Hop til indhold

HJÆLP! min hund pisker halen til blods :(


Gæst SofieL
 Share

Recommended Posts

Gæst SofieL

Hej alle sammen, jeg er så ked af det, vores dejlige nye hund Cæsar (Tysk rughåret) Er så glad, at han pisker løs med halen, der er åbent sår og vi tører skabene af for blod hver dag, dyrlægen siger, at vi ikke kan gøre noget og at det var derfor man før hen skar halen af som hvalp, men vi har fået ham som 1års og synes simpelthen det er forfærdeligt at se på hver eneste dag. Han går ude det meste af dagen, men formår alligevel at ødelægge halen.

Jeg har søgt efter halebeskytter men intet kommer frem, jeg vil ham bare det bedste.

Hvad ville i have gjort?

Med venlig venlig hilsen

Sofie :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke noget med, at man godt kan fjerne et stykke af halen, hvis dyrlægen vurderer, at det er bedst for hunden sådan?

 

Jeg skulle lige til at spørge om det samme :blink:

 

Synes der var en tråd herinde med en jagthunderace der netop også fik kortet halen af, fordi der blev ved med at være problemer med den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uanset om racen er en kuperingsrace eller ej, så er det eneste anstændige at få fjernet om ikke hele halen så så mange led, at hunden forskånes for at piske halen til blods - ikke at gøre det vil i mine øjne være i strid med dyreværnslovens § 1

 

§ 1. Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe.

 

Er racen ikke en kuperingsrace, ja så må den ikke deltage i noget som helst officielt, udstillinger, prøver etc. men so be it - den skal ikke påføres smerte for menneskers skyld.

 

Haleskader er notorisk svære at få til at hele, hvorfor der er overhængende risiko for, at der går koldbrand i såret, og så giver beslutningen sig selv - kupering/amputation versus aflivning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tesito

Jeg har næsten samme problem med den ene af mine hunde. Hun pisker den dog ik til blods, men der er en bar plet på halen fordi hun logre så hårdt.

 

Jeg synes at du skal kontakt din dyrlæge og høre den hvad de vil anbefale at du gør. Evt. kontakt flere forskellige så du har flere råd om hvilke muligheder der er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...