Gæst holly Skrevet Maj 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 10, 2011 Hej Har lige fået en dejlig Golden retriever hvalp som var chippet og vac da vi fik hende, hun er 8,5 uge, nu har vi opdaget en "knude" i nakken på størrelse med en valdnød, jeg går ud fra det er der chippen er sat ind, men er det normalt at der kommer en knude og går den væk af sig selv ?? har ikke selv oplevet det før. Er der nogen som noget om det ? mvh. Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 10, 2011 Synes valnød lyder lidt stort - hvor længe er det siden hun blev vaccineret? Jeg tror mere det er vaccinationsstedet. Chippen sidder (på de hunde jeg kender) lide nede på siden af halsen, mens vaccinen bliver givet cirka midt i nakken, og tit giver en knude bagefter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 10, 2011 Jeg synes også valnød lyder voldsomt stort. Det ville jeg nok ringe og fortælle dyrlægen :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Maj 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 10, 2011 Jeg ville under alle omstændigheder få bestilt en tid til dyrlægen og få hunden tjekket igennem, så man er sikker på at man har en sund og rask hundehvalp. Og få hilst på dyrlægen.. God træning at få arbejdet ind i hvalpen fra starten af: Dyrlægen er et godt sted at komme:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Maj 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 10, 2011 Kan ikke huske om det var efter chipning eller vaccination, men Gizmo fik også en stor hævelse (også ca. valnødde str.) efterfølgende, men den gik væk af sig selv efter en uges tid. Så jeg ville ikke være så bekymret Men blot se tiden an, og holde øje med den. Men lad være med at pille for meget ved den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Maj 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 11, 2011 Normalt indsættes chippen i venstre halsside lidt over skulderen. Jeg har haft flere hunde og hvalpe, der fik denne hårde knude ved vaccination, der normalt foregår i nakken. Kun hvis den væsker eller bliver byldagtig er der noget galt og ellers forsvinder den langsomt af sig selv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst holly Besvaret Maj 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 12, 2011 Normalt indsættes chippen i venstre halsside lidt over skulderen.Jeg har haft flere hunde og hvalpe, der fik denne hårde knude ved vaccination, der normalt foregår i nakken. Kun hvis den væsker eller bliver byldagtig er der noget galt og ellers forsvinder den langsomt af sig selv. Jeg har talt med dyrelægen og som du skrive kan der opstå en knude som gerne skulle forvinde efter nogle uger, håber det " bare" er det, har ikke selv oplevet det før, men tak for svar. Har et andet problem du måske kan hjælpe med, vi bor i et hus med forskudt plan, dvs der er 6 trin, både ned til haven og for den ene del af huset til den anden, Noma hvalpen, tager flittigt disse trapper, selvom jeg forsøger at stoppe hende, er hun jo hurtig, ved at trapper ikke er smart til hvalpe, men man kan jo ikke overvåge 24 timer og da hun jo gerne skulle blive renlig, står havedøren åben. Min første hund var bange for trapper, så det var ikke noget problem. Tror du jeg skal lukke begge trapper af eller kan jeg lade hende tager dem ( indtil flere gange om dagen. mvh. Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 12, 2011 Så få trapper er ikke noget problem. Hvis I er meget bekymrede for HD, kan I jo lægge en rampe på, men ærligt talt er trappers indflydelse på udvikling af HD meget overdrevet. Der skal virkelig være tale om mange trapper i lang tid ad gangen, før det er skadeligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Maj 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 12, 2011 Jeg bor i et rækkehus med høj kælder og så lidt høj stueetagie. Mine hvalpe er i den høje kælder , afsondret fra resten af hundene til 3-4 ugers aldersn. Så flyttes de til stueetagen og får i de vågne timer adgang til have gennem stuen.Der er fra høj terrasse vel 8 trin ned, og de klarer de fint. De tager så bare skræningen hvis de vil undgå trapperne. Der sker intet ved dette, men trapper og hvalpe er generelt ikke en god ide, hverken for de store tunge hvalpe og hellerikke for de mere langryggede. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Maj 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 12, 2011 Kan ikke huske om det var efter chipning eller vaccination, men Gizmo fik også en stor hævelse (også ca. valnødde str.) efterfølgende, men den gik væk af sig selv efter en uges tid. Så jeg ville ikke være så bekymret Men blot se tiden an, og holde øje med den. Men lad være med at pille for meget ved den Speedy fik altid kæmpe hævelse når hun blev vaccineret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts