Hop til indhold

Han bider i snoren, hopper, gør, knurrer

Gæst vluther
 Share

Recommended Posts

Gæst vluther

Hej alle. Jeg har en hovawart på 6 måneder som hedder Buller.

Buller er desværre begyndt uden videre når jeg går med ham at pludselig uden varsel at hoppe op ad mig, snappe efter mig, gø, knurre og bide i sin snor. Dette er kommet uden videre. Er der nogle der har oplevet det samme? Eller har en løsning?

- Michelle:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle. Jeg har en hovawart på 6 måneder som hedder Buller.

Buller er desværre begyndt uden videre når jeg går med ham at pludselig uden varsel at hoppe op ad mig, snappe efter mig, gø, knurre og bide i sin snor. Dette er kommet uden videre. Er der nogle der har oplevet det samme? Eller har en løsning?

- Michelle:hmm:

Man kunne forestille sig at Buller prøver at få sat lidt gang i dig. Jeg tror (med de sparsomme oplysninger der er til rådighed) at der er brug for udfordringer i form af problemløsning/ næsearbejde, en ganske almindelig gåtur er sikkert ikke nok længere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Alaska

Jeg tror også din hund vil udfordres lidt mere.

Min gamle hund, bed altid i snoren når vi gik tur, og det var fordi hun var legesyg.

HUn knurede dog ikke mens hun gjorde det. Prøv at udfordre din hund lidt mere og se om det hjælper. Vi må håbe det bare er derfor den gør det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Jeg sidder og tænker at Buller synes det er skide sjovt at gøre sådan - for lur mig om du garanteret reagere på det med "nej, ned, slut" eller sådan noget og skubber hunden ned - og han sys så bare det er endnu sjovere..

Det er bare hvalpe-løjer... Frem med lidt udfordringer på gåturen.. Der er ikke noget mere kedeligt end en hund der går i sin egen verden og en ejer på slæb i den anden ende, som også går i sin egen verden... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos min gamle hund skete dette når han havde gået for langt, eller oplevet for meget, det var altså ren og skær frustration over at han ikke kunne rumme mere.

Så for at finde ud af om det er kedsomhed, eller overaktivering, så skal vi nok vide lidt mere om jeres hverdag sammen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites