Gæst Stella Skrevet Juni 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2011 Ja øv. Min cocker spaniel, som for nylig fik konstateret foderallergi mm, kom over på det foder fra dyrlægen som hedder d/d http://fjendsvet.dk/HundPDfoder.htm ( nr 3 på listen ) og siden det er hans vandforbrug steget helt vildt. Han drikker nu op til 3 liter vand om dagen. Han har en vandskål hvor der kan være 900 ml vand i, den fylder jeg op 3 gang om dagen. Har aldrig oplevet noget ligende, derudover er hans sult blevet helt tosset. Han æder ALT, tigger hele tiden, står og spiser bær på en busk, vågende i nat ved at han havde bidt hul på min jakke, i lommen, fordi der lå kiks dernede jeg havde glemt. Han hopper nu op på bordkanten og hiver ting ned.Sådan noget har han bare aldrig gjort før. Det må da være frygtelig for ham at være så sulten hele tiden. Han får 250 gram om dagen, 100 gram morgen, 100 gram aften og 50 gram til godbidder. Dyrlægen sagde hans størrelse normalt skal have ca 200 gram om dagen. Dyrlægen nævnte dog godt noget om at nogle hunde blev mere sulten på det foder, men hvorfor sagde hun intet om. Hun nævnte hellere intet tørsten. Tror i han fejler noget nyt , eller er det virkelig foderet der gør min hund til en omvandrede vandtank og tigghund ?? Nogle der har oplevet noget ligende ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Tror det kunne være foderet, men ville nok lige kontakte dyrlægen for råd. Mine forældres hunde skiftede et foder på et tidspunkt og de drak MEGA meget vand. Det hjalp så snart de skiftede foder igen... Håber det løser sig for jer. Vi har selv en allergi hund. Den får RC hypoallergenic og hjemmelavet mad af ris, hvid fisk, gulerødder og broccoli (for at blive mæt og ikke tage på). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Hej igen, ja jeg ringer til dyrlægen i morgen. Nu troede jeg lige vi endelig havde fundet et godt foder han både kunne tåle og have det godt på og ville spise, men øv :damn: Er din hund også meget sulten selvom den får den dosis den skal have ? Det kan da ikke være rigtig at de skal gå og være kronisk sultne, pga de får allergifoder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Juni 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 Ja, det lyder til det nye foder ikke gor jeres hund veltilpas, saa det ville jeg selv kvitte, og prove andet. f.eks BARF (saafremt det ikke indeholder nogle af allergiformerne din hund har). Vi har selv cocker spaniel og ved, racen har enorm appetit. Jeg giver gerne raa gulerodder, istedet for godbiddere, fordi de tager nemt paa. Oget vaeske indtag kan der vaere mange grunde til. bl.a sukkersyge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 Foderanvisninger er kun vejledende.Jeg har jo også cockerer og deres dagsdosis er meget forskelligt. Min nu afdøde hanhund fik f.eks 2-3 gange så meget som en af tæverne-. Uden at blive fed.Din hund lyder stresset over det nye foder, han er konstant sulten, hvilket jo gør han så urolig. Du må tale med Dr dyr om det. Jeg synes ellers ikke at mange cockerer får allergi, men min veninde havde dog en for år tilbage. Han blev hjulpet på barf. Jeg mener, at en hund forbruger ca 40 ml vand/kg/døgn, selvfølgelig afhængig at motion og klima. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Juni 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 Hej jeg har lige talt med dyrlægen i dag, men hun troede slet ikke på det var foderet. Hun sagde det var pga en binyrebarkhormon indsprøjtning han har fået. Det kan jeg bare ikke forstå hvis det skulle være det. Hun sagde at virkningen ville aftage inden for en måned. Det er da godt nok lang tid. Jeg tror nu stadig på at foderet har en del af skylden. Jeg ville prøve at give ham lidt mere foder. Men er også bange for han bliver tyk, og det har vi ellers aldrig døjet med før, så ville da blive ked af det hvis vi også skulle til at bøvle med det. Han ligner han har taget på, men kan det ikke også være alt det vand, der gør at han har væske i kroppen lige nu ? Han gnaver på livet løs i oksehudsben som aldrig før. Han spiste 4 i går aftens Dyrlægen sagde også jeg kunne give ham gulerødder, men min hund kigger på dem, og derefter på mig og siger " det der, det kan du sku selv få lov at æde ":drille: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 Stella - din dyrlæge har ret. jeg tænkte ikke på at han var indsprøjtet med prednisolon. Det tager kløen og i lidt høje doser bliver en del hunde desuden hyperaktive (med hastig vejrtrækning og hjertebankning)desuden drikker de meget , tisser meget og er enormt sultne. Men de kradser så normalt ikke hul i huden så de yderlige får en hudbetændelse oveni. Så vent og se tiden an- giv masser af gulerødder , så han ikke bliver fed. Dette middel har jo disse bivirkninger og det er pest eller kolera, for uden det kan de skade deres hud meget ved kløe. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Juni 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 Ulla- er straks mere rolig. Men ja har aldrig set en hund tisse og drikke så meget vand. Han har aldrig kløet sig, hans allergi har udelukkende vist sig ved slaphed, blødene slimhinde sæk, opkast konstant og betændelse i tarmen, det er så også mere end rigeligt, men han har som sagt aldrig kløet sig, hans hud og pels er helt som den skal være. Han fik indspørjtningen for at få hans betændelse under kontrol. Så håber jeg bare det snart går over med den bette mand Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 Prednisolonen hjælper også på ro i tarmen og dannelse af ny væg, hvor der nok har været en slags sygdom ala betændelse. Det er et middel , hvor ,man skal trappes ned i dosis , hvis det gives fast over flere dage. Men her som indsprøjtning går dette af sig selv. Du må ikke blive forskrækket , hvis han bliver uartig og ikke kan koncentrre sig. Der er disse bivirkninger også. Jeg fik engang en rolig tæve hjem fra dyrehospitalet. En cavalier. Hun havde fået disse indsprøjtninger og tillige tabletter til en periode med hjem. Hun var helt 100 vendt om, fra rolig og velovervejet var hun helt oppe at køre, bare hun hørte nogle på vejen, for rundt om huset vildt gøende. Kunne ikke slappe af, hjertebanken osv. Måtte ringe og bede om dosisnedsættelse, da hun ellers ville forblive meget stresset i for mange dage. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juni 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 Synes det er lidt ærgeligt at din dyrlæge ikke advarede dig om denne bivirkning da han gav indsprøjtningen, så du ikke havde behøvet være bekymret for om det var foderet. Men godt du kan spørge her på H-F, jeg tænkte straks prednisolon da jeg læste dit indlæg, men der var jo så andre der var hurtigere end mig til at svare Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Juni 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 23, 2011 Tak for hjælpen og for svarene. Ja det er godt H-F findes, pyha :klap: ellers havde jeg ingen at dele min bekymring med. Alle i min familie synes bare jeg er vanvittig, hvad angår hunde, de mener jeg lider af hundegalskab :slem: Han puster mere en ellers, og ja så alt det vandpjaskeri og fodertiggeri. Er lige ved at falde over ham når jeg går tur med ham, fordi han tigger kiks fra lommen hele tiden, men har da aldrig haft så lydig en hund :blink: Håber snart det bliver mere normalt igen, det hele, vi skal jo på dogcamp, og ville gerne kunne sove i mit telt, uden at det sejler i vand :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Juni 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2011 Ja, selvfølgelig bivirkninger. Hvis du har hundegalskab, så har jeg også :klap: Ja, vi giver det ekstra hjemmelavet foder for at de ikke skal tage på, men stadig bliver mætte, så de ikke går og er desperate hele tiden. Det giver balance i kroppen. Håber det snart bliver bedre for jer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts