Hop til indhold

en historie om et adfærdsproblem hos hund og et løsningsproblem hos menneske


søster lagkage
 Share

Recommended Posts

jeg har lyst til at dele en forfærdeligt pinlig og ærlig historie om et stort problem, vi har haft med vores søde, umulige unghund. i må ikke tage mig den ilde op, jeg ved, at vi er elendige, men vi mener det godt :genert:

 

pludselig en dag opdagede halfdan, at når menneskene spiser, er det for spændende at ignorere. det kom lige pludselig, vi troede vel først, at det var en fejl, men nej. de sidste par måneder har vi kæmpet og kæmpet mod en hund der står på en meters afstand af spisebordet og gøer sine lunger ud imens vi spiser, springer rundt, hviner og skriger, springer op ad os, bider os i fødderne osv.

 

det har været røvbelastende, og vi har også været frustrerede, men på den anden side tager vi nok tingene (rigeligt) roligt, så jeg tænkte vel, at det måtte gå over. alligevel blev det lidt uheldigt. for det dur ikke med gø i en lejlighed, og resultatet blev, at når halfdan gøede, så skete der ALT MULIGT - for det skulle bare stoppes for alt i verden. han fattede lige som hurtigt pointen, og gøede lykkeligt for at fremprovokere kastede godbidder/tagfange igennem lejligheden/smækkede døre/banden og svovlen/tur på skødet/kong med leverpostej osv. :oops: det har været et cirkus!

 

så læste jeg herinde i en tråd jeg allerede har glemt, at hewlett var blevet rådet til at stirre på sin mad, men at det var ninja rimeligt kold over. well, vi har lige som prøvet hvad som helst, men efter som at halfdan ikke er den vildt opmærksomme type, havde jeg nok ikke lige regnet med, at han ville fatte hentydningen.

 

men tada, to hundepoter på låret, og insisterende hvining - jeg stirrede og stirrede på maden, halfdan rykkede over til min kæreste og forsøgte, han stirrede også på maden, og SÅ LAGDE HALFDAN SIG TIL AT SOVE UNDER BORDET :shock:

 

nu har vi gjort det i en uges tid, det virker fuldstændigt stensikkert, og det er kun et spørgsmål om tid, før han ikke engang gider forsøge mere. er kombineret flov/ved-at-dø-af-grin ved tanken om alle de krumspring, når løsningen var så let, det kan godt være, at vores hund er lidt sendrægtig, men det er da intet mod hans mennesker :stupid:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det godt at I fandt en løsning :5up:

 

Og mon vi ikke alle har lavet et eller andet hvor vi i dag tænker at vi måske har dummet os lidt, jeg har i hvert fald :blink:

 

jaha, nogengange skinner bagklogskabens lys rimeligt ulideligt klart :cool:

 

hundetræning skulle faktisk døbes om :engel:

hundefører træning er meget mere passende;-)

 

sandt, heldigvis er jeg helt klar over, at vi er rimeligt håbløse, og indrømmer det glad og gerne :mrgreen:

 

efter som h-f gav mig det magiske råd, regner jeg med at fremover spørge mig lidt for herinde, før jeg når til den akutte lyst til at kaste hunden ud af vinduet :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

.. men tada, to hundepoter på låret, og insisterende hvining - jeg stirrede og stirrede på maden, halfdan rykkede over til min kæreste og forsøgte, han stirrede også på maden, og SÅ LAGDE HALFDAN SIG TIL AT SOVE UNDER BORDET :shock:

 

nu har vi gjort det i en uges tid, det virker fuldstændigt stensikkert, og det er kun et spørgsmål om tid, før han ikke engang gider forsøge mere. er kombineret flov/ved-at-dø-af-grin ved tanken om alle de krumspring, når løsningen var så let, det kan godt være, at vores hund er lidt sendrægtig, men det er da intet mod hans mennesker :stupid:

 

Misforstå mig ikke når jeg siger, at det simpelthen er så komisk, men det er måden du fortæller det på :lol: Tænk engang hvor mange omveje man nogle gange skal, for at finde en - meget simpel - løsning. :5up:

 

Forestiller mig i øvrigt eventuelle gæster bliver instrueret i de nye skikke ved bordet, der er jo nærmest bordbøns-stemning :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv, jeg håbede så meget at det var løsningen på et andet adfærdsproblem vi var ude i...

 

min hund har INGEN anden problemadfærd :cool:

 

Misforstå mig ikke når jeg siger, at det simpelthen er så komisk, men det er måden du fortæller det på :lol: Tænk engang hvor mange omveje man nogle gange skal, for at finde en - meget simpel - løsning. :5up:

 

Forestiller mig i øvrigt eventuelle gæster bliver instrueret i de nye skikke ved bordet, der er jo nærmest bordbøns-stemning :klap:

 

du må gerne synes, at det er skægt, det gør jeg selv - min veninde var lidt måbende i går, da jeg bad hende glo på vores boller i karry og lige spænde lidt i overkroppen :lol: (men det virkede! sødehunden gik over og lagde sig i sin kurv :hjerte:)

 

Det var også min første tanke :mrgreen::klap:

:fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...