Hop til indhold

Foder til anti-madglad hund


MissMilladk
 Share

Recommended Posts

Elvis spiser ikke altid dagens madration af tørfoder og er nok en smule undervægtig. Jeg har prøvet lidt forskellige varianter, dog alle inden for Royal Canin.

 

Men jeg tænkte lidt på, om det måske vil hjælpe med et foder, hvor gram/pr. dag er mindre, så han ikke skal spise så meget for at få dagrationen, eller kommer mæthedsfølelsen så tilsvarende hurtigere, for så er vi jo lige vidt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor gammel er han? Jeg har også det problem med min hvalp, at jeg ikke synes, at hun spiser ret meget. Men man siger jo, at anvisningerne på foderposerne ofte er "overdrevet". Jeg har så i dag fundet ud af, at den leverandør, som jeg bruger, sætter rationen ekstra højt. Dyrlægen siger, at hun er fin, så hun må jo selv vide, hvor meget hun har brug for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor gammel er han? Jeg har også det problem med min hvalp, at jeg ikke synes, at hun spiser ret meget. Men man siger jo, at anvisningerne på foderposerne ofte er "overdrevet". Jeg har så i dag fundet ud af, at den leverandør, som jeg bruger, sætter rationen ekstra højt. Dyrlægen siger, at hun er fin, så hun må jo selv vide, hvor meget hun har brug for.

 

Han er godt 2 år. Han styrer vel i princippet selv, hvor meget han spiser, så det er jo nok fordi han ikke mener, han har behov for mere, så det med rationerne på foderposerne, generer mig egentlig ikke så meget, men nu er han jo tynd, og derfor ville det være rart, hvis det foder han så spiste, gav ham lidt mere sul :-D

 

Jeg har lige kigget lidt på Kingsmoor Sport og tænker om det måske kan være noget - nu har jeg bestilt en smagsprøve, men det er mere for at se om han kan lide det, for jeg kan jo ikke rigtig få resultater ud fra en smagsprøve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er godt 2 år. Han styrer vel i princippet selv, hvor meget han spiser, så det er jo nok fordi han ikke mener, han har behov for mere, så det med rationerne på foderposerne, generer mig egentlig ikke så meget, men nu er han jo tynd, og derfor ville det være rart, hvis det foder han så spiste, gav ham lidt mere sul :-D

 

Jeg har lige kigget lidt på Kingsmoor Sport og tænker om det måske kan være noget - nu har jeg bestilt en smagsprøve, men det er mere for at se om han kan lide det, for jeg kan jo ikke rigtig få resultater ud fra en smagsprøve.

 

Ah okay.

 

Hvad med olie i maden? Siger herren så fra? Er selv blevet rådet til fiskeolie i dag, men mit problem er jo ikke så meget at hun er kræsen, men mere at hun ikke spiser, hvis hun ikke lige har lyst. Og det er uanset, om det er foder eller frikadelle....

 

Håber du finder en løsning :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ah okay.

 

Hvad med olie i maden? Siger herren så fra? Er selv blevet rådet til fiskeolie i dag, men mit problem er jo ikke så meget at hun er kræsen, men mere at hun ikke spiser, hvis hun ikke lige har lyst. Og det er uanset, om det er foder eller frikadelle....

 

Håber du finder en løsning :-D

 

Han får indimellem olie i maden, og vi smider ofte også lidt et eller andet ekstra i (et par små stykker kød, tun eller lign.), men hvis han ikke lige er sulten, så spiser han bare lidt dét og ikke tørfoderet :stupid:

 

Har du ikke en labrador - jeg troede ikke, de ejede evnen til at sige nej til mad :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han får indimellem olie i maden, og vi smider ofte også lidt et eller andet ekstra i (et par små stykker kød, tun eller lign.), men hvis han ikke lige er sulten, så spiser han bare lidt dét og ikke tørfoderet :stupid:

 

Har du ikke en labrador - jeg troede ikke, de ejede evnen til at sige nej til mad :mrgreen:

 

Haha, det var også det jeg havde foreredt mig på, men der har hun godt nok taget fusen på mig. Har været meget bekymret over det, netop fordi labradoren er berygtet for, aldrig at blive mætte, men det er jeg heldigvis kommet mig over, og ser det positive ved det. Hun kan dog være lidt svær at motivere til at træne med godbidder alene. Et stykke pølse kan bare ikke erstatte et flyvende blad :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Der er gourmix, det er et foder hvor hunden skal have en mindre portion (der er både morgen- og aftensmad). Har ikke selv prøvet det, så kan desværre ikke sige noget om kvaliteten.

 

skal lige siges at der er korn og majs i.

 

Ellers så ja, måske bare et andet mærke som Kingsmore er en ide, måske er han bare træt af royal..

Link til indlæg
Del på andre sites

Maya nægtede også mere eller mindre at spise i starten - nu er hun godt nok begyndt at spise men allerhelst vil hun stadig have morgenmad - for der er A38 i :blink:

 

Men ellers har jeg hørt fra rigtig mange at deres hunde er vilde med olivers fish..

(ved ikke hvor meget hundene skal have pr. dag)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sherlock får Markus Mühle, som han faktisk spiser nogenlunde. Altså, han kaster sig ikke over det, men det går bedre! Og han har heller aldrig rigtig været så vild med tørfoder.

 

Nogle gange hjælper det lidt her at lade maden stå og trække med varmt vand over, eventuelt med en lille klat leverpostej rørt ud i vandet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Elvis spiser ikke altid dagens madration af tørfoder og er nok en smule undervægtig. Jeg har prøvet lidt forskellige varianter, dog alle inden for Royal Canin.

 

Men jeg tænkte lidt på, om det måske vil hjælpe med et foder, hvor gram/pr. dag er mindre, så han ikke skal spise så meget for at få dagrationen, eller kommer mæthedsfølelsen så tilsvarende hurtigere, for så er vi jo lige vidt :hmm:

 

 

Altså der der rc hypoallergenic, det er virkelig guld værd - smags mæssigt herhjemme.

 

Ud over det, så elskede aslan også markus muhle :5up:

 

 

Hvor gammel er det lige elvis er?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gitte1976

Prøv da noget end RC til din hund.

 

Jeg er selv ved at skifte min allergihund over på Wolfsblut Blue Mountain, for at se om han kan tåle det. Han har ellers fået Gourmix, men hans mave fungerer ikke helt optimalt på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der ikke nogle, der kan svare mig på det med mætheden v/mindre dagsrationer?:

 

Men jeg tænkte lidt på, om det måske vil hjælpe med et foder, hvor gram/pr. dag er mindre, så han ikke skal spise så meget for at få dagrationen, eller kommer mæthedsfølelsen så tilsvarende hurtigere, for så er vi jo lige vidt :hmm:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gitte1976
Er der ikke nogle, der kan svare mig på det med mætheden v/mindre dagsrationer?:

 

Gourmix skal de ikke have ret meget af. Min labs på 34 kg fik kun 2 x 130 g pr. dag... Og det mætter rigtigt godt.

 

Har været rigtig glad for at fodre med det, men det kan jo ikke hjælpe noget, når ikke hunden fungerer ordentligt på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der ikke nogle, der kan svare mig på det med mætheden v/mindre dagsrationer?:

 

Det er et spørgsmål hvor mange kalorier der er i 100 g af foderet. Jo flere kalorier, jo mere mæt bliver de.

Nu ved jeg ikke hvilken RC du bruger men RC er ikke kendt for den største kvalitet. Skift til et bedre og mere kalorierigt foder, for så er næringsstofferne tilpasset korrekt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jepsen

Altså nu er Dupond heller ikke madglad. Selv om størstedelen i ham er lab.:-D

 

Vi prøvede mange forskellige slags foder, indtil vi blev foreslået Henne PetFood.

 

Han spiser næsten 2/3 af det han skal have på en god dag.

 

Så Henne får min stemme:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså nu er Dupond heller ikke madglad. Selv om størstedelen i ham er lab.:-D

 

Vi prøvede mange forskellige slags foder, indtil vi blev foreslået Henne PetFood.

 

Han spiser næsten 2/3 af det han skal have på en god dag.

 

Så Henne får min stemme:-D

 

Jeg har lige chekket det, og kan se at kalorieindholdet er noget mindre end i Royal Canin, så det er nok ikke optimalt til mig - medmindre han selvfølgelig bliver så vild med det, at han bare æder løs, men det tvivler jeg lidt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet royal canin energy 4800, det har et højere kalorieindhold end de øvrige typer.

 

Jeg bruger det til begge mine whippets, den ene er ekstremt madglad så hende kan jeg fodre med hvad som helst, den anden er småtspisende, men hun holder vægten på det.

 

Orijen med fisk har jeg tidligere brugt med succes til en meget småtspisende hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge mine piger får RC. Den ene hypoallergenic og den anden Cardiac. Jeg har prøvet at få dem væk fra RC fordi der er så mange andre gode mærker, men det er svært.

Det skal lige siges at begge hunde normalt er meget madglade.

Molly ELSKER sin RC. Før Cardiac foderet fik hun alm. RC. foder. Der prøvede jeg at skifte, men så blev hun noget fornærmet. Hun vil stadig gerne spise, men ikke med samme iver...Men nu der er lavet Cardiac synes jeg hun skal have det (pga. dårligt hjerte), så jeg har opgivet at give hende andet.

Sille har prøvet forskellige slags foder. Blandt andet også Kingsmore, som hun var ret glad for i starten. Men så tror jeg hun fik for meget af det... Men hvis du vælger det, så tror jeg ikke mængde forskellen er så stor. Jeg mener faktisk mængden af Kingsmore foderet passede ret godt med mængden af RC foderet.

Vi har også eksperimenteret med andet foder, men hun er allergi hund og fik så også colitis i vinter. Nu er det kun RC hypoallergeninc og så lidt hjemmelavet foder oven i (1/3 Ris,1/3 hvid fisk,1/3 gulerødder og broccoli).

Molly vejer 8,5 kg og får 75 g RC cardiac og 60 gram hjemmelavet mad om dagen.

Sille vejer 7,9 kg og får 95 g RC hypoallergenic og 60 gram hjemmelavet foder om dagen. (Hun har mere krudt i r****).

Det hjemmelavede mad kan de ikke rigtig bruge til så meget, altså næringsmæssigt, som det andet. Det er mest for at give mæthedsfornemmelse, så de ikke går og er sultne hele tiden.

Men det er noget af en jungle. Det er at få fak i mange foderprøver og så se om det har interesse.

Håber I finder en god løsning :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet royal canin energy 4800, det har et højere kalorieindhold end de øvrige typer.

 

Nej, det har jeg ikke prøvet, måske det var en ídé :-) Vi har prøvet Sensitive, fordi det skulle være godt til ham, men det spiste han nu ikke mere af eller tog på i vægt af.

 

Begge mine piger får RC. Den ene hypoallergenic og den anden Cardiac.
De to varianter er vel ikke bedre til mit behov, end det alm. Royal Canin? :hmm:Han har hverken allergi eller hjerteproblemer.
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt anbefale RC...Vender altid tilbage til dem... Nu har jeg så også kennelordning hos dem....Hundene elsker det. De har en fin kondi og pels...Hvis jeg havde en hvalp, hvad jeg jo har...så putter jeg altid lidt fint skåret kyllinge kød i foderet, og så en klat leverposteg, som jeg med en gaffel fordeler på tørfoderet....Så bliver der altid spist op.....Det er RC hvalpefoder til min race... Det er så godt at kattene eeelsker det, og jeg kan bruge det som godbid til den daglige træning...

Ikke på pladsne der bruger jeg kogt kyllinge hjerter skåret ud i små stykker.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg følgerlige lige med her :hjerte: og håber på der også kommer noget jeg kan bruge :hmm:Bella (er 3 år) er meeeeget lidt for mad (jeg siger kræsen) vi har prøvet mange mærker b.a. RC, markus muhle,OLIVER'S,Kingsmoor,Eukanuba,ja mange flere, også foder købt i supermarkeder, i øjeblikket er det ACANA, der går kun få dage så vil Bella ikke røre ved maden igen ØV:damn:har også prøvet med fiskeolie, rå og hjemmelavet,:confused:

kan man give hunde vitamin piller og HVIS hvad ????

vi har lige været på ferie det eneste hun har ville spise er kogt lever og det må hun jo ikke få for meget af, i øjeblikket er jeg lidt bekymret for Bella hun er merget sløv (syntes jeg ) selvfølgelig når ikke hun spiser, sover rigtig meget, men stadig glad og meget kærlig,så tror da ikke hun er syg,:megaked: var hos dyrlægen for ca 1 md siden, grunden øre, han sagde hun så fin ud, og at en rask hund ikke vil dø af sult,

MEEEEN i næste uge vil jeg kontakte ham igen hvis ikke hun spiser inden.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...