Ninkamus Skrevet Juni 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2011 Er der nogen der ligger inde med en (videnskabelig) forklaring på hvorfor en schæferhund ligger øret/ørene ned i forbindelse med tandskift? Nogen der ved hvor længe det står på ?? (uger? måneder?) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hybrid Besvaret Juni 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 7, 2011 hmm Min har altså ikke lagt ørene ned i forbindelse med tandskiftet. /Carina Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninkamus Besvaret Juni 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2011 Det er altså snyd - prøv lige at se hvor ikke køn man er: Hvis nogen ligger inde med en forklaring hører jeg gerne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Juni 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2011 Det er da bare det mest charmerende ved en schæferhvalp De der helt ustyrlige øre der peger i alle retninger Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninkamus Besvaret Juni 8, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2011 Det er da bare det mest charmerende ved en schæferhvalp De der helt ustyrlige øre der peger i alle retninger jamen de har jo stået lige så pænt Så hvorfor se så dum bøvet ud :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sammy Besvaret Juni 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2011 Awwww han er da super køn og kær :lun::lun: Jeg har desværre ikke nogen videnskabelig forklaring men - Enzos ører faldt også ned omkring tandskiftet. De var begge oppe igen da han var 22 uger gammel - og så blev de oppe :banan: (http://www.hunde-forum.dk/schaefer/13202-schaeferorer-4.html) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Juni 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2011 Hvis nogen ligger inde med en forklaring hører jeg gerne Han er da SMUK! Forklaring har jeg ikke, bortset fra at mange airedaleejere bliver anbefalet at lime hvalpens ører i tandsætningsfasen. Det gjorde en opdrætter med vores første airedale. Limningen holdt i ganske få timer - så klippede jeg det af. Hans ører sad perfekt alligevel. Vores anden airedale flaksede også lidt med ørerne i tandsætningsfasen (det er altså ikke mit udtryk, men et opdrættrudtryk - lyder fancy), men de kom pænt på plads, da de blivende tænder indfandt sig. Sofus derimod rejste stolt sit højre øre, da han skiftede tænder - og der har det stået lige siden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninkamus Besvaret Juni 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2011 Ham enzo er altså også bare lækker lækkrer Nå men øret har i meget korte periode lige stået op - og her i morges stod det nærmest konstant, så det bliver spændende i den kommende tid Men ørene er godt nok lange lige nu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sammy Besvaret Juni 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2011 hehe ja det er de godt nok, men kæft han er kær :lun: - og inden du får set dig om er resten af ham vokset, så det hele passer sammen :hjerte: :hjerte: :hjerte: Hvor gammel er han efterhånden? Og går det godt med ham? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninkamus Besvaret Juni 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2011 han er 4 mdr det går super godt med ham! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
HeidiL Besvaret September 28, 2011 Rapporter Share Besvaret September 28, 2011 Tandskiftet tager utrolig meget energi, som ellers blev brugt på at rejse ørerne. Det er ikke en vildt videnskabelig forklaring, men det er den forklaring vi har fået. Vores Quando er lige 8 måneder, og hans venstre øre spids er stadig lidt blød, så det kan tage tid nogen gange. Jeg synes det er en af de mest charmerende faser ved schæferhunden Se mit schæferdyr, et par dage efter tandskiftet startede (9. juni): Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninkamus Besvaret September 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 30, 2011 Darkos øre var bestemt også blød længe efter - men nu i en alder af 7 mdr står de meget fast! Lige et billede fra i går: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret Oktober 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2011 mener det handler om at tandskiftet og dannelsen tager meget kalcium fra andre steder i kroppen bla ørene derfor falder de samt genetik og om hundene genetisk har store ører end de små trekantede som nogle schæfere også har men har hundene gener for de store ører er de tungere og det er som regel dem som falder mest godt foder med naturligt kalcium kan afhjælpe lidt gerne masser af tyggelige ben man skal heller ikke nulre ørerne for meget under opvæksten slet ikke hvis hvalpen har de store ører og ikke de små trekantede min xaro havde de små trekantede jubi havde jeg ikke som hvalp men hun har en mellem ting mellem de rigtig store ører og de små trekantede Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts