Gæst Buddha Skrevet Juli 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2011 Når Motor har et tyggeben, så kravler Voodoo nærmere og nærmere, Motor rykker sig rundt og prøver at undgå ham, men tilsidst går Voodoo bare direkte efter benet og tyvstjæler det! Med held! Hvis Motor så vil have det tilbage, så knurrer Voodoo, Motor giver op og kigger bare vildt sørgeligt på mig :ae: Går det over? Lærer Motor at sige skrid pomfrit? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Min veninde har to hunde, der gør det samme. HUn greb ind. Hun tog benene og byttede dem til noget andet, og så fik de dem igen senere. Dvs de får dem, når de ligger med hvert deres. Ellers bytter hun dem. Nu kan de ligge i samme rum. Alternativt så giv dem dem i hvert deres rum. Jeg ville ikke lade hunde klare ressourceforsvar selv. Det kan blive noget værre noget:-) KH Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Jeg lader dem klare det selv, dvs når Bastarden har stjålet ALLE ben, omfordeler jeg lige, men man må sku lære at holde fast og sige skrid. Petrine har lært det, Zamzam var rasende madaggresiv da vi fik ham, men er nu blevet håbløst slatten, satser på han selv rettet op. Bastarden er der ingen der stjæler fra! Mine skal kunne være alene hjemme uden at komme op at slås eller blive deprimerede over gnaveben etc. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Har selvfølgelig prøvet at give flere ben, men de gemmer dem Synes ikke jeg vil tage benet fra Motor, så er det jo bare mig der stjæler det i stedet for Voodoo. Men måske adskille dem er en god idé. Kan være du har ret, men han er virkelig overbærende med meget, har 1 gang hørt Motor sige væk til en voksen hund og det var kun et knur, han er ikke en hund der sådan griber til vold.. hvis man kan sige det sådan. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Ved ikke om det er en "jeg er sød ved hvalpe ting" Svigernes hvalp får lov (altså af Molly) til at stjæle nærmest alt fra hende + hun får lov at hoppe på hendes hoved osv. Normalt siger Molly fra hvis nogen prøver at stjæle fx kødben, men hvalpen må alt Jeg satser på det går over Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Bagge, det sagde Anders også, at det måske var hvalpelicens, måske har i ret. Og jeg har det nok lidt som Petrine.. skal nok lade være med at give Motor benet tilbage, for så lærer han jo ikke så meget. Stakkels søde Motor og det lille udyr vi har prakket ham på! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Når Motor har et tyggeben, så kravler Voodoo nærmere og nærmere, Motor rykker sig rundt og prøver at undgå ham, men tilsidst går Voodoo bare direkte efter benet og tyvstjæler det! Med held! Hvis Motor så vil have det tilbage, så knurrer Voodoo, Motor giver op og kigger bare vildt sørgeligt på mig :ae: Går det over? Lærer Motor at sige skrid pomfrit? Herhjemmme er det kun blevet værre! Nova kan tage alt fra Dumle (som ellers har ressourceforsvar). Det startede med legesager, men får Dumle fat på en pind på gåturen kan hun dælme også snyde den fra ham, ja det er endda lykkedes hende med spiselige ting. Hun snyder det jo helt lovligt fra ham for det meste (bortset fra hvis det er legesager, der styrter hun bare hen og tager ved), så vi gør ikke rigtig noget ved det. men jeg venter da stadig på at den der hvalpelicens udløber, men lige hvad det angår syntes jeg bare Nova får lov til mere og mere og hun er da 1½år nu men lige med ben og sådan, det får de jo så i hver deres bur herhjemme, fordi de begge bliver absolut rasende hvis nogen nærmer sig. Så kan de spise det i ro og fred og uden frygt for at nogen hugger det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Legesager er fint nok, de leger rigtig meget sammen med det, madskål er under opsyn, de vil helst spise af den samme skål - sammen Men Voodoo skal jo ikke spise voksenmad og heller ikke de der groteske mængder han selv mener er en passende ration! Tror jeg vil prøve at blande mig uden om benene. Vil SÅ meget hellere at Motor lærer at sige væk mens Voodoo er lille, tror snarere det kan blive noget rigtigt rod hvis det først sker når Voodoo er en stor kleppert. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Jeg tænkte det samme herhjemme med Zolo og Nelson. Zolo kunne fra dag 1 tage ALT fra Nelson. Min tanke var at lære dem at spise fx noget lækkert på hver deres tæppe/kurv. Så de fik altid marvben osv hver for sig i kurven. Når Zolo så gik på rov og lod sit ben ligge, så lokkede jeg ham bare tilbage med sit eget ben. Men ligesom med madskålen, så er der frit slag, når man forlader sin kurv/godten. Senere ville jeg jo så bare lade dem være, men så Nelson selv kunne sige fra. Altså når de ligesom havde fattet pointen, men dertil nåede vi jo aldrig... Mht. legetøj så narer den kloge den mindre kloge. Zolo legede fx med et tov, så slap Nelson sin bamse, og så sprintede Zolo over og tog bamsen. Fair game - i mine øjne... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Jeg har en veninde der har to hunde, hvoraf den ældste godt kan være en lidt skrap kælling overfor den yngre. Hun løser eventuelle ben-konflikter med at stoppe den anden hund når den er på vej over for at stjæle. Hun siger bare "neeeeeeej" til tyve-hunden og så lusker den tilbage til sin egen plads igen. Det ser ret komisk ud med sådan en helt slukøret hund, men det virker :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Voodoo hører INTET når der er mad i sigte Når jeg skal holde ham fra Motors madskål, spræller han og løber galop i luften. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Karla fortæller selv Johna at hun skal skride, hvis det er noget hun ikke vil dele - som fx gårsdagens rå kyllingelår... Karla forsøger at stjæle fra hvalpen, der omdistribuerer jeg bare, så de hver har et igen... Karla behøver ikke have to, hun spiser dem alligevel sjældent Jeg har det som Petrine, for så vidt muligt må de selv håndtere den slags konflikter, de skal jo kunne være alene sammen... Og på trods af at Karla er hvad jeg ville kalde en mokke.. Så har der ingen overreaktioner været. Kun helt fair: næh nej grænskolling, den her er min! Tallerkenslikning skal man dele her i huset og det accepterer de begge fint. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Hej, Da jeg fik min hvalp hjem på 4½ måned stjal han også ben fra den store og det gik godt i et stykke tid, men en dag sagde den store VOV:vuf: og siden da stjæler den bette ikke noget mere;-). Tror det er lidt aldersbestemt.......de små hvalpe kan slippe afsted med meget. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Hej, Da jeg fik min hvalp hjem på 4½ måned stjal han også ben fra den store og det gik godt i et stykke tid, men en dag sagde den store VOV:vuf: og siden da stjæler den bette ikke noget mere;-). Tror det er lidt aldersbestemt.......de små hvalpe kan slippe afsted med meget. V.H. Sille Ok, så du lod den lille stjæle, og så fik den store nok på et tidspunkt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Jeg har en veninde der har to hunde, hvoraf den ældste godt kan være en lidt skrap kælling overfor den yngre. Hun løser eventuelle ben-konflikter med at stoppe den anden hund når den er på vej over for at stjæle. Hun siger bare "neeeeeeej" til tyve-hunden og så lusker den tilbage til sin egen plads igen. Det ser ret komisk ud med sådan en helt slukøret hund, men det virker :5up: Liva gør det samme. Hun lusker lige så stille hen til Maggie og snupper hvad Maggie måtte ligge med. Samtidig vil hun absolut ikke dele, hvis Maggie forsøger samme nummer. Jeg er begyndt at kalde hende Joey Tribbiani ("Joey doesn't share food!!!), men stopper hende, når hun stjæler. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juli 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2011 Motor er allerede begyndt en smule at blive irriteret, så i havde nok ret i hvalpelicensen. Han siger en ret sur lyd og vender sig hurtigt væk (med benet), ikke at Voodoo sådan springer væk af den grund, men han giver da ligeså langsomt op. Aftensmad stjæler han stadig hvis vi ikke holder ham, og altså, han har da også held med ben jævnligt, så kan man høre Motor med det chokerede vov der betyder, hjææææælp mig, hvordan KU han dog gøre det?? Værst var det, da Voodoo ved et uheld slap ud og strøg direkte hen og storstjal Motors store klump kød og ben, og forsøgte at sluge det (hvilket han helt sikkert ville blive kvalt af!), vi måtte mose ham op i et hjørne og så holdt Anders hvalpen i luften mens jeg hev i kødet og Voodoo knurrede max, hold kæft et cirkus! Sad en aften med Voodoo som lå og tyggede i tyggepind, Motor kom luntende rundt om hjørnet, gik hen til os, stak snuden ned til Voodoo, tog tyggepinden, gik Så han kan da godt når han vil! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
* Laila * Besvaret Juli 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2011 Det må simpelhen være SÅ skæg hjemme hos jer med de to hunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts