Hop til indhold

kennelhoste??

Gæst Gravbulleren
 Share

Recommended Posts

Gæst Gravbulleren

Hej.

Min hund på snart 6 måneder har fået kennelhoste :(

Vi har været til dyrlægen for ca 3 uger siden hvor vi fik at vide at det nok skulle gå over og at hunden selv skulle nedbryde viruset. Nu har hun hostet i alle tre uger også ville jeg høre om hvor længe i har oplevet at det bliver ved??

Hilsen Louise

P.s. ringer til dyrlægen i morgen, men ville gerne lige hører ændres erfaringer med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm. Jeg undrer mig over at dyrlægen ikke har givet smertestillende eller antibiotika for kennelhosten ?

Dengang Ninja havde kennelhoste blev vi også anbefalet at give hende vådfoder til hendes ømme hals, i stedet for de tørre foderpiller. Desuden fik hun også hostestilllende medicin samt smertestillende.

Jeg kan desvære ikke huske hvor længe efter hun hostede, men det var helt klart værst de 3 første nætter. Der fik vi ikke sover ret meget, for vi havde en søvnløs hund der gik rundt og hostede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Læste lige at et mildere tilfælde af kennelhoste ca. varer 1-2 uger hvis det ikke bliver behandlet.

Men immunforsvaret er svækket mens kennelhosten står på, og det er også derfor mange dyrlæger vælger at behandle med antibiotika.

Du skal være opmærksom på at kennelhosten kan "sætte" sig på lungerne, og forårsage en lungebetændelse. Netop fordi immunforsvaret er i bund.

Og husk at din hund ikke må komme i kontakt med andre hunde! Det smitter af pommern til !

God bedring til hende! :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gravbulleren

Dyrlægen gav recept til antibiotika som hun har fået de to uger efter besøget hos dyrlægen...

Synes ellers hun var i bedring efter en to ugers tid, men de sidste par dage er det blevet være :(

Har søgt på Google og andre steder om varigheden på det, men synes det er svært at finde et sted hvor der står hvor lang tid det fortsætter...

Skal nok skrive hvad dyrlægen siger i morgen. Håber på noget godt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Hostesaft kan også være en god ide at give, hvis hosten står på meget længe og afkræfter hunden. Vedvarende hoste kan godt forværer situationen, fordi Bronkierne bliver irriteret af det.

God bedring med hunden

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gravbulleren

Så har vi været hos dyrlægen og han siger at det muligvis var en slem kennelhoste, men for at være sikker på det ikke var noget være, fx fransk orm, skal vi indsamle afføringsprøver som så skal undersøges.

Så lige nu kører vi på fem dage med en ny omgang antibiotika kur og håber at det stopper inden for en uge til fjorten dage og at prøverne er negative.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gravbulleren

OKay, ved bare ikke helt om jeg vil give hende noget jeg ikke har fået anbefalet af min dyrlæge..:???: Og det virker ikke på hende som hun er generet af hosten, hun opfører sig som hun plejer... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

OKay, ved bare ikke helt om jeg vil give hende noget jeg ikke har fået anbefalet af min dyrlæge..:???: Og det virker ikke på hende som hun er generet af hosten, hun opfører sig som hun plejer... :-D

Noskapin er fuldstændig uskadeligt :5up:

Ring til ham her: Dyrlæge Pedersen - behandling af Hunde, Katte, Gnavere, Kæledyr, Fugle

Han kan fortælle dig hvor meget din hund skal have pr. kg. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 3 weeks later...
Gæst Gravbulleren

Hej.

Ville lige skrive hvordan der går med min lille hvalp.

Hun hoster stadig meget :-( hun er blevet testet negativ for fransk hjerte orm og har i fredags fået en anden slags ormekur som muligvis kunne hjælpe (inter cepter). Dette ser desværre ikke ud til at have hjulpet på hosteri så nu skal vi nok igennem en allergi undersøgelse... skal snakke med dyrlægen i morgen, mandag, hvor vi finder ud af hvad der så skal ske.... :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Hej.

Ville lige skrive hvordan der går med min lille hvalp.

Hun hoster stadig meget :-( hun er blevet testet negativ for fransk hjerte orm og har i fredags fået en anden slags ormekur som muligvis kunne hjælpe (inter cepter). Dette ser desværre ikke ud til at have hjulpet på hosteri så nu skal vi nok igennem en allergi undersøgelse... skal snakke med dyrlægen i morgen, mandag, hvor vi finder ud af hvad der så skal ske.... :confused:

Øv øv. God bedring

Link til indlæg
Del på andre sites

Noskapin gives normalt kun til hunde, der kaster deres foder op pga hosten, eller hoster hele natten med og derved svækkes.. Dette pga det evt nedsatte immunforsvar, der kan gøre at hvis uønskede bacterier ikke hostes med op , kan de sætte sig til en lungebetændelse, hvilket så normalt vil give feber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gravbulleren

Så er der blevet snakket med dyrlægen og han vil sende hende til Karlslunde Dyrehospital, hvor hun skal have taget et røgten billede af bryshulen samt have ultralydsscannet hjertet for at se om det kunne være en medfødt defekt der er grunden til at hun bliver ved med at hoste :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gravbulleren

Ja, min lille hund... men heldigvis kan man ikke som sådan mærke det på hende, hun sover lidt mere i løbet af dagen, men opføre sig ellers som hun plejer :klap:

Hun skal til karlslunde dyrehospital mandag i uge 30 og scannes :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...
Gæst Gravbulleren

Nu har Liva været hos dyrlægen på karlslunde dyrehospital. Der kan han ikke se at der skulle være noget som gør at hun hoster sådan :hmm: hun blev tjekket for om der skulle være infektion i lungerne og bronkierne samt for forskellige ting som kunne være kommet fra det franske bulldog, fx lang blød gane. Men ingen af disse ting er der i vejen! Dyrlægen mente (efter alle undersøgelser og en hel dag på hospitalet for Liva) at det bare var en kennelhoste som havde sat sig godt fast. Han ville give hende en måneds tid også skulle det gerne forsvinde af sig selv igen :banan:

Så alt er som det skal være :klap:

Men må indrømme at jeg føler mig lidt snydt. Efter alle de (meget dyre) undersøgelser også få at vide at vi bare skal give hende en måneds tid mere!:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites