Hop til indhold

Kong, kun til foder?


Shii
 Share

Recommended Posts

Bruger i jeres kong kun til foder/snacks, eller får jeres lov at lege med den?

 

Vi havde egentlig tiltænkt kun at bruge Kong'en til foder, men nu har Dexter leget med den i 10 min og han ELSKER den, han kan lege "alene" hvor stort set alt andet skal han have lidt hjælp til at lege for at vedholde legen.... Men Kongen kaster han rundt og han gumler helt vildt...

 

Det er et stort spring iforhold til hvordan han spiste af den igår, hvor han kastede den op og maden splattede ud af den... I dag har han gumlet på den og nu hvor han er færdig er han begyndt at lege med den...

Link til indlæg
Del på andre sites

mine får ikke lov til at lege med den - den er hos os KUN med frossen fyld og bliver taget, når de er færdige med at slikke det ud

 

Kongen kan vist godt holde til leg men den er beregnet til at brug som en måde at "motionerer" hjernen på mens de slikker maden ud. Hvis du fryser noget dåsefoder ind i den, tager det dem et godt stykke tid at blive færdig.

 

Der findes en Kong som er beregnet til leg, f.eks.

http://www.foderxpressen.dk/shop/gummi-king-kong-999p.html

Link til indlæg
Del på andre sites

mine får ikke lov til at lege med den - den er hos os KUN med frossen fyld og bliver taget, når de er færdige med at slikke det ud

 

Hvordan kan det være, er det fordi den bliver ulækker eller hvad?:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

frossen fordi det tager længere tid at slikke ud, og jeg tager den igen bagefter, så de forbinder den med noget helt ekstra godt HVER gang:5up:

 

 

Dexter har intet af sit legetøj "hele tiden"... Han har hele tiden legetøj tilgængeligt, men vi fjerner noget engang imellem så det ikke bliver "kedeligt" :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg følger lige med her og vil også gerne spørge hvad det er i putter i jeres kong? Jeg har nemlig overvejet at købe en til Coda jeg jeg har læst rigtig mange bruger dem. Det må betyde de er gode! :-D

 

Men er lidt fantasifirladt mht indhold...:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg følger lige med her og vil også gerne spørge hvad det er i putter i jeres kong? Jeg har nemlig overvejet at købe en til Coda jeg jeg har læst rigtig mange bruger dem. Det må betyde de er gode! :-D

 

Men er lidt fantasifirladt mht indhold...:hmm:

 

Man kan faktisk købe Kong fyld... som er lavet specielt til Kongs.. men så vidt jeg ved er det kun fantasien der sætter grænser for hvad man kan stoppe i :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det her bruger vi.

 

jeg koger et kalkun bryst der er skrået i små stykker. (900 gram for 50 kr)

3-4 skåret bananer. (8-10 kr)

200-300 gram brune ris. (kan ikke huske prisen på ris)

en god håndfuld solsikkekerner. (ja billigt.)

det får cirka 1 time.

Blander også lidt fiskeolie i, bagefter.

 

blender det og fryser det i poser som ikke kan være i vores marvben, vi køber fyldte ben hos olivers, og udhuler dem selv fordi cujo hader fyldet :oops:

Der er til 30-40 ben i sådan en omgang eller mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enten har Petrine fået en for stor kong eller også er hendes tunge for kort / svagelig, hun kan da slet ikke få slikket sådan noget snask ud af den :hmm: og tungen bliver klemt i åbningen

 

Jacki har heller ikke så ferm til kong'er læææænge :ae:

 

Men med noget "shaping" gik det :lol: Først bare lidt leverpostej lige inden for "hullet", så længere og længere inde, så blev der stoppet mere og mere i, pakket og presset bedre og bedre, så i fryseren - og idag skal hun nok vide at tømme den uanset, hvormeget der er i, og hvor godt det er presset :klap:

 

Jeg bruger str. L og XL til hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg følger lige med her og vil også gerne spørge hvad det er i putter i jeres kong? Jeg har nemlig overvejet at købe en til Coda jeg jeg har læst rigtig mange bruger dem. Det må betyde de er gode! :-D

 

Men er lidt fantasifirladt mht indhold...:hmm:

 

Prøv at søg på fyld + kong, så kommer der flere tråde om emnet op :slem: bl.a.

 

http://www.hunde-forum.dk/rad-tips/3012-opskrifter-pa-fyldte-ben.html

 

http://www.hunde-forum.dk/rad-tips/6217-kongfyld.html

 

http://www.hunde-forum.dk/foder/25091-opskrifter-pa-kong-fyld.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...