Hop til indhold

Hvornår er det bedst at få hund nr. 2?


Shii
 Share

Recommended Posts

Ja spørgsmålet er faktisk bare;

 

Hvornår synes du det er bedst at få hund nummer 2?

evt. suppler med hvornår du fik hund nr. 2 og om du synes efterfølgende at det havde været nemmere/bedre at vente.

---

 

Vi har jo Dexter, han er 13 uger gammel; Og bare rolig vi skal ikke have hund nr. 2 foreløbigt!

 

Vi er 100% sikker på at vi skal have en lille balladetrøffel mere, men vi har INGEN idé om hvilken race! Vi har valgt husky fordi den er helt fantastisk og passer rigtig godt til os og vores livsstil, så vi overvejer jo selvfølgelig om vi skal have en til.. Men vi har igen øjne og øre åbne for hvad vi måske ellers kunne få som passede til os.. Også fordi det jo er dejligt at have forskellige hunde f.eks. er huskies ikke en specielt "kæle hund", så måske vi gerne vil have en hygge-sofa hund også, hvem ved.

 

Som vores planer er nu har jeg sagt at jeg vil først have hund nummer to når jeg føler at der er styr på Dexter... Det vil sige at han skal ikke være en "problem hund", alle de små ting skal være pusset af... F.eks. vil han lege når man forsøger at give ham sele på, den slags ting.

Derudover vil jeg gerne ind i en rutine med ham, som så kan "smitte af" på den nye hund.

Derfor vil jeg mener at for os kommer hund nummer 2 nok til at være om 1½-2 år... måske endda tættere på om 3 år?

Det som jeg så kommer til at tænke på er, at med Dexter var det forholdsvis nemt at vælge at vi ville have en husky, og det tog os et halvt år at finde vores opdrætter, og vi var heldige at hun fik hvalpe kort efter...

Kan man "tillade sig" at begynde at finde en opdrætter af hund nummer to, når man ved der går minimum 1 år før man vil have en hund mere :vedikke:

 

Sæt igang; Hvornår synes DU det er bedst at få hund nummer 2?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ingen erfaringer, men har hørt og kan forestille mig at det er fornuftigt at få hund nr. to når den første er 2+ år.

 

Hvis vi skal have hund nr. 2 en dag skal Ninja være fuldt udvokset og moden, og desuden skal vi have formet og opdraget hende, sådan at den nye hund ikke lærer den gamles tricks :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg begyndte at overveje hund nr 2, da Karla var 1,5 år - dengang tænkte jeg, at det ville passende når hun blev 2...

 

Men sommeren hun blev 2 havde vi frygteligt travlt med at debutere på konkurrencebanerne, så det blev udskudt...

 

Hun fyldte 3 for en uge siden og lillesøster kommer hjem om 14 dage.

 

Jeg tror på, at det er den helt rigtige alder - hun er blevet meget mere voksen i det sidste halve års tid...

 

Og saa syncs jeg at det er vigtigt, at man overvejer hund nr 2 raven never noje, saafremt man oensker at de 2 skal FAA mest muligt ud af hinanden...

 

Bel Agee, ved ikke liege hvor mine danske bogstaver Blevins af?

Link til indlæg
Del på andre sites

Charlie skal også have en lillebror en dag, men jeg venter til han er 2-3 år.. Da ved jeg han er voksen, og lidt mere rolig. Indtil da må han nøjs med at lege med Alfas hunde.. Og det tror jeg passer ham helt fint:-D

 

Jeg tror 1,5-3 år er den magiske grænse.. Da vil hund nr. 1 stadig være ung og kan følge med den lille ny og de vil have glæde af hinanden i mange år... Hvorimod en ældre hund, måske vil have lidt svært ved hvalpens høje energiniveau:-D

Redigeret af MiniBillen
...
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg begyndte at overveje hund nr 2, da Karla var 1,5 år - dengang tænkte jeg, at det ville passende når hun blev 2...

 

Men sommeren hun blev 2 havde vi frygteligt travlt med at debutere på konkurrencebanerne, så det blev udskudt...

 

Hun fyldte 3 for en uge siden og lillesøster kommer hjem om 14 dage.

 

Jeg tror på, at det er den helt rigtige alder - hun er blevet meget mere voksen i det sidste halve års tid...

 

Og saa syncs jeg at det er vigtigt, at man overvejer hund nr 2 raven never noje, saafremt man oensker at de 2 skal FAA mest muligt ud af hinanden...

 

Bel Agee, ved ikke liege hvor mine danske bogstaver Blevins af?

 

Wtf? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, Lupus var 1 år og 2 mdr da vi fik Flensa hjem og det går rigtigt fint. Han er jo også en lille hund og han begyndte allerede at lette ben før han blev 5 mdr, så tror at han er ude at den sidste problemperiode nu. Det kan man også mærke på ham :blink:

 

Under alle omstændigheder passer det fint for os, det ser ud som om at han hverken var for ung eller gammel :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores første belv 2 år i starten af maj og vi fik hendes lillesøster hjem den 22 maj, for os har det fungeret rigtig godt. De er super glade for hinanden og leger meget sammen. samtidig er den lille begyndt at reagerer på de samme fløjtesignaler vi bruger til den store (kom, sit, fri) også når de ikke er sammen så får os har det været det rigtige tidspunkt.

 

Men tror det skifter lidt fra hund til hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg begyndte at overveje hund nr 2, da Karla var 1,5 år - dengang tænkte jeg, at det ville passende når hun blev 2...

 

Men sommeren hun blev 2 havde vi frygteligt travlt med at debutere på konkurrencebanerne, så det blev udskudt...

 

Hun fyldte 3 for en uge siden og lillesøster kommer hjem om 14 dage.

 

Jeg tror på, at det er den helt rigtige alder - hun er blevet meget mere voksen i det sidste halve års tid...

 

Og saa syncs jeg at det er vigtigt, at man overvejer hund nr 2 raven never noje, saafremt man oensker at de 2 skal FAA mest muligt ud af hinanden...

 

Bel Agee, ved ikke liege hvor mine danske bogstaver Blevins af?

 

Vi følges meget godt ad. Liva og Karla er nogenlunde jævnaldrende og Johnna og ???? kommer også hjem sådan med et par dages mellemrum :-D

 

Jeg synes, at det er vigtigt, at den "gamle" hund er blevet voksen og hviler meget i sig selv. Liva er modnet meget på det sidste 3/4 års tid.

 

Jeg begyndte min planlægning af hvalp i efteråret sidste år og havde sat mig for, at det skulle være i 2011 eller 2012.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...