Hop til indhold

tandskift - øre ligger sig?


Ninkamus
 Share

Recommended Posts

Er der nogen der ligger inde med en (videnskabelig) forklaring på hvorfor en schæferhund ligger øret/ørene ned i forbindelse med tandskift?

 

Nogen der ved hvor længe det står på ?? (uger? måneder?)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Hvis nogen ligger inde med en forklaring hører jeg gerne :mrgreen:

Han er da SMUK!

 

Forklaring har jeg ikke, bortset fra at mange airedaleejere bliver anbefalet at lime hvalpens ører i tandsætningsfasen. Det gjorde en opdrætter med vores første airedale. Limningen holdt i ganske få timer - så klippede jeg det af. Hans ører sad perfekt alligevel.

 

Vores anden airedale flaksede også lidt med ørerne i tandsætningsfasen (det er altså ikke mit udtryk, men et opdrættrudtryk - lyder fancy), men de kom pænt på plads, da de blivende tænder indfandt sig.

 

Sofus derimod rejste stolt sit højre øre, da han skiftede tænder - og der har det stået lige siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Tandskiftet tager utrolig meget energi, som ellers blev brugt på at rejse ørerne. Det er ikke en vildt videnskabelig forklaring, men det er den forklaring vi har fået. Vores Quando er lige 8 måneder, og hans venstre øre spids er stadig lidt blød, så det kan tage tid nogen gange.

Jeg synes det er en af de mest charmerende faser ved schæferhunden ;)

 

Se mit schæferdyr, et par dage efter tandskiftet startede (9. juni):

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

mener det handler om at tandskiftet og dannelsen tager meget kalcium fra andre steder i kroppen bla ørene derfor falder de samt genetik og om hundene genetisk har store ører end de små trekantede som nogle schæfere også har men har hundene gener for de store ører er de tungere og det er som regel dem som falder mest

 

godt foder med naturligt kalcium kan afhjælpe lidt gerne masser af tyggelige ben

 

man skal heller ikke nulre ørerne for meget under opvæksten slet ikke hvis hvalpen har de store ører og ikke de små trekantede min xaro havde de små trekantede jubi havde jeg ikke som hvalp men hun har en mellem ting mellem de rigtig store ører og de små trekantede

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...