Hop til indhold

For fanden da ...


Oskar-løwen
 Share

Recommended Posts

Ork, nu har Oskar igen knækket en negl :megaked:

 

Jeg har lige været ved dyrlægen, og i første omgang er den blevet klippet af ved knoglen (hvis det hedder det), og så er han blevet brændt, renset og har en kæmpe forbinding på.

Sidste gang det skete, der endte det jo med, at han skulle have amputeret tåen, og det håber jeg virkelig ikke skal ske igen :megaked:

 

Nå men han fik en beroligende sprøjte og en gang smertestillende, og nu ligger han her ved siden af mig og slapper af.

Jeg er bare helt vildt dårlig til at takle, når hundene er dårlige eller kommer til skade :cry:

 

Please kryds fingre for, at der ikke går betændelse i såret denne gang :pray::pray::pray:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle de krydsede fingre.

Jeg må konstatere, at Oskar er en rigtig mand, når han er syg - han er noget så sølle og slap. Han er ikke tilfreds med klumpfoden - men indtil nu hverken slikker eller bider han i forbindingen, så han slipper for halskraven, når jeg kan have et øje på ham.

Heldigvis er jeg hjemme og skrive opgave i de næste 10 dage, så jeg satser på, at jeg kan have ham i synsfeltet hele tiden.

 

Om 11 dage har jeg billet til London og koncertbillet til The Wall, og hvis alt går efter planen, så skulle han være nogenlunde på toppen til den tid. Dyrlægen siger antibiotika i 10 dage - og så satser jeg på, at der ikke kommer betændelse i. Jeg kan ikke bære, hvis han skal af med endnu en tå :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle de krydsede fingre.

Jeg må konstatere, at Oskar er en rigtig mand, når han er syg - han er noget så sølle og slap. Han er ikke tilfreds med klumpfoden - men indtil nu hverken slikker eller bider han i forbindingen, så han slipper for halskraven, når jeg kan have et øje på ham.

Heldigvis er jeg hjemme og skrive opgave i de næste 10 dage, så jeg satser på, at jeg kan have ham i synsfeltet hele tiden.

 

Om 11 dage har jeg billet til London og koncertbillet til The Wall, og hvis alt går efter planen, så skulle han være nogenlunde på toppen til den tid. Dyrlægen siger antibiotika i 10 dage - og så satser jeg på, at der ikke kommer betændelse i. Jeg kan ikke bære, hvis han skal af med endnu en tå :???:

åh..så når han lige at blive fit for fight når han skal herop :klap:Vi må hellere passe lidt på ham så :lun:
Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi lige været til potetjek, og Oskar var såååå dygtig og stod helt stille, imens den søde dyrlæge undersøgte.

 

Men det så rigtig fint ud, så han skal nu bare have to sokker på, så det kan få luft.

- jeg er dog ikke helt rolig endnu, for sidste gang så det også rigtig fint ud i ca 4 dage, indtil det pludselig ikke var fint længere....

 

Men nu tager vi en rolig weekend, og så skal vi til tjek igen på mandag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lusen

Det gør mig ondt at høre for jer begge... :ae: den lille fyr får en masse :x::x::x::x::x::x::x: herfra og en stak håb om at det nok skal hele fint og uden problemer.

 

Har han skrøbelige negle eller er det et tilfælde at det sker for ham to gange så tæt på hinanden ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør mig ondt at høre for jer begge... :ae: den lille fyr får en masse :x::x::x::x::x::x::x: herfra og en stak håb om at det nok skal hele fint og uden problemer.

 

Har han skrøbelige negle eller er det et tilfælde at det sker for ham to gange så tæt på hinanden ???

 

Tak for x´erne

 

Nej, jeg tror ikke han har specielt skrøbelige negle - han har nok bare for meget krudt i røven:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Jeg vidste ikke det var noget saerligt. Nemo har knaekket sin negl indtil roden flere gange, fordi han er saa energisk naar han lober efter tennis bolde og tager fat med poterne, ret energisk naar der skal bremses hurtigt.

 

Ringede til min dyrlaege i forste omgang, som sagde, vi skulle rense neglen ogellers fortalte hun, at hun kunne tage neglen ud med rod og det hele, men oftest falder den ud selv eller gror videre uden gene.

 

Lidt decinficering og saa efter et par uger, groede en ny negl ud. i alle tilfaeldene, ingen komplikationer overhovedet eller dyrlaege besog af nodvendighed. heldigvis.

 

nu er vores dyrlaege ogsaa sadan en fantastisk dyrlaege som ikke laver flere hons ud af en fjer, med mindre det er nodvendigt, selvfolgelig:hjerte:.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

nu er vores dyrlaege ogsaa sadan en fantastisk dyrlaege som ikke laver flere hons ud af en fjer, med mindre det er nodvendigt, selvfolgelig:hjerte:.

 

Nu ved jeg ikke, om det er at lave mange høns ud af fjer, men jeg kan nu meget godt lide, at det bliver tjekket og ordnet ordentligt. Specielt fordi risikoen jo er ret stor for, at der udvikles betændelse, hvilket medfører amputation af tå.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej Oskar altså :ae:

 

Det er godt mor er hjemme og sygepasse ham :lun:

 

Krydser fingre for at det heler som det skal ! Er det på samme pote som sidst ?

 

Nej det er den anden pote denne gang.

Jeg håber også, at det kommer til at gå fint denne gang.

Vi har i hvert fald vejret med os - sidste gang var om vinteren, hvor der var sne og sjap. Det var ret svært at holde forbindingen og sokkerne tørre, selvom vi havde både poser og gummisokker i sving. Denne gang er der tørt, og han kan bedre komme ud og tisse på græsplænen uden at hele forbindingen skal skiftes bagefter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er den anden pote denne gang.

Jeg håber også, at det kommer til at gå fint denne gang.

Vi har i hvert fald vejret med os - sidste gang var om vinteren, hvor der var sne og sjap. Det var ret svært at holde forbindingen og sokkerne tørre, selvom vi havde både poser og gummisokker i sving. Denne gang er der tørt, og han kan bedre komme ud og tisse på græsplænen uden at hele forbindingen skal skiftes bagefter.

 

Jo tak - Vi stod også med forbindinger og neopren-sok i vinters (da Ninjas skårede pote bare ikke ville hele) .. det var et helvede :damn:

 

Og de der neopren sokker holdt til en enkelt tur på asfalt, så måtte vi putte plastikpose om forbinding først, for ellers trængte det lige igennem sokken og ind til forbindingen :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo tak - Vi stod også med forbindinger og neopren-sok i vinters (da Ninjas skårede pote bare ikke ville hele) .. det var et helvede :damn:

 

Og de der neopren sokker holdt til en enkelt tur på asfalt, så måtte vi putte plastikpose om forbinding først, for ellers trængte det lige igennem sokken og ind til forbindingen :roll:

 

Ja, samme problem her - og poserne kunne heller ikke holde, selvom der var to inden i hinanden. Så en tur ud og tisse endte tit med, at hele forbindingen skulle skiftes. Dejligt at det problem ikke er der nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...