Hop til indhold

Psykisk kønsmodning


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Gæst Buddha

Fortæl mig om jeres hunde i den fase! Gerne de saftige, spændende, pinlige detaljer - men også gerne de mere generelle ting :-D For googler man.... så handler det om at de dominerende hunde nu vil overtage magten i familien, ingen uddybning.

 

Har 1 stk hund som er begyndt at gø af ting som ikke findes, og som lige nu har været totalt "ligger lige med hovedet i dit skød og piver lidt" + forsøgt at stjæle mad fra køkkenbordet (hvilket han altså aldrig gør) og blev meget desperat over at det var no-go :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe opdagede omsider den forunderlige verden om damer for alvor! :lol:

 

Han kunne ikke være sammen med nogen tæver på det nærmeste, uden at de da helt klart havde lyst til at lave hvalpe med ham - lige her på stedet lige nu og ikke når de kom i løbetid :stupid: Og var man ikke hos dem, så peeeev man højlydt efter dem :mrgreen:

 

Derudover blev han såååå utålmodig! Trak lige pludselig i linen og peeeev meget selvmedlidende, når jeg stopoede - det fik vi heldigvis rimelig hurtigt bugt med, selve trækkeriet, heldigvis da, selvom piveriet stadig florerede for fuld skrue :mrgreen:

 

Han var i line for langt størsteparten af tiden, undtagen bestemte steder under heeeelt bestemte forhold - betydningen af kom var ligesom forduftet :lol:

 

Ååååh jo... Og så de der nætter mellem jul og nytår, hvor han bare nægtede at sove, men derimod sprang op og ned fra sengen evigt og konstant i én kæmpe pærevælling, resulterende i MEGET mangelfuld søvn fra min side :lol: Foruden rasløshed i hverdagen herhjemme, som han ellers ikke havde været i laaaange tider.

 

Han viste forresten også nogle biseksuelle tendenser i den periode, med de intakte hanner :hmm:

 

 

Magten har han sjovt nok aldrig prøvet at overtage - selvom nogle nok ville påstå det ud fra det jeg har skrevet her :mrgreen:

 

 

Og i dag er han NÆSTEN en engel :hjerte: Det er kun indkaldet der skifter frem og tilbage nu og tror det har meget at gøre med, om der har været en super lækker tæve forbi :lol: Men bedre og bedre bliver det lige så stille og nogle dage er han bare 100% perfekt :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvornår er det nu det er, det der psykisk kønsmodning :genert: jeg gik ellers og regnede med, at min hund så småt var færdigbagt, men der er så muligvis mere i vente, spændende :lol:

 

Argh, det kan jeg da ikke huske - senere for store racer end for små :mrgreen:

 

Mener det hedder, sådan ca.:

 

4 måneder: Halve kønsmodning

7-10 måneder: Fysisk kønsmodning

12/14-20/22måneder: Psykisk kønsmodning

 

Alt efter racer og sådan... Møffes kønsmodninger falt meget sent i forhold til "normen", lige bortset fra den halve... Den faldt på dagen nærmest :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvornår er det nu det er, det der psykisk kønsmodning :genert: jeg gik ellers og regnede med, at min hund så småt var færdigbagt, men der er så muligvis mere i vente, spændende :lol:

 

Ved ikke om det er det samme for små racer, men 18-24 mdr for mellem i hvert fald, og vist også Møffe, synes jeg at huske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fortæl mig om jeres hunde i den fase! Gerne de saftige, spændende, pinlige detaljer - men også gerne de mere generelle ting :-D For googler man.... så handler det om at de dominerende hunde nu vil overtage magten i familien, ingen uddybning.

