigtig, rigtig, rigtig gerne vil SELV - Men absolut ikke aner en skid om værktøj, håndværk og maskiner!

Efter 2 gange at have prøvet at banke et søm i en jernarmeret beton mur, fattede jeg det nok ikke var en god ide - Hvorefter jeg fik boret huller, men ikke lige var bekendt med, de dersens rawplugs :oops:

 

Så det gik selvfølgelig også galt :engel:

 

Er der ikke en god bog a'la "handywoman for dummies", med de mest lavpraktiske ting man skal vide og en beskrivelse af forskelligt værktøj? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Korvis - Er det så dig jeg skal indkalde til hjælp i sommerferien når vi muligvis skal renovere? :mrgreen:

 

Er en af dem der rigtig, rigtig, rigtig gerne vil SELV - Men absolut ikke aner en skid om værktøj, håndværk og maskiner!

Efter 2 gange at have prøvet at banke et søm i en jernarmeret beton mur, fattede jeg det nok ikke var en god ide - Hvorefter jeg fik boret huller, men ikke lige var bekendt med, de dersens rawplugs :oops:

 

Så det gik selvfølgelig også galt :engel:

 

Er der ikke en god bog a'la "handywoman for dummies", med de mest lavpraktiske ting man skal vide og en beskrivelse af forskelligt værktøj? :mrgreen:

 

Hæ hæ... :slem:

 

Bogpriser.dk

 

Har den selv, og den er faktisk ok!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Sig mig, taler I ikke sammen i virkeligheden i jeres familie :vedikke::lol:

 

 

 

Det er en virkelig virkelig god pointe, Sonja har der. Den synes jeg fortjener at blive citeret...

Nej aldrig..Det har vi jo computeren til :slem:

 

Aj det passer ikke... Hvordan tror du den gøje lærer at snakke så meget?? Vi kæfter op hele tiden :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obama-lamselår
Med de øvrige arbejdsopgaver du udsætter hende for, mon så ikke hun også kan finde ud af at fikse sig et simpelt måltid mad selv? Nu tror jeg du undervurderer hende :mrgreen:

:genert: Simpelt jo.. Ellers går jeg bare ud i fryseren og tager noget af det, hun har froset ned til mig :mrgreen: Man er vel en hårdt arbejdende kvinde i udstillings-weekenderne! :engel:

At jeg ikke kan lave mad, er en anden side af sagen! :genert::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
"bor kunne". Det ved jeg nu ikke :genert: Jeg er mere af mottoet " En hver kvinde med respekt for sig selv, faar andre til at goere arbejdet for sig.

 

Kan ikke fordrage handyman projekter:mrgreen:

Jeg ved godt det er en fordom..Men er det der ikke en blondine-ting?

Jeg elsker handyman projekter..Og jeg har altid gang i mindst 4-5 projekter samt 10 andre på tegnebrædtet.. Og alle mine piger er handypiger.. Og kan reparere biler, lave vvs arbejde, male, mure, slå græs, lave mad, brodere, strikke, sy tøj, sætte køkken op, samle ledninger, installere en bil radio, skifte vandhaner, trække rør til gulvvarme, lave hegn, sætte hegn op..you name it! Og det de ikke kan, finder de ud af hvordan man gør..

De kan betjene både sav, boremaskine, skovl, spade, skruetrækker osv. på lige fod med moppe og karklud.. Ligesom mine drenge kan gøre rent, passe børn osv lige så godt som pigerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Med de øvrige arbejdsopgaver du udsætter hende for, mon så ikke hun også kan finde ud af at fikse sig et simpelt måltid mad selv? Nu tror jeg du undervurderer hende :mrgreen:
:mrgreen: jo desværre... :banan:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obama-lamselår
Det kan jeg godt. Der er ikke noget bedre end at møje sig til og få jord under neglene. Jeg er f.eks. helt vild med at klippe hæk med en hækkesaks - jeg har bare ikke nogen (hæk altså; saksen har jeg). Næh kvinder med respekt for sig selv kan bære alt - også et stykke værktøj :mrgreen:

Og værktøjsbælte! Der findes ikke nogen bedre beklædning, end et værktøjsbælte! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Ja, men kun hvis de kan li' det:blink:
Næææ... Der er da mange ting jeg ikke kan lide som jeg gør alligevel..LAd mig nævne i flæng: Samle lort op efter hundene, jeg ved egentlig heller ikke om jeg kan lide at gøre rent :hmm: almindelig nussen rundt jo det er da hyggeligt..Men 3 gange gulvvask hver dag..rengøring af hunde skåle og den slags..Det er da bare en pligt man ikke tænker over, men gør fordi de skal gøres:vedikke:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Jeg har en hel maskinepark af powertools... Er helt vild med dem! Har også renoveret hele huset, i hvert fald været med til det, og kan rigtig godt li' at være handywoman! Meeen, et helt hus, det var godt nok meget, så det er nu rart det er overstået... ;-)
Jeg elsker også alt værktøj :mrgreen: men jeg hader sko :hmm:måske er jeg en undercover mand:skraek:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
:genert: Simpelt jo.. Ellers går jeg bare ud i fryseren og tager noget af det, hun har froset ned til mig :mrgreen: Man er vel en hårdt arbejdende kvinde i udstillings-weekenderne! :engel:

At jeg ikke kan lave mad, er en anden side af sagen! :genert::engel:

Du kan da godt lave mad :mrgreen: og ellers er Jonathan hjemme..KAn du huske da han havde lavet en madplan til jer i 4 dage med flæskesteg, bøf, koteletter i fad og pandekager..Og han fik lavet det hele :klap:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jeg ved godt det er en fordom..Men er det der ikke en blondine-ting?

Jeg elsker handyman projekter..Og jeg har altid gang i mindst 4-5 projekter samt 10 andre på tegnebrædtet.. Og alle mine piger er handypiger.. Og kan reparere biler, lave vvs arbejde, male, mure, slå græs, lave mad, brodere, strikke, sy tøj, sætte køkken op, samle ledninger, installere en bil radio, skifte vandhaner, trække rør til gulvvarme, lave hegn, sætte hegn op..you name it! Og det de ikke kan, finder de ud af hvordan man gør..

De kan betjene både sav, boremaskine, skovl, spade, skruetrækker osv. på lige fod med moppe og karklud.. Ligesom mine drenge kan gøre rent, passe børn osv lige så godt som pigerne.

 

 

Ja, Det er vist en blondine fordom. Jeg er ikke blondine, ihvertfald ikke en aegte blondine:lol:

 

Hvis man elsker den slags, saa synes jeg kun det er et plus. Jeg kan ikke fordrage det, og har slet ikke talent for handymans projekter, saa paa det grundlag, finder jeg folk der kan og vil istedet. Fordi jeg respektere mig selv;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Og værktøjsbælte! Der findes ikke nogen bedre beklædning, end et værktøjsbælte! :mrgreen:

 

Hvad skal man med et vaerktojsbaelte naar man kan faa saadan en fin sommerkjole...:blink:

 

041711_spring_occasion_outfit2.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Ja, Det er vist en blondine fordom. Jeg er ikke blondine, ihvertfald ikke en aegte blondine:lol:

 

Hvis man elsker den slags, saa synes jeg kun det er et plus. Jeg kan ikke fordrage det, og har slet ikke talent for handymans projekter, saa paa det grundlag, finder jeg folk der kan og vil istedet. Fordi jeg respektere mig selv;-)

Det kan være du har flere penge end mig :mrgreen: Nød lærer osv. Hvis jeg havde råd ville jeg også have folk til alt det grove :mrgreen: :hmm:eller nej det ville jeg måske nok ikke ..Skal det gøres godt skal man gøre det selv :klap:
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...