Hop til indhold

Er det normalt ? (løbetid)


Hewlett
 Share

Recommended Posts

Vi har her de sidste 3 dage fundet pletblødninger i sengen, og regner naturligvis derfor med at Ninja (endelig) er gået i løb.

 

Men hanhundene viser altså ikke særlig stor interesse for hende. De snuser da måske lidt mere intenst og i lidt længere tid, men det har de nu gjort de sidste par måneder.

 

Nogle hanhunde ser endda ud til at være komplet ligeglade med hende, nogle behandler hende som om hun stadig er hvalp, nogle ignorerer hende, nogle sætter hende på plads og andre leger med hende på et helt uskyldigt plan (ingen humperi eller snuseri under legen).

 

Havde det ikke været for blødningerne havde vi aldrig gættet at hun er gået i løb.

 

Er det normalt at hanhundene ikke er interesserede i tæver der er i starten af løbetiden ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er ikke nogen ekspert kan kun tale ud fra egne erfaringer men når vores labrador har været i løbetid har hanhundende været meget interesseret i hende et fra et par dage før vi overhovedet har kunne se nogle blodspor og til en ugestid efter vi kan se sidste plet. Derudover er hun altid meget hævet når hun begynder at bløde.

 

Er Ninja hævet eller ser det også "normalt" ud?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er ikke nogen ekspert kan kun tale ud fra egne erfaringer men når vores labrador har været i løbetid har hanhundende været meget interesseret i hende et fra et par dage før vi overhovedet har kunne se nogle blodspor og til en ugestid efter vi kan se sidste plet. Derudover er hun altid meget hævet når hun begynder at bløde.

 

Er Ninja hævet eller ser det også "normalt" ud?

 

Tak for svar .. Vi undrer os også lidt :hmm:

 

Hun er meget hævet forneden og det hele "ryster" når hun går. Casper har grint lidt af det og sagt at hun til forveksling ligner en hanhund :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hanhunde er meget meget forskellige mht tæver i løb. Nogle især urutinerede hanner vil parre alt i deres nærhed, bare ved lugten, andre vel især de rutinerede hidser sig ikke op,før duften siger dem, at tæven er parringklar, altså ægløsningstiden er nået.

Når jeg lufter mine, kan jeg gå løb med løbsk tæve med nogle hanhunde, de leger med min hanhund , som de plejer, uden stor interesse for tæven.

Andre går helt amok og kan sidde og hyle derhjemme over , hvad de kan gå glip af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar .. Vi undrer os også lidt :hmm:

 

Hun er meget hævet forneden og det hele "ryster" når hun går. Casper har grint lidt af det og sagt at hun til forveksling ligner en hanhund :stupid:

 

Så længe han more sig:lol:

 

Ved ikke om når det er første gang at hun måske kan lugte for meget af hvalp stadigvæk til at være interessant, ved slet ikke om det kan lade sig gøre?

 

Hvor gammel er hun?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så længe han more sig:lol:

 

Ved ikke om når det er første gang at hun måske kan lugte for meget af hvalp stadigvæk til at være interessant, ved slet ikke om det kan lade sig gøre?

 

Hvor gammel er hun?

 

Hun er 11mdr .. Og tror faktisk lidt Ulla H har fat i noget .. De fleste hanhunde vi har mødt har været forholdsvis gamle (den ene en stivbenet munsterlænder på 12,5år :shock:) så måske er vi bare ikke stødt ind i de "rigtige" hunde.

 

Og jov tak, han morer sig gevaldigt :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hanhunde er meget meget forskellige mht tæver i løb. Nogle især urutinerede hanner vil parre alt i deres nærhed, bare ved lugten, andre vel især de rutinerede hidser sig ikke op,før duften siger dem, at tæven er parringklar, altså ægløsningstiden er nået.

Når jeg lufter mine, kan jeg gå løb med løbsk tæve med nogle hanhunde, de leger med min hanhund , som de plejer, uden stor interesse for tæven.

Andre går helt amok og kan sidde og hyle derhjemme over , hvad de kan gå glip af.

 

Tak, nu er vi mere rolige :5up:

 

Tanken om at blødningen kunne stamme fra noget andet, noget der var forkert inde i hende, har jo strejfet os :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis I kune er stødt på ældre hanhunde, så kan man sagtens opleve det fænomen... møder I de yngre, så får man hele repertoiret af "hu hej hvor er jeg lækker, synes du ikke også det?" selvom det kun er dag 1 og hun faktisk synes han er noget nær det grimmeste hun længe har set på 4 ben :mrgreen:

 

Men en uges tid senere, så kommer der andre boller på suppen :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis I kune er stødt på ældre hanhunde, så kan man sagtens opleve det fænomen... møder I de yngre, så får man hele repertoiret af "hu hej hvor er jeg lækker, synes du ikke også det?" selvom det kun er dag 1 og hun faktisk synes han er noget nær det grimmeste hun længe har set på 4 ben :mrgreen:

 

Men en uges tid senere, så kommer der andre boller på suppen :slem:

 

Jaaah vi glæder os helt vildt meget til at vores søde og uskyldige pige bliver forvandlet til en tøjte der vil med alle :shock: :hmm:

 

Men hun er indtil videre dygtig til at gøre sig ren :5up: Så vi har droppet bleen, og lader hende ligge på et håndlæde i sengen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er 11mdr .. Og tror faktisk lidt Ulla H har fat i noget .. De fleste hanhunde vi har mødt har været forholdsvis gamle (den ene en stivbenet munsterlænder på 12,5år :shock:) så måske er vi bare ikke stødt ind i de "rigtige" hunde.

 

Og jov tak, han morer sig gevaldigt :roll:

 

Vil i møde De luxe, han skal 100% nok fortælle om Ninja dufter godt eller ej :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...