Gæst Miss_menelli Skrevet Juni 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2011 Nu er manden endelig kommet frem til, at den der labrador han engang sukkede efter, ikke er det han ønsker af en hund. Han får ikke tid og har ikke lyst nok til at træne jagthund. Det han egentlig vil have, når han er helt ærlig overfor sig selv, selvom det gør ondt på manddommen, er en Kaia-ligene hund Heldigvis for mig, da det er lige præcis sådan jeg ønskede det og ville eeeelske at få en minetornado mere Han er temmelig hooked på at få en snart - og det er et OK tidspunkt set ifht. alderen på hundene og de fremtidige planer. Kaia er 1½ nu, Bamse er 6 og min border kommer forhåbentlig om 2 år, så den nye vil være omkring 1½ til den tid. Og så er der en sommerferie lige om hjørnet. :5up: Men 4 hunde..... Altså vi flytter snart på landet og har rigeligt med plads og det at gå med 4 hunde bliver ikke et problem. Økonomien er fin, tiden er OK, da den ny ikke vil skulle bruges til andet end hyggetræning derhjemme og som hyggehund. Den vil jo få et fint liv, som er langt bedre end de fleste havehundes liv - Men er liiiiidt nervøs for, om mit ambitionsniveau kan ødelægge det for mig selv, da jeg nemt kan få dårlig samvittighed over at træning på kun foregår med Bamse og hver anden uge med Kaia, og kun hvalpehold med den nye. Den vil selvfølgelig få en hel masse andre skønne oplevelser og få et liv mange hunde ville misunde den - Bare ikke med en masse holdtræning. Vi skal have en cavalier-blanding igen, er jeg næsten overbevist om. Det kan også blive en coton-blanding... Men i hvertfald en hyggehund med et aktivitetsniveau ligene de to racer. Det kribler i mig for at få en bettefis mere og Kaia vil ELSKE det - Nok også Bamse da det vil aflaste ham lidt at Kaia har en at tumle med Men er nervøs for om det spænder ben for mine ambitioner med den border jeg jo så brændende ønsker mig. For i princippet ved jeg jo ikke om vi kan magte mere end 3 hunde - Og i så fald skal jeg vente til Bamse ikke er her længere med at få min border. Det kan jeg også... Men det vil jo så betyde at jeg i hvertfald ikke når de sportslige mål jeg gerne ville før om mange, mange år. Jeg ved at manden ikke gider gå til træning, men turene og pasningen skal han nok hjælpe med. Så er jeg lidt for egoistisk hvis jeg siger jeg vil vente til jeg har fået min border og vi så kan se til den tid, om vi kan overskue en hyggehund mere til ham? Ellers skal jeg bare kaste mig ud i det og så håbe der bliver tid til min næste drømmehund (har jo allerede to drømmehunde, jeg har valgt), da jeg jo rent faktisk havde lovet ham, at han måtte vælge den næste hund? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2011 worst case scenario: at I ikke kan overskue 3 hunde og har fået en hyggehund til manden.... kan du så ikke bare træne Kaia op til det du søger? eller er hun ikke lige den træningsnarkoman du søger? For at lyde rigtig snusfornuftig og moragtig: har I planer om at få børn en gang? for så er 4 måske ret mange hunde også at skulle overskue... især hvis den sidste af dem er indkøbt med seriøs træning for øje Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Juni 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2011 worst case scenario: at I ikke kan overskue 3 hunde og har fået en hyggehund til manden.... kan du så ikke bare træne Kaia op til det du søger? eller er hun ikke lige den træningsnarkoman du søger? Det var også lidt min tanke - At Kaia så kan blive en lydighedshund. Hun kan jo basisøvelserne og er super skarp, hun er bare en anden type hund end jeg arbejder bedst med. Det der med længere tids koncentration, det halter lidt Hun kommer ikke op på det niveau jeg gerne vil, men hun kan nok stillet de værste lyster til det bliver muligt at få en arbejdsnarkoman igen - Om ikke andet så har jeg muligheden for at snuse lidt til agility med hende, hvilket jeg ikke gør noget i pt. da tiden går med at få Bamse konkurrenceklar. Tror der gemmer sig mere i hende, end jeg fremelsker nu. Men vi passer bedre sammen til at lave tricks der ikke nødvendigvis behøver se ud på en bestemt måde For at lyde rigtig snusfornuftig og moragtig: har I planer om at få børn en gang? for så er 4 måske ret mange hunde også at skulle overskue... især hvis den sidste af dem er indkøbt med seriøs træning for øje Haha - Min mor har opgivet børnebørn for længst Vi har det problem at jeg nok ikke kan blive gravid. Selv med kunstig befrugtning bliver det meget svært. Så vi har indrettet livet og drømmene efter at det nok ikke bliver aktuelt med børn, selvom man selvfølgelig kan adoptere. Men man skal jo aldrig sige aldrig og det bliver helt sikkert en udfordring med 4 hunde og 1 barn - Især hvis jeg får den border jeg drømmer om. Så på den front vil 2 "hyggehunde" og så Bamse som konkurrencehund så længe han kan holde til det, være det smarteste. Det fandens ved det, er netop at det er fuldstændig umuligt at vide hvor meget vi kan overskue om 2 år..... Ved jo at der er plads til min. én hund mere... Men om der er plads til 2 mere er straks en helt anden sag. Så ved ikke om jeg er klar til at risikere min drøm om en konkurrencehund, på bekostning af en bettefis mere Omvendt, så kribler det heeeeelt vildt, fordi jeg jo har den perfekte træningspartner i Bamse og der skulle jo gerne være 2-3 år mere i ham i højt tempo og 1-2 år som senior - Og Sådan en minitornado :lun::lun: Aaaaltså.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juni 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2011 Jeg tror slet ikke at det vil blive et problem med et dedikeret træningsmenneske som dig, og en mand der gerne vil lufte og lege med dem, især hvis i kommer til at bo med god plads omkring jer, og der ikke umiddelbart er baby i sigte. Spring ud i det! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juni 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2011 Om ikke andet så har jeg muligheden for at snuse lidt til agility med hende Har hun ikke patella? :hmm: Jeg kan ikke svare dig... synes at du skal få en mintornado mere, så vi kan se en masse lækre hvalpebilleder - men det er jo nok ikke det, det skal komme an på. :blink: Fire hunde lyder som meget, men hvis to af dem bare skal være hyggehunde, så går det vel nok. Men det er jo rigtig svært at vide på andres vegne, da man ikke ved, hvor meget overskud de har. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Golden Besvaret Juni 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2011 Kan godt forstå det kribler i fingrene på dig - og synes da også bare du skal springe ud i det når du nu har alt på plads. Man kan ikke planlægge sig ud af alting. Når det så er sagt - så sidder jeg ofte med en grum samvittighed - på trods af kun 3 hyggehunde, 1 barn og 30 timers job. Samvittighedsnag fordi det var noget andet jeg gerne ville have tilbudt - Bosse ville jeg gerne kunne tilbyde mere vandtræning, Luna er en ørn til alt muligt - både AG, lydighed og ELSKER skov- og vandture - og Kalle fordi han ikke får helt den træning eller sociallisering de andre har fået da de var i hans alder. Livet ændrer sig og man kan ikke altid forudse eller planlægge alting. Heller ikke ens overskud, økonomi eller familiesituation. Held med det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Juni 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2011 Jeg tror slet ikke at det vil blive et problem med et dedikeret træningsmenneske som dig, og en mand der gerne vil lufte og lege med dem, især hvis i kommer til at bo med god plads omkring jer, og der ikke umiddelbart er baby i sigte. Spring ud i det! Taaak for tilliden :kys: Tænker også lidt, at i værste tilfælde, så skal jeg bare udskyde drømmen om en border indtil Bamse ikke er her længere (men han er her jo for evigt, ik'?!!! ). Det er jo heller ikke så slemt endda - Så kan jeg jo altid muntre mig med de to små, den sidste tid, hvor Bamse bliver gammel og hyggevovse Har hun ikke patella? :hmm: Har jeg slet ikke opdateret jer??? Nej, det har hun så åbenbart ikke alligevel - Den første dyrlæge tog åbenbart fejl (spørg mig ikke hvordan man kan tage fejl af det ), men fik hende tjekket for det igen, da hun havde bøvl med skulderen og alligevel skulle have taget røntgen og have gennemtjekket resten af leddene. Hun er helt fri for alle de ledsygdomme de kunne tjekke for uden at scanne hende :5up::5up: Jeg kan ikke svare dig... synes at du skal få en mintornado mere, så vi kan se en masse lækre hvalpebilleder - men det er jo nok ikke det, det skal komme an på. :blink: Haha... Bare det, er næsten nok til at friste mig Der findes jo ikke noget mere lækkert end en bitte-lille hvalp. Fire hunde lyder som meget, men hvis to af dem bare skal være hyggehunde, så går det vel nok. Men det er jo rigtig svært at vide på andres vegne, da man ikke ved, hvor meget overskud de har. Det er jo det... 4 hunde.... Det er maaaange.... Men i det mindste er det kun én af dem af gangen der skal være aktiv på træningsbanen i klubben. Resten må "nøjes" med den i baghaven Men igen, selvom hundene er fuldstændig ligeglade med HVAD de træner og de kommer med rundt i verdenen alle sammen, så er det svært ikke at føle, at jeg snyder nogle for oplevelser. Det er nok den der bliver værst at slippe.... Selvom jeg så fint kan nå at hygge og træne med hver enkelt hund derhjemme Kan godt forstå det kribler i fingrene på dig - og synes da også bare du skal springe ud i det når du nu har alt på plads. Man kan ikke planlægge sig ud af alting. Nope... Det kan man ikke. Og det er det der irritere mig grænseløst Hvis man dog bare kunne det!! Når det så er sagt - så sidder jeg ofte med en grum samvittighed - på trods af kun 3 hyggehunde, 1 barn og 30 timers job. Samvittighedsnag fordi det var noget andet jeg gerne ville have tilbudt - Bosse ville jeg gerne kunne tilbyde mere vandtræning, Luna er en ørn til alt muligt - både AG, lydighed og ELSKER skov- og vandture - og Kalle fordi han ikke får helt den træning eller sociallisering de andre har fået da de var i hans alder. Netop samvittigheden er også den jeg frygter mest for. Er jo et af de mennesker, som ikke vil byde mine hunde det liv, som en alt for stor del af DK's hunde lever. Ville aldrig tilgive mig selv hvis jeg gaber over mere end jeg kan sluge, så at sige.... Omvendt så tror jeg aldrig hundene ville komme til at mangle noget hos os, selvom man altid ville ønske man kunne give bare lidt mere. Livet ændrer sig og man kan ikke altid forudse eller planlægge alting. Heller ikke ens overskud, økonomi eller familiesituation. Held med det Igen... Planlægning. Men nej.... Jeg kan ikke planlægge mig ud af det hele. Men det er rart nok lige at få vendt de ting der kan dukke op og lige få tænkt over hvordan vi vil tackle det, hvis der nu kom baby til, vi skulle gå fra hinanden, hvis mine forældre pludselig ikke kan passe hunde i ferien osv. Jo flere hunde, jo mere ansvar og jo flere overvejelser følger der jo med... Så godt vi har HF til lige at vende de her tanker med :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juni 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2011 Har jeg slet ikke opdateret jer??? Nej, det har hun så åbenbart ikke alligevel - Den første dyrlæge tog åbenbart fejl (spørg mig ikke hvordan man kan tage fejl af det ), men fik hende tjekket for det igen, da hun havde bøvl med skulderen og alligevel skulle have taget røntgen og have gennemtjekket resten af leddene. Hun er helt fri for alle de ledsygdomme de kunne tjekke for uden at scanne hende :5up::5up: Yay, det er godt nok gode nyheder! :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Golden Besvaret Juni 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2011 Ens egne forventninger er nok de værste at bøvle med Og ja - det er altid rart at få vendt sine tanker og drømme - så får de sommetider endnu en kant eller drager en nærmere til at træffe en beslutning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Golden Besvaret Juni 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2011 Tænkte lige på dig, da jeg læste dagens hjerteblad jeg får i min mail hver dag - så kan du jo tolke eller bruge det du kan Der står: Kære Merete. Hver gang du fristes til at fokusere på begrænsninger/problemer, så giv dig selv til at opgave at finde på 3 forskellige muligheder, gerne sjove og alternative. (Du behøver jo ikke at føre dem ud i livet) Husk: der er altid flere muligheder i enhver situation - nogle er blot mere hensigtsmæssige end andre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Juni 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2011 Yay, det er godt nok gode nyheder! :banan: Helt vildt :5up: Det lettede noget at få at vide at der ikke er nogen hensyn at tage, og hun kan få lov at spurte rundt fuldstændig som det passer hende :klap: Ens egne forventninger er nok de værste at bøvle med Heldigvis... Det var trods alt værre hvis det var de andres der overgik ens egne, når det nu skal være Og ja - det er altid rart at få vendt sine tanker og drømme - så får de sommetider endnu en kant eller drager en nærmere til at træffe en beslutning Netop :5up: Tænkte lige på dig, da jeg læste dagens hjerteblad jeg får i min mail hver dag - så kan du jo tolke eller bruge det du kan Der står: Kære Merete. Hver gang du fristes til at fokusere på begrænsninger/problemer, så giv dig selv til at opgave at finde på 3 forskellige muligheder, gerne sjove og alternative. (Du behøver jo ikke at føre dem ud i livet) Husk: der er altid flere muligheder i enhver situation - nogle er blot mere hensigtsmæssige end andre. :5up::klap::5up: Kunne være man skulle tilmelde sig de mails - Kloge ord!! Vendte den lige med manden igen og vi tager en endelig beslutning, når vi er færdige med at renovere den nyindkøbte ejendom. Der er ingen tvivl om, at han skal have sin minitornado..... Spørgsmålet er bare hvornår det er et passende tidspunkt. Tror helt ærligt det passende tidspunkt bliver når den perfekte hund dukker op Der er ingen racer der kan leve op til alle de krav vi har, så vi skal være heldige at finde den helt rigtige blanding, som vi var med Kaia. Så tror jeg tiden må vise hvornår det bliver Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst malula Besvaret Juni 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2011 Så kloge ord fra Golden! :5up: Miss_menelli: Jeg ved, at hvis jeg havde pladsen til det (og økonomien, ikke mindst), så havde jeg også flere hunde Og når først det lille frø er sået til drømmen om 3 eller 4 hunde, så må det dælme være svært at hive det op igen! :hmm: Når man alligevel skal have hunde passet, er der så stor forskel på, om der er 3 eller 4 ? Både Bamse og Kaia har jo alderen til at lære ny hvalp både gode og dårlige vaner :slem: Ved faktisk ikke lige, hvor jeg vil hen med alt det her, måske fordi jeg er i starten til at være skruk med nummer 2, men ved hvor det ender Jeg håber da for din mand at han får ønsket om en hund NU, opfyldt :slem::slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Juni 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2011 Så kloge ord fra Golden! :5up: Miss_menelli: Jeg ved, at hvis jeg havde pladsen til det (og økonomien, ikke mindst), så havde jeg også flere hunde Og når først det lille frø er sået til drømmen om 3 eller 4 hunde, så må det dælme være svært at hive det op igen! :hmm: Hehe - Ja, det er håbløst umuligt at slå det ud af hovedet igen!! Var helt overbevist om, at to hunde da måtte være nok.... Meeen.... Så skete der det at plads, tid og økonomi pludselig er til flere, så når man så har snakket om flere hunde i laaang tid og muligheden sp byder sig, så er det dælme svært at være fornuftig Når man alligevel skal have hunde passet, er der så stor forskel på, om der er 3 eller 4 ? Hehe... Allerede ved nr. 3 bliver der problemer. Tror sgu' ikke de gamle vil passe hele 3 hunde i deres hjem - Og slet ikke 4 Men vi har en god pension på hånden, hvor nr. 3 og 4 næsten intet koster og min søs og mine forældre vil godt passe hus og hunde hvis vi er væk længere tid af gangen. Ellers er det ikke værre, end at søs tager 1-2 vovser og de gamle tager de resterende Så det skal nok gå, selvom det kommer til at byde på lidt udfordringer. Både Bamse og Kaia har jo alderen til at lære ny hvalp både gode og dårlige vaner :slem: Ohh yeah..... Primært dårlige Men der hvor vi flytter hen er de dårlige vaner pludselig ret gode, da alarmgøen pludselig er velkommen, så man ved når der kommer (u)budne gæster Men de er netop blevet rimelig voksne og fornuftige begge to, med overskud og ro nok til at tage imod en hvalp :5up: Ved faktisk ikke lige, hvor jeg vil hen med alt det her, måske fordi jeg er i starten til at være skruk med nummer 2, men ved hvor det ender Nr. 2 er også bare et must!!!!! Det er helt umuligt kun at have én hund, når man først har prøvet at have to hunde der fungere super godt sammen Synes egentlig heller ikke det var så meget anderledes at have to, fremfor en Så se du bare at komme i gang!! Jeg håber da for din mand at han får ønsket om en hund NU, opfyldt :slem::slem: DET gør han også.... Tror det kommer liiidt bag på ham, at det er mig der er lidt tilbageholdende denne gang Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juni 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 26, 2011 Hehe... Allerede ved nr. 3 bliver der problemer. Tror sgu' ikke de gamle vil passe hele 3 hunde i deres hjem - Og slet ikke 4 min far passede 3 for os og han har endda selv to i forvejen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts