Hop til indhold

Redningshund ?!?


Zaz-zaz
 Share

Recommended Posts

Nu sidder man så her og underes. Det lader til at ALLE (undtagen undertegnede som sædvanlig :megaked: ) træner med redningshundene og ved, hvad redningshundene er. Kunne I ikke åbenbare det for mig ? Hvad er en redningshund og hvad i al verden laver den ? Redder nogle...ja ja, men altså...uha, forklaring udbedes...bitte ?!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er når hunden tager et kursus hos Dansk Røde Kors og får et førstehjælps bevis derefter hvis den har været rigtig dygtig:lol:

 

Ej, ved ikke så meget om det, men syntes nu alligvel at hvis folk vil gå til redning med deres hunde, er et førstehjælps besvis hos ejeren obligatorisk...

 

Jeg har et både til mennesker og dyr:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Jan er uddannet både redder og brandmand. Da de hørte han havde fået en Pudel blev de vilde, sådan en vil de gerne prøve at have som redningshund. Men desværre kan Groa ikke være med der.

 

 

Hvorfor kan Groa ikke være med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Zaz - "Eneste krav" er at du kan løfte hunden samt at denne er glad for andre mennesker og så skal den heller ikke være for nervøst anlagt (forestil dig en nervøs hund der bliver smidt ind i det kaos der er efter et jordskælv - dét er da dyreplageri hvis noget er) og jeg synes de er fantastiske til at gå efter hvad hunden kan holde til og klare mentalt og IKKE et skridt længere i træningen før den er klar, ligemeget hvor længe det tager...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Zaz - "Eneste krav" er at du kan løfte hunden samt at denne er glad for andre mennesker og så skal den heller ikke være for nervøst anlagt (forestil dig en nervøs hund der bliver smidt ind i det kaos der er efter et jordskælv - dét er da dyreplageri hvis noget er) og jeg synes de er fantastiske til at gå efter hvad hunden kan holde til og klare mentalt og IKKE et skridt længere i træningen før den er klar, ligemeget hvor længe det tager...

 

Hmm.. Nu bliver jeg måske igen betragtet som en sortseer, men da jeg stoppede i Redningshundetjenesten var en af årsagerne det meget lave niveau der var på trænerne. I MIN afdeling.

 

Der var sket et lederskift og det betød lige 20 år tilbage i træningsmetoderne med pres på hundene, som de slet ikke kunne honorere.

Det var på Sjælland.

 

Jeg deltog i en træningsweekend i beredskabet i Randers og det var et helt andet niveau.

Så det er nok som i klubberne: Der er forskellige vidensniveau og holdninger hos de enkelte trænere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Zaz - "Eneste krav" er at du kan løfte hunden samt at denne er glad for andre mennesker og så skal den heller ikke være for nervøst anlagt (forestil dig en nervøs hund der bliver smidt ind i det kaos der er efter et jordskælv - dét er da dyreplageri hvis noget er) og jeg synes de er fantastiske til at gå efter hvad hunden kan holde til og klare mentalt og IKKE et skridt længere i træningen før den er klar, ligemeget hvor længe det tager...

 

Næææ, men alene det med at løfte 50-60 kg Berner basse, ya know :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.. Nu bliver jeg måske igen betragtet som en sortseer, men da jeg stoppede i Redningshundetjenesten var en af årsagerne det meget lave niveau der var på trænerne. I MIN afdeling.

 

Der var sket et lederskift og det betød lige 20 år tilbage i træningsmetoderne med pres på hundene, som de slet ikke kunne honorere.

Det var på Sjælland.

 

Jeg deltog i en træningsweekend i beredskabet i Randers og det var et helt andet niveau.

Så det er nok som i klubberne: Der er forskellige vidensniveau og holdninger hos de enkelte trænere.

 

Ja Irene der er sket meget, og Randers er kendt for at være et af de bedste steder.

jeg var i Beredskabet i tidernes morgen, den gang det hed CF. det var ret militæragtigt, bl.a. skulle vi lære at står ret og gå i takt.

Da Jan startede her i Randers var det noget af det samme og på øvelser gik man ikke så meget op i sikkerhed. for 4-5 år siden fik de en ny ung leder og så kom der andre boller på suppen.

Jeg har fulgt træningen af hunde, jeg synes der tages masser af hensyn, og de må kun arbejde 15-20 min. ad gangen. tror det er ved at være generelt over hele landet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ja Irene der er sket meget, og Randers er kendt for at være et af de bedste steder.

jeg var i Beredskabet i tidernes morgen, den gang det hed CF. det var ret militæragtigt, bl.a. skulle vi lære at står ret og gå i takt.

Da Jan startede her i Randers var det noget af det samme og på øvelser gik man ikke så meget op i sikkerhed. for 4-5 år siden fik de en ny ung leder og så kom der andre boller på suppen.

Jeg har fulgt træningen af hunde, jeg synes der tages masser af hensyn, og de må kun arbejde 15-20 min. ad gangen. tror det er ved at være generelt over hele landet.

 

 

Det med 20 minutters indsatstid har altid været gældene mens jeg trænede der

Link til indlæg
Del på andre sites

Pjat med dig - sådan at lade dig slå ud af en mindre detalje :???: I Fitt ness med dig :mrgreen: :blink:

 

Ja, vi er da også for svagelige her i familien...Simba bliver vejet på hans månedsdage...sidst hylede manden: Det er sidste gang jeg bærer ham !!! Aha ha ha, det kan da godt være at vi alt i alt burde gå til lidt styrketræning her i familien ha ha ha....:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, vi er da også for svagelige her i familien...Simba bliver vejet på hans månedsdage...sidst hylede manden: Det er sidste gang jeg bærer ham !!! Aha ha ha, det kan da godt være at vi alt i alt burde gå til lidt styrketræning her i familien ha ha ha....:mrgreen:

Hvorfor betale for at gå til styrketræning, i løfter da bare jeres lille Simba 2-3 gange om dagen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, vi er da også for svagelige her i familien...Simba bliver vejet på hans månedsdage...sidst hylede manden: Det er sidste gang jeg bærer ham !!! Aha ha ha, det kan da godt være at vi alt i alt burde gå til lidt styrketræning her i familien ha ha ha....:mrgreen:

 

Så er det heldigt for dig, at det var manden, der ville have en Berner - han må bare tage det søde med det tunge :mrgreen: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Næææ, men alene det med at løfte 50-60 kg Berner basse, ya know :-D

 

Der var faktisk engang en der havde en new foundlænder (ret selv stavefejl) som redningshund. Han kunne godt selv løfte/gå med den og hunden kunne også gå på stiger.

 

Men......

 

Når der er prøver skal man bytte hund, ergo var der en anden der skulle slæbe hans klump af en hund (han var vist ikke populær) men sådan er det jo hunden skal villigt lade sig bære af andre også. :mrgreen:

 

Jeg tror egetlig denne mand hyggede sig gevaldigt, det ville jeg nok gøre :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...