Hop til indhold

hd tjek fyn


skipper-odense
 Share

Recommended Posts

det er ved at være tid til at vi skal have skipper hd og ad tjekket. hans normale dyrlæger i højby er dkk godkendt, men er der nogen der har erfaringer med at bruge dem til det, og kan i evt anbefale nogen der er bedre - helst ikke alt for langt fra odense :blink:

 

jeg havde egentlig, af forskellige praktiske årsager, tænkt mig at det skulle gøres i løbet af en måneds tid, der er han 16 mdr, men er det bedre at vente de ekstra måneder til han er fyldt 18 mdr

 

 

 

 

undskyld manglende tegnsætning jeg har en baby på den ene arm :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Spørger bare lige af nysgerrighed, ved ikke en dyt om HD eftersom det ikke lige er noget jeg har sat mig så meget ind i - er der stor forskel på, hvordan dyrlægerne tjekker for HD/AD?

Link til indlæg
Del på andre sites

Spørger bare lige af nysgerrighed, ved ikke en dyt om HD eftersom det ikke lige er noget jeg har sat mig så meget ind i - er der stor forskel på, hvordan dyrlægerne tjekker for HD/AD?

 

jeg har bare læst i andre tråde at folk gerne kører langt for et hd tjek :vedikke: jeg tror måske det kommer an på hvor rutinerede de er til at få hunden lagt rigtigt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ha' Iso HD-fotograferet, og får det gjort hos Odense dyrehospital på Rugaardsvej. De har et godt ry, men er lidt dyre i det. Jeg får taget HD, AD, OCD (både for og bag) og et billede af hele ryggen samtidig, nu jeg alligevel er i gang. Jeg fik en pris på det på et tidspunkt, og mener det lå på ca. 2.500,-..?

 

Frostie fik jeg i sin tid HD-fotograferet hos Ingemann i Skibhusvej, han er også en god dyrlæge, men ved ikke om han også ligger i den dyre ende? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skulle Mollys billeder ikke bruges til andet end at se om hun var ok, men dem tog de også på odense dyrehospital på rugårdsvej (af hofter, knæ, skuldre og ryg). Mener jeg gav et sted mellem 2000-2500, afleverede hende til sygeplejersken hun kender om morgenen og så ringede de da hun var ved at vågne så vi ku hente hende. Dyrlægen tog sig god tid til at vise og forklare billederne så jeg var tilfreds.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ha' Iso HD-fotograferet, og får det gjort hos Odense dyrehospital på Rugaardsvej. De har et godt ry, men er lidt dyre i det. Jeg får taget HD, AD, OCD (både for og bag) og et billede af hele ryggen samtidig, nu jeg alligevel er i gang. Jeg fik en pris på det på et tidspunkt, og mener det lå på ca. 2.500,-..?

 

Frostie fik jeg i sin tid HD-fotograferet hos Ingemann i Skibhusvej, han er også en god dyrlæge, men ved ikke om han også ligger i den dyre ende? :vedikke:

 

Nu skulle Mollys billeder ikke bruges til andet end at se om hun var ok, men dem tog de også på odense dyrehospital på rugårdsvej (af hofter, knæ, skuldre og ryg). Mener jeg gav et sted mellem 2000-2500, afleverede hende til sygeplejersken hun kender om morgenen og så ringede de da hun var ved at vågne så vi ku hente hende. Dyrlægen tog sig god tid til at vise og forklare billederne så jeg var tilfreds.

 

Tak for svar :5up: prisen er ikke så vigtig, men det er da rart at have noget at sammenligne med når jeg kontakter højby dyrlægerne for at få deres pris :-D Jeg tror også vi får tjekket ryggen med når vi alligevel er i gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar :5up: prisen er ikke så vigtig, men det er da rart at have noget at sammenligne med når jeg kontakter højby dyrlægerne for at få deres pris :-D Jeg tror også vi får tjekket ryggen med når vi alligevel er i gang.

 

Ja jeg får fotograferet det hele når hun nu alligevel skal ha' HD/AD. Det bli'r jo betydelig billigere at ta' det hele samtidig, frem for at evt. skulle komplettere med et enkelt billede på et senere tidspunkt. Og så synes jeg det er rart at ha' et billede af hvordan hele hunden ser ud som rimelig ung og u-slidt, især fordi hun skal være agilityhund. Så har man det at sammenligne med, hvis der nu skulle ske noget i fremtiden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jeanet

Vi fik ordnet ved Ringe dyrehospital, og jeg var meget tilfreds. Både sygeplejesken og dyrlægen var rigtig søde, og dyrlægen tog sig lang tid til at forklare mig hvad der skulle ske og efterfølgende så vi billedern igennem sammen.

 

vi fik tager HD/AD og kom af med lige knap 1900.

 

så der regner jeg med at tage hen fremover :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden

Min dyrlæge har ikke røntgenapperater (nystartet lille biks af erfaren dyrlæge) - og han henviser gerne til Højby. Han har været vikar på en del af klinikkerne i Odense og vælger altså at henvise til Højby - hvis du kan bruge det til noget - pøj pøj med det :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger også dyrlægerne i Højby (primært Kirsten) og Chivas blev også HD/AD fotograferet derude, hvilket jeg var godt tilfreds med, der blev taget mange billeder for at få et som de var rimeligt sikre på at DKK ville være tilfredse med, for Chivas var en lidt besværlig patient, fordi han er temmelig flexibel ;-) Men de blev ved ind til de havde nogle der var gode nok.

 

Prisen kun for HD og AD fotografering, kan jeg ikke huske, da jeg samtidig fik vaccineret og sundhedstjekket en hel flok, jeg kan bare huske at jeg vist kom af med ca. 3600kr. i alt, men jeg havde så også 5 hunde med i alt -det var dog kun Chivas der skulle fotograferes :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det blev Højby. Vi skal give 2200 for hofter, albuer og ryg. så nu er der bestilt tid til d 13/7 og dkk rekvisitioner er bestilt og betalt.

 

Han er 16 mdr når de bliver taget. Jeg ville egentlig have ventet til han fyldte 18 mdr, men jeg har lidt en mistanke til at hans analkirtler skal tømmes inden længe :???: og da han er panisk angst for dyrlæger kan jeg lige så godt få det ordnet når han alligevel er bedøvet fremfor at traumatisere ham yderligere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det blev Højby. Vi skal give 2200 for hofter, albuer og ryg. så nu er der bestilt tid til d 13/7 og dkk rekvisitioner er bestilt og betalt.

 

Han er 16 mdr når de bliver taget. Jeg ville egentlig have ventet til han fyldte 18 mdr, men jeg har lidt en mistanke til at hans analkirtler skal tømmes inden længe :???: og da han er panisk angst for dyrlæger kan jeg lige så godt få det ordnet når han alligevel er bedøvet fremfor at traumatisere ham yderligere.

 

Jeg har hørt meget godt om Højby, så det var sikkert et godt valg. Din prioritering mht. analkirtlerne lyder også fornuftig, synes jeg. Venter spændt på resultat, og sender nogle :x::x: :x: i jeres retning!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det blev Højby. Vi skal give 2200 for hofter, albuer og ryg. så nu er der bestilt tid til d 13/7 og dkk rekvisitioner er bestilt og betalt.

 

Han er 16 mdr når de bliver taget. Jeg ville egentlig have ventet til han fyldte 18 mdr, men jeg har lidt en mistanke til at hans analkirtler skal tømmes inden længe :???: og da han er panisk angst for dyrlæger kan jeg lige så godt få det ordnet når han alligevel er bedøvet fremfor at traumatisere ham yderligere.

 

God ide, at kombinere det. Jeg krydser fingre for et godt resultat:-D

 

Jeg fik bare taget billeder hos min egen dyrlæge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror det komme an på hvem du spørger, jeg kender flere der er bruger Ringe dyrehospital og er meget tilfredse :mrgreen:

 

Nu var det lige med hendblik på HD fotografering, har snakket med et par stykket (ud over HF) som endte med at gå fra c til A ved at skifte dyrelæge :oops:

 

 

Jeg er jo også vildt tilfreds med min dyrelæge dernede :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det blev Højby. Vi skal give 2200 for hofter, albuer og ryg. så nu er der bestilt tid til d 13/7 og dkk rekvisitioner er bestilt og betalt.

 

Han er 16 mdr når de bliver taget. Jeg ville egentlig have ventet til han fyldte 18 mdr, men jeg har lidt en mistanke til at hans analkirtler skal tømmes inden længe :???: og da han er panisk angst for dyrlæger kan jeg lige så godt få det ordnet når han alligevel er bedøvet fremfor at traumatisere ham yderligere.

 

Huskede du at sige at skipper virkelig ikke brøds sig om dyrelæger?

Nogle gange er det godt med en anden tlgangsvinkel :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det blev Højby. Vi skal give 2200 for hofter, albuer og ryg. så nu er der bestilt tid til d 13/7 og dkk rekvisitioner er bestilt og betalt.

 

Han er 16 mdr når de bliver taget. Jeg ville egentlig have ventet til han fyldte 18 mdr, men jeg har lidt en mistanke til at hans analkirtler skal tømmes inden længe :???: og da han er panisk angst for dyrlæger kan jeg lige så godt få det ordnet når han alligevel er bedøvet fremfor at traumatisere ham yderligere.

 

Bare en lille tanke mht. det markerede... Jeg har jo haft nogle fantastisk gode oplevelser hos Dyrenes klinik i Korup, mht. hvordan hundene bli'r bemødt. Det var dér Frostie fik akupunktur, og hvor lille Kolo lige har fået taget stingene efter kastration. Det var også dér jeg valgte at få Frostie aflivet, netop fordi hun elskede at komme der, og slet ikke tænkte dyrlæge. Det var måske noget du kunne ha' i baghovedet, selvfølgelig ikke til HD, hvor du jo har tid i Højby - men måske kunne du prøve dem til næste vaccination, bare for at se om Skipper måske kunne ha' det ok med at komme der? Jeg har ikke oplevet andre steder hvor man gi'r sig så god tid til hunden, og man mærker at de virkelig kan li' hunden. Og så får de masser af guffer, hvilket jo er ret populært! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Huskede du at sige at skipper virkelig ikke brøds sig om dyrelæger?

Nogle gange er det godt med en anden tlgangsvinkel :5up:

 

ja for hende i telefonen startede med at snakke om at han måske skulle igennem en undersøgelse først og så forklarede jeg situationen og at han altså pt skal have noget beroligende for at gennemgå en undersøgelse, og det var måske ikke så smart når han samtidig skal bedøves lige efter. så det droppede de igen. De må pille alt det de vil når først han er bedøvet.

 

Bare en lille tanke mht. det markerede... Jeg har jo haft nogle fantastisk gode oplevelser hos Dyrenes klinik i Korup, mht. hvordan hundene bli'r bemødt. Det var dér Frostie fik akupunktur, og hvor lille Kolo lige har fået taget stingene efter kastration. Det var også dér jeg valgte at få Frostie aflivet, netop fordi hun elskede at komme der, og slet ikke tænkte dyrlæge. Det var måske noget du kunne ha' i baghovedet, selvfølgelig ikke til HD, hvor du jo har tid i Højby - men måske kunne du prøve dem til næste vaccination, bare for at se om Skipper måske kunne ha' det ok med at komme der? Jeg har ikke oplevet andre steder hvor man gi'r sig så god tid til hunden, og man mærker at de virkelig kan li' hunden. Og så får de masser af guffer, hvilket jo er ret populært! :5up:

 

jeg har faktisk overvejet om det er selve stedet der trigger ham fordi det er der han havde de dårlige oplevelser (ikke dyrlægernes skyld, han skulle bare have lavet noget ubehageligt :???: jeg synes de er rigtig søde og tålmodige i højby, men hvis han møder op med en forventning om at der skal ske noget skidt så er det svært at få en positiv oplevelse ud af det...

 

Så tak for tippet jeg vil bestemt overveje dem :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har faktisk overvejet om det er selve stedet der trigger ham fordi det er der han havde de dårlige oplevelser (ikke dyrlægernes skyld, han skulle bare have lavet noget ubehageligt :???: jeg synes de er rigtig søde og tålmodige i højby, men hvis han møder op med en forventning om at der skal ske noget skidt så er det svært at få en positiv oplevelse ud af det...

 

Så tak for tippet jeg vil bestemt overveje dem :5up:

 

Jeg tror absolut at stedet kan trigge angsten. Min gamle Daiwa var også panisk angst for dyrlægen, da hun havde øreproblemer og indimellem skulle igennem ubehagelige og smertefulde undersøgelser og behandlinger. Men da vi flyttede fik hun ny dyrlæge til vaccinationer og andre småting, og der var hun ikke nær så angst. Så sådan fortsatte jeg med hende - den nye dyrlæge (som måske ikke var så meget med på beatet) til de mindre alvorlige ting, og den gamle dyrlæge (som var et mere avanceret sted) til de vigtige ting. Det fungerede udmærket, og var klart og tydeligt meget bedre for Daiwa.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
-så lige i en anden tråd at det er i morgen i skal afsted. Er du ok med det?.

 

Du må lige huske at fortælle hvordan det gik!.

 

:hjerte:

 

jeg er mest bekymret for om han stresser for at skulle ind til dyrlægen :???: vi har ikke nogen umiddelbare planer om at bruge ham i avl eller andet så om det bliver a eller b eller til nød c hofter betyder ikke så meget. Jeg tvivler på at det kan være værre end det når han aldrig har vist det mindste tegn på problemer.

 

men det er da aldrig sjovt at hunden skal bedøves :???:

 

og jo tak der kommer bestemt en opdatering :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

nå det var lidt en blandet oplevelse :???: hofter og ryg var fin :-D dog nævnte dyrlægen at det godt kunne blive B og ikke A i hoftebedømmelsen men det er også ok :-D

 

Albuerne var der desværre noget slid på så det bliver sikkert en 1'er :cry: men det er jo ikke jordens undergang, vi skal bare holde ham på hans nuværende vægt og undgå for mange stød. Han må ellers lege og gå tur som han plejer.

 

Jeg kom af med 2000 kr så det var faktisk 2-300 kr under hvad jeg havde forventet :5up: dyrlægen var rigtig sød og tog sig tid til at vise mig hvad han så på røngtenbillederne og til at give mig tips til hvordan vi kan tage hensyn til albuerne.

 

og så fik jeg lov til at være med under hele processen, det var rigtig rart og også interessant at se hvordan det foregår :-D

 

En anden gang kommer jeg dog nok ikke i sommerferien hvis jeg kan undgå det, de var meget stressede og gik en del til og fra rummet fordi der var en masse andre ting der skulle ordnes. Men jeg kan sagtens anbefale dem :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

nå det var lidt en blandet oplevelse :???: hofter og ryg var fin :-D dog nævnte dyrlægen at det godt kunne blive B og ikke A i hoftebedømmelsen men det er også ok :-D

 

Albuerne var der desværre noget slid på så det bliver sikkert en 1'er :cry: men det er jo ikke jordens undergang, vi skal bare holde ham på hans nuværende vægt og undgå for mange stød. Han må ellers lege og gå tur som han plejer.

 

Jeg kom af med 2000 kr så det var faktisk 2-300 kr under hvad jeg havde forventet :5up: dyrlægen var rigtig sød og tog sig tid til at vise mig hvad han så på røngtenbillederne og til at give mig tips til hvordan vi kan tage hensyn til albuerne.

 

og så fik jeg lov til at være med under hele processen, det var rigtig rart og også interessant at se hvordan det foregår :-D

 

En anden gang kommer jeg dog nok ikke i sommerferien hvis jeg kan undgå det, de var meget stressede og gik en del til og fra rummet fordi der var en masse andre ting der skulle ordnes. Men jeg kan sagtens anbefale dem :-D

 

Rart at høre at det ser ok ud, selv om der var noget på albuerne. Hvem valgte du egentlig at gå til?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...