Hop til indhold

hvalpe aflivet


Gæst Kattiie
 Share

Recommended Posts

Gæst SandraO
nu har jeg før selv bragt udryddelse af racer og forfølgelse af visse befolkningsgrupper ind i debatten...men jeg tror alligevel vi skal passe på med at sammenligne 6 millioner menneskers død i koncentrationslejrene med 15 hvalpe der er blevet aflivet...

 

selvom jeg synes det er ganske forfærdeligt...

 

Jeg ser ikke forskellen? Hvorfor er vi mennesker's liv mere vigtigt end dyrenes? Hvalpene var lige så uskyldige som jøderne? :-(

Det er ikke mængden af hvor mange uskyldige der er døde der er det sørglige det er selve handlingen der er skyld i det, jeg synes nok mest det gør ondt at tænke på hilter var et fjols som bestemte hvad der skulle ske, den situation med hvalpene har der været flere mennesker om at gå med til :-(

 

jeg ser dyr ligesom børn, de er forsvarsløse, jøderne havde mulighed for at tænke og handle anderledes, gemme sig fra soldaterne, det har hundene ikke i denne situation :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 301
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvis man skal gå en middelvej, få et bevis på din hund ikke skal bruge mundkurv ved en adfærdsbehandler, på ejeres regning, måske dyrt, men jeg ville gerne betale det.

Adfærdsbehandleruddannelsen er ikke en statsanerkendt uddannelse, så vidt jeg er orienteret. Alle og enhver kan - efter nogle kurser - kalde sig sådan. Og i øvrigt - hvordan skulle en adfærdsbehandler kunne afgøre, hvorvidt en hund er "farlig" eller ej? Disse hunde er jo normalt ikke farlige for mennesker, men for andre hunde. Skal adfærdsbehandleren så ud i offentligheden og skaffe figuranthunde?

 

Det bliver en meget vanskelig vej, er jeg bange for.

 

Men flere ressourcer til politiet går jeg ind for, i alle sammenhænge. Og også en bedre uddannelse af politifolk!

 

Dit forslag om at slå hårdere ned på ulovlig handel med hunde er jeg også helt enig med dig i.

 

En pleaser til nogle, forbyd dansk tavleløs avl på "listehunde". Har nemlig aldrig hørt om en hund, der havde talve, der har gjort dette, netop fordi de avler på sunde hunde. Straffen skal dog ikke være døden, men stor bøde og omplacering af hundene.

Din tiltro til opdrættere i almindelighed er imponerende, og dén deler jeg sgutte. Jeg ved heller ikke, hvor du har din viden fra, om at det altid er tavleløse hunde, der overfalder andre hunde. Hvis den stammer fra journalister, så siger jeg bare "Tak for kaffe!". De kan mange gange ikke kende en amstaff fra en ambull, og jeg tvivler meget på, at de har undersøgt sagen om stamtavler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser ikke forskellen? Hvorfor er vi mennesker's liv mere vigtigt end dyrenes? Hvalpene var lige så uskyldige som jøderne? :-(

Det er ikke mængden af hvor mange uskyldige der er døde der er det sørglige det er selve handlingen der er skyld i det, jeg synes nok mest det gør ondt at tænke på hilter var et fjols som bestemte hvad der skulle ske, den situation med hvalpene har der været flere mennesker om at gå med til :-(

 

jeg ser dyr ligesom børn, de er forsvarsløse, jøderne havde mulighed for at tænke og handle anderledes, gemme sig fra soldaterne, det har hundene ikke i denne situation :-(

 

Må indrømme at jeg ikke kan følge sammenligningen helt, for racerne figurerer på listen pga. deres nedarvede egenskaber. Kan du nævne mig bare en enkelt egenskab der adskiller en jøde fra en protestant?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitkin

Syntes ikke disse 13 hunde skulle være forbudt.

 

Man skulle heller lave en lov om at de kun måtte avles af godkendte opdrættere som har taget nogle specielle kurser og at der kun måtte avles på forældre dyr som er mentaltestet.

Og sidst men ikke mindst skal alle som vil købe en hvalp af en af racerne gennemgå et kursus (et slags kørekort) og fremlægge bevis derfor inden de kan købe en hvalp.

 

Hunde som ikke overholder disse krav skal tvangs steriliseres/kastreres. Og kun aflives hvis de angriber eller viser tydelige tegn på aggressivitet.

 

Og ejere af disse racer som ikke vil tage kursus i hundeopdragelse eller som har aggressive hunde bør fra tages retten til at holde hund overhovedet og få kæmpe bøder det samme gælder for folk som indføre eller avler hunde som ikke lever op til kravene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser ikke forskellen? Hvorfor er vi mennesker's liv mere vigtigt end dyrenes? Hvalpene var lige så uskyldige som jøderne? :-(

Det er ikke mængden af hvor mange uskyldige der er døde der er det sørglige det er selve handlingen der er skyld i det, jeg synes nok mest det gør ondt at tænke på hilter var et fjols som bestemte hvad der skulle ske, den situation med hvalpene har der været flere mennesker om at gå med til :-(

 

jeg ser dyr ligesom børn, de er forsvarsløse,jøderne havde mulighed for at tænke og handle anderledes, gemme sig fra soldaterne, det har hundene ikke i denne situation :-(

 

Jeg synes bare det er forkert at sammenligne aflivningen af hunde med jødeforfølgesen.

 

Det var mennesker der ikke vidste hvad morgendagen bragte, som mistede deres familie, fik revet deres børn fra sig, og blev tortureret og sultet i KZ-lejre.

Mennesker som brugte store dele af deres liv på at spekulere over om de mon overhovedet var i live dagen efter. Har fået smadret deres hjem og familie, og som den dag idag stadig kan være mærket af hændelserne.

 

De har, i frygt for politiet, gemt sig under de mest kummerlige forhold som jeg slet ikke tror vi kan forestille os. Ikke haft mulighed for bad eller spise sig mætte i flere år.

 

Hvad tænker du når du siger at jøderne havde muligheder ? Eller kunne have handlet anderledes ? De havde tre valg: Gemme sig, blive anbragt i KZ-lejre eller dø. Et barn født i en KZ-lejer var også dømt til døden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anni A

Jeg er som så mange andre af jer, stærkt imod den nye hundelov.

 

Men jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor nogle folk bliver VED med at avle på dem, når de ved de bliver aflivet?

 

Jeg tudede da jeg så indslaget igår, SÅ forfærdeligt, og meningsløst at gøre det.

 

Hvorfor SKAL de aflives? de har jo ikke gjort noget.

 

Kunne man ikke bare kasterer-steriliserer de hvalpe man fjerner, så kan DE da ikke producerer flere, men kan stadig blive gode hunde?

 

Er det mig som er helt ude i hampen, eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Din tiltro til opdrættere i almindelighed er imponerende, og dén deler jeg sgutte. Jeg ved heller ikke, hvor du har din viden fra, om at det altid er tavleløse hunde, der overfalder andre hunde. Hvis den stammer fra journalister, så siger jeg bare "Tak for kaffe!". De kan mange gange ikke kende en amstaff fra en ambull, og jeg tvivler meget på, at de har undersøgt sagen om stamtavler.

 

 

Og den gælder jo så også den anden vej..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser ikke forskellen? Hvorfor er vi mennesker's liv mere vigtigt end dyrenes? Hvalpene var lige så uskyldige som jøderne? :-(

Det er ikke mængden af hvor mange uskyldige der er døde der er det sørglige det er selve handlingen der er skyld i det, jeg synes nok mest det gør ondt at tænke på hilter var et fjols som bestemte hvad der skulle ske, den situation med hvalpene har der været flere mennesker om at gå med til :-(

 

jeg ser dyr ligesom børn, de er forsvarsløse, jøderne havde mulighed for at tænke og handle anderledes, gemme sig fra soldaterne, det har hundene ikke i denne situation :-(

 

Ej nu må du lige.... :shock:

 

At hvalpe aflives pga. deres race er rigtig sørgeligt, men at du kan sammenligne det, at en intetanende hvalp på human vis får en sprøjte og sover ind med fuldt bevidste mennesker, som jages pga. deres tro og herkomst og sættes i koncentrationslejre, hvor de i den grad bliver sultet og tortureret, mens de går og venter på døden, det kan jeg simpelthen ikke forstå! Og selv de som havde succes med at gemme sig, levede under ringe forhold i en konstant frygt for, at de ville blive opdaget!

 

Paint a bigger picture please!

 

Jeg elsker dyr, og jeg væmmes ved folk, som behandler dem dårligt, men der er altså forskel på hunde og mennesker!

 

Edit: Hewlett var hurtigere..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anni A

Ser i forresten det program der har kørt på animal planet?

 

Pitbulls and parolees?

Er ofte inde på deres hjemmeside Villalobos Rescue Center

 

Jeg ser det hver gang og det rører mig dybt at der trods alt, stadig findes fornuftige mennesker som vil gøre noget godt for disse hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stitch
En specialklub kan - i modsætning til enkeltpersoner - organisere mange ting, inkl. benarbejde, så .... jo, man kan gøre det alt for besværligt for købere af ulovlige hunde ved at melde dem til politiet hver og hver eneste gang, man har kendskab til sådanne sorte køb.

Det er altså ikke så enkelt blot fordi man er specialklub.

 

Ulovlig import af fransk bulldog florerer stadig - gennem flere år nu - på trods af stort arbejde fra Bulldog-Klubben. Der er bl.a. en advokat, som gennem flere år har knoklet for at komme hundehandel til livs, der er involveret. Men der sælges altså stadig ulovlige hvalpe i Danmark.

 

Jeg har selv haft en kæmpe diskussion pr. mail med en stor dansk side, som jeg tilsidst fik til at lukke annonceringer fra "kenneler" uden forældredyr. Men de finder jo nye veje de kære hundehandlere.

 

Men sålænge østaberne bare får en latterligt lille bøde og frataget hvalpene, så er der jo ingen risiko når man ser hvad de kan tjene på hvalpene der når frem til hundehandleren.

 

Det er jo mentaliteten der skal ændres hos hvalpekøberne. De skal se på deres hund som en del af familien, som et dyr der lever i mange år og som et levende væsen med følelser og tanker.

 

Som sagt har jeg talt med nogle stykker der har købt disse hvalpe - og fælles for dem er at de helt ærligt virkelig ikke tænker. Om de lukker øjnene for realiteterne eller bare er virkelig naive - det aner jeg ikke, men de handler ihvertfald med hovedet under armen.

 

Og så hæv strafferammen gevaldigt - giv dem bøder der kan mærkes + udvis dem. Hvis de viser sig igen så dobbel op på bøden. Men det er jo nærmest umuligt at gøre sålænge der er åbne grænser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Jeg er som så mange andre af jer, stærkt imod den nye hundelov.

 

Men jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor nogle folk bliver VED med at avle på dem, når de ved de bliver aflivet?

 

Jeg tudede da jeg så indslaget igår, SÅ forfærdeligt, og meningsløst at gøre det.

 

Hvorfor SKAL de aflives? de har jo ikke gjort noget.

 

Kunne man ikke bare kasterer-steriliserer de hvalpe man fjerner, så kan DE da ikke producerer flere, men kan stadig blive gode hunde?

 

Er det mig som er helt ude i hampen, eller?

 

Nej jeg synes bestemt ikke du er helt ude i hampen. det var også sådan noget lignende jeg havde forestillet mig at man kunne gøre i stedet

Link til indlæg
Del på andre sites

Citat:

Oprindeligt skrevet af Dina viewpost.gif

De kan mange gange ikke kende en amstaff fra en ambull, og jeg tvivler meget på, at de har undersøgt sagen om stamtavler.

 

 

Og den gælder jo så også den anden vej..

At de heller ikke kan kende en ambull fra en amstaff? :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie

Argh Argh Argh skal vi nu ikke lige prøve at sætte tingene lidt i perspektiv og så blande jøderne og hitler helt uden om det her.

Jeg må nok sige at det at min farmor flygtede fra tyskland til Danmark i 1944 gravid og med en lille datter, det ville hun nok blive pænt ked af hvis vi sammenlignede hende, hendes families og venners skæbne med hunde :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes ikke disse 13 hunde skulle være forbudt.

 

Man skulle heller lave en lov om at de kun måtte avles af godkendte opdrættere som har taget nogle specielle kurser og at der kun måtte avles på forældre dyr som er mentaltestet.

Og sidst men ikke mindst skal alle som vil købe en hvalp af en af racerne gennemgå et kursus (et slags kørekort) og fremlægge bevis derfor inden de kan købe en hvalp.

Det lyder for mig, som om du inderst inde godt ved, at disse hunde ofte kan udgøre en større risiko i forhold til "almindelige" hunde? Og hvis det er rigtigt forstået, hvorfor skal "almindelige" mennesker så have dem?

 

Dine forslag er gode nok og burde vel gælde alle racer, men der er det tilsyneladende ikke helt så påkrævet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Ej nu må du lige.... :shock:

 

At hvalpe aflives pga. deres race er rigtig sørgeligt, men at du kan sammenligne det, at en intetanende hvalp på human vis får en sprøjte og sover ind med fuldt bevidste mennesker, som jages pga. deres tro og herkomst og sættes i koncentrationslejre, hvor de i den grad bliver sultet og tortureret, mens de går og venter på døden, det kan jeg simpelthen ikke forstå! Og selv de som havde succes med at gemme sig, levede under ringe forhold i en konstant frygt for, at de ville blive opdaget!

 

Paint a bigger picture please!

 

Jeg elsker dyr, og jeg væmmes ved folk, som behandler dem dårligt, men der er altså forskel på hunde og mennesker!

 

Edit: Hewlett var hurtigere..

 

Vil da gøre et forsøg!

 

Man afliver hunde på human vis, deri består forskellen!

 

De aflivede hunde er af en rase som er dømt uønsket farlig bestialske osv.

 

dem vil man gerne af med, har man besluttet på højeste sted, demokrati kaldes det!:shock:

 

I nazityskland var jøder og andre undermennesker, raser der var uønsket og det blev godkendt på højeste sted at udslette dem!:shock:

 

Den store forskel er nok at hvis nogen hjalp uønskede i nazityskland, fik man lov til at følge de uønskede rasers skæbne tæt på, jeg vil sige, ubehageligt tæt på!:shock:

 

Du bryder dig nok ikke om mit billede, men jeg kan da berolige dig med, at det er heller ikke et af mine favoritbilleder! :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SandraO
Må indrømme at jeg ikke kan følge sammenligningen helt, for racerne figurerer på listen pga. deres nedarvede egenskaber. Kan du nævne mig bare en enkelt egenskab der adskiller en jøde fra en protestant?.

 

Selvom hvalpene har egenskaben, er det jo ik deres skyld, og at vi vælger at aflive dem for noget de ikke selv bestemer?

Nu googlede jeg lige jødedom, fordi jeg ikke præcis ved hvad det går ind over men som jeg kan se er det jo en tro, en tro er selvvalgt i mine øjne.

 

men desvære er jeg ikke så god til tro, så nej kan jeg ikke. men der er jo forskel, ellers ville det jo være en og samme ting?

 

Men igen er det jo ligemeget, ideen er uskyldige bliver slået ihjel om det er dyr eller mennekser, alle har ret til et liv! Og de hvalpe havde ik gjort nogle noget selvom deres forfædre har måske en voldsom baggrund det gør ikke dem til dræber maskiner hvis man ikke træner dem til det.

Redigeret af SandraO
Link til indlæg
Del på andre sites

Vil da gøre et forsøg!

 

Man afliver hunde på human vis, deri består forskellen!

 

De aflivede hunde er af en rase som er dømt uønsket farlig bestialske osv.

