Hop til indhold

Flyball / fremadsendelse / noget træningsnoget...


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg har lånt en flyballmaskine... ikke fordi jeg havde planer om at dyrke flyball, men bare fordi jeg tænkte det kunne være skægt at prøve...

 

Karla og jeg legede lidt med i haven her til eftermiddag... Aktivering af den gik fint fint, fremsendelse gik også fint fint...

 

Så smed jeg en bold i, og forventede egentlig KAOS :rolleyes::mrgreen: Men ak... hun var så rolig at jeg faktisk blev helt i tvivl om hun var syg :lol:

 

Flyball på denne måde er der sgu ikke megen intensitet i, så hvis vi skal lege videre med det skal hun vidst hidses lidt op :mrgreen:

 

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er Karla jo frygtløs :lun: men kunne godt bruge lidt fifs til hvordan jeg får izzie til at stole på den farlige flyball maskine :genert: ...og hvordan faen man sætter bolde fast :oops:

 

Denne model har et lille "trug" / skovl-agtig ting i sig, hvor bolden ligger i, indtil den bliver slynget afsted...

 

Hvorfor synes Izzie den er farlig? Lyden den siger? at det giver efter når hun træder på den, eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Denne model har et lille "trug" / skovl-agtig ting i sig, hvor bolden ligger i, indtil den bliver slynget afsted...

 

Hvorfor synes Izzie den er farlig? Lyden den siger? at det giver efter når hun træder på den, eller?

 

Jamn hvordan får man den til at sætte fast? :vedikke: Har forsøgt at presse den ind men den vil ikke :genert:

 

Den er farlig fordi hun skal trykke på den røde plade, og den røde plade laver en voldsom lyd når man trykker den ned :???:

 

Det er den her vi har:

 

Skrmbillede2011-04-14kl223351.png

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamn hvordan får man den til at sætte fast? :vedikke: Har forsøgt at presse den ind men den vil ikke :genert:

 

Den er farlig fordi hun skal trykke på den røde plade, og den røde plade laver en voldsom lyd når man trykker den ned :???:

 

Det er den her vi har:

 

Skrmbillede2011-04-14kl223351.png

 

Er det ikke en for stor bold du bruger så?

 

Jeg ville under alle omstændigheder ikke have bolden i til at starte med. Og så ville jeg bygge en fandens masse værdi i lyden... lidt ala at betinge klikkeren: lyd - guf - lyd - guf....

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke en for stor bold du bruger så?

 

Jeg ville under alle omstændigheder ikke have bolden i til at starte med. Og så ville jeg bygge en fandens masse værdi i lyden... lidt ala at betinge klikkeren: lyd - guf - lyd - guf....

 

Bolden fulgte med :genert:

 

Vi arbejder hårdt på det, men hun bakker hver gang lyden kommer :vedikke: så tænker jeg måske belønner hendes frygt, frem for lyden :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke meningen at hun skal løbe efter bolden??

 

Hun er nu dygtig :lun:

 

 

 

Tonks, sig mig, får Izzie ikke den bold der lige i bærret?? Eller skyder den ikke sådan hårdt?

 

:lol: jo det er meningen, og det havde jeg så sandelig da også forventet ville ske... hun kan jo knap se en bold uden at gå i selvsving det lille kræ... Men i denne sammenhæng? nope... "jeg har aktiveret maskinen, ergo skal jeg lunte hen til min mor og få en guf" :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke meningen at hun skal løbe efter bolden??

 

Hun er nu dygtig :lun:

 

 

 

Tonks, sig mig, får Izzie ikke den bold der lige i bærret?? Eller skyder den ikke sådan hårdt?

 

Ved jeg ikke, har jo ikke kunne afprøve den fordi hun er bange for den :genert::lol: men håber jeg da ikke...så gir det da ikke meget mening :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved jeg ikke, har jo ikke kunne afprøve den fordi hun er bange for den :genert::lol: men håber jeg da ikke...så gir det da ikke meget mening :hmm:

 

men har du ikke selv prøvet at "fyre den af" det gjorde jeg et par gange inden jeg gav mig til at lege med den med Karla... denne maskine skyder i en blød bue, så hun burde sagtens kunne gribe den - hvis hun ellers gad :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: jo det er meningen, og det havde jeg så sandelig da også forventet ville ske... hun kan jo knap se en bold uden at gå i selvsving det lille kræ... Men i denne sammenhæng? nope... "jeg har aktiveret maskinen, ergo skal jeg lunte hen til min mor og få en guf" :lol::lol:

 

Måske du skulle prøve at gå tilbage til at belønne for berøring på plade - og så belønne med bolden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske du skulle prøve at gå tilbage til at belønne for berøring på plade - og så belønne med bolden?

 

Det tror jeg også jeg skal... jeg havde bare slet ikke forventet, at jeg ville mangle intensitet - tænkte, at jeg ville indlære aktiveringen i god ro og orden med en guf, så hendes hjerne virkede imens det stod på ;-)

 

Forventede så, at "åh min gud, en bold, en bold, en bold".... ville tage over helt naturligt, når bolden blev sat i spil... men, så blev jeg klogere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg også jeg skal... jeg havde bare slet ikke forventet, at jeg ville mangle intensitet - tænkte, at jeg ville indlære aktiveringen i god ro og orden med en guf, så hendes hjerne virkede imens det stod på ;-)

 

Forventede så, at "åh min gud, en bold, en bold, en bold".... ville tage over helt naturligt, når bolden blev sat i spil... men, så blev jeg klogere :mrgreen:

 

 

De er ikke til at lure de hunde der.

 

Har prøvet flere øvelser, hvor det ikke rigtigt kørte som forventet. Og uden jeg egentlig har gjort noget ud af det, er der sket kæmpe kvantespring. Har så godt luret, at nogle gange er det et spørgsmål om at lade øvelsen hvile et stykke tid og så tage den frem igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

En lille video mere af nr. 2 træningssession - denne gang uden guffer, kun med bolden...

 

Hun var meget oprevet over at jeg havde puttet hendes bold ned i maskinen til at starte med :lol: så i starten kunne hun slet ikke koncentrere sig om at skulle trykke på udløseren...

 

Bolde får generelt hendes hjerne til at smelte, så hun vendte tilbage til "jeg kan næææææææsten nå den" scenariet et par gange i løbet af de 5-10 minutter vi legede med maskinen....

 

Flyball II on Vimeo

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
Ihh hende Karla er dygtig! Hvor skaffer man sådan noget maskineri?? :)

 

Denne her er en jeg har lånt hos DCH ... Den ser hjemmelavet ud... Så je ved faktisk ikke præcis hvor man skulle få fat i en sådan fætter henne... Men i må sige til, hvis i gerne vil prøve en dag... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mariann
Denne her er en jeg har lånt hos DCH ... Den ser hjemmelavet ud... Så je ved faktisk ikke præcis hvor man skulle få fat i en sådan fætter henne... Men i må sige til, hvis i gerne vil prøve en dag... :-D

 

Det kunne da være sjovt. Tror dog, der er lang tid, før han er så god som Karla...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har min billigt til salg :engel: Izzie tør simpelthen ikke trykke på den :stupid: den siger en dum lyd! :lol:

 

Stakkels Izzie :ae: :genert:

 

Var tæt på at købe den model da de havde den på tilbud i Maxizoo.. Vi synes det kunne være så sjovt, hvis Mio selv kunne "kaste" sine bolde!

 

Jeg trykkede én gang på den i butikken, og gør det ALDRIG igen - det er nok den mest fæle maskine ever! :skraek:

Den virker usikker og bolden tyrer lige i hovedet på en med den grummeste lyd, kan godt forstå Izzie ikke stoler på den, Mio ville tisse i pelsen af skræk over den.. :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

En lille video mere af nr. 2 træningssession - denne gang uden guffer, kun med bolden...

 

Hun var meget oprevet over at jeg havde puttet hendes bold ned i maskinen til at starte med :lol: så i starten kunne hun slet ikke koncentrere sig om at skulle trykke på udløseren...

 

Bolde får generelt hendes hjerne til at smelte, så hun vendte tilbage til "jeg kan næææææææsten nå den" scenariet et par gange i løbet af de 5-10 minutter vi legede med maskinen....

 

Flyball II on Vimeo

 

Super-Karla, hvor er hun sej! :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne da være sjovt. Tror dog, der er lang tid, før han er så god som Karla...

 

 

Hvis han kan sendes frem og kender til et potetarget, så tager det et øjeblik... de to videoer er de to eneste træningssessioner vi har haft med maskinen... og så skal han jo også helst være med på at løbe tilbage og aflevere bolden ;-)

 

den første uden bold, nummer 2 med bold... det vil sige, at det tog max 15 minutter før hun havde fattet hvad det gik ud på...

 

skulle jeg arbejde videre, ville jeg nok sikre 100% sikkerhed i affyring og gribning af bold og så begynde at sætte et spring foran, derefter 2 osv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg fik prøvet en maskine med Bravo for et par uger siden - hvad gør kræet... stiller sig med bagbenene på pladen :stupid:

Nå ja - felttræningen har da virket :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...