Hop til indhold

Nej nu kan jeg snart ikke mere ;(


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

  • Svar 174
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tantemaier og Golden og alle jer andre, tusind tak, er sikker på de mange varme tanker i har sendt os har hjulpet. :-D

 

 

 

Faktisk går det over alt forventning.

 

Begynder snart at tvivle på at alt det betændelse havde det fjerneste at gøre med hans foderintolerance. For det ville næsten være FOR mærkeligt, at han 3 uger EFTER, at have fået konstarteret det, pludeslig bliver så alvorlig syg med betændelse når han har kastet op i over et halvt år forinden, uden andre sympotomer. Er sikker på at symtomerne på hans intolerance er opkast og skrækkelige mavesmerter. Betændelse kom jo efter 3 uger med opstart af Fenemal som skete samtidig med han fik konstartert intolreance.

 

Er efterhånden 98 % sikker på at betændelsen som nær var ved at slå ham ihjel skyldes Fenemal.

 

For han har aldrig døjet med betændelse før, ikke engang i ørene som ellers er et normalt cockerproblem.

 

 

I denne her uge har jeg været ret vovet fordi jeg efterhånden er mere og mere overbevist om at hans intolrance består i okse, lam, kylling og svin, for når jeg tænker over det var det oftes det som var i det foder han fik før, hvor han kastede så meget op. Særlig lam og ris var helt galt.

 

Da han blev foderet med Arions Lam og ris, kastede han op 6 gange om dagen og det var der jeg gik til en anden dyrlæge og ikke længere gad hører på bortforklaringer.

 

 

Jeg har fodert ham med Rc hypoallergien, men det er han ikke særlig begejstert for, ligesom D/D efterhånden hænger ham langt ud af halsen. Overvejer Henne petfood med Laks, da han er helt vild med laskegodbidderne og ikke reagere på dem.

 

Han har også fået tyggeben lavet af alger og spinat uden at regaere.

Han har fået kartoffel og lidt pasta, han har fået yourght drops og sådan nogle " mælkechokolade" drops til hunde som han er vild med og han har fået sådan nogle kiks der ligner marvkiks men med laks i stedet og han har overhovedet ikke reageret det fjerneste.

 

Så igen igen, er meget overbevist om at det var fenemalen der nær havde taget livet af ham. Men jeg har selvfølgelig stadig i baghovedet at hvad nu hvis. Tænk hvis jeg tog fejl.

 

Og så HAR han jo foderintolerance, det er jo derfor han har kastet så meget op og haft de skrækkelige mavesmerter. Men han har ikke kastet op i alt den tid han har fået d/d og hyporallergien og det er jo fantastisk hvis han kan leve af det og samtidig få kiks og tyggeben uden at reagere :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Golden :lun: men er nu helt sikker på du ville gøre det samme hvis du ( forhånbeligt aldrig nogen sinde ) skulle stå i samme situation.

 

Kan godt tvivle stærkt på at Teitur havde været her i dag hvis jeg ikke havde stoppet med det Fenemal. Skræmmende intet mindre og særligt skræmmende at man bruger det uden at blinke til stort set alle hunde med epilepsi. Jeg ville hvert fald ikke røre det med en ildtang længere :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

og så blev vovsen syg igen :cry: men nu med helt andre ting.

 

For knap 2 uger siden begyndte han at klø sig meget i armhulerne og læberne fik mange ture hen ad gulvtæppet for at blive kløet.

 

Men der er ingenting at se, ingen lopper, ingen mider, ingen eksem, ingen rødmen, intet.

 

I tirsdag stoppede jeg med den sidste tabellet med binyrebarkhormon, vi var trappet helt ned til en halv om dagen, fra at have været oppe på 3 om dagen, og i tirsdags var det så den sidste, for dyrlægen mente vi skulle holde en pause og se om kunne undvære det.

 

Jeg opdager så for nogle dage siden at han har en lille " knop" " byld" i endetarmen som er tydeligt når han går med høj haleføring, den er mindre end en ært, men ligner på en prik en blodfyldt hæmoride, men kan en hund virkelig godt få det ??

Han klør sig ikke på rumpen og den ser ikke ud til at genere ham.

 

Det har intet med analkirtlerne at gøre, de blev også tømt for mindre end en måned siden, og hvis de er betændte eller fyldte ville det være helt anderledes.

 

 

I fredags blev han stille og mut. Virkede trist og som om han havde ondt, men hvor ? Hans mave er ikke hård eller udspilet, alt på ham ser ud som det plejer og han spiser sit allergifoder som han plejer.

 

Hele weekenden har han sovet og virket meget uoplagt og trist. Træt. Kun på de sene gåture om aften liver han op. Ellers sover han bare så snart han er inde.

 

I morgen skal jeg ringe til dyrlægen IGEN, vi har i forvejen en tid på onsdag til vacc, så håber det kan vente dertil.

 

Men har ingen ide om hvad der er galt. Hans pels er fin blank, han har kun fået sit allergifoder og nogle allergikiks, samt allergi tyggeben og kartoffel og ost, som han plejer. Det eneste nye jeg har tilføjet er lakseolie til hans foder, men det BURDE han virkelig godt kunne tåle. Han har hellere ikke kastet op.

 

 

Jeg har badet ham i aloe vera shampoo som er kløestillende, og synes ikke han har kløet sig HELT så meget som han har gjort de sidste dage. Jeg vågner ikke længere om natten ved det hvertfald.

 

 

Nu har jeg bildt mig selv ind at han har en depression og at det i endetarmen er kræft. :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

I er da godt nok hårdt ramt :ae: Det lyder da lidt mystisk, håber ikke det er så slemt som du frygter... Undskyld jeg er vildt lyseslukker agtig lige nu, men hvis teitur stadig ikke er rask, er det så ikke lidt dårlig timing at få en hvalp :genert: Håber at teitur snart kommer helt ovenpå...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen teitur har jo været helt rask. Siden han blev fri for betædelsen har han jo været frisk som en havørn.

Men da han jo har intolerance bliver han nok desværre aldrig helt rask, og jeg har mistanke om at det er efter stop med binyrebarkhormon. For egentlig var det planen at han kun skulle have det i et år og så pause, men da det gik så godt med ham og han virkede helt rask, synes dyrlægen godt vi kunne prøve at trappe ud. Men det tror jeg så desværre ikke var nogen god ide. :cry:

 

Og jo det er da vildt dårlig timing hvis han skal til at blive syg igen og bette hvalp samtidig, det bliver da hvert fald hårdt om ikke andet. Men det var ikke lige med i planen. Det gik jo lige så godt med Teitur. Og HELDGIVIS er det da ikke betændelsen igen.

 

Håber det " blot" er pga stop med binyrebarkhormon og at det hjælper hvis vi starter op igen. For det er trods alt bedre at have en rask og glad hund på binyrebarkhormon, der så desværre forkorter dens levetid, end en trist og syg hund uden som lever længere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, hvor er det bare træls, nu gik det lige så godt. Hvad sagde dyrlægen?

 

 

Hej ja det er bare rigtig træls, men mest af alt mærkeligt.

 

I dag har vi gået en lang tur på halvanden time, og kun det sidste kvarter gik han stille, fordi han selvfølgelig var ved at være træt, så det kan ikke mærkes på ham når vi er ude at gå.

 

Han har ingen feber. Spiser og drikker fint, har klare og blanke øjne, pæn lyserød mund, normalt afføring, ingen opkast, fine ører, ingen rødmen, ingen eksem på kroppen, der er intet unormalt udover den lille "knop" ved endetarmen og så hans træthed og tristhed og at han klør sig i armhulerne.

 

Dyrlægen sagde vi skulle holde fast ved tiden på onsdag, for der var intet alamerende ved det jeg beskrev. Så nu er jeg bare spændt på hvad han siger på onsdag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det lyder godt nok mystisk. Det er da godt at han stadig spiser og drikker og kommer af med afføringen. Det kunne også være han er trist fordi det klør og fordi der er noget der generer i rumpen på ham. Vi :x: for på onsdag.

 

 

Ja jeg tænker det samme, men så meget synes jeg hellere ikke han klør sig. Men han klør sig mere end han plejer at gøre. Altså jeg mener, hunde klør sig jo normalt nogle gange om dagen, ligsom vi mennesker gør.

 

Når vi går tur eller leger, så klør han sig slet ikke. Det er oftes når han sover, så farer han op og klør sig.

 

Noget andet jeg har tænkt på med tristhed er følgende, selvom det måske lyder langt ude. Men jeg bor jo for mig selv og bor et godt stykke fra min mor. Teitur er helt vild med min mor og omvendt. Det meste af sommeren har jeg besøgt min mor i flere dage af gangen, ligesom vi har været på ferie sammen. Dog har jeg også været meget hjemme, da jeg har 4 marsvin som jo også skal passes, samt postkasse osv. Kort sagt vi har rejst meget frem og tilbage hele sommeren og han har været med mange steder og været meget hos min mor og hygget sig med hende.

 

Kan det være forvirring og træthed over alt det skiften frem og tilbage ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne det sagtnes være. Lige som os mennesker reagere hunde jo også forskelligt på hvad der sker. Hunde kan også få depression. Men jeg tror jeg ville få ham tjekket rigtig godt igennem først, når der nu har været så meget han har fejlet, så man er sikker på at det ikke er noget fysisk. Men det er du jo i gang med. Du kunne jo forslå det for dyrlægen, hvis denne ikke har noget bud på hvad det kan være.

Husk lige at holde øje med om den er vokset/vokser indtil på onsdag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kom til at tænke på noget... Det kan ikke være at dyrlægen har sprængt et lille blodkar, da analkirtlerne er blevet tømt. Måske fordi der har været betændelse og det stadig er følsomt. Det kan være det har været der noget tid, men at det først er nu det generer, fordi der er lidt mere blod i...

Jeg ved det ikke, bare en tanke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej beklager jeg slet ikke har fået opdateret.

 

Det gik egentligt meget godt hos dyrlægen. Den "knude" ligende ting i endetarmen kunne hun ikke sige hvad var. Men efter at have undersøgt den nøje, mente hun at den var uskadelig og at der ikke kunne gøres noget ved det. Men det ser hellere ikke ud til at genere ham.

 

Han fik binyrebarkhormon igen og blot nogle dage efter kom han op på sit normale energi niveau.

 

Og så havde han lopper. Mærkeligt for har ingen loppebid fået eller bemærket noget. Og havde allerede 2 uger forinden behandlet ham med bayvantic. Så det er underligt det ikke har hjulpet eller forhindret det.

 

Men han er sig selv igen. Glad og fyldt med krudt og energi :blink:

 

Så det er super dejligt. og om mindre end en uge flytter Tjalfe ind. Har lige i dag købt loppekur til hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da ikke en fis pinligt med den historie i har i baggagen!. Kan godt forstå hvis din angst blev vækket/provokeret! :ae:

 

Nej det er nok også rigtig. Min dyrlæge var meget glad for at se hvor godt han havde fået det. Hun sagde at hun sjælden tog " sit arbejde med hjem" men Teitur havde hun haft med i tankerne på hele sin ferie fordi hun sjælden havde set så syg en hund på den måde han var syg på. Så hun var rigtig glad for at se ham selv gå ind i klinikken :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...