Hop til indhold

Klipning


Gæst HannahPigen
 Share

Recommended Posts

Vi styrede det trimmekursus SÅ hårdt!!!

 

WSG du har jo så godt som styr på det allerede så, og er i gang med stort set den samme tur som jeg har været i gennem. Så er der ikke andet at gøre, end at vente på øvelsen viser sig. Og den skal nok komme!

 

Bruger nu også selv ordet trimme i en snæver vending, også til trods for jeg sjældent gør det på god gammeldags maner - hurra for coatking! Og husk så at passe på med maskinen. Kender historien om en cocker ejer, der syntes hunden godt kunne klare at få ørene lidt kortere i jagtsæsonen (wink, wink - chr.....). Hvor lang tid var det nu de var om at gro ud igen?!?

 

Har i øvrigt også selv syntes det var forsøget værd at gøre hunden lidt korthåret i anledning af jagt. Det tog noget længere end forventet at få længde på fanerne igen.

 

Hvilket igen får mig til at tænke på historien om welsh ejerne, der tog til hundefrisør med deres hund for at få den trimmet til udstilling. Spurgte gentagne gange om personen var bekendt med hvordan racen skulle trimmes, hvilket hundfrisøren bekræftede. Da de kom for at hente deres hund, var der ikke længere faner nogen steder på den. Det tog dem et år inden hunden var i pels til udstilling igen...

 

 

Hey du søster kæphøj :evil:.... Det blev ikke gjort med maskine, det blev gjort med saks :oops:

 

og btw det tog 1½ år før der var fuld ørelængde igen :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 70
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja, man skal passe lidt på med frisører, hvis man har en udstillingshund :mrgreen:

 

Jeg kan dog ikke anbefale totalt kropsklipning med maskine, hvis man gerne vil have en udstillingshund ud af det senere hen - Rosie's pels er altså ødelagt, når den vokser ud... Måske kan en rigtig god frisør rette op på den:?: det er jo heller ikke nødvendigt med en genopretning på hende... Hun skal holdes kort resten af hendes liv, men hun beholder altså de faner hun har (ikke meget, men lidt er der).....

 

Jeg håber da ørene (øhh, håret på ørene) vokser ud igen for det gjorde da lidt ondt i mit springerhjerte at se hende med kortklippede ører :-)

 

Og hvor det dog "irreterer" mig at jeg ikke ved hvem du er :mrgreen:

 

Det vokser ud igen, det tager bare tid (har jeg hørt)

 

 

hehehe, jeg ved det :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder til pengene på et trimmekursus virkelig var/er givet godt ud :engel:

 

 

Jeg vil nærmere sige at afholdelsen af det trimmekursus så mk101 og jeg kunne lære hinanden at kende må gå over i verdenshistorien i lighed med da The Eagle landede på månen, da japanerne bombede Pearl Harbour og when Harry met Sally.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil nærmere sige at afholdelsen af det trimmekursus så mk101 og jeg kunne lære hinanden at kende må gå over i verdenshistorien i lighed med da The Eagle landede på månen, da japanerne bombede Pearl Harbour og when Harry met Sally.

 

:mrgreen::mrgreen::mrgreen: Jeg har en fornemmelse af, at man godt må have en smule ondt af de andre kursusdeltagere :pift:

 

Hvordan går det så med at trimme hunde nu :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen::mrgreen::mrgreen: Jeg har en fornemmelse af, at man godt må have en smule ondt af de andre kursusdeltagere :pift:

 

Hvordan går det så med at trimme hunde nu :confused:

 

 

Hvor får du dog den fornemmelse fra :engel:

 

Jeg har nu lært

 

1) at man skal holde nallerne fra saksen og specielt hvis man tror at en cockers ører har fuld længde efter 3 måneder

2) se nr. 1

3) se nr. 1

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor får du dog den fornemmelse fra :engel:

 

Jeg har nu lært

 

1) at man skal holde nallerne fra saksen og specielt hvis man tror at en cockers ører har fuld længde efter 3 måneder

2) se nr. 1

3) se nr. 1

 

Det har da været et godt kusus så - Du har jo lært noget :mrgreen::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvor det dog "irreterer" mig at jeg ikke ved hvem du er :mrgreen:

 

Det behøver du ikke være, for jeg tror faktisk aldrig vi har truffet hinanden. Måske er vi stødt på hinanden på udstilling, men der er man jo som regel så fortravlet, at man intet opdager. Jeg er i hvert fald. Så jeg tror ikke jeg dukker op i din bevidsthed selvom du søger :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det behøver du ikke være, for jeg tror faktisk aldrig vi har truffet hinanden. Måske er vi stødt på hinanden på udstilling, men der er man jo som regel så fortravlet, at man intet opdager. Jeg er i hvert fald. Så jeg tror ikke jeg dukker op i din bevidsthed selvom du søger :blink:

 

Det tror jeg heller ikke du gør... jeg er en idiot til navne - jeg kan som regel se, at jeg set en person før, men navnet er tit og ofte langt væk :mrgreen:

 

Men hvis du en dag møder mig til en udstilling med Jess-barnet, så må du da gerne sige hej :mrgreen:

 

MVH

Wivian

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen naturligvis!

 

Har selv en lidt yngre springer tøs hjemme, der gerne vil hilse på jer begge også. Tænker ikke du tager hele vejen til Fyn i slutningen af august - ellers kan det være på regionsskue eller andet. Men med hund med udstillingkarriere foran sig, så skal vi nok støde på hinanden før eller siden.

 

Og med hensyn til muligheden for at genkende ansigt - har hverken hjemmeside eller andet du kan blive henvist til. Så du må vente til at se om jeg er set før :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger du er velkommen. Især hvis du tager hele flokken med igen, og sørger for at besætte halvdelen af BIS-pladserne.

 

Blik - hmmm. Måske. Ellers kan man vel stadig nå at finde sponsorer...!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger du er velkommen. Især hvis du tager hele flokken med igen, og sørger for at besætte halvdelen af BIS-pladserne.

 

Blik - hmmm. Måske. Ellers kan man vel stadig nå at finde sponsorer...!

 

Hele flokken kommer det nok til at knibe med, men 3 stykker kan jeg vel skrabe sammen. Så må jeg undvære certklassen denne gang. :mrgreen:

 

Hvornår er sidste tilmelding?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hele flokken kommer det nok til at knibe med, men 3 stykker kan jeg vel skrabe sammen. Så må jeg undvære certklassen denne gang. :mrgreen:

 

Hvornår er sidste tilmelding?

 

Hvis det er region 2's høstskue, så er det den 5/9-08 eller på dagen til en højere pris......

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...
Gæst Karina med Mille

Jeg er nybegynder her på siden, men hold da op en smører og hvordan folk kan hakke på hinanden! :evil::cry:

 

 

Jeg vil kort komme med et godt råd som jeg har haft rigtig meget glæde af. :rolleyes:

Gå ind på hjemmesiden 3 x w cockerspaniels.dk under afsnitet pelspleje, her kan man lære rigtig meget.

Vi har ikke købt vore dejlige Mille hos "Kendel Sagitanus" men siden er tilgængelig for alle, og kommende/nye hvalpeejer får rigtig meget viden bare ved at læse det !

Vi elsker vores Mille rigtig højt men gid vi havde fået alle de råd med som du kan finde på den hjemmeside.

Jeg vil dog lige tilføje at der er stor forskel på, hvor tit en coker skal trimmes, fra en til fire gange årligt.

 

Held og Lykke !

Karina med Mille

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...