Hop til indhold

Min hund er ved at blive gammel


Gæst bøvle
 Share

Recommended Posts

Gæst bøvle

Nu hvor bailey er ved at fylde de 11 år,og det går desværre hurtig ned ad Bagge med gammel hundens helbred, han ser ikke så godt mere og da vi var ude at bade med ham, da det hidtil har hjulpet på hans bevægelighed, så er han nu begyndt at halte når han løber, man skal lige venne sig til, at det går den vej, for jeg har ikke ville tænke på det før, men da han er begyndt at gå ind i ting m.m. Må vi jo se det i øjene at han er en gammel dreng på lånt tid... Men hold op hvor har vi haft mange gode tider med ham, og håber på flere i fremtiden:hjerte: :hjerte: :hjerte:

Har i andre med gamle hunde oplevet samme tanke, med... Gud nu er der ikke lang tid igen?:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv

Jeg bliver så skræmt når jeg tænker over at Basse er 8 snart 9 - Så jeg vil helst ikke tænke på det.

Jeg kan slet ikke forholde mig til at han en dag ikke er mere :megaked::megaked:

 

Han er blevet mere stivbenet og lidt tykkere men ellers er han frisk og glad :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser også nogle alderdomstegn på min den ældste. Hun bliver 11 år den 21/6. Husk hver god dag er en gave til os i den alder.

Hun ser stadig udmærket, leger ,men løber ikke mere vildt rundt så tit mere.Molly kan stadig klare en 2 timer rask tur,, når det ikke er for varmt, men hun får ikke lov at bade, når vandet i åerne er så koldt.Hun er stadig slank som da hun var 2 år.

Husker at da min gamle hanhund begyndte at miste synet , opdagede jeg det ved, at han rendte ind i anhængertrækket på de biler der ragede lidt ud på fortovet.

Molly er en cocker, mormor til Freddy på mit profilbillede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Bamse er 9 år og et par måneder og jeg kan overhoved ikke spotte nogle forandringer i ham :klap::lun:

 

- Han trækker lige så meget som altid.

- Han elsker at jage måger.

- Slipper jeg ham løs, stikker han af, som han altid har gjort ( så det gør jeg ikke :engel: - han går i sporline).

- Hans lunger og hjerte fungerer perfekt.

- Hans syn fejler ikke noget - desværre, nogle gange. Ser måger alle vegne :mrgreen:

- Han er meget legesyg.

- Elsker at løbe.

 

Og jeg kunne blive ved :hjerte::-D

 

Alligevel tænker jeg på, at det jo ikke varer ved, men håber på mange gode år endnu :blink:

 

 

Edit: Ups så først bagefter at det er i golden forum du har skrevet indlægget og Bamse er jo ikke golden, sorry :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Puha.. Tanken om at ens hund er ved at blive gammel er en af de tanker jeg helst ikke vil tænke.

 

Nu er min ældste hund kun 6 år gammel - Men jeg er bevidst om, at jeg nok kun har min træningspartner max 4 år længere.

Derefter skal han på pension og forhåbentlig leve mange gode år som familie/hyggehund.

 

Men jeg synes tanken er hård og det at jeg ved, at han måske allerede har levet halvdelen af hans liv gør ondt.

 

Jeg kan så tydeligt huske hvor hårdt det var at se min første hund blive gammel før mig og til sidst være mæt af dage.

Og jeg husker hvor hurtigt det gik det sidste år af hendes liv.

Men det gør også, at jeg husker at værdsætte hver dag jeg har sammen med dem og at hver dag virkelig er en gave - Uanset hvor gamle de er.

 

For et hundeliv er bare alt, alt for kort :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bøvle
Puha.. Tanken om at ens hund er ved at blive gammel er en af de tanker jeg helst ikke vil tænke.

 

Nu er min ældste hund kun 6 år gammel - Men jeg er bevidst om, at jeg nok kun har min træningspartner max 4 år længere.

Derefter skal han på pension og forhåbentlig leve mange gode år som familie/hyggehund.

 

Men jeg synes tanken er hård og det at jeg ved, at han måske allerede har levet halvdelen af hans liv gør ondt.

 

Jeg kan så tydeligt huske hvor hårdt det var at se min første hund blive gammel før mig og til sidst være mæt af dage.

Og jeg husker hvor hurtigt det gik det sidste år af hendes liv.

Men det gør også, at jeg husker at værdsætte hver dag jeg har sammen med dem og at hver dag virkelig er en gave - Uanset hvor gamle de er.

 

For et hundeliv er bare alt, alt for kort :megaked:

ja det er med at værdsætte det nu mens de er her:lol:

bailey havde en periode hvor han sov meget, og så fik vi saimon, det satte fut i de dengang 8 år gamle klude:klap:, men nu er han 11 i næste mdr. og dyrlægen ville lige vente 14 dage og se om hans humpen fortog sig, men det er kun gået ned ad bakke så jeg må afsted igen, og det med det går ned ad bakker ER GÅET RIGTIG STÆRKT, inden for et par mdr. det er derfor jeg ikke helt kan følge med, tror jeg:megaked: for ellers har han også været en frisk dreng der var med på det værste, og han er da også stadig glad, men synet og gangen er ikke så godt længere, øjene er også små, lidt hængeagtige,men det er jo livets gang:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

For 1 ste gang i Mollys liv var hun sådan akut tik dyrlæge idag. Hun virkede for underlig, men alligevel glad, god appetit, ingen feber , normal afføring men, men-hendes øjne var forkerte , som på en kat med fremskudte blinkhinder.

Jeg frygtede en livmoder betændelse, men ingen indikation for det, så i morgen skal hun afsted fastende til diverse blodprøver og deslige skal jeg samle afføring til hjertelungeorms test. Og selvfølgelig holdes under OBS.

Faktisk var hun så møjbeskidt at jeg var flov, hun har åbenbart taget et mudderbad i går i en grøft. Det havde 2 af de andre også , men de er hvide så¨det ses.Nu har hun fået et bad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...