Hop til indhold

KCS øjensygdom


Frandsen
 Share

Recommended Posts

Hvordan går det med øjnene i dag?

 

Tak. Rigtig skidt. :cry: Jeg tror faktisk, der er kommet en rift/ sår på hornhinden og at der er noget ''udtrækning/ udfældning'' af et eller andet fra øjet. Jeg har siddet og googlet en masse og jeg tror godt det kan skyldes hendes immunforsvar har været nede pga hendes nyligt opståede allergi. Vi har fået en tid onsdag, Claus var der ikke i morgen sagde sekretæren. Men jeg har sendt en mail til ham (og beskrevet det hele så godt jeg kunne) og vil prøve at ringe til ham i morgen (han er nok ikke ved telefonen). Men vi vil selvfølgelig gerne have hende kigget på og behandlet hurtigst muligt. Uhh, det er ikke rart. :cry: Kryds fingre for os.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 91
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Åhh nej, det lyder ikke rart. Du kunne også prøve at tage et billede af øjet så tæt på du kan komme. Det kan du altid bruge og vise, eller gemme til sammenligning senere. Jeg håber virkelig ikke at der er en rift. Det er længe at vente til på onsdag :cry:

 

Det var faktisk en god idé det med billedet. Vi fik desværre ikke fat i Claus idag, han har heller ikke svaret på mail. Men vi har jo så tiden i morgen. Vi synes ikke vi kan se det er blevet værre siden igår (i hvert fald ikke meget) så forhåbentligt kan vi nå det i morgen inden det bliver for slemt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels lille Smilla pige med de dumme øjene - godt at det ikke er blevet værre, men lad os håbe på at Claus har et lille mirakel, så øjene kan blive gode igen.

God bedring.:ae:

 

Tak. Jeg er spændt på, om det kan klares medicinsk eller hun skal opereres. (Man har jo ingen anelser om det, når man aldrig har set sådan noget før). Stakkels lille myr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan går det med hende? Hvad sagde Claus?

 

Hej, der var faktisk kommet hele 2 huller i hendes hornhinde. :???: Claus sagde, at det godt kunne skyldes hun havde revet sig i noget krat eller fået skidt i øjet og så i kombination med, at hendes horhinde er i så dårlig forfatning pga tørhed. Men han sagde, at hullerne gudskelov ikke var så dybe, så i første omgang skulle vi prøve den medicinske behandling med noget, der hedder Acetylcystein, som skal dryppes direkte i øjet (4 gange dagligt). Og dertil skulle hun have godt med smertestillende. Hvis der så ikke ville være bare lidt fremgang inden få dage skulle vi skynde os at kontakte ham, for så skulle hun opereres. Vi har kontrol om 10 dage.

 

Og indtil da skal hun også bare have lov at sove og hvile sig (ingen træning osv). Hun var allerede en del gladere, da vi kom hjem. Jeg tror det skyldes det smertestillende. Hun har sikkert haft ondt. :cry: Dejligt der er blevet taget hånd om hende nu. Man er så tryg ved, at hun er i sådan nogle gode hænder. Claus har jo formentlig set sådan noget 1 mio gange før.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt med en opdatering. Var ved at blive helt bekymret. Det er træls at der er to huller, men lad os håbe at den medicinske behandling kan hjælpe. Jeg tror du har ret i at det er godt med det smertestillende. Jeg kan slet ikke forestille mig hvor ondt det må gøre. Øjet er jo en følsom ting.

Nå, men så må i hygge i sofaen og kæle rigtig meget for hende. Omsorg har en ganske helende effekt. Rigtig god bedring til hende og lad os lige høre i morgen hvordan det går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt med en opdatering. Var ved at blive helt bekymret. Det er træls at der er to huller, men lad os håbe at den medicinske behandling kan hjælpe. Jeg tror du har ret i at det er godt med det smertestillende. Jeg kan slet ikke forestille mig hvor ondt det må gøre. Øjet er jo en følsom ting.

Nå, men så må i hygge i sofaen og kæle rigtig meget for hende. Omsorg har en ganske helende effekt. Rigtig god bedring til hende og lad os lige høre i morgen hvordan det går.

 

Jeg har også gået og tænkt på flere gange at jeg skulle ind og skrive om idag. Har haft så travlt med at bage kager, som min kæreste skulle have med på arbejde i morgen, at jeg først har haft tid til at sætte mig ned nu.

:-)

Ja, hun er en værre hyggefis og hun elsker at ligge i arm på sofaen, så det vil vi gøre rigtig meget den kommende tid. :lun: Uha, det er godt nok en lang sej kamp at holde de øjne igang med tåreproduktion osv. Synd hun skal døje sådan med det og ikke kan sige, når det gør ondt osv. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forresten var Claus også spændt på, hvad vi synes om santrx. Vi synes jo ikke det hjælper en hel masse og man skal dryppe virkelig tit for at få en effekt. Det havde han hørt før, sagde han. Han sagde også, at nogle mente øjnene faktisk blev mere irriterede af at bruge det. Og det tror jeg egentlig også er vores oplevelse (fedt at bruge 225 kr på sådan noget skidt :blink:). Han mente stadig at idrop var det bedste. Det var stadig i restordre, men vi fik lov at få en ''sample''/ prøve med hjem på det, som han havde liggende.

Link til indlæg
Del på andre sites

:stupid: den får han ikke bonuspoint på.

 

Da jeg prøvede den, var det et ønske fra dyrlægen, da de lige havde fået det ind og gerne ville have noget feedback på produktet, så jeg fik den gratis og de fik en tilbagemelding på den (ikke særlig positiv)

 

Ej, helt ærligt. Hvordan kan han så stå og anbefale den til mig.:lol: Nå, det må da have været i mangel af bedre. :rolleyes: Jeg regner med jeg får den der lille flaske idrop af ham eftersom det var en prøve. :genert: Man han er jo altid så flink, der er ikke noget der...

 

Jeg kunne ikke rigtigt få en anbefaling af lubithal og lacrilube. Tror lige jeg spørger lidt mere ind næste gang. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe nu er min dyrlæge ikke Claus :-P

 

Det her var min feedback til min dyrlæge...

Den er ikke lige så effektiv fugtmæssigt - der skulle give min 3-4 gange om dagen før at "snask"dannelsen kunne holdes i skak.

Den er ikke særlig brugervenlig - at få gelen af flasken og ind i øjet er noget af en udfordring(når det kommer ud af spidsen, så laver det bare en klump rundt om spidsen), og den fordeler sig ikke særlig nemt i øjet, faktisk så har jeg adskillige gange været ude for at det er blevet "blinket" ud af øjet.

Der er ikke oplyst noget om hvor lang holdbarhed der er efter åbning nogen steder - det virker lidt sært.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe så ender det sikkert med at du syntes lubrithalen er ubrugelig, og Idrops er meget bedre eller noget andet *G*

 

Det kan godt være, men så har jeg da afprøvet det hele (og gjort hvad jeg kunne. Det er også en god fornemmelse). Jeg har dryppet med idrop flere gange i dag og det er som at komme i himlen. Jeg havde helt glemt, hvor godt det var. :lol:

 

Men jeg var jo også vældig begejstret for lacrilube i starten, ved ikke hvad der gik galt... DEt var som om effekten bare ophørte lige pludselig. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan går det? Virker det til at have hjulpet på øjet?

 

Ja, det er faktisk rigtig godt på vej, synes jeg. :-)Øjnene er nu helt åbne og der er ingen snask. Den mælkehvide ''hinde'' er der stadig, men det er tydeligt at øjene nu er rigtig godt fugtet (de ser også meget blankere ud) og forhåbentlig kan sårene så hele op og hinden forsvinde (men det kan vist godt tage noget tid). Jeg håber den gode udvikling fortsætter og at medicinen bliver ved med at virke. :-)

 

Hun sover dog stadig rigtig meget og gider næsten ikke at gå tur. Men det er nok det smertestillende, der trætter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...