 

dem vil man gerne af med, har man besluttet på højeste sted, demokrati kaldes det!:shock:

 

I nazityskland var jøder og andre undermennesker, raser der var uønsket og det blev godkendt på højeste sted at udslette dem!:shock:

 

Den store forskel er nok at hvis nogen hjalp uønskede i nazityskland, fik man lov til at følge de uønskede rasers skæbne tæt på, jeg vil sige, ubehageligt tæt på!:shock:

 

Du bryder dig nok ikke om mit billede, men jeg kan da berolige dig med, at det er heller ikke et af mine favoritbilleder! :genert:

 

Så du mener, at hunde og mennesker tænker og føler ens? Har samme opfattelse af hvad der er rigtigt og forkert, og af hvad der sker ude i verden?

 

Du får mig aldrig til at se nogen lighed imellem aflivning af ulovlige hvalpe og jødeforfølgelse!

Joh, jeg kan da godt se hvorfor nogen ser en lighed i forbindelse med, at uskyldige liv ofres på baggrund af gener, men så stopper den også dér!

 

Hvalpene lider ikke, de sover intetanende ind. Derud over tænker og føler de ikke på samme måde som vi gør (jeg ved, at det er med risiko for masseattack at skrive sådan på et hundeforum). Jøder under 2. Verdenskrig levede i konstant frygt for at blive sat i KZ-lejre, og hvis de først var der, var døden den eneste udvej, men først efter at være blevet underkuet og mishandlet på den mest grusomme måde. De blev ikke behandlet som mennesker, men som ukrudt!

 

Og så er der også lige den forskel, at aflivede hundehvalpe ikke har efterkommere, familie som stadig sørger over deres skæbne. Sørger over familie, som de aldrig har fået lov til at møde, og som den dag idag stadig kan undres over, hvordan en så frygtelig skæbne kunne overgå så mange mennesker.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Når man laver en sammenligning behøver det altså ikke at være alt, der er det samme. En blå bold og en appelsin kan sammenlignes fordi begge er runde - det betyder ikke at man nødvendigvis skal kunne spise bolden eller spille fodbold med appelsinen.

 

Hundeloven og nazisternes jødeforfølgelse kan udmærket sammenlignes, fordi der er nogle træk til fælles. Danskere, der hjalp jøder til Sverige, brød også loven. En gruppe blev dømt til aflivning pga. race osv.

Og i øvrigt mente nazisterne også at aflivning med gas var en human metode, og de var faktisk rigtig stolte af det, på deres egen syge måde.

 

Atter engang ville jeg ønske at folk ville forholde sig til det der rent faktisk står skrevet, i stedet for at blande egne følelser ind i diskussionen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SandraO
Ej nu må du lige.... :shock:

 

At hvalpe aflives pga. deres race er rigtig sørgeligt, men at du kan sammenligne det, at en intetanende hvalp på human vis får en sprøjte og sover ind med fuldt bevidste mennesker, som jages pga. deres tro og herkomst og sættes i koncentrationslejre, hvor de i den grad bliver sultet og tortureret, mens de går og venter på døden, det kan jeg simpelthen ikke forstå! Og selv de som havde succes med at gemme sig, levede under ringe forhold i en konstant frygt for, at de ville blive opdaget!

 

Paint a bigger picture please!

 

Jeg elsker dyr, og jeg væmmes ved folk, som behandler dem dårligt, men der er altså forskel på hunde og mennesker!

 

Edit: Hewlett var hurtigere..

 

skal gøre mit bedste, jeg kan sagtens forstå din reaktion på det jeg skriver, men jeg tog ikke udgangs punkt i HVORDAN de blev behandlet, det os min fejl hvis folk sammenlignede det så detajleret kan jeg godt se forskel selvf,

 

Men død er død i mine øjne om det er en hund eller et menneske er ligemeget. Synes det noget pis at vi mennesker mener vi er mere værd end andet levende, bare fordi vi er mere udviklet end dyr? Ingen fortjener at dø, jeg tror ikke på et liv efter hvorfor skal vi så bestemme hvem der har ret til at leve eller ej.

 

Jeg sammenligner kun ideen af nogle bestemmer om andre skal leve eller ej og af tabet af valgene.

Link til indlæg
Del på andre sites

skal gøre mit bedste, jeg kan sagtens forstå din reaktion på det jeg skriver, men jeg tog ikke udgangs punkt i HVORDAN de blev behandlet, det os min fejl hvis folk sammenlignede det så detajleret kan jeg godt se forskel selvf,

 

Men død er død i mine øjne om det er en hund eller et menneske er ligemeget. Synes det noget pis at vi mennesker mener vi er mere værd end andet levende, bare fordi vi er mere udviklet end dyr? Ingen fortjener at dø, jeg tror ikke på et liv efter hvorfor skal vi så bestemme hvem der har ret til at leve eller ej.

 

Jeg sammenligner kun ideen af nogle bestemmer om andre skal leve eller ej og af tabet af valgene.

 

Er du vegetar ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SandraO
Argh Argh Argh skal vi nu ikke lige prøve at sætte tingene lidt i perspektiv og så blande jøderne og hitler helt uden om det her.

Jeg må nok sige at det at min farmor flygtede fra tyskland til Danmark i 1944 gravid og med en lille datter, det ville hun nok blive pænt ked af hvis vi sammenlignede hende, hendes families og venners skæbne med hunde :cry:

 

Undskyld, jeg skal nok stoppe.

Det var ikke for at træde på nogle, men kan ik se forskellen på om det en hund der bliver drabt eller et menneske. Synes de har lige så meget ret til et liv som vi har :'/

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SandraO
Er du vegetar ?

 

 

Overraskende nej ;)

Vi er dyr ligesom andre, og der er fødekæde. Lige meget hvad ville vi slå dyr ihjel for at få kød.

Nu snakker jeg om de slagterier som giver dyrene et godt liv inden de bliver slagtet når jeg siger jeg er glad for vi gør det på sådan en måde end vi skulle ud og nedlægge et dyr brutalt for at få kød lige som i for mange år siden.

( Håber jeg er lidt forstålig ? )

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom hvalpene har egenskaben, er det jo ik deres skyld, og at vi vælger at aflive dem for noget de ikke selv bestemer?

Det er deres egenskaber der gør at de ifølge dansk lovgivning ikke må være i samfundet længere, fordi nogle intetanende idioter ikke har kunne håndtere det.

 

Nu googlede jeg lige jødedom, fordi jeg ikke præcis ved hvad det går ind over men som jeg kan se er det jo en tro, en tro er selvvalgt i mine øjne.

Præcis. Og også derfor man ikke kan sammenligne de to ting.

 

men desvære er jeg ikke så god til tro, så nej kan jeg ikke. men der er jo forskel, ellers ville det jo være en og samme ting?

Også i mine øjne, men det mente Hitler så ikke. Han selekterede bl.a. udfra hår-/ og øjenfarve.

 

Men igen er det jo ligemeget, ideen er uskyldige bliver slået ihjel om det er dyr eller mennekser, alle har ret til et liv! Og de hvalpe havde ik gjort nogle noget selvom deres forfædre har måske en voldsom baggrund det gør ikke dem til dræber maskiner hvis man ikke træner dem til det.

Lige så uskyldige som grisene der dagligt bliver slagtet. :vedikke:

 

Det ændrer dog ikke på at racerne er forbudte pga. deres egenskaber. Nej, det gør dem ikke til dræbermaskiner, men til en hund der potentielt kan være farligere end andre racer, i de forkerte hænder.

 

Tænker lidt at våbenloven nok også havde set lidt anderledes ud, hvis det kun havde været Hr. og Fr. Hansen der anskaffede sig pistoler. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser ikke forskellen? Hvorfor er vi mennesker's liv mere vigtigt end dyrenes? Hvalpene var lige så uskyldige som jøderne? :-(

Det er ikke mængden af hvor mange uskyldige der er døde der er det sørglige det er selve handlingen der er skyld i det, jeg synes nok mest det gør ondt at tænke på hilter var et fjols som bestemte hvad der skulle ske, den situation med hvalpene har der været flere mennesker om at gå med til :-(

 

jeg ser dyr ligesom børn, de er forsvarsløse, jøderne havde mulighed for at tænke og handle anderledes, gemme sig fra soldaterne, det har hundene ikke i denne situation :-(

 

De to ting kan ikke sammenlignes!

Jøderne var jo ikke kun forfulgtat soldater.:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...