Hop til indhold

Hvalp og voksen hund alene hjemme


Amocca
 Share

Recommended Posts

Nu begynder tankerne om praktikaliteterne vedr. 2 hunde at melde sig, og i den forbindelse kommer der jo ligesom også spørgsmål :genert:

 

Jeg har bestilt irene Jarnveds "fra hvalp til hund", da en eller anden skrev, at der var en "sådan gør du med to hunde" afsnit i den :mrgreen:...

 

Når Johna kommer hjem har jeg 4 ugers ferie, så vi kan få indlært gode vaner med hensyn til renlighed og alene hjemme og den slags ting. Jeg forestiller mig, at Johna kommer i køkkenet med babygitter for, og Karla har resten af huset, når de skal være alene...

 

Er ikke meget for at have dem sammen uden opsyn - vil gerne kunne styre deres smavær - især i starten.

 

Men hvor længe havde i hundene adskilt alene? Hvor gammel var hvalpen, da I lod dem gå sammen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu begynder tankerne om praktikaliteterne vedr. 2 hunde at melde sig, og i den forbindelse kommer der jo ligesom også spørgsmål :genert:

 

Jeg har bestilt irene Jarnveds "fra hvalp til hund", da en eller anden skrev, at der var en "sådan gør du med to hunde" afsnit i den :mrgreen:...

 

Når Johna kommer hjem har jeg 4 ugers ferie, så vi kan få indlært gode vaner med hensyn til renlighed og alene hjemme og den slags ting. Jeg forestiller mig, at Johna kommer i køkkenet med babygitter for, og Karla har resten af huset, når de skal være alene...

 

Er ikke meget for at have dem sammen uden opsyn - vil gerne kunne styre deres smavær - især i starten.

 

Men hvor længe havde i hundene adskilt alene? Hvor gammel var hvalpen, da I lod dem gå sammen?

Jeg er jo nok ikke til meget hjælp da mine går sammen fra de er bitte små..Men hvis jeg får en ny hvalp ind i flokken så bruger jeg de første par uger til at holde øje med om hvordan den er sammen med de andre..Og så ved jeg jo hvilke hunde der ikke har så lang en lunte..Men ret hurtigt får de lov at gå løs uden opsyn sammen med de andre..

BArer sørg for at Karla har nogele helle-pladser (sofaen, vindueskarmen e.l) hvor den anden ikke kan komme op...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Vi har cirka 2,5 uge til alene hjemme, og jeg tænker at hvis hvalpen kan finde ud af at sove i de timer de skal være alene, så er der nok ikke så meget i vejen for at de så er sammen. Hvis det regner, f.eks. Men ellers tænker jeg, at hvalpen er inde og Motor ude, mest fordi jeg er bange for at den kunne finde på at falde i vandet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nr 2 mødte Petrine og katten til et fælles fodersøg i stuen (ikke noget pjat med neutral grund etc)

 

Alle 3 var alene hjemme dagen efter, det samme gjaldt for Bastarden. Ville ikke gøre det, hvis de ikke kunne enes generelt, men .... lidt samvær uden regler og falkeblik gør ingen ulykker; generelt synes jeg det er gået lidt over gevind, så svært er det ikke at introducere en ny i flokken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Baldur og Luna skulle bestemt ikke være alene hjemme sammen i starten, de var begge vilde med at lege med hinanden, og Luna var ikke sådan en der lige gav op. Én gang forsøgte vi at lade dem lege til de selv sluttede, men efter 2,5 time legede de stadig....

 

Så med den aktivitet, så turde vi ikke lade dem være alene sammen, det kan sådan en lille hvalp jo slet ikke holde til :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nr 2 mødte Petrine og katten til et fælles fodersøg i stuen (ikke noget pjat med neutral grund etc)

 

Alle 3 var alene hjemme dagen efter, det samme gjaldt for Bastarden. Ville ikke gøre det, hvis de ikke kunne enes generelt, men .... lidt samvær uden regler og falkeblik gør ingen ulykker; generelt synes jeg det er gået lidt over gevind, så svært er det ikke at introducere en ny i flokken.

 

Det var ikke så meget introduktionen i flokken, mere som i ganz allein tid sammen - er egentlig mest bekymret for om Karla kan få "fred" for krapylet + at krapylet leger sig halvt ihjel hvis Karla giver sig, når der ikke er nogen til at "styre slagets gang"...

 

Men jeg er nok også lidt pyller :genert: Det kan også være, at det slet ikke bliver et issue :vedikke: Måske finder de en helt naturlig balance helt fra start af...

Link til indlæg
Del på andre sites

er egentlig mest bekymret for om Karla kan få "fred" for krapylet + at krapylet leger sig halvt ihjel

 

Bastarden ville hele tiden kravle på Petrine, det klarede de helt selv, hvis jeg konstant var over dem og stoppede Bastarden, så havde de aldrig lært det, istedet måtte Petrine lide en times tid, før hun sagde fra og vupti, den fes ind.

 

Du skal selvfølgelig have lov at være pylret, muligvis er dit hjem også en anelse nydeligere end mit :cool:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Bastarden ville hele tiden kravle på Petrine, det klarede de helt selv, hvis jeg konstant var over dem og stoppede Bastarden, så havde de aldrig lært det, istedet måtte Petrine lide en times tid, før hun sagde fra og vupti, den fes ind.

 

Du skal selvfølgelig have lov at være pylret, muligvis er dit hjem også en anelse nydeligere end mit :cool:

 

Hos os var det ikke et spørgsmål om hvor pænt hjemmet var, det var et spørgsmål om at de begge syntes det var fedt at lege længe, og hendes led og muskler havde bare ikke godt af at være så aktiv hele tiden...

 

Luna er jo en stædig sag, så Baldur slæbte hende flere gange igennem hele huset imens hun stædigt sad fast i bidetorvet, og om han så fik dasket hende ind i dørkarmen, så nægtede damen at give slip :blink:

 

Så det var ikke et spørgsmål om møblernes sikkerhed, men derimod Luna's :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos os var det ikke et spørgsmål om hvor pænt hjemmet var, det var et spørgsmål om at de begge syntes det var fedt at lege længe, og hendes led og muskler havde bare ikke godt af at være så aktiv hele tiden...

 

Luna er jo en stædig sag, så Baldur slæbte hende flere gange igennem hele huset imens hun stædigt sad fast i bidetorvet, og om han så fik dasket hende ind i dørkarmen, så nægtede damen at give slip :blink:

 

Så det var ikke et spørgsmål om møblernes sikkerhed, men derimod Luna's :-D

 

Prøv evt. at se denne video, så tror jeg du ved hvad jeg mener :lol:

 

[media]

[/url][/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Motor er meget så, nu er det sovetid! i det tidsrum han er alene om dagen, så håber selvfølgelig at det smitter af, min plan er nok lidt at filme dem i starten når vi sådan går væk i en time, eller lignende.

Link til indlæg
Del på andre sites

what doesn't kill you makes you stronger :klap: og F*CK hvor var hun nuttet!!!:hjerte::hjerte::hjerte: (Baldur :lun:R.I.P.)

 

Tak :-D

 

Og ja, der var jo nok en grund til at jeg den gang lavede en tråd og spurgte om hvordan man sørgede for at hvlpen overlevede til den blev voksen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitkin
Prøv evt. at se denne video, så tror jeg du ved hvad jeg mener :lol:

 

[media]

[/media][media][/media]

 

Skøn video :blink:

Men kan godt se hvad du mener med at det nok kunne blive lige vildt nok for en hvalp når det kunne stå på i timer :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skøn video :blink:

Men kan godt se hvad du mener med at det nok kunne blive lige vildt nok for en hvalp når det kunne stå på i timer :klap:

 

Ja ikke, jeg tror hun ville have været totalt smadret, og overhovedet ikke klar til at være sammen med mig når jeg kom hjem fra arbejde :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Normaltvis, plejer jeg at have en ny hvalp, adskildt fra de voksne, når de er alene, ind til hvalpen er 4-6 mdr., men Joya var stædig (og jeg var for doven til at tage den svære løsning, når den nemme lå lige for) og hun nægtede at være i bur, uden skrig og skrål, når hun/de var alene (på trods af at hun hjertens gerne vil være i bur på alle andre tidspunkter :stupid: ) Og hun ville heller ikke finde sig i at være ikke i køkkenet, heller ikke hvis jeg lod Cody være i køkkenet sammen med hende (mindst risiko for at han ville miste tålmodigheden med hende, hvis hun skulle være for træls ;-) ), så jeg opgav :oops: og lod hende være sammen med de andre, for så var der ro og ingen problemer :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Koda var et år før han fik lov til at være alene hjemme frit sammen med Kiki han var i køkkenet der er børnegitter for så de kan se og snuse til hinanden, men han kunne ikke drille hende med hans hvalpe tendenser :engel:

 

Mest af alt var det fordi jeg gerne ville have han skulle slappe af når han var alene helst sove, og så ville jeg skåne kiki for hvis han ville lege hele tiden.

 

Kiki og Koda går sammen når de er alene, Kaos er nu i køkkenet så han kan få ro og de andre få fred :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke kunne filme hele huset - så det ville jo kræve at de blev i det rum webcam var i - det kan jeg nok ikke nødvendigvis stole på :blink:

 

Karla sover når vi ikke er hjemme, men hun kan godt finde på at skifte sovested et par gange i løbet af en sådan dag... Jeg er ikke så nervøs for hendes reaktion overfor hvalpen, det er faktisk mere omvendt... at den ikke kan finde ud af at lade hende være i fred, når der ikke er nogen til at stoppe den...

 

Derudover har Karla fri adgang til hele huset og haven når hun er alene - og det betyder altså mange mange mange trapper fra kælderen og hele vejen op til 2. sal. Den skal hvalpen jo helst heller ikke have fri adgang til tænker jeg....

 

Men måske bekymrer jeg mig for ingenting :vedikke: og jeg har jo en måned til at observere dem i...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke kunne filme hele huset - så det ville jo kræve at de blev i det rum webcam var i - det kan jeg nok ikke nødvendigvis stole på :blink:

 

Karla sover når vi ikke er hjemme, men hun kan godt finde på at skifte sovested et par gange i løbet af en sådan dag... Jeg er ikke så nervøs for hendes reaktion overfor hvalpen, det er faktisk mere omvendt... at den ikke kan finde ud af at lade hende være i fred, når der ikke er nogen til at stoppe den...

 

Derudover har Karla fri adgang til hele huset og haven når hun er alene - og det betyder altså mange mange mange trapper fra kælderen og hele vejen op til 2. sal. Den skal hvalpen jo helst heller ikke have fri adgang til tænker jeg....

 

Men måske bekymrer jeg mig for ingenting :vedikke: og jeg har jo en måned til at observere dem i...

 

 

Årh ja, karla har hele huset..... havde jeg lige glemt :stupid:

 

 

Men jeg syntes det som flere siger med at de har dem hver for sig, fordi hvalpen jo skal lære at slappe af, lyder rigtig fornuftigt :5up::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...