 

Har 1 stk hund som er begyndt at gø af ting som ikke findes, og som lige nu har været totalt "ligger lige med hovedet i dit skød og piver lidt" + forsøgt at stjæle mad fra køkkenbordet (hvilket han altså aldrig gør) og blev meget desperat over at det var no-go :mrgreen:

 

Høhøhø :lol:

 

Louies svar på alle de der mange faser, der nu forhåbentlig er overståede, har været:

:vuf::vuf::vuf:

 

Af folk på gaden, der pludselig var farlige. Især i mørke. Eller, uuuuuh, en motorcykel, der står parkeret: Grrrrrrr... Ruuuuf! Grrrrrrrr :vuf:

Eller om natten, hvor han har faret op og givet os det største chok, fordi han har hørt en eller anden lyd i søvne :shock:

 

Men det har heldigvis været overstået på et par uger eller tre... Tre søvnløse uger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har kun haft tæve-kampen - de løbske har aldrig været et problem :mrgreen: Mærkelige hund altså...!

 

Se, Motor er jo ret klog lige på dét punkt - tæver er søde og sjove, men ikke værd at knalde medmindre de er i løbetid :banan:

 

Louies svar på alle de der mange faser, der nu forhåbentlig er overståede, har været:

:vuf::vuf::vuf:

 

Super...... Motor gøede udenfor den anden dag, ikke det der gnnff han siger når han ser en hund, men helt nede fra maven, så jeg går selvf ud - og kan intet se. Motor ser lettere oprevet ud og ligner ikke en der vil opgive hvad end kamp der nu var, jeg måtte tage ham med op foran og endda løfte ham lidt så han kunne se at der absolut intet var at kigge på :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Se, Motor er jo ret klog lige på dét punkt - tæver er søde og sjove, men ikke værd at knalde medmindre de er i løbetid :banan:

 

Kloge Motor! Møffe skulle i lære hos ham, skulle han :mrgreen:

 

Super...... Motor gøede udenfor den anden dag, ikke det der gnnff han siger når han ser en hund, men helt nede fra maven, så jeg går selvf ud - og kan intet se. Motor ser lettere oprevet ud og ligner ikke en der vil opgive hvad end kamp der nu var, jeg måtte tage ham med op foran og endda løfte ham lidt så han kunne se at der absolut intet var at kigge på :lol:

 

Haha, hvor er han sød :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Carlo er lige midt i sin... Nogen gange tror man han er blevet voksen og fornuftig, andre dage er han heeeelt døv og uden for pædagogisk rækkevidde...

 

Hvis det er gode dage er han en drøm... Så går han lige forbi andre hunde uden at skabe sig.. :engel:

 

På de knapt så gode kaster han sig rundt i linen og vil gøre alt for at komme hen og lege... På de dage er hans svar på alle frustrerende situationer "wauvvvv" eller "piiiiiiiiiiiv"... :stupid:

 

Det med damer oplever vi ikke så meget af, nogen dage dufter alting bare bedre.. Det kan da godt ske der har været en dejlig tæve.. Men så længe det er på det niveau så er det fint.. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

På de dage er hans svar på alle frustrerende situationer "wauvvvv" eller "piiiiiiiiiiiv"... :stupid:

 

Åhhhh ikke mere piv og støn! Det vil jeg gerne være foruden :lol:

 

Har Carlo aldrig savlet/skummet når han har snust til løbsk-tæve-tis? Eller klapret tænder? Hvilket lyder SÅ skørt :mrgreen: Motor har formået at stå og vippe med ørerne i ren fryd...

 

Så længe han nøjes med at savle lidt og ellers er ok ligeglad, så er det ok, synes jeg :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhhhh ikke mere piv og støn! Det vil jeg gerne være foruden :lol:

 

Har Carlo aldrig savlet/skummet når han har snust til løbsk-tæve-tis? Eller klapret tænder? Hvilket lyder SÅ skørt :mrgreen: Motor har formået at stå og vippe med ørerne i ren fryd...

 

Så længe han nøjes med at savle lidt og ellers er ok ligeglad, så er det ok, synes jeg :-D

 

Åååhr, vippe ører, ååååh og nåååååh :lun:

 

Møffe klaprer også tænder, det ser vildt sødt ud :mrgreen:

 

(skal bare lade være med at tænke på, at det er fordi han har lyst til at *host host*)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889
Åhhhh ikke mere piv og støn! Det vil jeg gerne være foruden :lol:

 

Har Carlo aldrig savlet/skummet når han har snust til løbsk-tæve-tis? Eller klapret tænder? Hvilket lyder SÅ skørt :mrgreen: Motor har formået at stå og vippe med ørerne i ren fryd...

 

Så længe han nøjes med at savle lidt og ellers er ok ligeglad, så er det ok, synes jeg :-D

 

Carlo savler tit eller har et fint skumlag om munden.. Men om det er pga tævetis skal jeg ikke ku sige..

Da vi var til ringtræning første gang var der to løbske tæver, det opdagede han først da vi nåede hele runden rundt og stod hvor de havde stået.. åhhh.. Men meget gentleman agtig opførte han sig.. Til sidst var de dog lidt for lækre når de stak deres mås i hovedet på ham, så sku de lige ha et piiiiiv med på vejen... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla ramte den psykiske kønsmodning omkring de 16 mdr gammel... blev totalt "tøsedreng-agtig" og pivende i en periode.... ting var pludselig farlige og hun mente bestemt ikke hun kunne klare ting selv... "piiiiiv pivvvv mor, du skal hjælpe mig..."

 

Lette opgaver, som at fiske en guf ud fra et sted og den slags, blev opgivet hurtigt, ligesom om hun slet ikke kunne overskue at bruge sin hjerne til den slags :mrgreen:

 

Derudover blev hun pludselig meget fikseret på fremmede hunde - en ting hun på det tidspunkt ikke havde været siden sin første løbetid omkring de 8-9 mdr. Og hun kunne finde på at hænge ude i snoren for at få lov at snakke :shock: en fuldstændig uhørt opførsel fra hendes side, som jeg ikke havde set siden hun var hvalp på det tidspunkt....

 

Hvor længe det varede husker jeg ikke :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ozzie var en total engel dengang. :engel:(til gengæld havde hun en mindre nedsmeltning i sin lille hjerne, da hun var 2½)

 

Eneste ting jeg kan huske som var lidt negativt (men helt okay) var, at når hun selv var i løb, så gad hun ikke snakke med andre fremmede tæver, og når de var i løb, gad hun heller ikke snakke med dem. Hun ignorede dem for vildt, og kom de for tæt på, så gøede hun sådan rigtig "skriiiiiiiiiid"-agtigt. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, kan se at I også diskuterer alderen inden - Ozzie havde helt klart også sådan en periode, hvor mange ting hun ellers var ligeglad med pludselig blev farlige, og hun var riiiigtig god til at gø af dem (inden gøede hun ellers nærmest aldrig). Kan dog ikke lige huske hvad alder det var i, men mener det var da Ozzie var omkring 9 måneder og at det varede en måned eller to.

 

På et eller andet tidspunkt - tror det var omkring 1½-2 år blev Ozzie i en periode meget frusteret, hvis hun ikke fik lov at hilse på fremmede hunde (op indtil var der ingen problemer med at gå forbi dem). Hun kastede sig efter dem i snoren og gøede og peb. Sjovt nok var der ingen problemer når hun var løs, der kunne hun sagtens gå forbi uden at være umulig.

Ved ikke om det ville være gået over af sig eller om det var fordi jeg arbejdede med det eller det var kombinationen af de to ting, men det gik heldivis væk igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Altså jeg hørte jo på de forkerte da han kom ind i den fysiske kønsmodning og reagerede forkert. Før vi kom på rette køl igen var han så småt begyndt på den psykiske kønsmodning. Og det der med at den er hurtigere overstået ved små racer - hvor pokker har i hørt det??? :shock: Det er i hvert fald ikke noget vi noget om herhjemme.

 

2½ år var han før jeg turde slippe ham løs igen udenfor hundeskoven og forvente at indkald faktisk blev hørt :engel: Ellers har det været glemsomhed på kommandoer og total mangel på tålmodighed.

 

En lille overgang med "hjælp - en sten!" har vi også været igennem, men det var tidligt i forløbet

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...