Hop til indhold

Stakkels Luna


Lonny
 Share

Recommended Posts

Vi er jo ved at få spat af alle de fluer der er kommet her i vores lille hus, så i dag indkøbte vi sådan en fluesmækker med strøm i, sådan en havde vi nemlig også sidste år, og den var ret effektiv :5up:

 

Så Bo gik i gang med at jagte fluer, men da det første smæld lød, så for Luna op, dukkede sig, for derefter at snuse til sin numse...

 

Næste gang der lød et smæld kravlede hun op på mit skød og lignede en der var ved at dø af skræk :cry:

 

Det var så her jeg kom i tanke om at hun jo fik stød her i efteråret, og lyden får hende jo nok til at mindes denne episode, for sidste sommer reagerede hun ikke på fluesmækkeren.

 

Jeg ville så vise hende at fluesmækkeren ikke var farlig, så jeg hentede den og lod hende komme og snuse til den, og jeg sørgede selvfølgelig for at jeg ikke holdt knappen inde så den kunne give stød.

Luna kom forsigtig hen til mig, hun stoler jo på sin mor (:lun:), og jeg rakte fluesmækkeren lidt frem imod hende, og tøsen tog mod til sig, og snuste lige så forsigtigt til fluesmækkeren, hvorefter der lød et ordentlig SMÆLD...

 

Så giver den lorte fluesmækker fandeme stød selvom den ikke er slået til, så nu får jeg nok aldrig Luna til at tro på at den ikke er farlig :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden at vide præcist hvordan den fluesmækker fungerer, så lyder det som at den arbejder med ret høj spænding. For at få den høje spænding fra batterier der ellers har lavere spændinger, bruger man et kredsløb der faktisk godt kan indeholde restspænding.

Det er normalt at man ørger for at denne restspænding hurtigst muligt forsvinder, men det koster også en ekstra komponent til en femogtyveøre, så det sker at den spares væk.

 

Elektriske udladninger frembringer ozon, det kan Luna måske lugte, og lyden kan sikkert også frembringe ubehagelige erindringer. Og de er lige blevet bekræftet. Stakkels Luna!.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden at vide præcist hvordan den fluesmækker fungerer, så lyder det som at den arbejder med ret høj spænding. For at få den høje spænding fra batterier der ellers har lavere spændinger, bruger man et kredsløb der faktisk godt kan indeholde restspænding.

Det er normalt at man ørger for at denne restspænding hurtigst muligt forsvinder, men det koster også en ekstra komponent til en femogtyveøre, så det sker at den spares væk. .

 

Ja, så hellere spare 25 øre end sørge for at den er sikker...

 

Elektriske udladninger frembringer ozon, det kan Luna måske lugte, og lyden kan sikkert også frembringe ubehagelige erindringer. Og de er lige blevet bekræftet. Stakkels Luna!.

 

Ja, det var rigtig ærgeligt, indtil nu har hun ellers ikke vist tegn på at have dårlige erindringer, og jeg troede hun havde glemt det, men det har hun så tydeligvis ikke :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåååårhh, synd for Luna :cry:

 

Begge mine hunde går simpelthen, når jeg bruger den.

Tror at det er enten lyden eller lugten, de ikke kan lide.

 

Sådan et stegt insekt lugter også forfærdeligt - men effektiv er den :-D

 

Fremover bliver Luna også sendt i haven når den skal bruges, hun skal jo ikke krybe sammen i sit eget hus :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv øv stakkels Luna da :S Blev hun så bange for fluesmækkeren kun, eller også dig, fordi du holdt den?..

 

 

Vi fik desværre også skræmt livet af Basse i sommerhuset. Der var vildt mange fluer, så min veninde gik i gang med at smække fluer i stuen.

SMAK sagde det, og så sad Basse ellers rystende og med halen mellem benene i den anden venindes skød.. Normalt glemmer hun hurtigt, men der gik 10 minutter før hun overhovedet ville hen til den veninde der havde smækket fluen :S :S

Ikke en særlig sjov start for nogle af os..

 

Den elektriske vi købte, kunne dog overhovedet ikke slå fluerne ihjel.. Det er noget billigt lort..

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv øv stakkels Luna da :S Blev hun så bange for fluesmækkeren kun, eller også dig, fordi du holdt den?..

 

 

Vi fik desværre også skræmt livet af Basse i sommerhuset. Der var vildt mange fluer, så min veninde gik i gang med at smække fluer i stuen.

SMAK sagde det, og så sad Basse ellers rystende og med halen mellem benene i den anden venindes skød.. Normalt glemmer hun hurtigt, men der gik 10 minutter før hun overhovedet ville hen til den veninde der havde smækket fluen :S :S

Ikke en særlig sjov start for nogle af os..

 

Den elektriske vi købte, kunne dog overhovedet ikke slå fluerne ihjel.. Det er noget billigt lort..

 

Heldigvis forbandt Luna det ikke med mig, tværtimod søgte hun mig bagefter for trøst, men det kunne lige så godt have været modsat...

 

Stakkels Basse, det er da lidt underligt at de bliver så bange for de der elektriske fluesmækkere :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Heldigvis forbandt Luna det ikke med mig, tværtimod søgte hun mig bagefter for trøst, men det kunne lige så godt have været modsat...

 

Stakkels Basse, det er da lidt underligt at de bliver så bange for de der elektriske fluesmækkere :hmm:

 

Det var da altid noget!.. godt hun ikke troede det kom fra dig..

 

nej nej, det var den almindelige fluesmækker der skræmte livet helt ud af hende. Hun lignede en der havde fået jævnlige tæv med sådan en fætter :S

 

Så købte vi en elektrisk, men den virkede slet ikke godt nok, og fluerne led bare og spjættede rundt..

Så havde vi i stedet en maaaasse fluer resten af ugen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels Luna og Basse... og alle andre der er bange for fluesmækkeren...

Vi har ikke oplevet noget med den elektriske ud over at den kun lammer fluerne i ca. 5 min. Så vågner de igen... og skal klaskes med den almindelige fluesmækker. Den er Sille derimod bange for. Der er ellers ikke noget hun sådan set er bange for, men den der KLASK lyd, det er altså ikke sjovt og så søger hun at komme op på skødet. Det lyder som om det er de fleste hunde der hader den lyd...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...