Hop til indhold

hvalpe aflivet


Gæst Kattiie
 Share

Recommended Posts

Nu googlede jeg lige jødedom, fordi jeg ikke præcis ved hvad det går ind over men som jeg kan se er det jo en tro, en tro er selvvalgt i mine øjne.

 

Helt oprigtigt talt, Sandra....

 

hvis vi ser bort fra Godwins lov i dén her tråd, så vil jeg i dén grad anbefale dig at tænke ud af rosenrød teenie- disney- og villahave boksen engang. Kan ske det først kommer til at ske efterhånden som livserfaringsfaktoren spiller ind, men prøv...... lige så meget for din egen som for os andres skyld, i debatterne.

 

Til citatet... ja.... og nej.... Under jødeforfølgelserne var man født jøde. Det var sgutte noget man valgte til eller fra.

Iøvrigt er alt det her med at vælge trosretninger til og fra helt generelt ikke just noget der var normalt. Det er det sådan set stadig ikke.

 

Og google lige Godwins lov engang, og fremover, hvis du igen vælger at se bort fra selvsamme lov, så sæt dig for det mindste ordentligt ind i tingene inden.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 301
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Overraskende nej ;)

Vi er dyr ligesom andre, og der er fødekæde. Lige meget hvad ville vi slå dyr ihjel for at få kød.

Nu snakker jeg om de slagterier som giver dyrene et godt liv inden de bliver slagtet når jeg siger jeg er glad for vi gør det på sådan en måde end vi skulle ud og nedlægge et dyr brutalt for at få kød lige som i for mange år siden.

( Håber jeg er lidt forstålig ? )

 

Beklager... Dèn her faldt osse lige i øjnene på mig.

 

 

Slagterier giver ikke dyrene et godt liv inden de bliver slagtet.... Slagterierne står for produktionsdyrenes sidste vandring hér på jord: Fra bilen ind i stalden og videre ind hvor de møder kniven.

 

Det "gode" liv, får dyrene ude ved producenterne, bønderne, farmerne.

Og hér kan det, og bliver det, i dén grad diskuteret hvor godt livet ér.

 

 

Og du kan ikke fortælle en gris på et slagteri om den skal aflives, det kommer lige så bag på den som det gør på dem i det fri.

Dér tager du så grueligt fejl. Vores grise var ikke et øjeblik i tvivl om hvad der ville ske, når riflen blev hevet frem og man gik mod indhegningen. Soen skulle man da slet ikke vove på at komme i nærheden af for de 3 rækker hegn er jeg sikker på ikke havde kunnet holde hende tilbage, hvis man gjorde.

 

De kan lugte det, de kan se det, og de er dælme ikke dumme sådan nogle grise.

 

 

 

Næh. Så heller afslutte et vildtlevende dyrs liv på brutal vis med en kugle eller en samling hagl. Hér har dyret levet dét liv naturen gav dem, og de har mødt deres menneskebestemte skæbne, døden, inden knaldet fra geværet overhovedet har nået deres ører. Formentlig med duften af et vældigt "klart" stykke hundyr i næseborene, eller med en tot grønt i mundvigene.

 

Dét er den gode død, og før det det gode liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...