Gæst Tom-Mie Skrevet Juli 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2011 Hej alle sammen Vi har en Berner Sennen han hvalp på 6 måneder. :hjerte: Meeeeen når vi skal ud af døren og han skal være selv hjemme. Så begynder han at lave det han ikke må. Hvis vi bare er ude af døren i 5 min, begynder han allerede. OG DET ER VIRKELIG SLEMT! Han bider i alt, alt hvad han kan få fat i - ledninger, pynte ting, stearinlys, fjernbetjeninger, pung (kørekort har han bidt i stykker), river tapet af, Ja han spiser alt! Idag var jeg ude af døren fra 9 til halv 1 og da jeg kom hjem havde han revet tapet af ude i gangen, åbnet døren ud til badeværelset (er 80% sikker på jeg lukkede den inden jeg tog af sted), så havde han bidt joystikket til playstation, spist et får (pynte ting)... :damn: Min mand og jeg er ved at blive tosset. Det er forfærdeligt at komme hjem, fordi man bare ved at man skal skælde ham ud :-( Det skal dog siges at vi IKKE har trænet alene hjemme træning. Den eneste ende min mand og jeg ser på det her, er ved et stød halsbånd når han gør noget forkert. (det er ikke et "rigtigt" stød halsbånd). Vi har ikke lyst til at bruge det på ham, men det er ved at være den eneste løsning vi har tilbage. :damn: Er der nogen af jer der har oplevet det samme? Har i nogen løsning på det, forslag? Mvh Mie Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Smide det "falske" stødhalsbånd ud, og begynde at træne alene hjemme? Og lad være med at skælde ham ud når I kommer hjem, det er kun jer selv i burde skælde ud, når I selv har valgt at lade hvalpen være alene så mange timer, uden at lære den det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tom-Mie Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Smide det "falske" stødhalsbånd ud, og begynde at træne alene hjemme? Ja. Men jeg er bare ikke sikker på at det hjælper på alle de "ulykker" han laver, når han er selv?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tom-Mie Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Smide det "falske" stødhalsbånd ud, og begynde at træne alene hjemme? Og lad være med at skælde ham ud når I kommer hjem, det er kun jer selv i burde skælde ud, når I selv har valgt at lade hvalpen være alene så mange timer, uden at lære den det. Skal vi så bare rose ham fordi han har været dygtig eller hvad? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Ja. Men jeg er bare ikke sikker på at det hjælper på alle de "ulykker" han laver, når han er selv?? Han laver sikkert ulykker, fordi han er frustreret over ikke at vide om I nogensinde kommer tilbage. Tænk på det fra hans side, I går bare, og han aner ikke hvor mange timer/dage/uger der går før i kommer igen. Det ville jo betyde døden for en hund hvis den blev forladt, så det er klart hvis den er bange. Han er sikkert bare blevet endnu mere angst, hvis I tilmed er begyndt at give ham stød, uden at forklare ham hvad han gør galt. Søg herinde efter tråde om alene hjemme problemer, så vil I finde en masse, der er mange som har samme problemer... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Skal vi så bare rose ham fordi han har været dygtig eller hvad? Har du/I gjort jer tanker om hvordan det kan være han opføre sig sådan? Tror I at det er noget han gør for at genere jer, eller gøre jer kede af det, at han ødelægger ting? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 I bliver nød til at starte helt forfra!!! Og for gud skyld smid det halsbånd ud - mener faktisk de er ulovlige:hmm: Når en hund skal lære at være selv hjemme, kan man ikke bare gå fra dem, uden at den bliver øvet i det. Og nogle hunde lærer hurtigere at være selv hjemme uden ulykker end andre - men under alle omstændigheder det ikke hundens skyld, at den ødelægger ting. Den kan gøre det af kedsomhed, pga seperationsangst osv. Når i ikke har øvet selv hjemme, så kan I heller ikke forvente, at problemet løser fra den ene dag til den anden. Det kommer til at kræve træning. Og I må back to basic - altså forfra. Der findes rigtig mange gode tråde herinde med alene hjemme træning. Prøv at læs i nogle af dem, og så op på hesten med træningen. Mht ødelæggelse giver I ham så noget at lave/aktivering, når han er selv hjemme? Hvis han bliver aktiveret, når han er selv hjemme, kunne det være, at han ikke keder sig så meget, og derved lader jeres ting være. F.eks mad i en KONG? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 De ER ulovlige, det er helt rigtigt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tom-Mie Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Han laver sikkert ulykker, fordi han er frustreret over ikke at vide om I nogensinde kommer tilbage. Tænk på det fra hans side, I går bare, og han aner ikke hvor mange timer/dage/uger der går før i kommer igen. Det ville jo betyde døden for en hund hvis den blev forladt, så det er klart hvis den er bange. Han er sikkert bare blevet endnu mere angst, hvis I tilmed er begyndt at give ham stød, uden at forklare ham hvad han gør galt. Søg herinde efter tråde om alene hjemme problemer, så vil I finde en masse, der er mange som har samme problemer... Vi har ikke brugt stød halsbåndet endnu. Og hvis vi kommer til at bruge det, så vil vi kun give ham stød når han gør noget forkert.. Hvis vi begynder at træne alene hjemme, så går vi jo stadig fra ham? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Vi har ikke brugt stød halsbåndet endnu. Og hvis vi kommer til at bruge det, så vil vi kun give ham stød når han gør noget forkert..Hvis vi begynder at træne alene hjemme, så går vi jo stadig fra ham? Hele ideen med at træne ham i at være selv hjemme, er at I langsomt træner ham i at være selv hjemme - i starten er det bare sekunder (her det altså begrænset hvor meget han kan ødelægger), så minutter osv. Så ja I skal gå fra ham, men kun lige nøjagtigt så længe, at der ikke sker noget ved det - når det så går ok, så øger I tiden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tom-Mie Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 I bliver nød til at starte helt forfra!!! Og for gud skyld smid det halsbånd ud - mener faktisk de er ulovlige:hmm: Når en hund skal lære at være selv hjemme, kan man ikke bare gå fra dem, uden at den bliver øvet i det. Og nogle hunde lærer hurtigere at være selv hjemme uden ulykker end andre - men under alle omstændigheder det ikke hundens skyld, at den ødelægger ting. Den kan gøre det af kedsomhed, pga seperationsangst osv. Når i ikke har øvet selv hjemme, så kan I heller ikke forvente, at problemet løser fra den ene dag til den anden. Det kommer til at kræve træning. Og I må back to basic - altså forfra. Der findes rigtig mange gode tråde herinde med alene hjemme træning. Prøv at læs i nogle af dem, og så op på hesten med træningen. Mht ødelæggelse giver I ham så noget at lave/aktivering, når han er selv hjemme? Hvis han bliver aktiveret, når han er selv hjemme, kunne det være, at han ikke keder sig så meget, og derved lader jeres ting være. F.eks mad i en KONG? Vi smider godbider på gulvet, idag fik han også et ben. Men det er væk på 0,5 - han er sindsyg mad glad! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 "§ 1. Brugen af ethvert fjernbetjent eller automatisk virkende aggregat, der hæftes på dyr, og som påfører dyret elektrisk stød eller anden væsentlig ulempe, når det aktiveres, er forbudt." http://dyrenes-beskyttelse.lovportaler.dk/ShowDoc.aspx?docId=bek20090607-full&q=+%22elektrisk+st%c3%b8d%22 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tom-Mie Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Har du/I gjort jer tanker om hvordan det kan være han opføre sig sådan? Tror I at det er noget han gør for at genere jer, eller gøre jer kede af det, at han ødelægger ting? Ja kedsomhed.. Og nej, men det er irriterende at komme hjem til det. hver gang! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Vi smider godbider på gulvet, idag fik han også et ben. Men det er væk på 0,5 - han er sindsyg mad glad! I kan jo prøve at give ham hans mad på en måde så det tager længere tid for ham at få fat i det, f.eks. ved at putte det ind i forskellige ting man kan købe, en kong eller sådan nogle dimser han skal trille rundt for at få maden ud... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst krea Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Tror ikke det løser problemet at give stød,,,,,vi har selv haft glæde af at have 2 hunde sammen, hvilket trøstede den store som ikke kunne være alene. han ødelagde dog ikke ting..men var ked af det ! det trøstede ham da vi købte den lille hund..men han blev aldrig glad for at være alene trods alene hjemme træning ,,hunde psykologer osv,,min erfaring med seperations angst er at det aldrig helt forsvinder,,men prøv at gå fra ham, i 5 minutter af gangen, over en længere periode,,, sæt tiden gradvist op,,gå før ind til ham når han er rolig, ,,hvis han begynder med det samme når i går !! har i prøvet at lade radio eller tv køre ? stille og roligt ? prøv at lægge mærke til hvad der tricker ham når i går ! tag ikke tøj og nøgler osv når I træner ..bare ud af døren i få sekunder i starten,,jeg ønsker jer held og lykke med projektet .-) kh -Eva Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tom-Mie Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 "§ 1. Brugen af ethvert fjernbetjent eller automatisk virkende aggregat, der hæftes på dyr, og som påfører dyret elektrisk stød eller anden væsentlig ulempe, når det aktiveres, er forbudt." Tak. Og som sagt så har vi ikke brugt det endnu. Men jeg har bare lidt svært ved at forholde mig til at, når vi begynder at træne alene hjemme at han så ikke vil lave ulykker mere. Det tror jeg at han vil. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tom-Mie Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 I kan jo prøve at give ham hans mad på en måde så det tager længere tid for ham at få fat i det, f.eks. ved at putte det ind i forskellige ting man kan købe, en kong eller sådan nogle dimser han skal trille rundt for at få maden ud... Vi har en KONG og en bold. Men han har fået det ud på ingen tid, også hjælper det jo ikke rigtig noget? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Ja kedsomhed..Og nej, men det er irriterende at komme hjem til det. hver gang! Det kan sagtens være kedsomhed, ligesom det kan være angst. Når du nu mener det er kedsomhed, hvad gør I for at aktivere ham i løbet af dagen og inden I tager afsted, for at forhindre at han keder sig? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chica94 Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Ved godt det ikke er særlig venligt, men det vi gjordere var at give vores hund mundkurv på nå vi gik.. efter nogle uger kom jeg hjem til en hund der havde fået revet mundkurven af, men ingen ting var ødelagte... derefter droppede vi mundkurven og hunden så aldrig skyggen af mundkurven igen og vi så aldrig skyggen af ødelagte ting igen.. Skal lige siges at jeg var 11 år så jeg havde jo ingen ting at sige for jeg vidste jo ingen ting om hunde (mente min mor), lad os bare sige at vores hund har fået en ret streng opdragelse.. og skal lige siges at jeg var imod alt det min mor og søster syntes var rigtigt hvad angår afstraffelse.. er jeg stadig sådan set-.- Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Vi har en KONG og en bold. Men han har fået det ud på ingen tid, også hjælper det jo ikke rigtig noget? Måske var det en idé at fryse kongen? Jeg har ikke nogen hund selv, men har læst at mange andre gør det, så bliver det sværere at få ud. Måske køb en større eller kraftigere kong? Man kan også få en foder "bold" som er tre bolde sat sammen, eller kube formet, de tager måske længere tid for ham... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tom-Mie Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Tror ikke det løser problemet at give stød,,,,,vi har selv haft glæde af at have 2 hunde sammen, hvilket trøstede den store som ikke kunne være alene. han ødelagde dog ikke ting..men var ked af det ! det trøstede ham da vi købte den lille hund..men han blev aldrig glad for at være alene trods alene hjemme træning ,,hunde psykologer osv,,min erfaring med seperations angst er at det aldrig helt forsvinder,,men prøv at gå fra ham, i 5 minutter af gangen, over en længere periode,,, sæt tiden gradvist op,,gå før ind til ham når han er rolig, ,,hvis han begynder med det samme når i går !! har i prøvet at lade radio eller tv køre ? stille og roligt ? prøv at lægge mærke til hvad der tricker ham når i går ! tag ikke tøj og nøgler osv når I træner ..bare ud af døren i få sekunder i starten,,jeg ønsker jer held og lykke med projektet .-) kh -Eva Hej Eva. Mange tak for svar og tak for held og lykken. Vi har prøvet at lade tv'et køre, og da det var igang lavede han ikke nogle ulykker overhovedet.. Det vil vi prøve! tak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tom-Mie Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Det kan sagtens være kedsomhed, ligesom det kan være angst. Når du nu mener det er kedsomhed, hvad gør I for at aktivere ham i løbet af dagen og inden I tager afsted, for at forhindre at han keder sig? Vi leger med ham, går lange ture og træner med ham. Idag gav jeg ham godbider på gulvet, spredt ud og et ben i hans kurv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Vi leger med ham, går lange ture og træner med ham.Idag gav jeg ham godbider på gulvet, spredt ud og et ben i hans kurv. Har lånt en bog på biblioteket som hedder "leg med din hund", der er nogle rigtig gode øvelser i den Hvordan leger I med hunden inden i går? Hvilke principper træner I efter? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tom-Mie Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Ved godt det ikke er særlig venligt, men det vi gjordere var at give vores hund mundkurv på nå vi gik.. efter nogle uger kom jeg hjem til en hund der havde fået revet mundkurven af, men ingen ting var ødelagte... derefter droppede vi mundkurven og hunden så aldrig skyggen af mundkurven igen og vi så aldrig skyggen af ødelagte ting igen.. Skal lige siges at jeg var 11 år så jeg havde jo ingen ting at sige for jeg vidste jo ingen ting om hunde (mente min mor), lad os bare sige at vores hund har fået en ret streng opdragelse.. og skal lige siges at jeg var imod alt det min mor og søster syntes var rigtigt hvad angår afstraffelse.. er jeg stadig sådan set-.- Vi har også tænkt på at give ham mundkurv på, når vi skulle afsted. men det har jeg det ikke godt med :-( (har det heller ikke godt med stødhalsbåndet!) ved selvfølgelig ikke om det har nogen virkning på ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tom-Mie Besvaret Juli 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 7, 2011 Måske var det en idé at fryse kongen? Jeg har ikke nogen hund selv, men har læst at mange andre gør det, så bliver det sværere at få ud. Måske køb en større eller kraftigere kong? Man kan også få en foder "bold" som er tre bolde sat sammen, eller kube formet, de tager måske længere tid for ham... Skal vi fryse kongen med mad i så? Ja det kunne være vi skulle det. Vi skal også til avifauna i weekenden, så kigger jeg efter noget af det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts