Hop til indhold

Tulle har stadig tyndmave.?

GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

tulle har haft tyndmave i langtid efterhånden og jeg kan ikke helt finde ud af om jeg bør gå til dyrlægen med hinne siste gang hun havet det tog det osse lang tid før hun kom sig og det var lige før jeg gik til dyrlægen med hinne men så stoppet det pluslig.

jeg gir hinne ris og a38 men det er stadig temlig tynt det går sånden let frem og tilbage her i eftermidags lavet hun noget som så fint ud men to sikonter efter så kom det tynde snask igen øv troet lige:???:.

hun ser ud til at have det fint men det ser ikke godt ud men det der men det er jo begyndet at blive fast igen måske og måske skal vi bare gå til dyrlægen og få noget kemi men jeg ved ikke rektigt om jeg skal give det en cance til eller om jeg bare skal gå dernde med hinne.:vedikke: tænk tænk tænke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden

Som skrevet i en anden tråd idag - Gismo fik tynd mave i fredags og det gik ikke væk. Min kennelmutter råde mig til at købe noget canikur der er et naturprodukt der opretter hunden tarmflora.

Efter 3 x er han på toppen igen.

Vi gave ikke ris, men kun kogt kylling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet at skifte fodermærke? Det er hvad jeg ville gøre hvis hverken ris eller A38 virkede.

Hvad får hun nu?

jeg veste faktisk ikke at hun osse skulle have sit selvanlige foder såå hun får kon ris og a38 lige nu skal hun have sit selvanlige foder oven i eller er det mindre vektigt.

jeg har ikke prøvet at skifte foder hinnes mave fungere fint på det hun normalt får det kom vist fordi hun havet fået lov at slikke lacanje gryden tror jeg eller osse er det di løg der var i di frekkedeller som jeg brugte som godbidder som startet problemerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun kun lever af ris og A38 kan jeg godt forstå hvis hun har dårlig mave! Hunde er kødædere, også når de er syge ;-)

En enkelt dag eller to på skånekost er ok, men det er bedst at give det som supplement til det almindelige foder, f.eks. ris blandet i tørfoderet.

jeg endre lige foderplanen.

er det nu man godt må følesig en anelse dum:stupid:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis min grand danois har tynd mave starter jeg med at faste hunden et døgn.

Dernæst starter jeg langsomt op med skånekost ( ris, kogt kylling ) og lidt af hundens normale foder. Derudover har jeg givet zoo-lach. Det har hjulpet her, men bliver der ved at være tynd mave, kræver det et dyrlæge besøg. Det kan være en betændelses tilstand i tarmen som skal kureres med penicillin.

Jeg ville under ingen omstændigheder anbefale et foderskift så længe der er maveproblemer, det fremmer ikke processen, men det kan jo være på længere sigt det er hensigts mæssigt med et foderskift, ( hvis din hund jævnligt har problemer) men først når maven er iorden.

Held og lykke

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg endre lige foderplanen.

er det nu man godt må følesig en anelse dum:stupid:.

Det er vi mange der må, så tag det ikke så tungt ;-)

Håber hun får det bedre, men jeg er nu ikke så bekymret når hun også har fast afføring. Vinnie kan også nogle gange lave en fin kage, hvor der kommer noget tyndt bagefter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden

Uanset hvor jeg læser om hunde med diarré står der at man anbefaler at faste hunden i op til 24 timer - alt efter størrelse - og derefter skånekost i 4-7 dage - og først begynde fodring med den vante mad når hunden er ok igen..og tilmed starte med at blande alm. foder i skånekosten over lidt tid.

Så jeg ville IKKE føle mig dum Grand Dane.....Jeg gør ihvertfald ikke - og det er sådan jeg har gjort det. Også jvf. aftale med dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...

Min tidligere hund havde tit dårlig mave grundet en tarmsygdom. Når han fik tynd mave kom han på skånekost af udkogte brune ris, kogte grøntsager, kogt kylling eller fisk og iblandet rå revet gulerod. Mange (6-8) små portioner dagligt. Dertil 6-9 paraghurt om dagen.

Jeg rådførte mig på et tidspunkt med en dyrlæge, som sagde at jeg ikke kunne gøre mere end det.

Når hans mave begyndte at blive god igen, skiftede jeg ham langsomt tilbage på almindelig kost.

Husk at der skal rigeligt med kød i, da hunden har brug for protein. Hvis den er på skånekost i mere end et par dage er det særlig vigtigt med protein.

Link til indlæg
Del på andre sites