Hop til indhold

Er din hund velopdragen...


Lonny
 Share

Recommended Posts

Overhovedet slet ikke :slem:

 

Jacki er født uden nogen form for impulskontrol - og at indlære hende bare lidt, er nærmest umuligt grundet hendes ikke eksisterende stress tærskel :rolleyes:

 

Hun hopper op og bliver ved, indtil hun har fået den mængde opmærksomhed, hun synes, hun vil have :???: Får hun ingen opmærksomhed (bliver hun ignoreret), bliver hun stadig mere pågående og napper/bidder i folks tøj :damn: Vi har arbejdet på dette siden dag 1, og har fået det pillet 97% af, når hun er i line - uden line glem det :damn:

 

Hun læner sig også op ad folk for at blivet nusset :lun: - stopper man, inden hun er færdig, se reaktion som ovenfor :roll:

 

Til gengæld stjæler hun ikke (ret meget) fra borde :engel: selv om hun glad, gerne og ofte stiller forpoterne på bordet, for at tjekke bordets indhold ud :???:

 

Godbidder er hun dog rigtig god til at tage fra andre uden at diverse lemmer er i farezonen, måske fordi hun ikke ret ofte tager godbidder fra folk, de er ikke gode nok til frøkenen :fornaermet:

 

Nå ja, og gå pænt i en snor ka' hun ikke, om hendes liv afhang af det :mrgreen:

 

Altså, jeg synes jo hun er nærmest perfekt til mig :hjerte: - dog måtte hun gerne lade være med at gø så meget :genert: og gide nusse mere :fornaermet:

 

Jeg synes altså også Jacki er perfekt og meget :lun:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vi får ofte at vide Groa er velopdragen, også af folk vi møder på gaden. Der er kun en i familien som ikke synes hun er velopdragen, måske fordi vedkommende sværger til JF's metoder.

 

I lørdags mødte vi en pensioneret betjent som vi kender lidt, han kiggede på Groa og sagde: Du er så sød og velopdragen.

 

Selv synes jeg der mangler lidt i opdragelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm..... jo i andres øjne er vores nok søde og velopdragne - det siger de da i hvertilfælde altid :lol:

 

men i vores øjne - ja så er der da enkelte minusser :hmm:

 

- Jessie graver i haven ( smadder irreterende at man skal grave de samme

blomster ned 5 gange ;-) )

- Jessie hopper op af folk (dog ikke så meget mere som hun har gjort -

hun er jo også blevet ældre)

- Jessie løber efter alt hvad der hedder kaniner, fasaner ect og så

kan vi jo da kalde lige så tosset vi vil :stupid:

- Balou - hm.... kan ikke rigtig finde noget der :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også her vores problem ligger, for vi elsker jo når hun gør de forskellige ting, det er kun i andres øjne at det er uopdragent. I en periode forsøgte vi rent faktisk at opdrage os ud af det, men vi var ikke konsekvente nok, og til sidst måtte vi konkluderer, at det simpelthen ikke betød nok for os, og nu får Luna lov at være Luna :lun:

 

Hvorfor skulle I også opdrage på Luna for andres skyld :vedikke: og iht. andres normer :vedikke:

 

Man kan alligevel ikke være alle tilpas hele tiden, så hvorfor bruge en masse tid på at pille de ting af hende, som I elsker og giver hende personlighed og spillerum :vedikke:

 

Jacki er som sagt ikke i nærheden af at være velopdragen :cool: men kun de ting der går mig på ,eller som sætter en begrænsning for hendes frihed, arbejder vi på at ændre - de andre ting gider jeg ikke bruge krudt på, hvorfor skulle jeg :vedikke: Ved jeg, at sandsynligheden for, at hun er andre til (stor) gene, er overhængende, holder jeg hende i snor eller væk fra situationen.

 

Men jeg nægter altså at opdrage hende udfra andres normer og værdier :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Hehe sjovt at i synes det er uopdragent at jeres hunde går i møblerne? Er der virkelig så mange som ikke vil have det stadigvæk?

 

Synes Motor er rigtig sød og nem at have med forskellige steder hen, han larmer bare vildt meget når han leger, også nogle gange indendørs :oops: Det er nok det eneste med ham..

Jo han kan godt stjæle, især fra dyrlægens taske, men det ser jeg ikke som at være uopdragen, han gør det jo fordi han får lov at stjæle fra vores tasker.

 

Om andre synes han er velopdragen? :hmm:

 

Min veninde synes han er, hvis bare han holdt kæft, men hun er også af den mening at hunde bare skal have lov at være hunde. Min mor synes vist også at han er, bare ikke når han ikke kommer når jeg kalder. Ved ikke hvad Buju synes, hun er vores eneste hundepasser, tror Samson synes han er kedelig at han ikke vil lege HELE tiden :mrgreen: Svigerfamilien synes han er sød og høflig, men svigerfar synes sjovt nok osse at han larmer lidt.

 

Fremmede mennesker synes som regel han er vældigt flink men det er han altså også. Og dengang i bussen til Jylland der kom de ligefrem hen og fortalte HVOR velopdragen han da sørme var, men der var både mig og Motor vist også i chok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe sjovt at i synes det er uopdragent at jeres hunde går i møblerne? Er der virkelig så mange som ikke vil have det stadigvæk?

 

yep mine hunde må ikke komme i møblerne og jeg synes faktisk det er smadder irreterende at når min søster kommer med hendes D/S gårdhund at den render op i møblerne med det samme :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jepsen

MIN hund er den mest velopdragne i HELE verden! :engel:

 

Den trækker bestemt ikke i flexlinen.

 

Den sidder ikke og glor på min tallerken med mad med kæmpe store øjne og savler.

 

Den sætter sig ikke midt på gaden hvis der kommer en anden hund den gerne vil tale med.:vuf:

Den sætter sig ikke i skødet i gæsterne og tror den er en skødehund.

 

Den kommer HVER gang jeg kalder.

 

Den sider aldrig i sofaen.

 

Den kommer ikke op og putter hver morgen kl 6 for at fortælle at "nu er jeg vågen og det skal du også være".

 

JO DEN GØR! :lol: Og jeg elsker det hele.

 

Dupond er ok velopdragen. Der er vel altid et eller andet man gerne ville have gjort anderledes. Men det gjorde man ikke, så nu er han som han er:D

 

Der er mange, der syntes han er velopdragen. Selv når vi tænker "puha den var ikke god den der".

Link til indlæg
Del på andre sites

yep mine hunde må ikke komme i møblerne og jeg synes faktisk det er smadder irreterende at når min søster kommer med hendes D/S gårdhund at den render op i møblerne med det samme :lol:

Groa må gerne være i de fleste af vores møbler, men vi har lært hende hun ikke må når hun er i byen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja meget. Grænsende til kvalmende.

 

Jeg forsøger at ødelægge det.

 

Fx trak han slet ikke da jeg fik ham - det har han da heldigvis lært.

 

:cool:

 

Nej spøg til side.

 

Han er en helt normal rolig og venlig hund at have med rundt. Mange opfatter ham som veltrænet, men det skyldes nu mere hans verdenssyn end min træning, for jeg har ikke ejet ham og formet ham anden end en måned.

 

Desværre - han ville ellers være en god reklame:5up: Men med ærlighed kommer man vist længst

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor skulle I også opdrage på Luna for andres skyld :vedikke: og iht. andres normer :vedikke:

 

Man kan alligevel ikke være alle tilpas hele tiden, så hvorfor bruge en masse tid på at pille de ting af hende, som I elsker og giver hende personlighed og spillerum :vedikke:

 

Jacki er som sagt ikke i nærheden af at være velopdragen :cool: men kun de ting der går mig på ,eller som sætter en begrænsning for hendes frihed, arbejder vi på at ændre - de andre ting gider jeg ikke bruge krudt på, hvorfor skulle jeg :vedikke: Ved jeg, at sandsynligheden for, at hun er andre til (stor) gene, er overhængende, holder jeg hende i snor eller væk fra situationen.

 

Men jeg nægter altså at opdrage hende udfra andres normer og værdier :drille:

 

Det var netop også det vi nåede frem til, og som dig, så undlader jeg bare at tage hende med hen hvor hun vil være til gene, eller for pinlig for sin mor :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe sjovt at i synes det er uopdragent at jeres hunde går i møblerne? Er der virkelig så mange som ikke vil have det stadigvæk?.

 

Jeg syntes ikke at det er uopdragent, og jeg tror heller ikke at der er særlig mange af mine gæster der syntes det, det de syntes der er uopdragent, det er at hun kravler rundt oven på dem, forsøger at slikke dem i ansigtet og vil ligge på skødet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Nu slæber jeg Vaks med så mange steder som muligt - og alle steder jeg har ham med, får han utrolig meget ros for at være så sød og nem at have med at gøre. Så jo, jeg har bestemt fået det indtryk at folk synes han er velopdragen. :lun:

 

* Han gøer meget sjældent, og sker det endelig, så er det bare at kalde på ham, så holder han op.

* Han stikker aldrig af, han kan gå uden snor alle steder og lystre altid.

* Hvis han endelig er i snor, så trækker han heller aldrig.

* Han dominere aldrig andre hunde og indordner sig så fint uden problemer, han trækker sig væk hvis der er optakt til konflikter.

* Han må være i sofa og seng herhjemme, men det er bare at tage ham ned derfra og sige "Nej", hvis vi er steder hvor han ikke må.

* Han tigger ikke, han vil måske gerne se hvad der sker i køkkenet, men han sidder bare og kigger og genere ikke nogen.

* Han er ikke vild indenfor, kun hvis man selv gejler ham op til det, og så snart man stopper legen, falder han til ro med det samme igen.

* Han kan finde på at hoppe op hvis folk har lækre godbidder, men igen er det simpelt "Ned"/"Nej" nok til at han forstår han ikke må.

* Jeg kan ligge ham ind i hans bur, og så ligger han sig bare til at sove, selvom vi er fremmede steder.

* Han er fantastisk til at tilpasse sig nye steder og situationer, og selvom det ikke altid er ynglingssituationen han havner i, så tager han det med ophøjet ro og acceptere det, selvom han måske ikke synes det er så sjovt.

 

Så jeg vil gå imod strømmen åbenbart og sige at jo, jeg har en velopdragen hund i andres øjne - folk roser ham rigtig meget over hans væremåde. :5up:

 

Troede der var flere herinde som mente de havde velopdragne hunde.. :vedikke: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv

Basse er :)

Han er skøn at have med i byen og elsker det og opfører sig eksemplarisk.

Som han også gør herhjemme.

 

Oskar er ikke - Hopper og danser rundt for at snakke med folk.

Går stadig ikke pænt i snor når vi skal ud men når vi går hjemad går han rigtig fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Min aussie er :mrgreen: -hilser stille og roligt, gør hvad jeg beder ham om(næsten:oops:), hopper ikke op.

Min berner derimod er ved at vælte gæsterne, hopper også lidt op, trækker i snoren og er generelt vild i varmen.

Fælles for dem begge er dog er de er meget kærlige især min berner kan være svær at slippe af med for hvis en siger nej kan han jo lige prøve lykken hos den næste:klap:.

 

Dog vil jeg sige at jeg generelt synes at de begge er gode til at høre indenfor hjemmets 4 vægge .

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crthomsen

Emma er rimelig velopdragen. Men det er ikke vores fortjeneste.

Hun har dog den uvane at hun gør når hun bliver ivrig.

Og så tigger hun, men man er vel retriever :-)

Hun går pænt i snor og hopper ikke op.

Hun ligger i senge og i sofa når vi ikke er hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Zamzam får tit ros af fremmede, for at gå så pænt i snor og være så mild og blid, vi prøver ihærdigt at gøre ham lidt mindre hæmmet, men efter 10 måneders intens træning har han stadig ikke fattet noget så simpelt som at tigge :roll: så ja, han er velopdragen i andres øjne!

 

Petrine er perfekt frigjort og sindsygt velopdragen i nogles øjne - men sætter man sig ned og er anmasende, så siger hun skrid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

åhh herlig tråd du har startet Lonny :klap:

 

Vores 3 hunde er vist heller ikke 100 % opdraget i andres øjne. Jeg har i en del år "kæmpet" en indre kamp, med min samvittighed omkring det. Man vil vel altid gerne at andre skal syntes ens hunde er søde og velopdragne, så jeg har været lidt pinlig omkring den manglende opdragelse.

 

Men sandheden er at vi elsker den måde de er på og herhjemme fungere det upåklageligt. De gør hvad vi beder dem om, men generelt har vi meget få regler herhjemme og og de kan ikke særlig mange kommandoer, men de er søde, nemme og fungere uden problemer herhjemme og de er faktisk som jeg ønsker de skal være.

 

Men i andres øjne er de nok lidt uopdragne. Netop fordi de ikke kan så mange kommandoer, så anser folk dem som uopdragne, men vi har jo bare ikke lært dem det, så det er jo ikke deres skyld :blink: De kan godt finde på at hoppe lidt op en gang i mellem, men det er meget sjældent. og de er meget hurtigt til at lægge sig hvis folk ikke gider dem. Så jeg syntes egentlig de opføre sig utrolig fint når vi har gæster, men ved mange ikke gider vores hunde. Men de fleste der kommer i vores hjem, er heller ikke begejstret for hunde overhovedet, så der skal vist ikke så meget til før de syntes de er trælse.

 

I mange år har jeg som sagt, "undskyldt" dem, hvis jeg syntes de har været lidt pågående over for gæster. Men nu er jeg bare nået dertil hvor jeg har erkendt at hundene er som vi ønsker og jeg har ikke lyst til at ændre på dem/opdrage dem anderledes for gæsternes skyld :blink:

 

Men rigtig dejligt at høre at vi ikke er de eneste der har hunde der ikke altid er lige opdragne i andres øjne :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Tja sådan stort set er han vel ret velopdragen, synes vi ihverfald selv :mrgreen:.

 

Dog er der nogle smuttere, han springer op af folk som kommer her, maser sig gerne op hos dem i sofaen (også uden at være blevet inviteret :roll:).

 

Men vi forsøger at arbejde på det :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trinus

Ingen velopdragne hunde her - men 2 dejligt charmerende livlige hunde :hjerte:

 

Vores hunde er blevet kaldt meget - men velopdragne har aldrig været i blandt ordene... Især min mor synes de er håbløse.

 

Luffe er den mest stædige hund, gør kun hvad han selv vil, når han vil. Han er SÅ dygtig til at komme på plads, når det altså passer ham og guffen er den rigtige :mrgreen:

 

Er håbløs at gå med, stjæler Buddys mad, kravler op på lågen i opvaskemaskinen og slikker det beskidte bestik, gør og hopper op ad gæster, stikker af hvis han ser sit snit til det, hopper op på spisestolene og sidder med til bords hvis vi glemmer at sætte stolene ind, tigger, ja faktisk gør han alt det jeg ikke gider en hund skal gøre :damn:

Men han er også charmerende, livlig, kærlig, glad og sød mod alle: hunde, børn, fremmede osv og helt sin egen. Vi hører tit, at folk sjælden har mødt en så speciel hund som ham!

 

Buddy kunne nok være lidt mere velopdragen - men han lærer jo alle unoderne af Luffe... Han hyler og skriger på gåture pga. færden af andre dyr, hyler når kirkeklokkerne ringer (ja vi bor lige overfor en kirke), jager vores arme kaniner i haven (altså de er i Buddysikre bure, og helt ligeglade med ham - men han prøver), stikker af, tigger osv.

Men han er jordens mest kærlige hund. Elsker at putte og nusse, og er altid i samme rum som os.

 

Men velopdragne - NIX!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...