Hop til indhold

Ny på siden


Gæst HannahPigen
 Share

Recommended Posts

Gæst HannahPigen

Hej HundeVenner....

Jeg er en pige på 50 år, bor i Udbyhøj nord, ved Randers fjord. Jeg er gift og bor i eget hus sammen med vores 2 hunde, en bedaget DanskSvensk gårdhund og det nye skud på stammen Simba, en CockerSpanier på 9 måneder, som jeg fik forleden dag, da den ødelagde alt derhjemme når den var allene imens de var på job... alternativet var internat.

Det vil nok være Simba, I ser og hører mest til, da det er ret nyt for mig at have og træne (træne i det heletaget) en Cockerspaniel, så jeg håber I vil tilgive mine til tider dumme spørgsmål om dette....

Jeg er ellers en flittig bruger af fora, ejer selv et snakke hyggeforum og er medlem af et blomsterforum, min store lidenskab er have, drivhus og blomster.

ØH - alle smilyerne bliver vist som røde krydser ... har jeg gjort noget forkert, jeg har stille forumstyle til den fine grønne....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst HannahPigen

Det glæder mig, så må jeg lige prøve om jeg kan finde dem ... jeg skal lige have fundet ud af hvordan dette forum virker ... :oops:

 

Jeg har lige et billede af vidunderet ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hej og velkommen til - dejligt med endnu en debattør fra mit lokalområde :-D

 

Tak Marlene .... gad vide om vi har mødt hinanden IRL :-)

 

Tja det er jo svært at vide - men nu vil jeg da holde øje med en bedaget gårdhund og en ung livlig cocker, der hvor jeg kommer omkring :-D

 

Skal du starte til træning et sted?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst HannahPigen
Tja det er jo svært at vide - men nu vil jeg da holde øje med en bedaget gårdhund og en ung livlig cocker, der hvor jeg kommer omkring :-D

 

Skal du starte til træning et sted?

 

Helt ærligt Marlene jeg aner det ikke - jeg har ingen anelse om hvilke tilbud der er her i området - kender du noget, evt. en klub eller lignende. ;-) Men jeg kunne godt tænke mig det, hvis der er noget man kan deltage i.

 

Jeg har snakket med en jæger, han siger at Cocker er gode til at bruge næsen, så måske jeg skulle bygge lidt på det, men jeg er åben overfor alt ;-)

 

Tak for den fine velkomst fra de øvrige brugere, jeg håber en a dagene at jeg får bedre tid til at udforske siden.

 

Idag skal jeg til plantebytte hos en venninde :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Velkommen :-D

 

Dejligt i kunne tage den lille dejlige cocker :-D

 

Giver du dem søg på græs/grus/på ture, altså hvor man spreder foder/godbidder ud ?

 

Det ville være godt i hvert fald :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst HannahPigen

Først tak for den fine velkomst :5up:

 

Anne-Marie - jo jeg laver søg øvelse med Simba .... jeg er dog lidt i tvivl om hvordan det skal gøres om der er faste kommandoer, siger en ny udi hundedresurens svære kunst .....

 

Tak Thomas - dejligt at se en race frænde :blink:

 

Jeg syntes det er en rigtig dejlig race ... måske lige bortset fra de der lange ører, der er i alt simpelthen ....

 

Jeg skal have nogle gode råd, men kan ikke rigtig hitte hvor jeg skal lægge spørgsmålene :oops: men jeg prøver lige, så håber jeg I bærer over med mig ....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Helt ærligt Marlene jeg aner det ikke - jeg har ingen anelse om hvilke tilbud der er her i området - kender du noget, evt. en klub eller lignende. ;-) Men jeg kunne godt tænke mig det, hvis der er noget man kan deltage i.

 

Jeg har snakket med en jæger, han siger at Cocker er gode til at bruge næsen, så måske jeg skulle bygge lidt på det, men jeg er åben overfor alt ;-)

 

Tak for den fine velkomst fra de øvrige brugere, jeg håber en a dagene at jeg får bedre tid til at udforske siden.

 

Idag skal jeg til plantebytte hos en venninde :5up:

 

Jeg har selv her indtil sommerferien brugt DcH Nørhald, der ligger i Enslev og ar været meget glad for klubben, men der er stoppet en del trænere her lige inden sommerferien (mine selvfølgelig - går ikke ud fra der er en sammenhæng :mrgreen:) så efter sommerferien fortsætter jeg hos en privat agilitytræner (Lone Sommer i Hadsten) og nupper så bare den fælles brugshundetræning i DcH, men det er selvtræning, hvor der ikke er en fast træner tilknyttet.

 

Har du tjekket www.dch-danmark.dk - de har klubber alle steder - der kan være stor forskel på klubberne og trænerne, så det er umiddelbart en god ide, at smutte ud til klubben og se hvad man selv syntes om klubben.

 

Oftest er der et godt social sammenhold i klubberne med snak, kaffe osv. udover træningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det er en rigtig dejlig race ... måske lige bortset fra de der lange ører, der er i alt simpelthen ....

 

Jeg har en springer som jeg, til nogens fortrydelse, får klippet helt ned hos en trimmer. Synes nemlig også det kan blive lidt for ulækkert.

 

Jeg skal have nogle gode råd, men kan ikke rigtig hitte hvor jeg skal lægge spørgsmålene :oops: men jeg prøver lige, så håber jeg I bærer over med mig ....

Uhh, vi kan bære over med meget :mrgreen: (så længe det gavner hundene). Og velkommen til. Du spørger bare, så svarer vi efter bedste overbevisnng. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst HannahPigen
Jeg har selv her indtil sommerferien brugt DcH Nørhald, der ligger i Enslev og ar været meget glad for klubben, men der er stoppet en del trænere her lige inden sommerferien (mine selvfølgelig - går ikke ud fra der er en sammenhæng :mrgreen:) så efter sommerferien fortsætter jeg hos en privat agilitytræner (Lone Sommer i Hadsten) og nupper så bare den fælles brugshundetræning i DcH, men det er selvtræning, hvor der ikke er en fast træner tilknyttet.

 

Har du tjekket www.dch-danmark.dk - de har klubber alle steder - der kan være stor forskel på klubberne og trænerne, så det er umiddelbart en god ide, at smutte ud til klubben og se hvad man selv syntes om klubben.

 

Oftest er der et godt social sammenhold i klubberne med snak, kaffe osv. udover træningen.

 

UH Marlene - det lydder rigtig godt med det sociale, for både folk og fæ :-) Jeg fik igår anbefalet DKK af en anden bruger herinde .... jeg troede faktisk at DCH stod for noget Schefer noget :oops: Det ville være dejligt, hvis der var noget i Enslev, der er da ikke langt at køre og så ville det også være rart hvis man kender nogen af de andre deltagerne :neutral:

 

Jeg har så været inde og set at det ikke kun er for Schefere, men for Civile:-D og de har en afdeling i Gjerlev, som starter hvalpekursus i August - der skal jeg da lige have tilmeldt Simba - 1000 tak Marlene, du er en skat :5up:

Redigeret af HannahPigen
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst HannahPigen

 

 

Jeg har en springer som jeg, til nogens fortrydelse, får klippet helt ned hos en trimmer. Synes nemlig også det kan blive lidt for ulækkert.

 

 

Uhh, vi kan bære over med meget :mrgreen: (så længe det gavner hundene). Og velkommen til. Du spørger bare, så svarer vi efter bedste overbevisnng. :-D

 

Det med at få hunden klippet helt ned eller ej - det er vel smag og behag hos den enkelte ejer :oops:

 

Jeg har allerrede fået mange gode svar .... måske ikke dem jeg havde håbet på, men det er jo det fine ved en god debat - der skal være plads til forskelligheder :5up: Så jeg er rigtig glad for jeg har fundet herind til sådan en flok venlige hundemennesker :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til fra endnu en spanielejer... Godt nok Engelsk Springer Spaniels :mrgreen:

 

Min ene spaniel bliver maskinklippet over hele kroppen; dog får hun lov til at beholde faner på benene og maven samt hår på ørene. Dette gøres fordi hun er allergiker og har brug for luft til huden og fordi hun er færdig i udstillingsringen.

 

Den yngste bliver udstillingsklippet allerede med respekt for hendes alder, da hun skal være udstillingshund.

 

Den ældste bliver studset lidt hist og pist (ørene, poterne osv.), men er ikke helt korrekt klippet.

 

MVH

Wivian

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst HannahPigen

Tak for velkomst Wivian - puha det begynder at rende lidt i ring med alle de nye navne og gode råd, det myldrer med lige nu ... jeg kunne også lade værre med at spørge så meget i starten af mit HF liv :oops:

 

Men med hensyn til klipning, så har jeg bestemt mig for at finde en frisør og se resultatet der og måske senere selv forsøge eller slet og ret sende ham til klip 4 gange om året......

 

Med hensyn til cykling .... den del er droppet og en tur på diget og læse dagens avis er hvis bedst for alle.

 

Med hensyn til træning ... Jeg har lånt det gode råd med snuden mod pinden(husker ikke metodens navn), intet ryk og rusk mere. Dejligt for begge parter.

 

Endnu engang mange tak for den fine velkomst på HF og svar på mine spørgsmål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...