Hop til indhold

Magten

Aslan
 Share

Recommended Posts

Kender i den der med at man får et helt forkert indtryk af folk?

Jeg har en bekendt på FB som jeg troede var...... anderledes end hans sidste note giver udtryk for......

Ved gensyn har vores dejlige venner jo en vane med at komme rendende, og vil meget gerne snakke med os, lige når vi er trådt ind af døren. Det er også rigtig dejligt at blive mødt af sådan en glæde, men kan være temmelig upraktisk når vi står med hænderne fulde af dagens indkøb - her i blandt en bakke æg. Hunden hilser dig velkommen, men samtidig stiller den dig et spørgsmål. "Er det dig eller mig der er chefen?" Alle hunde hilser på hinanden når de ses. Det er ikke kun venskabligt - men også en magtkamp om hvem der er den stærkeste. Hunde der lever i samme flok har dagligt denne "magtkamp". Det går som regel meget stille af, og vi mennesker opdager det sjældent. Men prøv at lægge mærke til det næste gang du ser 2 hunde der mødes. Så vil man tydeligt kunne se "kampen", og hvor magten bliver placeret.

Jeg ved godt at vi har forskellige syn på det hele, men det virker bare grotesk at en hund der hilser på sin flok skulle bruge gensynet til overtagelse af magten.

Jeg kan forstå det hvis det er to fremmede hunde, men kan slet ikke placere det i en flok ud fr hvad jeg har lært herinde :vedikke::vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øj hvor besværligt at skulle kæmpe om magten hver eneste gang man mødes, herhjemme er jeg nu ret overbevist om at Luna bare kæmper for hurtigst muligt at få snuden ned i indkøbsposen for at se om jeg har noget med hjem til hende :blink:

Det ikke underligt at nogle hunde stresser i hvertilfalde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Oooork... Det er da ganske naturligt.

Mig og manden tager da også lige en lille magtkamp og tjekker hvem der har bukserne på hver dag når vi kommer hjem - Så vi har travlt med at komme hjem og finde bukserne først :mrgreen:

Aj, men for helvede da... Uanset hvor meget jeg nu engang kigger på mine hunde, så er der absolut ingen mangtkamp at spore nogen som helst steder.

Kun kæmpe lykke over deres menneske, eller hunde-ven er hjemme igen.

Håber da virkelig heller ikke det bare er mig der tager fejl... Så synes jeg da næsten det er synd at byde en hund at leve sammen med en anden, fordi de hele tiden skal bruge så meget energi på at styre hvem der bestemmer :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst spitZ

Ville ikke orke at anskaffe mig hund hvis jeg forestillede mig det skulle være på den måde.

Hvorfor anskaffe sig sådan en negativ belastning som man konstant skal være på vagt overfor..

Selv har jeg en, måske naiv, drøm om at hvis bare man er konsekvent, så hunden ved hvad der bliver forventet af den, så vil den også gøre sit bedste for at leve op til det (dermed ikke sagt at det altid lader sig gøre :) ). Ligesom alle andre sociale pattedyr...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mig og manden tager da også lige en lille magtkamp og tjekker hvem der har bukserne på hver dag når vi kommer hjem - Så vi har travlt med at komme hjem og finde bukserne først :mrgreen:

Aj, men for helvede da... Uanset hvor meget jeg nu engang kigger på mine hunde, så er der absolut ingen mangtkamp at spore nogen som helst steder.

Håber da virkelig heller ikke det bare er mig der tager fejl... Så synes jeg da næsten det er synd at byde en hund at leve sammen med en anden, fordi de hele tiden skal bruge så meget energi på at styre hvem der bestemmer :shock:

tænk på hvor frustrerede vores hunde må være. Her prøver de at kæmpe om magten hver gang vi kommer ind af døren og vi dumme mennesker fatter bare ingenting :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læste det afsnit SÅ forkert første gang :slem: ......... tror jeg :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg læste det afsnit SÅ forkert første gang :slem: ......... tror jeg :hmm:

Haha.. Tjaaa.... Det kommer jo så an på hvordan du læste det :slem: :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Åhr, fik bare sådan nogle billeder af "hilsesituationer" i "brydestil" uden bukser :pift: Jeg mener, der ér trods alt almindelig kotyme at hilse pænt :engel:

Haha.... Det ville manden ellers kunne lide :klap:

Skal passe på ikke at give ham gode ideer :mrgreen::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Sådan bare for hyggens skyld :slem:- vi er jo primater :engel:, og dermed i nær familien med bonoboen :cool:

Nå ja..... Hunde er jo også ulve, så den med vi er næsten aber, kan jeg nok godt bruge som undskyldning :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øj hvor besværligt at skulle kæmpe om magten hver eneste gang man mødes, herhjemme er jeg nu ret overbevist om at Luna bare kæmper for hurtigst muligt at få snuden ned i indkøbsposen for at se om jeg har noget med hjem til hende :blink:

Jeg tror du har ganske ret - for det er også det "kampen" går ud på herhjemme:lol:

For det kan da ikke være anderledes end at, har der én gang været en hundeting i den pose - så må der da være det hver gang:blink: i hvert fald rottweiler-logik:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke bare ganske naturligt at vi kæmper en ulige kamp med vores hunde?

Altså her den anden morgen inden jeg vågnede tog vi lige en seriøs magtkamp. Den var så voldsom at jeg vågnede og fandt ud af at lexus havde bidt halsen over på mig dræbt mig:roll: Ej ok det er måske ikke sandt, men det var da sjovt at skrive det.

Jeg er bange for at der altid vil være den slags personer, som mener at de skal bevise deres plads overfor hunden for ikke at tabe ""herredømmet":vedikke::stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv

Forstår ikke nogle mennesker stadig mener at hunden skal sættes på plads, ikke må overtage magten osv.

Læs dog nogle bøger der er tidssvarende - Iiih!.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg kommer ud om lidt om Hugo sidder på forsædet på FØRERsædet i bilen er det så fordi han har taget magten?

LOL

Det gør han. Folk plejer at spørge - er det ham der kører?

Men nej det er det ikke. Det er jo mig der skal sidde på FØRERsædet!

:-) Åh alt det sludder om magt... jeg går en tur - vil I med?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix
Når jeg kommer ud om lidt om Hugo sidder på forsædet på FØRERsædet i bilen er det så fordi han har taget magten?

LOL

Det gør han. Folk plejer at spørge - er det ham der kører?

Men nej det er det ikke. Det er jo mig der skal sidde på FØRERsædet!

:-) Åh alt det sludder om magt... jeg går en tur - vil I med?

Obelix sætter sig også ALTID på føresædet. Det MÅ være et tegn på vi helt sikkert har tabt kampen og de for evigt har overtaget magten i hjemmet.... og i bilen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fnis sådan gør Misja også :blink: hun hilser overhovedet ikke på mig men på indholdt i indkøbsposer og tasker.....men det er måske for at fortælle indholdet at hun overtager magten over dem nu ??? :skraek: :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites