Hop til indhold

Anbefaling af godbidder...


Shii
 Share

Recommended Posts

Jeg synes virkelig denne her foder jungle er et helvede! Alt jeg vil er jo bare at min hund er sund og rask og får det kan skal have..

 

Lige så snart vi bruger nogle godbidder som har en særlig smag eller noget så får Dexter diarré.. Og der skal bare INTET til før end han får det!

 

Han er helt vild med en bestemt slags godbidder som vi købte en bøtte af (500gram), og han får bare diarré efter en halv godbid, og de er micro små.. Så nu er de kylet ud..

 

Som tingene ser ud nu bruger vi kun hans Orijen foder som godbidder, men her kommer MIT problem så ind i det, for lugten af foderet er bare ved at få mig til at kaste op :cry: Jeg prøver virkelig mit bedste og det går an at have det i små mængder når vi træner.. Men Dexter er begyndt at synes de er kedelige, og det gør mig lidt trist at vi ikke kan bruge noget "ekstra lækkert" til træning..

 

Jeg har prøvet at bruge legetøj som belønning, men det dur slet ikke, han køre bare helt op og væk fra træning over i at ville lege i stedet(Og det dur bare ikke når man er på et hold jo)...

 

Har i nogle godbidder I kan anbefale til sarte hunde-maver?

 

De godbidder vi har prøvet er blandt andet

Disse

 

Det skal lige siges at jeg har aldrig brugt at kigge sådan vildt meget efter hvad der er i godbidderne, da jeg altid har tænkt han får hvad han skal have i sin daglige kost godbidderne er "ekstra"...

Nu har vi prøvet dem der som han er vild med men får diarré bare efter en enkelt (og de lugter ufatteligt kunstige), så de er bestemt et nej tak.. Vi har så prøvet nogle andre som også lugtede super kunstige og som også gav diarré..

 

Det eneste som vi har kunne bruge uden at han fik diarré med det samme er faktisk frolic.. Men man bliver hele tidne fortalt hvor forfærdeligt det er at bruge frolic så har bare ikke lyst til at bruge dem :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med kogt kylling? Det kan man koge helt i smadder - det er ret let fordøjelig for en sart mave

 

Hvad angår Frolic, så ja - det er da noget skidt, men hvis det er til en gang træning om ugen så kan jeg ikke se det alvorligt slemme i dét. Mine får det også hvis de har lyst.

Faktisk er de der Rufus fra Aldi tit bedre, der skulle være mindre farvestof i dem. Men hundene synes de er mindst lige så gode :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kogt kylling kunne være en idé... Vi har prøvet med skinke med det siger ham ikke en dyt, og han gik også diarré af det.. suk!

 

Tror jeg vil prøve med kogt kylling!

 

Jeg havde overvejet at have kig på nogle lidt mindre "fugtige" godbidder, men vores træner bryder sig ikke om godbidder der ikke "ryger lige ned", fordi ellers bruger hunden for lang tid på at æde godbidder..

 

Men jeg tænker "i det lange løb", skal han jo ikke have godbidder så ofte, og så ville det måske være bedre...

 

Ej jeg ved det ikke.. Det er jo også mest et problem nu fordi vi træner rigtig meget nyt og han derfor skal have sååårh mange godbidder (Vi er stadig dem der giver færrest).. Og en hel del af hans godbidder er jo faktisk hans eget foder... Som han skulle have haft alligevel...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger indimellem dem her, der består af 95% rent kød. De findes i 3 forskellige varianter, så man kan skifte lidt.

a

Frolic er sikkert ikke skide sundt at fodre sin hund med, men som træningsgodbidder tror jeg ikke de er værre end så meget andet... Og så ville jeg nok lytte mere til min hunds mave, end til hvad "alle andre" mener om Frolic. Jeg har også brugt en hel del Frolic til træning i perioder, og har ikke oplevet problemer. Har også brugt Aldi's Rufus, dem ku' hundene også god li'.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her hjemme bruger vi et tons af forskellige godbidder, da Maya hurtigt synes at de bliver kedelige..

 

Men det der måske kunne funger for Dexter er noget der hedder Pure Meaties..

Det er rent kød (100% og ikke rest kød med muskel) som er på en eller anden måde tøret en smule men alligevel virker saftigt..

Og så findes de i jeg ved ikke hvor mange forskellige slags kød.. Okse, and, vild, kylling osv.

Jeg tænkt mest på kylling til Dexter..

 

Det er lige dyrt - men Maya elsker elsker det :banan: (jeg tror hun kunne leve af det) :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger en blanding af Agility snacks, som er nogle dejlig bløde godbidder, som meget let kan deles og ZiwiPeak godbidder, som er tørrede flager som også nemt kan deles.

Begge kan fåes i forskellige smagsvarianter.

 

Når vi skal træne, bruger jeg kogt kylling småbidder og pølsebidder.

Og Chinook har ikke haft problemer med maven p.g.a. dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Disse er virkelig fantastiske selv for den sarteste hundemave :5up:

 

De består af 100 % rent tørret lammekød/lammelever og en anelse rosmarin, deudover i en fiskeversion med persille. Dem med fisk har vi dog ikke prøvet, da Vic ikke er den store fiskehaj, men Vic kan i hvert fald sige big up for lamme godbidderne :vuf:

 

Fåes hos den engelske Zooplus James Wellbeloved Pure Incentives Dog Treats at zooplus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Har provet ALLE typer godbiddere - Intet slaar dem som friskt kogt lever!!!! og !!!!!!

 

 

Da jeg gik til hundetraening med mine vuffere, ville alle de andre hunde hen til mig og faa mine godbiddere fremfor deres ejeres!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hersom

Herhjemme laver jeg selv lever godbidder og ellers bruger jeg meget olivers training bites de kan deles i 2-3 stk så de ikke er så store og de er dejlig bløde for hundene..:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Super mange tak for alle de gode forslag!

 

Det er bare super træls med sådan en sart mave, specielt når han er så madglad som han er.. Hvilket også gør det endnu værre.. For han spiser ALT han kan komme i nærheden af og han synes smager godt!

 

Men det som faktisk er sværest er at andre hunde-ejere ikke rigtig tænker så meget :oops: Jeg ved godt at jeg også selv har gjort det engang men nu hvor vi står med en hund som virkelig reagere på bare en enkelt godbid, så er det altså et helvede med de søde hundeejere som har lommen fuld og lige skal give Dexter en godbid for at være dejlig osv. og de spørger ikke først... :???: Jeg ved godt de bare gør det for at være søde, og det har også hjulpet ham til ikk at være så reserveret overfor fremmede... Men når vi skal leve med en hund med ondt i mavsen er det bare ikke sjovt ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet at lave nogle selv som du bruger kun til træning? Der er to opskrifter på min hjemmeside. Ellers køb nogle som er rent mad uden en masse ting og sager i som farvestoffer, e-numre, m.m.m. Synes der er nogle gode forslag her, dog vil jeg holde mig fra tørret lever hvis der er tendens til diarré.

Link til indlæg
Del på andre sites

Super mange tak for alle de gode forslag!

 

Det er bare super træls med sådan en sart mave, specielt når han er så madglad som han er.. Hvilket også gør det endnu værre.. For han spiser ALT han kan komme i nærheden af og han synes smager godt!

 

Men det som faktisk er sværest er at andre hunde-ejere ikke rigtig tænker så meget :oops: Jeg ved godt at jeg også selv har gjort det engang men nu hvor vi står med en hund som virkelig reagere på bare en enkelt godbid, så er det altså et helvede med de søde hundeejere som har lommen fuld og lige skal give Dexter en godbid for at være dejlig osv. og de spørger ikke først... :???: Jeg ved godt de bare gør det for at være søde, og det har også hjulpet ham til ikk at være så reserveret overfor fremmede... Men når vi skal leve med en hund med ondt i mavsen er det bare ikke sjovt ...

 

Uiiii det kender jeg alt til!!! Det er så frustrerende. Jeg synes du skal sige til dem, at han har allergi (uanset om har har det eller ej). Det gjorde jeg inden Vic fik hans allergi konstareret, for det er altså misforstået godhed, og det er godtnok synd, navnlig hvis han får diarré/ondt i mavsen af det. Det gør Victor. Ingen må give ham noget, andet end noget jeg har godkendt.

 

Der var en herinde der foreslog, da jeg engang lavede en frustrationstråd, over at folk blev ved med at fodre ham bag min ryg, at jeg tog et billede at hans bagdel og mailede til dem (Vic er jo langpelset, og skal direkte hjem i bad, når han har haft dårlig mave, så det er altså ikke så kønt). Det gjorde vi, vi mailede det ikke, men vi viste billedet. Så det lissom var et reality-tjek. Det virkede måske hysterisk på andre. Tror jeg også det blev opfattet som, men dem der synes det er hyggeligt at fodre med godbidder, de er der jo ikke resten af dagen, aftenen, natten til at tage sig af en hund med en mave der er slået i stykker, vel? eller bade ham ? og trøste ham, når han er kontaktsøgende og pjevset, eller evt. må faste pga. nogle skulle give en godbid :stupid:.

 

Derudover så et andet råd er at fodre ham godt af, inden han skal være sammen med andre hunde/ejere, og så have lommen fuld af godbidder han kan tåle, så han har fokus på ens egne godbidder. Derudover træn ja og nej til bevidstløshed.

 

Kosttilskud der kan redde den, hvis det er gået galt, er Sanofor, naturligt lerhalløj der samler afføringen, og normaliserer tarmfloraen. Vic synes det er en treat.

 

Fåes på Zooplus, og slår zoolac og lign. med mange længder :

 

Futter und Futterergänzung für Hunde und Katzen günstig bei zooplus: Sanofor

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andreadot

Herhjemme bruger vi de her godbidder, hvis altså ikke lige vi bruger kogt kylling.

http://www.dyrecenter.dk/shop/ziwipeak-90g-hjort-6723p.html fås i flere smagsvarianter og er dejlig tørre og tynde

 

http://www.dyrecenter.dk/shop/letsbite-ande-bryst-6073p.html og Karlas klare favorit er de her tørret andebryst stykker. Dem klipper vi i små bidder.

 

http://www.dyrecenter.dk/shop/letsbite-kyllinge-stykker-6071p.html og de findes også i en kyllingevariant

 

http://www.dyrecenter.dk/shop/letsbite-torsk-kylling-6074p.html og en hvor kylling er sammen med torsk.

 

hun spiser også acana foder og jeg kan da også godt få hende til at arbejde for hendes foder men helst ikke når vi er på træningspladsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Hejsa alle, sikke mange gode råd :-)

Se nu har jeg jo en brun lab som har allergi, en frolic = meget tynd mave, røde ører og poter = til dyrlægen :-) Så dem holder vi os langt fra.

Han får enten eukanubas til sensitive maver, eller til labradors, det er hans primære mad. Dem bruger jeg også som godbidder. Men ofte så koger jeg noget kylling, da han har meget sart mave,og kan ikke tåle hvad som helst.

Jeg har også lave rugbrødstern som vi bruger som godbidder, hvis jeg har noget tørt brød så skærer jeg det i tern og ligger i en varm ovn 150 grader i en 10 min så de bliver godt tørre og knasende - det elsker han :-) og vil gøre hvad som helst for at få sådan en tern ;-)

Jeg kender også alt for godt til det med flinke og søde naboer der gerne vil give ham en godbid eller to, men det er altid sådan nogle farverige nogle de kommer med og så går det galt med mavsen med det samme. Jeg har fortalt dem han har allergi og de giver ham nu ikke noget :-)

Så ligefrem en anbefaling af godbidder har jeg ikke -men prøv evt. at lave de der rugbrødstern - hvis din hund kan tåle brød selvfølgelig :-)

/Dorte

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger indimellem dem her, der består af 95% rent kød. De findes i 3 forskellige varianter, så man kan skifte lidt.

 

Dem bruger vi også, de er rigtig fine. Nelson elsker dem og de giver ikke ham tynd mave (selvom han er sart).

 

Disse er virkelig fantastiske selv for den sarteste hundemave :5up:

 

De består af 100 % rent tørret lammekød/lammelever og en anelse rosmarin, deudover i en fiskeversion med persille. Dem med fisk har vi dog ikke prøvet, da Vic ikke er den store fiskehaj, men Vic kan i hvert fald sige big up for lamme godbidderne :vuf:

 

Fåes hos den engelske Zooplus James Wellbeloved Pure Incentives Dog Treats at zooplus.

Det mærke bruger vi i foder, og vi er rigtig tilfreds med det.

 

Derudover så kan du jo give et andet foder end det sædvanlige som godbidder. Jeg fodrer med james Wellbeloved foder og bruger Hills allergifoder til godbidder. Nelson elsker alt fra Hills, og allergifoderet er ret skånsomt for maven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...