Hop til indhold

Sikke en morgentur...


Lonny
 Share

Recommended Posts

Her til morgen ville vi gå en lang hyggelig tur med Luna, så vi valgte en tur igennem skoven og langs markerne på ca. 5 km, men turen endte med at blive en del mere anstrengende end vi havde regnet med :rolleyes:

 

Som de fleste herinde ved, så har Luna et enormt jagtgen og hun skriger når hun bliver frustreret :genert:

 

Vi nåede ca. 500 meter ud på vores tur, hvor vi så mødte den første "forhindring", nemlig en kat. Luna eeelsker katte, og hun viser denne kærlighed ved at springe rundt i snoren og skrige af dem så snart hun ser dem :oops:

Og denne her åndsvage kat valgte selvfølgelig totalt at ignorerer Luna, så den forsatte bare sin vandring hen ad vejen, ikke noget med at løbe væk eller gemme sig, så Luna flejnede helt ud de næste 200 meter før katten langt om længe valgte at forsvinde...

 

Vi forsatte hen ad vejen og nåede til det sted hvor vi normalt drejer til højre, men her gik katten pludselig igen på vejen, så vi valgte at gå til venstre i stedet :blink:

 

Vi nåede yderligere 500 meter, så begyndte Luna's næse at vejre, halen gik i helekopter fart og hun søgte ud i grøften. Her var der så en fasankylling (eller hvad de nu hedder) der havde gemt sig i det høje græs, men den nåede heldigvis at lette og flyve væk i sidste øjeblik :genert:

 

Vi gik så endnu et stykke vej, og nu var Luna endelig faldet ned og vi tænkte, at nu kunne vi få en hyggelig tur ud af det :5up:

 

Men så var Luna pludselig oppe og køre igen, og igen søgte hun ind i græskanten, men denne gang havde vi lært lektien, så vi holdte hende i stram snor, og ganske rigtig, her var der 3 fasankyllinger.

 

3 meter længere fremme skete det samme igen, og igen 3 meter længere fremme, og vi begyndte at blive lidt anstrengte i masken :damn:

 

Vi kommer så lidt længere ned ad vejen og får øje på nogle indhegninger som plejer at indeholde ufatteligt mange fasaner, de opdrætter dem vist derinde :vedikke:

 

Vi kunne så se at alle låger stod åbne og indhegninger var tomme, så i dag var åbenbart dagen hvor de havde besluttet at nu skulle alle fasankyllinger sættes ud i det fri, så hele skoven var fyldt med snotdumme fasankyllinger der intet anede om den virkelige verden :shock:

 

De her fasankyllinger var alle steder, de vandrede rundt midt på stierne og på trods af at Luna skreg af sine lungers fulde kraft, så fattede de stadig intet og forsatte bare med at tulle helt åbentlyst rundt og undersøge denne nye store verden :stupid:

 

Jeg ved ikke om I kan forestille jer resten af vores tur, men hyggelig var den fandeme ikke :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg føler med jer, men jeg har alligevel ondt i maven af grin. Undskyld :genert:

 

Det er ok at grine, selv under selve turen var jeg (heldigvis) stadig i stand til at se det komiske i det, måske også fordi jeg følte mig lidt magtesløs, og så var det lettest bare at grine af det :genert:

 

Men da vi kom hjem, tog både jeg og Luna en time på øjet, det trængte vi til :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna :klap::klap::lun:

 

Lige nu ærgrer det mig det mig helt vildt at jeg ikke havde det kølige overblik, jeg havde nemlig min telefon med og I burde næsten have set hende, men jeg havde rigeligt om ørerne i forsøget på at alle fasankyllingerne skulle overleve vores gåtur, så på trods af at jeg i et kort øjeblik overvejede at finde telefonen frem og optage hende, så besluttede jeg mig for at jeg vist havde rigelig at se til uden også at skulle filme hende :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, åååh, bette Luna altså!

 

Og hun mistede aldrig nogensinde lysten til at jage dem? Hun er sørme en stædig lille én :mrgreen::klap:

 

Nej, så den der med at udsætte hende for en milliard af de indtryk hun reagerer på, hvorefter man forventer hun bliver passiv, den virker vist ikke hos Luna :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh, jeg føler med dig :ae:

 

Man bliver sgu så frustreret af at man HELE tiden skal korrigere på sin hund og man bare ikke kan gå og hygge sig sammen - det kunne have været mig og Bamse, det der :roll:

 

 

gudskelov er hun jo ikke sådan normalt, hun er rent faktisk blevet rigtig god til at gå tur, men i hendes unge dage, der kunne alle vores ture godt se sådan ud, og her var jeg altså nogen gange grædefærdig når vi kom hjem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder godt nok til at have været ret belastende :-D

 

Men du lyder da til at have en syg tålmodighed, for jeg havde da vendt om og var gået hjem hvis det var Hogan der havde gjort det :lol:

 

Jeg troede jo hele tiden, at nu ville vi ikke møde flere, og på det tidspunkt vi fandt ud af at det var fordi de var blevet sat fri, der var vi alligevel nået halvdelen af vejen, og så håbede vi jo hele tiden at nu kunne der da ikke være flere :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Hvis det kan trøste lidt havde jeg begge vuffer med på bagsædet af en venindes bil i går...og hun havde en veninde med, som Pablo straks kastede sin kærlighed over...."vær min ven...kom nu...vær min ven...vær min ven" blev Pablo ved, mens han maste både Victoria og jeg i forsøget på at komme om til ny veninde...

 

Jeg ELSKER(:rolleyes:) bare når folks førstehåndsindtryk af mig bliver "ham der med de to ustyrlige(omend meget kærlige) kamphunde"....:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det kan trøste lidt havde jeg begge vuffer med på bagsædet af en venindes bil i går...og hun havde en veninde med, som Pablo straks kastede sin kærlighed over...."vær min ven...kom nu...vær min ven...vær min ven" blev Pablo ved, mens han maste både Victoria og jeg i forsøget på at komme om til ny veninde...

 

Jeg ELSKER(:rolleyes:) bare når folks førstehåndsindtryk af mig bliver "ham der med de to ustyrlige(omend meget kærlige) kamphunde"....:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

Jeg var så heldig at vi ikke mødte nogen på turen, men her i nabolaget er vi nok kendt for at være "hende med den meget ivrige hund der skriger af alle katte" :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg troede jo hele tiden, at nu ville vi ikke møde flere, og på det tidspunkt vi fandt ud af at det var fordi de var blevet sat fri, der var vi alligevel nået halvdelen af vejen, og så håbede vi jo hele tiden at nu kunne der da ikke være flere :vedikke:

 

Det var også en uheldig dag i kom forbi der så :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kunne så se at alle låger stod åbne og indhegninger var tomme, så i dag var åbenbart dagen hvor de havde besluttet at nu skulle alle fasankyllinger sættes ud i det fri, så hele skoven var fyldt med snotdumme fasankyllinger der intet anede om den virkelige verden :shock:

 

Dansk "natur" er put and take....

Man kan jo sige at der var arrangeret velkomstkomite til jer.

Men tag det roligt, en del af de snotdumme fasaner bliver snart taget af et eller andet, eller kørt ned, og resten bliver nakket af jægere til efteråret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...