Hop til indhold

Vandrestøvler...


Ida_Asta
 Share

Recommended Posts

Jeg skal, forhåbentligt, et halvår til Norge fra februar. Derfor vil jeg gerne have nogle vandrestøvler, som kan bruges der, men også herhjemme :-D

 

Jeg har i dag prøvet støvler fra Haglofs, Han Wag, Keen, Lowa og Scarpa og ingen af dem var gode :genert:

 

 

Mit problem er, at jeg er lidt platfodet :oops: og derfor ikke kan holde til at gå i støvler med svangstøtte. Men findes der vandrestøvler uden eller med MEGET lidt svangstøtte?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal, forhåbentligt, et halvår til Norge fra februar. Derfor vil jeg gerne have nogle vandrestøvler, som kan bruges der, men også herhjemme :-D

 

Jeg har i dag prøvet støvler fra Haglofs, Han Wag, Keen, Lowa og Scarpa og ingen af dem var gode :genert:

 

 

Mit problem er, at jeg er lidt platfodet :oops: og derfor ikke kan holde til at gå i støvler med svangstøtte. Men findes der vandrestøvler uden eller med MEGET lidt svangstøtte?

 

Har du prøvet med nogle indlæg? Jeg er selv forfodsplatfodet, og har købt nogle indlæg hos Sahva Care. De koster ca. 289,. og har virkelig hjulpet mig - jeg får mindre ondt i knæ og ryg. Det gode ved disse indlæg er, at de kan bruges i alle sko - altså de er ikke specialdesignet til en sko/støvle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst nina-c

Har en datter som har samme problem hun spiller en del håndbold og løber hun fik problemer med knæet pga af hun er platfodet... vi har gået til fys med hende og fik at vide hun skal ha indlæg i alle hendes sko... Det er sådan nogen til 450 kr som de har i alle sport butikker som bliver varmet op lagt i skoen også skal man gå i dem så de former sig foden skal sige det har hjulpen rigtig meget håber det var en mulighed

Link til indlæg
Del på andre sites

Har en datter som har samme problem hun spiller en del håndbold og løber hun fik problemer med knæet pga af hun er platfodet... vi har gået til fys med hende og fik at vide hun skal ha indlæg i alle hendes sko... Det er sådan nogen til 450 kr som de har i alle sport butikker som bliver varmet op lagt i skoen også skal man gå i dem så de former sig foden skal sige det har hjulpen rigtig meget håber det var en mulighed

 

Præcis, de har også hjulpet mig meget, min fys lavede mine.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har en datter som har samme problem hun spiller en del håndbold og løber hun fik problemer med knæet pga af hun er platfodet... vi har gået til fys med hende og fik at vide hun skal ha indlæg i alle hendes sko... Det er sådan nogen til 450 kr som de har i alle sport butikker som bliver varmet op lagt i skoen også skal man gå i dem så de former sig foden skal sige det har hjulpen rigtig meget håber det var en mulighed

 

Det lyder da som en god mulighed, dem tror jeg at jeg skal prøve. Varmer man dem selv op eller hvordan foregår det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst nina-c

Du tager til din fys eller sportforetning med de sko du vil ha i også varmer de dem op også skal du gå i dem 2-3 min mener jeg....

skal siges du skal nok gør det snart da der godt kan være lidt tilvending for din fod med ny stilling....

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg har i dag prøvet støvler fra Haglofs, Han Wag, Keen, Lowa og Scarpa og ingen af dem var gode :genert:

QUOTE]

 

Salomon har noget ret godt fodtøj, men om de passer dine fødder ved jeg ikke - fåes bl.a. i spejdersport ;O)

/Carina

 

Dem de havde i Spejdersport i Århus har jeg prøvet.. Dur heller ikke..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ahænger af om det er et helt indlæg eller et mindre et. De indlæg (halv sål) jeg har købt fra Sahva, kan sagtens være i mine gamle Nikesko - forstår ikke i dag, hvordan jeg har kunnet holde ud at gå så længe i de sko uden indlæg.

 

Desuden kan man i mange kvalitetssko tage sålen i skoen ud, som så kan erstattes med et indlæg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du rent faktisk har tænkt dig at vandre rundt og virkelig "Bruge" de støvler, så glem alt om ecco og hägløfs, uanset hvilken model der er tale om, imo.

 

Medmindre du har tænkt dig at skifte støvlerne ud én gang om året eller oftere.

 

 

 

 

Udover dem du har nævnt, hvor der er flere gode modeller til de lidt mere platfodede folk, eller bredfodede for den sags skyld, så laver Chiruca ganske glimrende støvler.

PErsonligt er jeg i alle fald positivt overrasket over chirucas støvler, for de overgår forventningerne jeg har til membran-støvler helt generelt.

 

Personligt foretrækker jeg stadig fuldlæderstøvler, men hvis det skal være membranstøvler, er dét ihvertfald et sted man kan kigge.

 

Härkila er begyndt at producere støvler også, og omend jeg er noget skeptisk overfor seeland/härkila's "nye" produktion, må jeg erkende at dem mine spejdere render rundt i faktisk klarer sig forholdsvis godt. Jeg tror sålerne på dem er lidt henad Eccos, og det er en skam hvis jeg får ret. Men indtil videre ser det fornuftigt ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle anbefalingerne :5up:

 

Jeg har fået en tid hos en ortopædskomager, som skal lave en sål til mig. Jeg belaster åbenbart nogle muskler i fødderne, når jeg får krampe og det kan påvirke knæ og ryg på længere sigt.

 

Og de skulle gerne kunne bruges i langt de fleste sko/vandrestøvler :-D Så vil lige kigge nærmere på dem, som er nævnt..

 

Haglofs og ecco er ude af billeder. Jeg er stadig ret forelsket i Hanwag'en :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...