Hop til indhold

Y / X sele til store hunde?


Recommended Posts

Argh, vil så gerne have Wolfsongs sorte Y-sele til Møffe, men de laver den bare ikke i hans størrelse! :cry: Så irriterende...

 

Har så haft kig på Hurtta og endda prøvet den på Møffe,omend det var ganske halvhjertet... Bryder mig virkelig ikke om dem og satte derfor selen tilbage på hylen :genert:

 

Men de synes bare at være eneste mulighed så, udover Ezydog? Eller kigger jeg bare de forkerte steder?

 

Har en lædersele til Møffe, men ville gerne have en lækker sele i liiiidt lettere materiale. Min nuværende vejer næsten 1kg :shock:

 

Og er ikke just hooked på at måle Møffe op og bestille en specialsyet fra Wolfsong... Been there, done that med en træksele - er ikke just ekspert i at måle og fik en lidt for stor sele hjem, som han så heldigvis endte med at kunne passe - for så at sprænge et korsbånd :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Argh, vil så gerne have Wolfsongs sorte Y-sele til Møffe, men de laver den bare ikke i hans størrelse! :cry: Så irriterende...

 

Har så haft kig på Hurtta og endda prøvet den på Møffe,omend det var ganske halvhjertet... Bryder mig virkelig ikke om dem og satte derfor selen tilbage på hylen :genert:

 

Men de synes bare at være eneste mulighed så, udover Ezydog? Eller kigger jeg bare de forkerte steder?

 

Har en lædersele til Møffe, men ville gerne have en lækker sele i liiiidt lettere materiale. Min nuværende vejer næsten 1kg :shock:

 

Og er ikke just hooked på at måle Møffe op og bestille en specialsyet fra Wolfsong... Been there, done that med en træksele - er ikke just ekspert i at måle og fik en lidt for stor sele hjem, som han så heldigvis endte med at kunne passe - for så at sprænge et korsbånd :stupid:

 

Jamen kan du så ikke bare bruge den, når han kommer igang igen??? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor kan du ikke lide Hurttas? :shock::vedikke:

 

Det ville jeg også gerne vide?:hmm:

 

Man kan jo få de der kopi Wolfsong Y seler med fleece i halsstykket, men de glider virkelig meget rundt.

Ezydogs Y-sele glider også rundt. jeg synes faktisk at Hurtta er de eneste der formår at lave en Y-sele der bliver nogenlunde på plads.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen kan du så ikke bare bruge den, når han kommer igang igen??? :vedikke:

 

Fordi det er en træk-sele med alle mulige ekstra dingenoter :???:

 

Hvorfor kan du ikke lide Hurttas? :shock::vedikke:

 

Synes de er :oops: Grimme og forfærdeligt forfærdeligt forvirrende at se på. Kan godt lide det lidt mere enkelt :genert:

 

Det ville jeg også gerne vide?:hmm:

 

Man kan jo få de der kopi Wolfsong Y seler med fleece i halsstykket, men de glider virkelig meget rundt.

Ezydogs Y-sele glider også rundt. jeg synes faktisk at Hurtta er de eneste der formår at lave en Y-sele der bliver nogenlunde på plads.

 

Ikke at jeg vil have en sele der glider rundt, men hvor er de? Kan jo være, at de sidder rigtigt på Møffe :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er utilgiveligt at sige den slags om Hurtta :fornaermet:

 

Mit Gude-mærke :lun:

 

Beklager - men trækker ikke ordene i mig igen

 

 

Iiiikke lige den type der, det skal være Y-typen. Fandt dem længere nede, der kan jeg kun kløjes lidt over designet, hvis jeg tager den sorte... Argh, hvorfor skal de skrive "Hurtta" over det hele på deres ting? Det er jo ikke kønt :genert: Vil gerne have noget godt, der også ser pænt ud (er lidt forfængelig, I know - Hurtta kan se pænt nok ud på små hunde, men iiikke til store, tak).

Link til indlæg
Del på andre sites

Beklager - men trækker ikke ordene i mig igen

 

 

 

Iiiikke lige den type der, det skal være Y-typen. Fandt dem længere nede, der kan jeg kun kløjes lidt over designet, hvis jeg tager den sorte... Argh, hvorfor skal de skrive "Hurtta" over det hele på deres ting? Det er jo ikke kønt :genert: Vil gerne have noget godt, der også ser pænt ud (er lidt forfængelig, I know - Hurtta kan se pænt nok ud på små hunde, men iiikke til store, tak).

 

Søgte du ikke også X seler? :vedikke:

 

Det er altså ikke særlig tydeligt på den sorte at der står Hurtta på :vedikke:

Det er jo for at folk kan se at det er Hurtta :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Søgte du ikke også X seler? :vedikke:

 

Y og X seler er det samme, så vidt jeg har lært :-D

 

Det er altså ikke særlig tydeligt på den sorte at der står Hurtta på :vedikke:

 

Nej, ve' det godt - forfængelig :genert: Er der virkelig ikke andet, så må det jo blive den, den har fleece og er pænere end deres andre!

 

Det er jo for at folk kan se at det er Hurtta :blink:

 

Jaaa, men de kunne nu godt have gjort det liiiidt mindre tydeligt :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi det er en træk-sele med alle mulige ekstra dingenoter :???:

 

Synes de er :oops: Grimme og forfærdeligt forfærdeligt forvirrende at se på. Kan godt lide det lidt mere enkelt :genert:

 

 

Ikke at jeg vil have en sele der glider rundt, men hvor er de? Kan jo være, at de sidder rigtigt på Møffe :-)

 

Altså Gracie har en pink. Den ville da helt sikkert også klæde Møffedrengen.:drille:

Ej du kan da baew købe den i sort. Den vil da forsvinde helt i hans lange mørke pels,

 

Det er Trixie der laver de seler ala. Wolfsong. 89 kr. Det er da værd at prøve, hvis den fås i str Møffe.

 

Trixie Hundesele Premium Fleece L-XL sort - nettobuild.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Y og X seler er det samme, så vidt jeg har lært :-D

 

Så har vi lært noget forskelligt :genert:

 

Nej, ve' det godt - forfængelig :genert: Er der virkelig ikke andet, så må det jo blive den, den har fleece og er pænere end deres andre!

 

Det er neopren den er polstret med :blink:

Desuden er den betrukket med Houndtex så den er 100% vand og smuds afvisende :5up:

 

Jaaa, men de kunne nu godt have gjort det liiiidt mindre tydeligt :genert:

 

Reklame, promotion :slem:

 

Jeg stor promoverer Hurtta :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså Gracie har en pink. Den ville da helt sikkert også klæde Møffedrengen.:drille:

Ej du kan da baew købe den i sort. Den vil da forsvinde helt i hans lange mørke pels,

 

Det er Trixie der laver de seler ala. Wolfsong. 89 kr. Det er da værd at prøve, hvis den fås i str Møffe.

 

Trixie Hundesele Premium Fleece L-XL sort - nettobuild.dk

 

Jep, det er nemlig det værd! Tak for link! :5up:

 

Så har vi lært noget forskelligt :genert:

 

He, ja,Wolfsong kalder dem i hvert fald for X-seler i stedet for Y :genert:

 

Det er neopren den er polstret med :blink:

Desuden er den betrukket med Houndtex så den er 100% vand og smuds afvisende :5up:

 

Ai, crap da... Dunno hvordan jeg har det med det? :hmm: Nå, må jo kigge på det :-D

 

Reklame, promotion :slem:

 

Jep, og hader det! :lol: Ét enkelt lille sted må navnet gerne stå, men da ikke udover det hele :engel:

 

Jeg stor promoverer Hurtta :engel:

 

Jeps :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var så lidt. Jeg kan vitterligt ikke se forskel på den og så den dyre fra Wolfsong. Ved heller ikke hvad der kom først, men den fra Trixie har jeg kendt til i årevis. Så du tror godt han kan passe den fra trixie i str 100?

 

Hvad er der nu galt med at Hurttas seler er smuds og vandafvisende?

Er du klar over hvor mange dage sådan en fleecesele er om at tørre??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep, det er nemlig det værd! Tak for link! :5up:

 

 

 

He, ja,Wolfsong kalder dem i hvert fald for X-seler i stedet for Y :genert:

 

Men lærer noget nyt hver dag :mrgreen:

 

Troede X selen var den anden af Hurttas :genert:

 

Ai, crap da... Dunno hvordan jeg har det med det? :hmm: Nå, må jo kigge på det :-D

 

Ved ikke hvordan det er til langhårshunde :vedikke:

Buddha er vist ikke imponeret :???:

 

Jep, og hader det! :lol: Ét enkelt lille sted må navnet gerne stå, men da ikke udover det hele :engel:

 

Haha :lol: Jo flere steder, og jo tydligere det står, jo bedre :lol:

 

Jeps :mrgreen:

 

:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men lærer noget nyt hver dag :mrgreen:

 

Troede X selen var den anden af Hurttas :genert:

 

 

 

Ved ikke hvordan det er til langhårshunde :vedikke:

Buddha er vist ikke imponeret :???:

 

 

 

Haha :lol: Jo flere steder, og jo tydligere det står, jo bedre :lol:

 

 

 

:engel:

 

Den anden fra Hurtta er en T-sele. Den vil da aldrig komme til at ligne et X? Wolfsong kalder den så for Model Norge.:hmm:

 

Jeg har ingen problemer med Hurttaselen til Gracies lange pes, og det har Linda vist heller ikke til sine?

Link til indlæg
Del på andre sites

Den anden fra Hurtta er en T-sele. Den vil da aldrig komme til at ligne et X? Wolfsong kalder den så for Model Norge.:hmm:

 

Jeg har ingen problemer med Hurttaselen til Gracies lange pes, og det har Linda vist heller ikke til sine?

 

Nårh ja det er en T sele den hedder :stupid:

 

Nej, tror heller ikke hun har problemer med sele/pels :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var så lidt. Jeg kan vitterligt ikke se forskel på den og så den dyre fra Wolfsong. Ved heller ikke hvad der kom først, men den fra Trixie har jeg kendt til i årevis. Så du tror godt han kan passe den fra trixie i str 100?

 

Jeg ved det faktisk ikke. Prøvede Hurtta-selerne på Møffe, men kunne ikke rigtig lige bedømme, om jeg synes de sad ordentligt... Var ikke helt tilfreds med dem og kan ikke huske, om det var 90, 100 eller 110 der umiddelbart sad mest ret? :hmm:

 

Hvad er der nu galt med at Hurttas seler er smuds og vandafvisende?

Er du klar over hvor mange dage sådan en fleecesele er om at tørre??

 

Intet galt i, at det er afvisende da. Og har heller ikke afvist dem af den grund, de ligger stadig på en mulig liste - neoprenen er nok det mindste af det, hvis det er et minus (jeg er meget konservativ når det gælder om at prøve nye ting :oops: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde har da en hurtta sele, og de er store :fornaermet: (eller i hvertfald mellemstore :mrgreen:).. jeg synes de er pæne.

Trixies fleeceseler glider meget rundt, jeg har selv et par stykker. Især hvis de bliver våde, fordi de kommer til at veje et ondt år med al det vand i fleecen.

Hurttaen sidder rigtig godt på både Charles og Sally. Jeg har kun en sele, men de bruger nøjagtig samme størrelse, trods knap 10 kg's forskel i vægt! Bruger den til Sally for tiden, da hun trækker meget (og jo er i snor på noget af sin morgentur). Charles trækker ikke :lun: og bruger bare sit halsbånd, og er fri hele turen alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har møffe selvfølgelig en anden kropsbygning end skipper men på skipper sad selen meget langt tilbage på kroppen og trykkede nærmest på maven hvor den burde have siddet bag forbenene :???:

Så har du købt den for stor, sådan har de ikke siddet på nogle af mine, og alle 5 har brugt dem på et eller andet tidspunkt ;-) (men de glider dog rundt, som tidligere skrevet).

Link til indlæg
Del på andre sites

min store hund har nu også hurrta :fornaermet::mrgreen:

 

vi har faktisk haft den trixie sele tidligere og jeg var ikke super imponeret. Nu har møffe selvfølgelig en anden kropsbygning end skipper men på skipper sad selen meget langt tilbage på kroppen og trykkede nærmest på maven hvor den burde have siddet bag forbenene :???:

 

 

Jeg kan godt huske den sad langt tilbage, men udlignede det sig ikke efterhånden som han blev større.

Kom i tanke om at Chili også har haft en der også krede rundt, men måske var det også fordi den var for stor.

 

35304_1460506266549_1050189828_1335710_4934067_n.jpg

 

34488_1451055070275_1050189828_1307401_3470054_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...