Gæst spitZ Skrevet Juli 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2011 Nogen som kender et sted man kan læse om det der indgreb, som kan laves på hanhunde, hvor de beholder deres testikler, men ikke kan lave hvalpe? Ligesom nogle mænd vælger at få gjort hvis de ved de ikke skal have flere børn... Kan ikke huske hvor, men jeg mener at have læst et sted herinde at det også kan laves på hunde? Men når jeg søger efter det, finder jeg kun tekster om kastration, hvor testiklerne fjernes eller sterilisasion af tæver.. Hvis nogen har fået det lavet på deres hanhund vil jeg også meget gerne høre om det, er der bivirkninger på hundens helbred eller temperament, eller fare for komplikationer man skal være opmærksom på? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 hvad skulle pointen være med det? Skulle hanhunden leve sammen med en intakt tæve? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bantus Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Jeg har engang set det blive lavet ude på århus dyrhospital. Det var en dame der ikke kunne klare at få kuglerne fjernet på sin hund, da hun synes det ville være synd for den, men hun ville heller ikke have at den skulle kunne lave hvalpe, så derfor valgte hun at få kappet sædstrengene istedet for. Bantus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret Juli 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 4, 2011 hvad skulle pointen være med det? Skulle hanhunden leve sammen med en intakt tæve? Ja, det tror jeg er tanken, at det er et alternativ til almindelig kastration, hvor hunden så ikke skulle få bivirkninger, på grund af den stadig beholder sine hormoner Det er ikke noget jeg selv overvejer, skal jeg lige huske at skrive, vil bare gerne læse om det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juli 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 4, 2011 Jeg fik lavet dette indgreb for over 20 år siden første gang.Netop fordi jeg ikke ville ødelægge min hanhund, der var en nervøs genplaceringshund uden nogen selvsikkerhed.Og gerne ville have han fik en tævekammerat. Jeg har senere fået det foretaget på en anden hanhund, der også boede med tæver.Her voksede sædstrengen, der jo havde fået et stykke fjernet , så sammen igen og han blev fertil. Heldigvis var de begge avlsgodkendt, så jeg fik papirer på kuldet. Ved ikke lige hvad det hedder på dyrlægesprog og har ikke læst om det. Men indgrebet er lille, man fjerner NOK af sædstrengen, til den ikke kan gendannes, og har så en normal hanhund med alt mht hormonproduktion, , ingen pzykiske bivirkninger eller pelsproblemer, bare ikke fertil. Jeg har aldrig hørt om bivirkninger . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts