Hop til indhold

Hej hej !


Gæst Mibo
 Share

Recommended Posts

Melder mig også lige ind på dette forum.

 

Jeg og min familie har været hundeejere siden 1985, hvor vi flyttede i eget hus. Det startede med en Hvid Schäfer (som de hed dengang), en rigtig dejlig hanhund som vi havde glæde af i godt 10 år.

 

Derefter fik vi en Riesen Schnauser han, som vi havde lidt "problemer" med i starten, da det jo er en helt anden type hund end Schäferen, den bliver meget sent voksen og er betydelig mere selvstændig.

Men da vi først havde fundet ud af hvordan han skulle tackles, gik det megt bedre og han blev en rigtig god hund.

Han blev også 10 år, men fik kræft og måtte til stor sorg aflives.

 

Så blev det vores nuværende Boxers tur. Vi fik ham som 12 uger gammel og han vandt straks alles hjerter, altid glad og veloplagt, fuld af krudt. Men selvfølgelig har han også lavet sine ulykker og drengestreger, men blev hurtig tilgivet når han stod med hans fjogede udtryk i hovedet og ligesom sagde "er det mig der har gjordt noget galt ????".

Han er nu 3 år gammel og gå og venter på at få en "lillebror", som jeg skal hente på søndag, en 14 mdr. gammel kasteret hanhund (en skilsmissehund der skal omplaceres) de mødte hinanden på neutral grund i lørdags og det gik over al forventning.

 

Lidt sørgeligt skal også med. Vi fik en Amerikansk Bulldog på 5 mdr., der kom fra et hjem hvor han ikke havde haft det godt og vi blev så spurgt om vi ville prøve at tage ham. Det gik egentligt fint, vores boxer gik han fint med efter nogle få gnidninger i starten og over for familie og andre mennesker var han den sødeste hund.

Men da han nærmede sig 1 års alderen ændrede han adfærd over for andre hunde, så selv om han var meget lydig og kom når der blev kaldt osv., var det som om han fik et blackout hvis han så en anden hund og var umulig at komme i kontakt med. Det gik desværre også galt, i dumhed havde jeg sluppet begge hunde løs hvor der ikke "plejer" at komme nogen, kom der selvfølgelig en dame med sin hund og AB`ern fløj selvfølgelig lige i flæsket på den, men endnu være var det at kvinden kaster sig ned over sin egen hund, for at beskytte den og bliver dermed bidt (af hvilken hund vides ikke). Men dette kunne vi ikke rigtig leve med, så vi tog den tunge beslutning at få ham aflivet.

 

Jeg har trænet hund en del forskellige steder, startende i DCH, derefter en privat hundeskole over PH og skal nu tilbage til DCH, forhåbentligt sammen med fruen og den nye Boxer.

 

Pyyyyh, det blev jo en længere smøre. :neutral:

 

Hilsen Mikael :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle velkomsterne, ville gerne ligge billeder ind, men man skal åbenbart poste 15 indlæg inden man kan, så det må vente lidt. :confused:

 

Men får også først vores nye dreng på søndag, så tager jeg lige nogle billeder af dem begge. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og til a9, ja det var meningen at træne brugshundetræning med dem begge, men nu må vi se om det er noget min kone syntes om eller om jeg skal træne dem begge. Håber hun bliver lidt hooked, da det kunne være super at træne sammen. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og til a9, ja det var meningen at træne brugshundetræning med dem begge, men nu må vi se om det er noget min kone syntes om eller om jeg skal træne dem begge. Håber hun bliver lidt hooked, da det kunne være super at træne sammen. :5up:

 

Selvfølgelig bliver hun hooked :cool:

 

Når hun oplever samarbejdet med hunden og det sociale i klubben kan hun slet ikke lade være - det er simpelhen så sjovt :5up:

 

PS: Har aldrig hørt om en 15-indlægs grænse :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Selvfølgelig bliver hun hooked :cool:

 

Når hun oplever samarbejdet med hunden og det sociale i klubben kan hun slet ikke lade være - det er simpelhen så sjovt :5up:

 

Selvfølgelig bliver man hooked på den form for træning :5up:

 

Og Velkommen til Mibo :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...