Hop til indhold

At føre to "flokke" sammen


cs-dumle
 Share

Recommended Posts

Ja, vidste altså ikke helt hvor jeg skulle placerer det henne.

 

Sagen er den, at svigermekanikken skal til Sverige i uge 28 og 29. Bjørns lillebror skulle så passe hundene, men har nu besluttet sig for at tage til Prag i netop de uger. Så nu har svigerforældrene spurgt om vi kan passe dem og huset mens de er væk.

 

Svigerforældrene har to papillioner. Thimo og Robin. Thimo er en intakt han på Novas alder og Robin en han, de har fået kastreret for godt 2mdr siden også på Novas alder.

Vi har ikke haft hundene med ude ved svigerforældrene siden Robin kom til. Ikke så meget pga. hundene, men fordi svigerforældrene er geniale til at fodre mine hunde med klamme sager, hidse dem helt op og give dem den ene kommando efter den anden.

 

Inden da har hundene så kun været med derude hver for sig. Dumle var med derude sidste jul og ham og Thimo klarede det super sammen, der var simpelthen intet at komme efter i forhold til de første gange de mødtes, hvor man godt kunne mærke at han ikke var helt vant til små hunde.

Nova har været med derude, hvor Thimo var der og de kunne godt tumle sammen, men Nova var til tider for hård ved Thimo og var meget efter ham.

 

Nova og Robin er jeg ret sikker på taler mere samme sprog. De skulle nok kunne tage nogle gode mosleture sammen. Dumle og Robin er jeg så knap så sikker på, de kunne måske godt være lidt efter hinanden.

Så er der det med at når Nova er med, så kan Dumle godt finde på at lege "politihund" og Thimo det samme når Robin er med, så om de to vil klare det lige så godt sammen er jeg også noget i tvivl om.

 

og så er der jo det med "vanerne". Jeg ved jo fra vores egne, at når hunde har levet sammen et vist stykke tid, så kender de hinanden, de kender hinandens grænser, ved hvor langt de kan gå og hvor de har hinanden, men med hele to nye hunde er der jo meget nyt at forholde sig til.

 

Så det jeg gerne vil have lidt råd til er egentlig hvordan vi griber det bedst an, hvis vi siger ja til at passe dem?

 

På den ene side har jeg ikke lyst, men svigerfar siger, at det er os eller også må de hurtigst muligt finde ud af hvad det kræver for at få hundene med (og jeg er bange for det er for sent!). Svigermors forældre eller Bjørns moster vil de vist absolut ikke overlade hundene til. Det skal være os.

På den anden side, syntes jeg det vil være en oplagt mulighed for at hundene lære hinanden at kende på vores præmisser. Uden mad indblandet og uden nogen til at stresse hundene op, men i ro og mag. Hvis vi alligevel senere tager på Morristræf, en weekend eller en uge med svigerforældrene, vil det være dejligt hvis hundene kender hinanden ordentligt.

 

Hvad syntes I?

Link til indlæg
Del på andre sites

pyh, jeg ville nok være lidt betænkelig når hundene ikke kender hinanden.. Det kan være en stor mundfuld, især hvis en eller flere hunde vogter... noget.. ben, legetøj, seng, mennesker eller andet.

 

De grænser skal nye hunde lære at kende først.

 

Men jeg ville nok lige tage jeres hunde med på besøg eller lade dem komme til jer, gå en tur alle sammen først og lad dem så finde ud af det i haven bagefter. Helt indenfor kan det være man lige skal vente med, men du får da en mulighed for at se om det vil være helt umuligt eller det ville gå fint, måske med lidt planlægning;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

pyh, jeg ville nok være lidt betænkelig når hundene ikke kender hinanden.. Det kan være en stor mundfuld, især hvis en eller flere hunde vogter... noget.. ben, legetøj, seng, mennesker eller andet.

 

De grænser skal nye hunde lære at kende først.

 

Men jeg ville nok lige tage jeres hunde med på besøg eller lade dem komme til jer, gå en tur alle sammen først og lad dem så finde ud af det i haven bagefter. Helt indenfor kan det være man lige skal vente med, men du får da en mulighed for at se om det vil være helt umuligt eller det ville gå fint, måske med lidt planlægning;-)

 

Ja og både Nova og Dumle vogter, men det er så også derfor det er umuligt at tage dem med derud på besøg inden. Svigerforældrene kan simpelthen ikke få ind i deres hoveder, at de ikke skal stikke mad ned mellem hundene eller kaste det ud til dem og at de ikke skal køre vores hunde op i et stressniveau de ikke kan håndtere.

At have to hunde på besøg i 28kvm lejlighed har jeg heller ikke helt lyst til og svigerforældrene følger jo med alligevel.

Gå en tur sammen kunne de såmænd godt, men jeg er ret sikker på det slet ikke er der problemerne vil være.

 

Vores plan er hvis det skal være, først at fjerne al mad, tyggeben osv. svigernes hunde har derhjemme, så lade hundene mødes på en gåtur og gå en god tur sammen og så lade dem finde ud af det i haven. Går det lidt i kage har vi mulighed for at skille dem ad i haven med et hegn imellem sig.

og så er planen at give dem mad hver for sig.

 

Dumle vogter, men han siger fra and that's it. Nova derimod hun springer lige på, angriber nærmest og når hun i forvejen godt kan være noget efter Thimo bekymrer det mig lidt, måske mest om Dumle hopper med på den hvis det er.

og så er der Thimo, der har en tendens til at vogte personer.

 

Det kunne selvfølgelig godt være vi skulle prøve med en gåtur snart og så må jeg se om vi kan finde en dag svigerforældrene er hjemmefra og introducerer hundene for hinanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når det er tilfældet, så er det mindste svigerne da kan gøre, at tage hjemmefra en dag og overlade det til jer at få det til at fungere. Det må være betingelsen for, at I overhovedet vil overveje at passe hus og hunde.

 

Ja, tror jeg du har ret i. Er bare også lidt svært at få sagt til dem.

Vi har jo ikke rigtig fortalt dem hvorfor vi ikke har hundene med længere, for vi ved jo godt at de gør hvad de gør i bedste mening, men nu gider jeg bare ikke sige det til dem om og om igen.

 

men er vist hvad der skal til for at vi er sikre på det kan fungerer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, tror jeg du har ret i. Er bare også lidt svært at få sagt til dem.

Vi har jo ikke rigtig fortalt dem hvorfor vi ikke har hundene med længere, for vi ved jo godt at de gør hvad de gør i bedste mening, men nu gider jeg bare ikke sige det til dem om og om igen.

 

men er vist hvad der skal til for at vi er sikre på det kan fungerer.

 

Er enig med Doberfan. Hvis I skal passe dem, så må det også foregå på jeres præmisser og dermed også måden I finder ud af, om det kan lade sig gøre eller ej.

 

... men jeg ved godt, at det kan være svært at få sådanne ting sagt til familiemedlemmer :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er enig med Doberfan. Hvis I skal passe dem, så må det også foregå på jeres præmisser og dermed også måden I finder ud af, om det kan lade sig gøre eller ej.

 

... men jeg ved godt, at det kan være svært at få sådanne ting sagt til familiemedlemmer :blink:

 

Det er det, for jeg gider bare ikke at de går og surmuler i en evighed over, at jeg ikke syntes de er gode nok til mine hunde (eller sådan vil de ihvert fald se det), men jeg ved også de ikke gider anstrenge sig for at følge mine retningslinjer når det er i deres hus :roll:

Når ja og så er der svigerfar der straks blander sig og skælder ud når de siger fra overfor hinanden, hvilket bare gør situationen så meget mere anspændt og så meget værre :stupid:

 

men ja, tror jeg må sige at hvis vi skal passe dem så skal de også lære at kende hinanden i ro og fred.

Link til indlæg
Del på andre sites

Svigerforældrene kan simpelthen ikke få ind i deres hoveder, at de ikke skal stikke mad ned mellem hundene eller kaste det ud til dem og at de ikke skal køre vores hunde op i et stressniveau de ikke kan håndtere.

.

 

 

 

Så er det jo bare enten eller!

 

 

Hvis i vil have passet hunde, så kigger I ikke engang på nogle af de 4 END OF STORY! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja og både Nova og Dumle vogter, men det er så også derfor det er umuligt at tage dem med derud på besøg inden. Svigerforældrene kan simpelthen ikke få ind i deres hoveder, at de ikke skal stikke mad ned mellem hundene eller kaste det ud til dem og at de ikke skal køre vores hunde op i et stressniveau de ikke kan håndtere.

At have to hunde på besøg i 28kvm lejlighed har jeg heller ikke helt lyst til og svigerforældrene følger jo med alligevel.

Gå en tur sammen kunne de såmænd godt, men jeg er ret sikker på det slet ikke er der problemerne vil være.

 

Vores plan er hvis det skal være, først at fjerne al mad, tyggeben osv. svigernes hunde har derhjemme, så lade hundene mødes på en gåtur og gå en god tur sammen og så lade dem finde ud af det i haven. Går det lidt i kage har vi mulighed for at skille dem ad i haven med et hegn imellem sig.

og så er planen at give dem mad hver for sig.

 

Dumle vogter, men han siger fra and that's it. Nova derimod hun springer lige på, angriber nærmest og når hun i forvejen godt kan være noget efter Thimo bekymrer det mig lidt, måske mest om Dumle hopper med på den hvis det er.

og så er der Thimo, der har en tendens til at vogte personer.

 

Det kunne selvfølgelig godt være vi skulle prøve med en gåtur snart og så må jeg se om vi kan finde en dag svigerforældrene er hjemmefra og introducerer hundene for hinanden.

 

Synes jeg lyder fornuftigt. Tror godt du kan forklare det til svigermekaninkken ved at sige at det er nødvendigt at de lige lærer hinanden at kende i ro og orden og uden mad indblandet eller for mange personer på en gang;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...