Gæst Charlie's Mor Skrevet Maj 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 8, 2011 Charlie fortrækker åbenbart kattemad... :hmm: (Det kan være han tror han er en kat!?) Vi har købt mange forskellige mærker tørfoder til ham, men han nægter at spise det... Ikke engang som godbidder, gider han at have det... Men kattenes tørfoder guffer han vellystent i sig... :confused: Kan han tåle kattefoder? Vi er lidt nervøse for, at han måske ikke får nok at spise... Han får vådfoder 3 gange om dagen (+ lidt mere) Det er ikke altid, han spiser op... :damn: Jeg træner med ham hver dag, hvor han får godbidder i en god mængde... Så får han ihvert fald det! Har I nogle gode tips til, hvilket tørfoder vi skal prøve at købe...? Vi har f.eks prøvet: Royal Canin Hills Nutra Nuggets Eukanuba (Det virker som, om det er for hårdt for ham, så vi har prøver at bløde det op) Pedigree Frolich (Får han som snack) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2011 Kan han tåle kattefoder? Han falder næppe død om, men kattefoder er til katte! Fjern kattemaden (vores står i badekarret) og stil mad frem til ham, 20 minutter morgen og aften fx og fjerne det igen, hvis han ikke spiser, på et tidspunkt bliver han simpelthen sulten og spiser det! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mosgaard Besvaret Maj 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2011 Bumbum - jeg ved intet... (men siger lige noget alligevel:blink:) men mener nok at der er en højere % kød i kattemad. Hvis det er korrekt, er det da muligt det er derfor... Dertil så tænker jeg at man ihvertfald skal være ret opmærksom, da hundefoderet jo, som du selv efterspørger er designet til hunde... Men kan det ikke være du skal tage ud til en messe el. lign og hamstre en halvmillion foderprøver og så prøve dig lidt frem?? Tankebobler herfra Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mosgaard Besvaret Maj 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2011 1. Som Petrine sagde... Vores hund gider heller ikke rigtig sit mad, men det var så fordi det stod fremme hele tiden... :blink: Nu står der så rester fra morgen foderet fremme resten af dagen igen... men han går lige i det når vi kommer hjem fra gåture og så går han egentlig bare og hyggespiser lidt. Men start ud med 20 min reglen. 2. Høflige hunde Det er dertil også muligt din hund er for høflig til at spise mens du står der... så prøv også lige at smut ind i et andet rum og vær kedelig, så den kan få ro til at spise. Min står nemlig tit bare og kikker indtil andre folk er gået ud.. medmindre der er andre hunde:roll: Så giv lidt plads. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Maj 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2011 Så længe han leger, sover, bider, skider, tisser og hvad hvalpe nu ellers gør og er fuld af energi og livsmod... så får han nok mad. Det ligger ikke i hunde at sulte sig ihjel, så når han bliver sulten så spiser han. Men fjern kattefoderet. Det er lavet til katte. Jeg kan finde på at bruge det til super-belønning af og til (de små kattepater.. Karla vil vitterligt DØ for dem).... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mosgaard Besvaret Maj 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2011 Så længe han leger, sover, bider, skider, tisser og hvad hvalpe nu ellers gør og er fuld af energi og livsmod... så får han nok mad. Det ligger ikke i hunde at sulte sig ihjel, så når han bliver sulten så spiser han. Men fjern kattefoderet. Det er lavet til katte. Jeg kan finde på at bruge det til super-belønning af og til (de små kattepater.. Karla vil vitterligt DØ for dem).... Er det fordi der er højere kødprocent i kattens foder, ved du det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Maj 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2011 Put hundemad i katteskålen, så skal han nok spise det eller flyt kattemaden så han ik kan nå det :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2011 Er det fordi der er højere kødprocent i kattens foder, ved du det? Mistænker det er derfor, Petrine elsker AL slags kattemad, så vi bruger det også som super-belønning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mosgaard Besvaret Maj 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2011 Mistænker det er derfor, Petrine elsker AL slags kattemad, så vi bruger det også som super-belønning Ok mente nok at der var en højere % i, var bare i tvivl om det var viden jeg selv havde fundet på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst gitte1976 Besvaret Maj 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2011 Kattefoder er til katte - og er tilsat ekstra taurin. Har du kigget på Taste of the Wild, Wolfsblut, Acana, Orijen, Kingsmoor og Gourmix??? Der, hvor jeg køber foder har de en foderbar, så hundene selv kan finde det foder, som de gerne vil have. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret Maj 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2011 Er det fordi der er højere kødprocent i kattens foder, ved du det? At hunde ikke må få det? Det er vist pga taurin som er tilsat i kattemad (fordi katte ikke selv danner det). Hunde danner det og derfor har de ikke godt af at få for meget af det. Der er mere kød i kattemad, ja. (Sikkert derfor det smager skønt). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mosgaard Besvaret Maj 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2011 At hunde ikke må få det? Det er vist pga taurin som er tilsat i kattemad (fordi katte ikke selv danner det). Hunde danner det og derfor har de ikke godt af at få for meget af det. Der er mere kød i kattemad, ja. (Sikkert derfor det smager skønt). Hihi - nej ville ha spurgt 'er det rigtig om der er en højere procent kød i' :blink: for var lidt i tvivl om det var noget jeg selv havde fundet på inde i mit hoved eller om det var noget jeg havde læst. Men tak. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Carli Besvaret Maj 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2011 Charlie fortrækker åbenbart kattemad... :hmm: (Det kan være han tror han er en kat!?) Vi har købt mange forskellige mærker tørfoder til ham' date=' men han nægter at spise det... Ikke engang som godbidder, gider han at have det... Men kattenes tørfoder guffer han vellystent i sig... :confused: [b']Kan han tåle kattefoder?[/b] Vi er lidt nervøse for, at han måske ikke får nok at spise... Han får vådfoder 3 gange om dagen (+ lidt mere) Det er ikke altid, han spiser op... :damn: Jeg træner med ham hver dag, hvor han får godbidder i en god mængde... Så får han ihvert fald det! Har I nogle gode tips til, hvilket tørfoder vi skal prøve at købe...? Vi har f.eks prøvet: Royal Canin Hills Nutra Nuggets Eukanuba (Det virker som, om det er for hårdt for ham, så vi har prøver at bløde det op) Pedigree Frolich (Får han som snack) Prøv kornfrit foder, som helt naturligt vil indeholde mere kød, og være uden for mange fyldstoffer...tror bestemt din hund vil sætte pris på det! :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jutlandia Besvaret Maj 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 8, 2011 Hej Da jeg fik min hund, fik jeg en sæt Royal Canin med. Det gad hun (en labrador oven i købet) ikke spise medmindre der blev "leget" med det. Det skal sige, at hun også fik godbidder. Jeg gik simpelthen over til fodder, som hun gad spise, og som hun var begejstret for. Først NOW fra Petcurean (et kornfrit produkt - som jeg stadigt bruger som godbidder af og til) og nu BARF. Din hund vil aldrig dø af sult foran en fyldt madskål - uanset hvad fodder du putter i. Men hvorfor ikke finde et fodder, der begejstrer din hund. God fornøjelse med vapsen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 Hunde spiser hundemad, katte kattemad... der er derfor det hedder sådan:-) Nej seriøst - der er store forskelle på de to dyr - katte er rene carnivore/kødædere med helt andre behov end hunde. En hund, der får kattemad kan derfor blive syg på sigt, og omvendt. Men det er ikke spor sjovt med sådan en hal anokretisk hund.. Jeg har selv en. Han får Barf - når han ikke spiser op, så tager jeg det og giver ham først til næste spisetid igen. Ja jeg er hård. Hugo har i 2 år levet af mad fra bordet i sit gamle hjem, så han er også hård, kan I tro. Helst vil han have ris, karry suppe og wok, siger hans gamle ejere Men her spiser han Barf - eller intet. Spiser han ikke, er han åbenbart ikke sulten. (Men det er smadderhårdt ved mig at være så hård, for jeg har mest lyst til at give ham en omgang ris med karry, men jeg er NØDT til at holde stand:-)) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 Mine hunde ville også meeeget gerne spise kattemad og katteguffer! Det lugter/smager åbenbart himmelsk. Men mine får det ikke, for jeg har kendskab til flere hunde der er blevet rigtig syge af det, ikke over tid men sådan pang-bum-nu! Nogle har været så syge at de skulle til dyrlæge og ha' behandling. Jeg aner dog ikke hvad det er de bli'r syge af, og jeg kender også flere der får kattefoder som belønning uden at bli' syge. Så det er åbenbart forskel fra hund til hund. Men det er nok til at jeg ikke tør gi' mine det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 Kattefoder er til katte - og er tilsat ekstra taurin. Har du kigget på Taste of the Wild, Wolfsblut, Acana, Orijen, Kingsmoor og Gourmix??? Der, hvor jeg køber foder har de en foderbar, så hundene selv kan finde det foder, som de gerne vil have. kattefoder er ganske rigtigt tilsat Taurin, men det er ikke farligt for hunde så det sker der intet ved de får, de udskiller bare det overskydende:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 Hunde kan sagtens leve af kattemad, det kan give lidt størrer arbejde for hundens nyrer idet de skal udskilde Taurin som jo er tilsat kattemad, men giftigt er det ikke, så er din hund ellers sund og rask så vil den ikke tage skade af noget kattemad fx som belønning eller blandet i hundemad for at få det til at glide ned. Katte bør derimod ikke leve af hundemad, katte kan nemlig ikke selv danne Taurin og skal derfor have det tilsat deres foder. Katte kan heller ikke udnytte vegetabilsk protein i samme grad som hunde, derfor vil de blive undererneret hvis man lader dem leve af hundemad;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 (Men det er smadderhårdt ved mig at være så hård, for jeg har mest lyst til at give ham en omgang ris med karry, men jeg er NØDT til at holde stand:-)) Vil han stadig helst have karry-ris? Det er da lidt imponerende, men på den anden side, mine barf-dyr elsker tørkost, jo mere skod-agtig tørkost desto bedre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 Vil han stadig helst have karry-ris? Det er da lidt imponerende, men på den anden side, mine barf-dyr elsker tørkost, jo mere skod-agtig tørkost desto bedre Sådan er det med kattene her Det dyre fantastiske foder gider de ik æde, men Aldis det billige er bare guffeguf :mums: Så de får en god blanding mellem det billige og det gode og dyre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Maj 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 9, 2011 Ja han sidder og siger Iiiih suk... Ihhhh suk når jeg spiser ris:-) Det er simpelthen irriterende, men ørepropper I ved:-) Eller en Maine Coon på hovedet, så hører man ham ikke:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst E.G. Besvaret Maj 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 10, 2011 Som en godbid i ny og næ kan godt gå men som mad? Nej!!! Kattefoder er beregnet til katte, Der er ikke kalorier nok i det, næringsstofferne er udregnet i forhold til en kats behov ikke en hunds. Taurin er ikke farlig for en hund men ikke nødvendig i kosten med mindre der er en særlig grund. De tørfoder produkter du har prøvet vil jeg styrer helt udenom, du kan finde nogle der er meget bedre. Ved ikke om en anden har nævnt Orijen? Olivers? Giv ikke efter for ham, det er dig der er den ansvarlig så du må insistere at han spiser et produkt der er egnet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret Maj 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 10, 2011 Kan han tåle kattefoder? Min far havde en gang en DSG og der var nogle der havde fodret ham med kattemad (han var blevet passet) og han havde ikke en gang fået så meget, mere som godbider faktisk, og dog lidt mere, men han fik altså madforgiftning af det. Så mine erfaring fortæller mig at hunde ikke kan tåle kattefoder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts