Gæst LauraS Skrevet Juni 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2011 Hvilke ben må hvalpe få? Og er der noget jeg skal vide/være opmærksom på i forbindelse med at give ben?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Misjæl Besvaret Juni 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2011 Følger lige med her, da jeg søger samme svar Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Juni 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2011 Hej, Hvor gammel er din hvalp?? Umiddelbart villle jeg nok starte med at give "bløde" kalveben, jeg tror, at det var det, at ham af min startede med. Nu skal det siges, at jeg barfer, så mine hunde har været vant til råt. Så jeg ville starte stille og roligt og se hvordan hans mave reagerer på det, men han vil uden tvivl elske det. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst LauraS Besvaret Juni 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2011 Jeg barfer ikke, så det er for at han kan få noget lækkert en gang imellem... Louis er 11 uger. Hvor køber du ben? Slagteren eller barf-steder?? Vi har også snakket om at købe noget kallun. Kan det tørrede fra supermarkedet bruges (crisco) eller skal jeg helst købe det et barf-sted? Åh jeg har simpelthen så mange foderspørgsmål.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
jukl Besvaret Juni 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2011 LauraS...Hvilken race snakker vi om her...Jeg bruger selv at give mine schæferhvalpe rå knogler så snart de kan tygge, hvis det er min egen avl....Og om en uge skal jeg hente en hvalpe på 8 uger, og den vil få rå knogler fra starten af... Det du skal sikre dig, det er at knoglen er så stor og masiv, at hvalpen ikke kan få gumlet f.eks. et lille led af knoglen og sluge det...Du skal også sikre dig, at hvis du giver marv ben, så skal du fjerne så meget af marven at hvalpen kun lige kan nå at slikke det der er tilbage, ellers kan de få racermave som siger spar 2, fordi marven er alt for kraftig.....Du skal holder dig for alle div. tygge ben du kan købe som er lavet af huder. Det kan ende galt fordi hvalpen hurtigt kan få revet et stykke af og sluge dette.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luciente Besvaret Juni 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2011 Jeg har spurgt mange forskellige fagfolk, men de er ikke enige. Dette er hvad jeg holder mig til: altid rå ben - aldrig kogt eller stegt store vægtbærende knogler, f.eks. lårben ældre dyrs knoglemasse er mere "stabil" end unge dyrs hvalpemaver opfører sig ikke ens; test om hvalpen er klar til ben fjern det meste af marven, hunden kan ikke nedbryde så meget fedt. Og så glæder jeg mig over mine hundes glæde ved ben:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst LauraS Besvaret Juni 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2011 Tusind tak for input:vuf: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2011 Vi gav rå kyllingelår da Karla var lille, det passede lige til sådan en lille størrelse som hende... Hun har dog senere udviklet en: "aaaad råt kød er klamt" ide så det er meget sjældent der står hyggeben på menuen herhjemme.... faktisk kun når vi har gæstehunde på besøg - for så spiser hun det Nu må vi se om hun kan overtales til at æde råt når lillesøster gør sin ankomst i huset... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst LauraS Besvaret Juni 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2011 Vi var hos slagteren idag, og han havde kun ben der var røget... Men kyllingeben, er det bare de overlår man fx køber til sig selv? Eller hvad skal det være for nogle ben? -Det er forresten en japansk spids jeg har. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 3, 2011 Jeg har bare købt helt almindelige kyllingeover- og underlår i supermarkedet / hos slagteren... Det samme med andre ben som vi har forsøgt os med... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst LauraS Besvaret Juni 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 4, 2011 Jeg har bare købt helt almindelige kyllingeover- og underlår i supermarkedet / hos slagteren... Det samme med andre ben som vi har forsøgt os med... Super!! Det vil jeg så få købt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst LauraS Besvaret Juni 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 5, 2011 Louis har lige fået sit første ben:klap: Han elsker det!!! Jeg købte et kyllinge underlår, og nu ligger han og tygger på det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Coda Besvaret Juni 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2011 Jeg har bare købt helt almindelige kyllingeover- og underlår i supermarkedet / hos slagteren... Det samme med andre ben som vi har forsøgt os med... Jeg har ellers hørn man overhovedet ikke må give en hund kyllingeknogler fordi de splintre og kan sætte sig fast i halsen eller prikke hul på mavesækken? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst LauraS Besvaret Juni 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2011 Jeg har ellers hørn man overhovedet ikke må give en hund kyllingeknogler fordi de splintre og kan sætte sig fast i halsen eller prikke hul på mavesækken? Hvis jeg har forstået det ret, så er det kun varmebehandlede knogler og ben der kan splintre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gismo hunden Besvaret Juni 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2011 Jeg har ellers hørn man overhovedet ikke må give en hund kyllingeknogler fordi de splintre og kan sætte sig fast i halsen eller prikke hul på mavesækken? Præcis det har jeg også hørt, og giver aldrig kyllingeben. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2011 Jeg har ellers hørn man overhovedet ikke må give en hund kyllingeknogler fordi de splintre og kan sætte sig fast i halsen eller prikke hul på mavesækken? Hvis jeg har forstået det ret, så er det kun varmebehandlede knogler og ben der kan splintre. så længe det er råt er der ingen ko på isen... men varmebehandlede ben må de ikke få... har I nogen sinde set en hund eller en kat æde en fugl? de tage også hele molevitten med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Coda Besvaret Juni 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2011 så længe det er råt er der ingen ko på isen... men varmebehandlede ben må de ikke få... har I nogen sinde set en hund eller en kat æde en fugl? de tage også hele molevitten med Ja det er selvfølgelig rigtigt, det hvade jeg aldrig tænkt på! :blink: Tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst LauraS Besvaret Juni 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2011 Puha.... Nåede lige at blive nervøs... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts