Gæst n1nna Skrevet Juni 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2011 Hvilke transportmidler benytter I når vovse skal med uden for landets grænser? Mio har et pas som vi endnu ikke har benyttet, jeg havde overvejet at der er forskellige regler for vacciner m.m., men jeg havde slet ikke overvejet selve transporten! :stupid: For hvordan kommer man fx et smut til England eller Norge? Jeg har set en reklame for DFDS, hvor de reklamerer med at man nu kan tage "sin bedste ven" med på ferien - med småt "mens man hygger sig på skibet hvor hunden ikke har adgang, ik'n gang på soldækket".. :hmm: Jeg kunne aldrig få mig selv til at stoppe Mio i et lastrum på et fly, men er jeg overpylret når jeg heller ikke bryder mig om tanken om at han ligger alene i bilen nede på skibets parkeringsdæk hele natten? Det er der jo sikkert nogen der synes , men hvad gør man i en nødsituation? Ville da ikke forlade skibet uden ham? Del gerne jeres transporterfaringer.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Juni 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2011 Har ingen erfaring med præcis de lande du nævner. Generelt er jeg jo så heldig, at vi har bil, og derfor er hundene i den, når vi tager ud at rejse. Tidligere har jeg ofte været i Sverige med tog, og det er absolut ikke noget problem. Norge går fint med fly og selvom det kan føles overvældende for en selv at aflevere sin hund som fragt, har hunden det fint på turen. Der i øvrigt vil gå meget hurtigere end hvis man skulle rejse på anden vis. England er lidt tricky, for der er vist noget med, at man ikke kan flyve ind med hund. Hvis jeg skulle til England, tog jeg hellere den lange vej neden om tunnelen end at have dem med på båden, hvor de netop - som du siger - skal blive på vogndækket under hele turen. Selvom de ganske sikkert har det fint og der bliver set til dem, ville jeg bare have ufattelig dårlig samvittighed ved at have dem liggende i bilen så mange timer, hvor jeg ikke selv kan styre, hvornår de får lov til at komme ud og strække benene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juni 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2011 jeg mener man kan flyve fra kbh til heathrow med hund? tror vi undersøgte det da vi flyttede. Vi sejlede hook of holland- harwich og hundene var i bure i et aflåst rum. Vi fik koden til døren og måtte besøge dem når vi ville. Mener at have læst at de på Esbjerg-harwich ruten (som ikke tog hunde med dengang, og er en noget længere oversejling) skal blive i bilen, og der er et sted man kan lufte dem? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Juni 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2011 vi sejlede frederikshavn-göteborg i januar, godt nok uden hund, men der bemærkede jeg en speciel salon hvor man måtte have hunden med op. så mon ikke der er flere færger med lignende forhold Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Juni 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2011 Hvilke transportmidler benytter I når vovse skal med uden for landets grænser? Mio har et pas som vi endnu ikke har benyttet, jeg havde overvejet at der er forskellige regler for vacciner m.m., men jeg havde slet ikke overvejet selve transporten! :stupid: For hvordan kommer man fx et smut til England eller Norge? Jeg har set en reklame for DFDS, hvor de reklamerer med at man nu kan tage "sin bedste ven" med på ferien - med småt "mens man hygger sig på skibet hvor hunden ikke har adgang, ik'n gang på soldækket".. :hmm: Jeg kunne aldrig få mig selv til at stoppe Mio i et lastrum på et fly, men er jeg overpylret når jeg heller ikke bryder mig om tanken om at han ligger alene i bilen nede på skibets parkeringsdæk hele natten? Det er der jo sikkert nogen der synes , men hvad gør man i en nødsituation? Ville da ikke forlade skibet uden ham? Del gerne jeres transporterfaringer.. På Fredrikshavn-Oslo må i have ham i en hundekahyt hvor i også kan hvile jer, og så må han være på hundedækket hvor der er hundetoilet. Angående vaccinationer findes reglerne på fødevarestyrelsens hjemmeside. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Juni 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2011 vi sejlede frederikshavn-göteborg i januar, godt nok uden hund, men der bemærkede jeg en speciel salon hvor man måtte have hunden med op. så mon ikke der er flere færger med lignende forhold Stena har hundelounge på Fredikshavn-Göteborg og Grenå-Varberg. Stena er nok et af de mest hundevenlige rederier. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Juni 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2011 Har ingen erfaring med præcis de lande du nævner. Generelt er jeg jo så heldig, at vi har bil, og derfor er hundene i den, når vi tager ud at rejse. Tidligere har jeg ofte været i Sverige med tog, og det er absolut ikke noget problem. Norge går fint med fly og selvom det kan føles overvældende for en selv at aflevere sin hund som fragt, har hunden det fint på turen. Der i øvrigt vil gå meget hurtigere end hvis man skulle rejse på anden vis. England er lidt tricky, for der er vist noget med, at man ikke kan flyve ind med hund. Hvis jeg skulle til England, tog jeg hellere den lange vej neden om tunnelen end at have dem med på båden, hvor de netop - som du siger - skal blive på vogndækket under hele turen. Selvom de ganske sikkert har det fint og der bliver set til dem, ville jeg bare have ufattelig dårlig samvittighed ved at have dem liggende i bilen så mange timer, hvor jeg ikke selv kan styre, hvornår de får lov til at komme ud og strække benene. Vi har en gammel corsa, så det er ikke alt for sjovt for hverken os eller Mio at køre langt - gad vide om man må have hunde i udlejningsbiler..? :hmm: Jeg har ofte tænkt over det med at fly går meget hurtigere, men jeg lider af katastrofe-tanker i sådanne situationer - har ingen problemer med at flyve selv, men ikke at have ham hos mig tror jeg bliver for svært, især når man ved hvordan ens bagage ser ud ved ankomst! Og ja, det irriterer mig lidt at man ikke selv kan bestemme hvor ofte/hvornår man må komme ned til hunden på DFDS, og så synes jeg det er lidt frækt at man skal betale 200kr hver vej for at have hunden i bilen - jeg betaler gerne, men så vil jeg også gerne føle hunden "får noget for det".. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Juni 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2011 jeg mener man kan flyve fra kbh til heathrow med hund? tror vi undersøgte det da vi flyttede. Vi sejlede hook of holland- harwich og hundene var i bure i et aflåst rum. Vi fik koden til døren og måtte besøge dem når vi ville. Mener at have læst at de på Esbjerg-harwich ruten (som ikke tog hunde med dengang, og er en noget længere oversejling) skal blive i bilen, og der er et sted man kan lufte dem? Det lyder i det mindste lidt bedre at man selv må bestemme hvor ofte man vil kigge til hunden på holland-harwich - hvordan havde hundene det sådan generelt på turen? Synes ikke DFDS' beskrivelse lyder særlig "velkommen", mere formanende: Hunden skal opholde sig i ejerens bil under hele overfarten. Om bord holder bilen i skygge og under tag. Der vil være ledsaget adgang til hunden under overfarten, således at hunden kan få lov at ”strække ben”. Desuden vil en ”sandkasse” være tilgængelig, således at hunden kan besørge under overfarten. Det er obligatorisk, at ejeren skal føre tilsyn med hunden på de af skibets forudbestemte tidspunkter. Dvs. kl. 19.30, kl. 23.00 og kl. 8.00. Disse tidspunkter er vejledende og kan variere. Ejeren skal selv sørge for foder og vand til hunden under overfarten. DFDS Seaways påtager sig intet ansvar for hunden eller skader, som denne må forvolde om bord eller i ejerens bil. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Juni 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2011 vi sejlede frederikshavn-göteborg i januar, godt nok uden hund, men der bemærkede jeg en speciel salon hvor man måtte have hunden med op. så mon ikke der er flere færger med lignende forhold Det lyder da rigtig fint, hvilket selskab var det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Juni 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2011 Stena har hundelounge på Fredikshavn-Göteborg og Grenå-Varberg. Stena er nok et af de mest hundevenlige rederier. Lyder helt bestemt til jeg skal kigge nærmere på Stena! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Juni 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2011 Det lyder da rigtig fint, hvilket selskab var det? Det er Stena, de eneste der sejler på ruten. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2011 Mine er heldigvis så små, at de kan flyve som håndbagage, men vi er begyndt at overveje, Zamzam kan sagtens flyve som last, hvis Petrine så lige fik lært at slappe af i bur (og måske lidt beroligende), så kunne vi flyve til mere eksotiske steder. Ellers er toget lækkert, i Sverige er hunden gratis (men max en hund pr menneske, er ikke helt klar over, hvor gammel man skal være, for at tælle som menneske), i England var de også gratis (men der er afsindigt mange togselskaber og selv for en tognørd var det vildt uoverskueligt) Min søster skulle til England og valgte at køre hele vejen ned gennem Europa og sejle en kort vej over. De lejebiler vi har haft, har jeg spurgt og hund er lige så uvelkomment som rygning, vi har lagt et tæppe og har intet hørt - lidt ærgerligt for allergikerne, at vi ikke har mulighed for at vælge en hundebil. Overvejer noget avanceret interrail til næste år, med veninden og to-tre taskehunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juni 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2011 Det lyder i det mindste lidt bedre at man selv må bestemme hvor ofte man vil kigge til hunden på holland-harwich - hvordan havde hundene det sådan generelt på turen? Synes ikke DFDS' beskrivelse lyder særlig "velkommen", mere formanende: Hunden skal opholde sig i ejerens bil under hele overfarten. Om bord holder bilen i skygge og under tag. Der vil være ledsaget adgang til hunden under overfarten, således at hunden kan få lov at ”strække ben”. Desuden vil en ”sandkasse” være tilgængelig, således at hunden kan besørge under overfarten. Det er obligatorisk, at ejeren skal føre tilsyn med hunden på de af skibets forudbestemte tidspunkter. Dvs. kl. 19.30, kl. 23.00 og kl. 8.00. Disse tidspunkter er vejledende og kan variere. Ejeren skal selv sørge for foder og vand til hunden under overfarten. DFDS Seaways påtager sig intet ansvar for hunden eller skader, som denne må forvolde om bord eller i ejerens bil. jeg har lige været inde og se på dfds igen, og det ser ud somom de slet ikke sejler harwich-holland mere Mht til hundene så var de da lidt stressede, men det larmer også lidt nede ved burene. De ville dog geren spise kartofler og kødboller med sovs Deres regler for harwich-esbjerg ruten som du refererer til kunne jeg som sagtens leve med hvis det blev aktuelt, synes 3 besøg hos hundene er rigeligt, da du skal tænke på at det også stresser dem hver gang man forlader dem igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trine199 Besvaret Juni 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2011 Hvorfor overhovedet udsætte hunden for mange timer i bur eller i bil på en færge....eller sågar som fragt i et lastrum i et fly? Når der findes så mange rigtig gode hundepensioner rundt omkring? :hmm: Jeg ville aldrig udsætte Chilli for sådan en rejse, men ville istedet sende hende til Egeby Hundepension på Nordfyn, hvor hun bare elskede at være sidste sommer da vi tog på ferie Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juni 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2011 Hvorfor overhovedet udsætte hunden for mange timer i bur eller i bil på en færge....eller sågar som fragt i et lastrum i et fly?Når der findes så mange rigtig gode hundepensioner rundt omkring? :hmm: Jeg ville aldrig udsætte Chilli for sådan en rejse, men ville istedet sende hende til Egeby Hundepension på Nordfyn, hvor hun bare elskede at være sidste sommer da vi tog på ferie nu skullr jeg jo flytte så havde ikke noget valg Desuden tror jeg ikke at den tur er meget mere stressende end 1 eller 2 uger i pension. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trine199 Besvaret Juni 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2011 nu skullr jeg jo flytte så havde ikke noget valg Desuden tror jeg ikke at den tur er meget mere stressende end 1 eller 2 uger i pension. Ups...havde så ikke lige set du skulle flytte - det ændrer jo situationen en del Men hvorfor mener du at det skulle stresse hunden fordi den skal i pension 1-2 uger? Chilli var da superglad for at være der og hyggede sig som aldrig før og ville slet ikke med hjem lige med det samme, da vi hentede hende igen. Så stress??...ikke her da Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juni 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2011 ja mange hunde er rigtig glade for at være i pension, min Sally elsker det:klap:! Men Charles er ikke glad for det, og for ham vil to sejlture og en ferie sammen med os helt klart være at foretrække. Jeg står selv lige nu og forsøger at planlægge ferie til DK i år, men ved endnu ikke om det bliver med eller uden hunde, der er mange ting der skal gå op, de fleste handler desværre om økonomi Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
msici Besvaret Juni 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2011 Nu ved jeg godt at i snakker om Norge og England. Men da jeg og familien skulle med færgen til Sverige, var der et hundeområde hvor man kunne bestille pladser til sig og hunden, de sagde flere gange over højtalerne at man skulle hente sin hund fra bilen op i dette område selvom man ikke havde bestilt plads, for selvom der var koldt der hvor man parkede bilerne blev der meget varmt og det resulterede i at der sommeren inden var 9 hunde som var døde fordi der blev så varmt i bilen, og det er en meget træls start på ferien. Så jeg vil helt klart anbefale at hvis der et hundeområde at i så bestiller en plads. Men jeg ved ikke om det er generelt eller om der bare var meget varmere de par sommere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Juni 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2011 Mine er heldigvis så små, at de kan flyve som håndbagage, men vi er begyndt at overveje, Zamzam kan sagtens flyve som last, hvis Petrine så lige fik lært at slappe af i bur (og måske lidt beroligende), så kunne vi flyve til mere eksotiske steder. Ellers er toget lækkert, i Sverige er hunden gratis (men max en hund pr menneske, er ikke helt klar over, hvor gammel man skal være, for at tælle som menneske), i England var de også gratis (men der er afsindigt mange togselskaber og selv for en tognørd var det vildt uoverskueligt) Min søster skulle til England og valgte at køre hele vejen ned gennem Europa og sejle en kort vej over. De lejebiler vi har haft, har jeg spurgt og hund er lige så uvelkomment som rygning, vi har lagt et tæppe og har intet hørt - lidt ærgerligt for allergikerne, at vi ikke har mulighed for at vælge en hundebil. Overvejer noget avanceret interrail til næste år, med veninden og to-tre taskehunde. Hvor ville det hele være lettere hvis Mio gik under kategorien "taskehund"! Han både savler og fælder alt for meget til at jeg ville turde have ham i en lejebil hvor det ikke var tilladt.. :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Juni 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2011 jeg har lige været inde og se på dfds igen, og det ser ud somom de slet ikke sejler harwich-holland mere Mht til hundene så var de da lidt stressede, men det larmer også lidt nede ved burene. De ville dog geren spise kartofler og kødboller med sovs Deres regler for harwich-esbjerg ruten som du refererer til kunne jeg som sagtens leve med hvis det blev aktuelt, synes 3 besøg hos hundene er rigeligt, da du skal tænke på at det også stresser dem hver gang man forlader dem igen. Ja det stresser sikkert meget at forlade flere gange - og man må sikkert ikke få lov at ligge i buret med vovse under hele turen?! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Juni 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2011 Hvorfor overhovedet udsætte hunden for mange timer i bur eller i bil på en færge....eller sågar som fragt i et lastrum i et fly?Når der findes så mange rigtig gode hundepensioner rundt omkring? :hmm: Jeg ville aldrig udsætte Chilli for sådan en rejse, men ville istedet sende hende til Egeby Hundepension på Nordfyn, hvor hun bare elskede at være sidste sommer da vi tog på ferie 80% Egoisme og 20% Hundens behov.. Jeg er en af de der forfærdentlige typer, der efter en nats adskillelse sms'er hundesitteren halvt til døde.. Dertil elsker jeg at opleve ting sammen med Mio og synes det kunne være hyggeligt at tage ham med på ferie en gang - det er ikke pool-ferie jeg har tænkt mig, men noget vandretur el. lign. Dertil kommer at Mio er en af de typer der bliver lidt stresset af at være i pension, selvom vi har en rigtig god pension her nord for Århus, og han holder især af at have familien samlet om sig, en rigtig tryghedsnarkoman.. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Juni 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2011 Nu ved jeg godt at i snakker om Norge og England. Men da jeg og familien skulle med færgen til Sverige, var der et hundeområde hvor man kunne bestille pladser til sig og hunden, de sagde flere gange over højtalerne at man skulle hente sin hund fra bilen op i dette område selvom man ikke havde bestilt plads, for selvom der var koldt der hvor man parkede bilerne blev der meget varmt og det resulterede i at der sommeren inden var 9 hunde som var døde fordi der blev så varmt i bilen, og det er en meget træls start på ferien. Så jeg vil helt klart anbefale at hvis der et hundeområde at i så bestiller en plads. Men jeg ved ikke om det er generelt eller om der bare var meget varmere de par sommere De skriver på hjemmesiden at man kun må benytte salonen efter forudgående bestilling, men jeg skal da helt sikkert sørge for at bestille plads i salonen, det lyder da skrækkeligt at færgepersonalet lader hundene sidde uden opsyn på så varme dage! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
msici Besvaret Juni 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2011 De skriver på hjemmesiden at man kun må benytte salonen efter forudgående bestilling, men jeg skal da helt sikkert sørge for at bestille plads i salonen, det lyder da skrækkeligt at færgepersonalet lader hundene sidde uden opsyn på så varme dage! Vi var også noget rystet for det lyder ret voldsomt:megaked:, men hundesalonerne fungere også super godt:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Juni 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2011 Er der nogen der kender et firma der transporterer hunde feks. efter taxameter ? jeg udstilller mine og nogle af de haller vi er i er altså pokker ivold fra alt offentlig transport, så det ville være rart med biltransport:vuf: jeg har søgt på nettet men det eneste jeg fandt var et hestetransportfirma ! og SÅ store er mine hunde altså heller ikke ! ang transport til England : har de så ikke nogle skrappe karantæneregler ? det mener jeg at have hørt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juni 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2011 ang transport til England : har de så ikke nogle skrappe karantæneregler ? det mener jeg at have hørt. Det var i gamle dage. Nu laver man et pas til hunden, med tilsvarende strenge regler for chipning, rabiesvaccine og "karantæne" i hjemlandet, dvs man må ikke rejse til England før der er gået 6 mdr fra en blodprøve der viser højt nok antal antistoffer mod rabies. Men hunden lever et normalt liv i sit hjem, den er ikke i karantæne i en kennel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts