Hop til indhold

Hvad fodre du med og hvorfor?


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

:lol::lol::lol: Jeg giver 60 kr ...for 400 gram hjort i Føtex...

Men der er så heller ikke ører på...:shock:

 

Det skal så lige siges at den der kanin dengang, var med pels og det hele, så vi skulle selv flå den..

 

Jeg ville rigtig gerne have kanin til Luna, men det er umuligt at få, medmindre man selv vil slå dem ihjel og flå dem. Og DET kan jeg bare ikke..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 134
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Fødevareallergi mener man ikke er genetisk...:shock:

 

Kræsenhed er godt i den sammenhæng.

Silke spiser gladelig ALT..:mrgreen:

 

Jo, man mener da, at visse racer er mere genetisk disponerede for at få allergi.

 

Det skal så lige siges at den der kanin dengang, var med pels og det hele, så vi skulle selv flå den..

 

Jeg ville rigtig gerne have kanin til Luna, men det er umuligt at få, medmindre man selv vil slå dem ihjel og flå dem. Og DET kan jeg bare ikke..

 

Min Superbest har ofte kanin i kødafdelingen (måske frost).. Jeg har dog ikke lige set, hvad prisen er. Og den var uden pels og øjne..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, man mener da, at visse racer er mere genetisk disponerede for at få allergi.

 

 

 

Min Superbest har ofte kanin i kødafdelingen (måske frost).. Jeg har dog ikke lige set, hvad prisen er. Og den var uden pels og øjne..

 

Ja, de andre allergier er som regel genetisk disponerede...

 

Men ved en fødevareallergi er det tit anderledes.

De fleste hunde kan godt tåle f.eks. kylling fordi kødet og proteinmolekylerne bliver nedbrudt i mave/tarmsystemet inden det kommer videre ud i kroppen.

 

Man mener, at der skal have været en "brist" på den barriere, som tarmvæggen er mod for store molekyler, for at proteinet skal kunne komme ind i kroppen og skabe en negativ reaktion.

--Bristen kunne være opstået ved gentagne diaréer..... eller -som det sandsynligvis er sket med Silke- en infektion, der har svækket barrieren.

Silke havde hjerteorm som ung. Larverne fra den orm gennemtrænger tarmvæggen og vandrer til hjertet og andre organer. Dengang er der måske også kommet store proteinmolekyler over i blodet, som Silkes immunsystem har reageret på.

--Hver gang hun så har været svækket af andre årsager, så er der kommet en kraftigere reaktion på de stoffer, som hendes immunsystem er opmærksom på. Og da hun blev rigtig syg af borreliose, brød allergien ud i lys lue.

---I den sammenhæng er der jo ikke tale om en genetisk defekt, men om en følge af forskellige sygdomme.

Men det ER noget, der stadig forskes en hel del i. Også med hensyn til årsagerne til allergien.

 

-----Øuv... Min superbest har ingen kaniner. Hverken med eller uden pels.. Heller ikke i fryseren..

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke blev steriliseret for 2½ år siden. Det bedrede hendes ører... men kun i et års tid.......

 

At det i foråret gik helt galt, skyldes jo nok, at hun fik en omgang borreliose...

Hun har altid haft mange flåter, fordi vi kommer meget i hjorteland:madtid:... JEG har jo selv haft borreliose 4 gange i hendes liv. Jeg bildte bare mig selv ind, at borrelia ikke var så slem for hunde.. :shock:

Jeg har godt læst om allergi contra intolerance... Men når man står med hunden med de røde ører, så er det ret lige meget, om det er dit eller dat..

Kuren er den samme: Undgå at hunden får det, den ikke kan tåle.

 

Silke kan godt tåle fisk. I hvert fald hvid fisk. Jeg er lidt mere i tvivl om laks og sild. Det er noget af det, der senere skal afprøves..

I øjeblikket får hun et stykke pangasiusfilet i maden hver dag.

Det er sørme svært at styrke hendes immunforsvar i øjeblikket, når jeg hele tiden render ind i, at hun ikke kan tåle dit og dat.

Hun får max. dosis viacutan hver dag og har fået det i 4 måneder, ca.

--Men ellers holder jeg mig fra kosttilskud, efter jeg fandt ud af, at sådan noget som glucosamin kan resultere i allergi.

---Om hun kan tåle chondroitin og MSM er noget, der senere skal afprøves..

 

Gudrun er ikke en mulighed, da jeg ikke har bil eller kørelejlighed. Og hverken Silke eller jeg selv kan klare turen med offentlig transport. Silke fik jo også albueproblemer (ledforandringer, artrose), da hun fik borreliose.

Men jeg HAR en god dyrlæge, som bakker mig op i at klare problemerne uden dyrlægens allergikost.. :mrgreen:

 

En kost på fisk, ris og grøntsager kan måske fungere.

Lige nu bekymrer det mig, at hendes kost med pangasiusfilet og hjort, og kartofler og gulerødder, -er meget fedtfattig.

Hun har haft godt af at tabe sig lidt, bevares... men det skal hun jo ikke blive ved med..

Og hun er jo en ret aktiv hund, der svømmer hver anden dag og går gode lange ture.

...Måske skal jeg bare pøse en skvæt ekstra madolie i hendes mad..? :hmm:

Hun FÅR i forvejen fiskeolie og viacutan.

 

Nej det er korrekt at kuren er det samme om hunden er allergisk eller intolerent og symptomerne er også ens. Men hvis hunden "kun" er intolerent skal der som regel mere til af en problem kilde før det er et problem.

 

Tænkte også der nok var for langt til Gudrun, men mere på at prøve madplanen. Og ja, det skal være hvide fisk. Men skal du have lidt fedme i maden kan jeg anbefale sild eller klar fiskeolie:) Kan også anbefale bio alg tangmel tilskud som vitamin tilskud og til immunsystemet. Hvis du gerne vil have en opskrift siger du bare til:)

 

Jeg håber silke snart har det bedre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jatak. Madplan og opskrift vil jeg meget gerne have:-D.

 

Med en madplan kan jeg lidt mere målrettet indlemme egnede fødevarer i kosten, i stedet for at stå og vælge tilfældigt mellem de ting, der er tilrådighed.

 

Bio Alg Tangmel... Jeg har kikket på Nettet, men jeg kan ikke finde nogen ingrediens-liste. Og jeg vil ikke igen risikere at blive bombet langt tilbage igen fordi der er en lille sund og gavnlig grønlæbet musling i tangen.....

Silke reagerer på skaldyr.

 

---Lige nu er det vigtigt, at jeg ved præcis hvad der er i Silkes kost. Og at der kun kommer én ny ting til af gangen..

 

Lige nu har Silke det fint... Det er bare min pengepung, der er lidt flad..

Hendes ører er næsten hvide, men de klør stadig, for hun ryster tit på hovedet.

I morgen skal vi til årligt helbredscheck. Så bliver hun også kikket i ørerne. Og får taget blodprøve, -alderscheck af nyrer, lever og sukkersyge..

Det frygter jeg noooget, for borreliose KAN medføre en ondartet nyresygdom, som der ikke rigtig er nogen kur for..

Jeg tror nu på, at hun ER helt ovre borreliosen...... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg barfer Victor. Begyndte for lidt over et år siden pga. allergi der viste sig som maveproblemer (konstant tynd mave) som dyrlægen ikke kunne finde grunden til. Så kom han til allergidyrlæge og blev testet og fik det konstateret. Vi havde lige en kort affære med allergi-tørfoder pga. skrækken for barf og den der fordom om at det var besværligt osv., men da det så viste sig at han hverken kunne tåle eller li allergitørfoderet så var valget meget nemt. Vi syntes heller ikke han skulle til at have alt muligt hård medicin, når det nu var tørfoder han ikke kunne tåle, så var det jo gak at give ham medicin for at tåle maden.

 

Men Vic får alt muligt forskelligt kød, hest, kallun, lammekallun, blanding af lam og lammekallun, hjort, kanin, rensdyr (og så skulle jeg lige være sjov og købe krokodille-kød til ham engang de solgte det ud i Salling. Fisk vil han kun spise kogt/pocheret :genert: men så er det tilgengæld også top nudge.

 

Tilskud:

Jeg giver fast Hokamix Forte da det skulle være rigtig godt for allergihunde (pels,hud,fordøjelse og immunforsvar)

Hokamix Skin & Shine olie, olie. Det er en planteolie, da Victor ikke er glad for lakseolie, og de skal jo ha' olie på barfen.

Luposan Gelenk tilskud for leddene

NDS Vitamin pulver

En lille tomat for de mandige dele ;) og fordi det er det eneste grønt han vil have i sin barf.

 

Vi er stadig i tilvænningsfasen mht. at spise frugt og grønt. Han vil gerne have friske ærter og blåbær og et lille stykke fersken (søde frugter...) men sådan rigtige grøntsager puuuhaaa!

 

Hvis han har haft noget med maven, (hvis han har spist et eller andet udenfor) så får han noget naturler der hedder Sanofor. Det er et tysk mirakelmiddel, der kan stabilisere den mest umulige hundemave. Kan købes på Zooplus. Jeg siger bare Zoolac, Prokolin og Canikur gå hjem!!!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg barfer Victor. Begyndte for lidt over et år siden pga. allergi der viste sig som maveproblemer (konstant tynd mave) som dyrlægen ikke kunne finde grunden til. Så kom han til allergidyrlæge og blev testet og fik det konstateret. Vi havde lige en kort affære med allergi-tørfoder pga. skrækken for barf og den der fordom om at det var besværligt osv., men da det så viste sig at han hverken kunne tåle eller li allergitørfoderet så var valget meget nemt. Vi syntes heller ikke han skulle til at have alt muligt hård medicin, når det nu var tørfoder han ikke kunne tåle, så var det jo gak at give ham medicin for at tåle maden.

 

Men Vic får alt muligt forskelligt kød, hest, kallun, lammekallun, blanding af lam og lammekallun, hjort, kanin, rensdyr (og så skulle jeg lige være sjov og købe krokodille-kød til ham engang de solgte det ud i Salling. Fisk vil han kun spise kogt/pocheret :genert: men så er det tilgengæld også top nudge.

 

Tilskud:

Jeg giver fast Hokamix Forte da det skulle være rigtig godt for allergihunde (pels,hud,fordøjelse og immunforsvar)

Hokamix Skin & Shine olie, olie. Det er en planteolie, da Victor ikke er glad for lakseolie, og de skal jo ha' olie på barfen.

Luposan Gelenk tilskud for leddene

NDS Vitamin pulver

En lille tomat for de mandige dele ;) og fordi det er det eneste grønt han vil have i sin barf.

 

Vi er stadig i tilvænningsfasen mht. at spise frugt og grønt. Han vil gerne have friske ærter og blåbær og et lille stykke fersken (søde frugter...) men sådan rigtige grøntsager puuuhaaa!

 

Hvis han har haft noget med maven, (hvis han har spist et eller andet udenfor) så får han noget naturler der hedder Sanofor. Det er et tysk mirakelmiddel, der kan stabilisere den mest umulige hundemave. Kan købes på Zooplus. Jeg siger bare Zoolac, Prokolin og Canikur gå hjem!!!

 

Næh hvor pudsigt, vi snakkede om jer så sent, som forleden dag.. Hvor I mon var blevet af:mrgreen::lol:

 

Velkommen tilbage og godt at høre, at han stadig trives på det rå:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh hvor pudsigt, vi snakkede om jer så sent, som forleden dag.. Hvor I mon var blevet af:mrgreen::lol:

 

Velkommen tilbage og godt at høre, at han stadig trives på det rå:-D

 

Jeg har vist haft for travlt i irl. :blink:

 

Tak :kys: Jeps han stortrives, og han elsker det stadig lige højt, det er helt vildt :klap: Hver servering er en fest for ham :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi foder Emmy med Carnivor, det er en blanding af fersk kød, vi fik en prøve af det for knap 3-4måneder siden.

 

Som hvalp har hun fået eukanuba, RC, Hills også prøvet pedigree. Men hendes mave kunne ikke klare det og hendes pels mistede den flotte glans som hun havde. Hun var meget kræsen og spiste kun de andre slags foder hun fik i måske 2-3 uger, så gad hun kun spise når hun virkelig blev sulten ellers var det kun et halv krus hun gad og spise om dagen.

 

Men da vi prøvede Carnivor spiste hun det når hun fik det serveret både til morgen og aften. Hendes pels skinner og har ingen problemer med maven mere.

Regner ikke med at gå væk fra det lige foreløbig:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...