Hop til indhold

Gøen


Gæst Stinnemus
 Share

Recommended Posts

Kan jeg ikke huske.. Kan godt være.. Men jeg er jo så også en af dem, der har råbt tværs igennem lokalet et par gange, når der har været nogen, der generede mine hunde:genert:

- Ups apropo at hunden ligner ejeren igen:oops:

 

Der er måske håb - kan ske, at det bliver bedre i takt med, at ejeren bliver ældre...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Tjae.. Det er sq* det værste ved det..! Tror faktisk at Dexter ligner ejeren på flere områder:oops: Meget snakkende, er med i alt, hele tiden gang i noget, aktiv, lidt rastløs... m.m..

Det er nu ikke så mærkeligt, at han ikke kan stå stille i længere tid i udstillingsringen, for det kan jeg heller ikke rigtigt.. Man skal jo følge med i det hele:genert:

Dexter kan bare finde ud af at sige fra overfor andre.. Det er jeg så for venlig til..

Du har nemlig ret!!

Søsterens Halfdan er rolig og sådan lidt :hmm: Faktisk meget lig det indtryk jeg har af søsteren og mand..rolige mennesker som ikke bliver hylet ud af den.. og som tager tingene sådan meget oppe fra og ned..

Jonathans(han har ADHD og Asperger) som fik Mille..Mille kører ligesom Dexter i højt gear..Skal se alt - høre alt og flakser fra ting til ting.. Intet går hendes opmærksomhed forbi men hun fordyber sig ikke i tingene - lader dem ligesom ikke synke ind... Hun kan i den grad stresse mig.

Vidi, som er min..Han er langt mere som Halfdan.. Lidt ""dum" eller sen i betrækket..Lever i sin egen verden som Danne og dukker pludselig op i min verden..Vi får begge to et chok hver eneste gang over at møde hinanden..

Mille kan stresse Vidi så skrækkeligt..Og det kan Dexter også :mrgreen:

Halfdan, MIlle og Vidi er fra samme kuld :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er måske håb - kan ske, at det bliver bedre i takt med, at ejeren bliver ældre...:mrgreen:

 

:lol: Nå, det er derfor, 'at man ikke skal sælge hunde til unge mennesker':slem::slem:

 

Så fik vi den på plads:mrgreen:

Sorry stinnemus.. Nu skal jeg nok hoppe i seng og lade være med at bombardere din tråd med flere off-topic indlæg..:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Ikke at det er unormalt for nogle racer at go, en del, saa kan jeg ikke FORDRAGE goeri:genert:. derfor har jeg bl.a valgt afghansk myndehund.

 

ahhhhh... stilhed og fred saetter jeg pris paa hos en hund:sove:

Link til indlæg
Del på andre sites

jæs, jeg melder mig også lige på banen, selv om halfdan jo allerede har været i vælten :mrgreen:

 

først tager jeg altså lige den med dominans - der er krudt og kraft i en halfdan, men han er meget, meget sød og mild, kommer aldrig nogensinde i nogen konflikter, og er noget af det mest fredselskende og velafbalanceret. så den del kan jeg slet ikke kende.

 

og så er der gøeriet. der er to ting, gøtærskel og triggere. der er ingen tvivl om, at halfdan har en rimeligt lav gøtærskel. når han reagerer, er det med gø. jeg hører ham sjældent sige andre lyde, f.eks. har jeg praktisk talt aldrig hørt ham knurre osv. men jeg oplever ikke, at hans gøtærskel er lavere end utroligt mange andre mindre hunde.

 

og så er der triggerne - halfdan gør, når han leger, opfordrer til leg, skælder ud (på hunde eller mennesker) eller er frustreret (over en bold der triller ind under sofaen f.eks.) hans gø er enormt ekspressiv, det er helt tydeligt, hvad han vil, det er fra små korte skrig, til sådan lidt længere og dybere vrrouf'er. men det er ALDRIG bare vov-vov-vov-vov, monoton forevighedsgø. måske med undtagelse af, når han blir rigtigt frustreret over en anden hunds underlige/kedelige opførsel, men det arbejder vi på, det er nemlig ret uopdragent og andre hunde elsker det sjovt nok ikke.

 

og så er der de ting, som ikke trigger halfdan, og det er mange: han gør aldrig af lyde udefra, han gør sjældent af lyde i hjemmet, men kan godt komme med et enkelt vrouf, hvis jeg taber noget på gulvet. han gør heller ikke af mennesker, hunde der kommer i mod ham el.lign., han gør ikke i hundemøder, han gør ikke af gæster eller når det ringer på døren osv. i sommerhus med mine forældres lille, uopdragne alarmhund, løb hun ned og gøede ved lågen HVER gang, der gik folk forbi - halfdan løb naturligvis med, men sagde aldrig en lyd, han skulle jo bare lige se, hvad der foregik :mrgreen:

 

så, halfdans gø er snak, det er en del af hans "sociale adfærd" og måde at kommunikere med hunde og mennesker. men det er ikke, eller kun meget lidt, alarm, vagtsomhed eller bare sådan auto-fordi-jeg-kan-gøen. og fordi vi bor i lejlighed, accepterer vi det ikke inden døre, og stopper det med det samme, så det er overhovedet intet problem, og jeg oplever slet ikke, at jeg har en meget gøende hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

arj, undskyld mit superdupermegalange indlæg :genert:

 

glemte at kommentere den med ejer som hund: det er jo pudsigt, at jeg har fået "jordens mest distræte hund" når jeg af de fleste bliver beskrevet som "jordens mest distræte pige" - jeg kan godt lide at tænke, at det er fordi, vi bare var meant to be.

 

men sandheden er nok, at jeg dels har påvirket halfdans adfærd og dels projicerer en hel masse - halfdan er jo ikke kun distræt lige som mig, han er også utrooolig træt, når jeg er, sveder når jeg gør, oooorker ikke træningen når jeg ikke orker den, trænger til en fridag, når jeg helst vil blive hjemme osv. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

gider ikke lige finde jannis indlæg omkring gøende chier.

det er bare SÅ skønt at Rosita og de andre hunde/chier, der kommer fra Kennel Løwchen ikke gøer.

 

Lagde jo mærke til den konstante chi-gøen fra ringkanten. Men min skønne chi sagde ikke en lyd og nød dagen i fulde drag:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vidi, som er min..Han er langt mere som Halfdan.. Lidt ""dum" eller sen i betrækket..Lever i sin egen verden som Danne og dukker pludselig op i min verden..Vi får begge to et chok hver eneste gang over at møde hinanden..

Mille kan stresse Vidi så skrækkeligt..Og det kan Dexter også :mrgreen:

Halfdan, MIlle og Vidi er fra samme kuld :genert:

 

Hehe.. Vidi er også en af de eneste hunde, som jeg har oplevet, Dexter lege slå på trommen-dominans med.. De bliver sådan lidt brian-agtige når de er sammen, de to hunde.. :roll:

Men det har så noget at gøre med at de stort set er på samme alder og derfor er unghunde-hanhunde på samme 'udviklingstrin'. Så skal de jo lige puste sig op og finde ud af hvem der er størst.

Det har jeg kun oplevet med et par andre unghunde-hanhunde.. (Rigtig dumme valg for Dexter, for det var en ruhåret hønsehund og en Vizsla:stupid::roll:) Og det tror jeg bare hænger sammen med det at være hanhund og unghund.

Dominans ses jo slet ikke ved Dexter og Boris, selvom den ene lige er blevet unghund og den anden er ved at komme ud af unghundestadiet igen.

 

Btw.. Så har Dexter jordens mest effektive og sjoveste slukknap for sin gøen...:cool: Hvis han ryger op på armen. Sådan i armhulen under højre arm. Så går han i standby, altså sådan helt i trance.. :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm, jeg tror lige jeg vil fortælle lidt om mine gøende hunde :damn:

 

Jessie er jo af tjekkisk linie og lille Freddie er vel også lidt tjekkisk :hmm:

 

Begge er meget vagtsomme hunde. De gøer når der kommer nogle ind (ikke når det banker på/ringer på døren, for her vader folk jo som regel bare ind :roll:). Et eller andet sted, synes jeg faktisk det er ok, at de gør opmærksom på det, råber man "det er bare mig", så stopper de og de løber selvfølgelig også ud og kigger :-D

Men de reagerer også på døre der åbnes fra værelserne og det er irriterende :damn:

 

De hylegøer hver gang de ser en hund i deres synsfelt, hvergang der kommer en hund mod dem og hvis naboens hund gøer, ja så giver de lige deres besyv med, men dog kun korte "grise-agtige-lyde" :stupid:

 

Når de er ude om aftenen (mørkt) kan de begynde at gø af :vedikke: et eller andet men ikke længe ad gangen.

 

Ellers gør de aldrig :lol: :slem: :mrgreen:

 

Vi har lige været på ferie med dem begge i Tjekkiet i 14 dage på en racerbane (min mand kører mc-race) og de sagde intet til motorcykler eller fuldt-udstyret-med-hjelm-påklædte mennesker :banan: De ikke så meget som blinkede med øjnene eller vågnede selvom en mc startede ½ m fra dem :klap: men det kan jeg takke min superduper opdrætter for :5up:

 

De snakker meget når de leger og mens de er helt små smågøerskriger de også i leg, men det stopper hurtigt igen :-)

 

Det lyder som om de er totalt larmende (hvilket jeg bestemt ikke vil kalde dem) men jeg vil nu alligevel egentlig hellere have, de reagerer på at folk kommer ind ad havelågen/døren i stedet for det, vores golden Mille gør, hun bliver liggende på græsset med bamse i munden, logrer med halen og ligesom har en attitude "gå bare ind, de er hjemme" :stupid: :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...