Hop til indhold

Går I til noget med jeres Bulldog?


Lisbeth Storm
 Share

Recommended Posts

Jeg er begyndt at gå til rally træning med Eddie og vi skal faktisk starte vores første rally begynder prøve på næste torsdag. Fik lige programmet i går... masser af border collies og shetland sheepdogs og retrivere og så et stk. fransk bulldog.. vi er vist outsideren i det selskab.. det bliver spændende.

 

Her linker lidt træningsvideoer fra haven.

 

Hvad med jer? Går I til noget med jeres bulldog?

 

 

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lene77

Nej jeg går ikke til noget med Sif, men kunne rigtig godt tænke mig at gå til et eller andet, evt lidt senere?:vedikke: Ved ik helt hvornår jeg skal starte og hvad jeg skal gå til, men det kunne være rigtig hyggeligt både for mig og hende:mrgreen:

 

Gud hvor er han dygtig:klap: Håber da at Sif bliver ligeså dygtig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke en fransk bulldog - men jeg kender flere franske der går til rally og nyder det :-D Har også kendt en enkelt fransk der gik til agility - det synes han også var ok sjovt.... tror dog han nyder rally mere nu... han er ihvertfald en del mere obs på sin mor på rallybanen end han var på agilitybanen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nelson og mig går til begynder lydighed, det er sådan noget hyggeligt noget uden prøver :genert:

Nelson er ikke særlig lydig, men jeg praler altid med, at vi går til lydighed :cool:. Vi skal måske gå til bulldog træning på Mosede fort i Karlslunde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg går ikke til noget med Sif, men kunne rigtig godt tænke mig at gå til et eller andet, evt lidt senere?:vedikke: Ved ik helt hvornår jeg skal starte og hvad jeg skal gå til, men det kunne være rigtig hyggeligt både for mig og hende:mrgreen:

 

Gud hvor er han dygtig:klap: Håber da at Sif bliver ligeså dygtig :mrgreen:

 

Tak skal du have :-D Vi kan helt klart anbefale rally. Det er vildt sjovt både for hund og ejer..:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke en fransk bulldog - men jeg kender flere franske der går til rally og nyder det :-D Har også kendt en enkelt fransk der gik til agility - det synes han også var ok sjovt.... tror dog han nyder rally mere nu... han er ihvertfald en del mere obs på sin mor på rallybanen end han var på agilitybanen :mrgreen:

 

Jeg er godt nok også blevet bidt af det, ikke mindst fordi jeg kan se hvordan Eddie synes at det er sjovt :-D he he... tør slet ikke tænke på hvor Eddies opmærksomhed ville være på en agility bane.. i hvert fald ikke hos mig tror jeg..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nelson og mig går til begynder lydighed, det er sådan noget hyggeligt noget uden prøver :genert:

Nelson er ikke særlig lydig, men jeg praler altid med, at vi går til lydighed :cool:. Vi skal måske gå til bulldog træning på Mosede fort i Karlslunde...

 

Bulldogs er lydige på deres helt egen charmerende måde :slem::mrgreen: Er det ringtræning ved Mosede fort?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der Rally...hvad er det? og hvor kan man gå til det henne og er der en bestemt alder vovserne skal have?

 

Jeg er nok ikke den bedste herinde til at forklare en masse om rally da jeg er total nybegynder i det. men kort sagt er det lydighed for sjov hvor man går en bane med x antal skilte hvor der på hvert skilt står en øvelse man så skal udføre med sin hund.

 

www.rally-lydighed.dk - på at kigge på denne. Og fortvivl ikke!!! Skiltede er mega forvirrende i starten men man lærer dem lige så langsomt. Hundene er være 10 måneder mener jeg.

Jeg går til rally i DKK regi men du kan også gå ved DCH og eventuelt andre lokale klubber.

 

Check dette link, det er en fransk bulldog fra USA der går rally i sværhedsgrad ekspert... den er simpelthen så dygtig.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lene77

wauw hvor er den dygtig .....

 

Jamen så vil jeg da undersøge hvor henne i området jeg kan gå med Sif, for det ser godt nok hyggeligt ud. Men vi venter lige nogle måneder da hun kun er 13 uger

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SandraO
Nelson og mig går til begynder lydighed, det er sådan noget hyggeligt noget uden prøver :genert:

Nelson er ikke særlig lydig, men jeg praler altid med, at vi går til lydighed :cool:. Vi skal måske gå til bulldog træning på Mosede fort i Karlslunde...

 

Hvad laver i der ? Lyder da spændene at gå efter noget træning som er specielt til ens bulldog ? :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Bulldogs er lydige på deres helt egen charmerende måde :slem::mrgreen: Er det ringtræning ved Mosede fort?

 

Hvad laver i der ? Lyder da spændene at gå efter noget træning som er specielt til ens bulldog ? :D

 

Det er lydighed, men kun for bullere. De træner også lidt soft agility, lege med din hund, tricks osv. Det plejede at være gennem bulldogklubben, men nu er det bare nogle private bulldogejere, som står for det. De træner om mandagen fra kl. 18.30 (tror jeg), jeg har ikke selv været med endnu.

Jeg mener dog det slutter i uge 25, men så starter det vist igen efter sommerferien.

 

Sandra: Går du til træning hos Saras hundeskole i Toksvær? Du har en hvalp ikk? Der går nemlig en med bullerhvalp, og dem er der jo ikke så mange af... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SandraO
Det er lydighed, men kun for bullere. De træner også lidt soft agility, lege med din hund, tricks osv. Det plejede at være gennem bulldogklubben, men nu er det bare nogle private bulldogejere, som står for det. De træner om mandagen fra kl. 18.30 (tror jeg), jeg har ikke selv været med endnu.

Jeg mener dog det slutter i uge 25, men så starter det vist igen efter sommerferien.

 

Sandra: Går du til træning hos Saras hundeskole i Toksvær? Du har en hvalp ikk? Der går nemlig en med bullerhvalp, og dem er der jo ikke så mange af... :-D

 

Når okay så jeg ville ikke være velkommen? Morgan er en blanding af Old english & engelsk ;)

 

Nej desværre hehe, jeg starter først til hvalpetræning d. 9 i ballerup :'/ er selv fra Næstved. Der startede bare ingen hvalpe hold i området før aug :'/:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når okay så jeg ville ikke være velkommen? Morgan er en blanding af Old english & engelsk ;)

 

Nej desværre hehe, jeg starter først til hvalpetræning d. 9 i ballerup :'/ er selv fra Næstved. Der startede bare ingen hvalpe hold i området før aug :'/:megaked:

 

Skal du gå hos Anja?

Link til indlæg
Del på andre sites

Når okay så jeg ville ikke være velkommen? Morgan er en blanding af Old english & engelsk ;)

 

Nej desværre hehe, jeg starter først til hvalpetræning d. 9 i ballerup :'/ er selv fra Næstved. Der startede bare ingen hvalpe hold i området før aug :'/:megaked:

 

Jeg ved ikke om der kommer blandinger til træningen, men stamtavle er ikke et krav.. Jeg vil da gerne høre ad.

 

Ej, det er lidt ærgerligt, at I skal køre helt til Ballerup. Men I kan selvfølgelig ikke vente så længe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er begyndt at gå til rally træning med Eddie og vi skal faktisk starte vores første rally begynder prøve på næste torsdag. Fik lige programmet i går... masser af border collies og shetland sheepdogs og retrivere og så et stk. fransk bulldog.. vi er vist outsideren i det selskab.. det bliver spændende.

 

Her linker lidt træningsvideoer fra haven.

 

Hvad med jer? Går I til noget med jeres bulldog?

 

 

 

 

 

Hvor ser han dog übersød ud - og han ligner en, der rigtig hygger sig. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stitch
Jeg er begyndt at gå til rally træning med Eddie og vi skal faktisk starte vores første rally begynder prøve på næste torsdag. Fik lige programmet i går... masser af border collies og shetland sheepdogs og retrivere og så et stk. fransk bulldog.. vi er vist outsideren i det selskab.. det bliver spændende.

 

Her linker lidt træningsvideoer fra haven.

 

Hvad med jer? Går I til noget med jeres bulldog?

 

 

 

 

Nej hvor er han dygtig! Han ser virkelig ud til at hygge sig - og så er han da superfokuseret :mrgreen:

 

Min far gik til lydighed/agility med vores første franske - og jeg trænede meget med ham hjemme i haven. En fransk bulldog kan virkelig få fart på og lære tricks. Så du skal ikke føle dig som outsider, Lisbeth, du skal istedet være stolt over at du kan få sådan en selvstændig race til at samarbejde. Min hvide franske kunne max sitte :lol:

 

Jeg har haft Mack med til ringtræning en enkelt gang, og ellers er det primært min kæreste der træner øvelser med Mack.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej hvor er han dygtig! Han ser virkelig ud til at hygge sig - og så er han da superfokuseret :mrgreen:

 

Min far gik til lydighed/agility med vores første franske - og jeg trænede meget med ham hjemme i haven. En fransk bulldog kan virkelig få fart på og lære tricks. Så du skal ikke føle dig som outsider, Lisbeth, du skal istedet være stolt over at du kan få sådan en selvstændig race til at samarbejde. Min hvide franske kunne max sitte :lol:

 

Jeg har haft Mack med til ringtræning en enkelt gang, og ellers er det primært min kæreste der træner øvelser med Mack.

 

Tak skal du have :-D Dejligt at høre med jeres franske at den gik til lydighed/agility. En af Eddies kuldbrødre går til soft agility, det er han helt vild med også. De har så godt af det... Selvom de er nogle rigtig sofa-kartofler, så vil de jo også gerne men den rette motivation ;-)

Du må vældig gerne krydse fingre for os på torsdag, kan mærke nervøsitet komme snigende he he...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stitch
Tak skal du have :-D Dejligt at høre med jeres franske at den gik til lydighed/agility. En af Eddies kuldbrødre går til soft agility, det er han helt vild med også. De har så godt af det... Selvom de er nogle rigtig sofa-kartofler, så vil de jo også gerne men den rette motivation ;-)

Du må vældig gerne krydse fingre for os på torsdag, kan mærke nervøsitet komme snigende he he...

Og så er sådan noget træning også supersjovt for os mennesker - synes jeg.

 

Jeg skal med glæde krydse fingre - hvis ikke du boede så langt væk havde jeg kommet og kikket. Har spurgt min kæreste om ikke jeg må få en fransk at gå til agility med :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så er sådan noget træning også supersjovt for os mennesker - synes jeg.

 

Jeg skal med glæde krydse fingre - hvis ikke du boede så langt væk havde jeg kommet og kikket. Har spurgt min kæreste om ikke jeg må få en fransk at gå til agility med :genert:

 

:-D jaaa Mack skal da have en fransk lillebror...:banan: Det kunne da være skønt med en lille agility-franskmand.

 

Og ja jeg synes at det er mindst ligeså skægt som Eddie gør tror jeg ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stitch
:-D jaaa Mack skal da have en fransk lillebror...:banan: Det kunne da være skønt med en lille agility-franskmand.

 

Og ja jeg synes at det er mindst ligeså skægt som Eddie gør tror jeg ;-)

Hehehe, nu har Macks opdrætter snart et kuld franske i huset og moren er i familie med min gamle franske :genert:

 

Er du ved at være klar - og har du ro på nerverne ikke mindst - til i morgen? Vi krydser fingre og poter!!

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Pyy... ja øh vi var da klar og jeg var mega nervøs...:shock: Men det gik rigtig godt!! Og lille Eddie og jeg bestod med 88 point :banan:. Man starter på 100 og skal have mindst 70 for at bestå. Så jeg er meget tilfreds :-D

 

Han mistede desværre koncentrationen nogle gange' date=' da han fik øje på sin "kusine" Liva som han er grazy med plus det var ret varmt vejr for sådan en fransk ;-). Og da hun først var spottet var det altså bare svært. Men det er jo ingen undskyldning.. og skidt med det.... Målet var bare at bestå og det gjorde vi...:banan::banan:

 

Vil I se?? ;-)

 

Redigeret af Lisbeth Storm
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stitch

Neeeeej hvor er I gode, Lisbeth! Tillykke!

 

Hvor er det bare sødt (og typisk bulldog) der ca. midt i videoen hvor han pludselig opdager kusinen og glemmer alt andet. Men han ser bare så sød og opmærksom ud :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pyy... ja øh vi var da klar og jeg var mega nervøs...:shock: Men det gik rigtig godt!! Og lille Eddie og jeg bestod med 88 point :banan:. Man starter på 100 og skal have mindst 70 for at bestå. Så jeg er meget tilfreds :-D

 

Han mistede desværre koncentrationen nogle gange, da han fik øje på sin "kusine" Liva som han er grazy med plus det var ret varmt vejr for sådan en fransk ;-). Og da hun først var spottet var det altså bare svært. Men det er jo ingen undskyldning.. og skidt med det.... Målet var bare at bestå og det gjorde vi...:banan::banan:

 

Vil I se?? ;-)

 

 

 

Hvor er I gode! :banan: Eddie er bare super sød og sjov at se på :lun: Jeg er lidt misundelig :oops:, så måske jeg skulle finde et rally hold i nærheden af os. Måke kan Nelson (og mest mig) også lære rally...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...