Hop til indhold

Kød som 'godbid'


Hogan
 Share

Recommended Posts

Hej ;-)

 

Jeg har i noget tid tænkt lidt over at prøve at give Hogan noget råt kød af en art, altså ikke som foder men bare som en godbid engang i mellem.

 

Kan man godt det? :genert:

 

Jeg tænker selv sådan noget som de der kyllinge hjerter og kråser man kan købe, men det er jo frosset? Kan det godt bruges selvom?

 

Kunne også vildt godt tænke mig at prøve at give ham et kyllingelår eller sådan noget, men jeg er bare så bange for at de ben der er i.

Jeg ved godt at deres maver er lavet til at kunne bearbejde utilberedte ben, men alligevel :genert:

 

Er der noget der har erfaringer og viden om det? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan sagtens give hunde raat koed...

 

De folk som fodre Barf giver jo kun raat koed, ben osv.

 

At det har vaeret frosset betyder ikke noget heller...

 

Jeg kan IKKE raadgive omkring hvilke slags ville vaere det bedste og med hensyn til kyllingeben osv.. Jeg mener kyllingeben splintre og derfor ikke er godt? Jeg ved ikke om det er en skroene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden

- er det ikke sådan at hvis man vælger at give kylling med ben i - så SKAL den være rå?.

 

Jeg mener, at benene splintrer hvis kyllingen er tilberedt....men jeg er ikke 100% sikker.....

Link til indlæg
Del på andre sites

- er det ikke sådan at hvis man vælger at give kylling med ben i - så SKAL den være rå?.

 

Jeg mener, at benene splintrer hvis kyllingen er tilberedt....men jeg er ikke 100% sikker.....

 

Ahh ja, det er faktisk ogsaa det jeg har faaet at vide.. Men det er altsaa saadan en information jeg ikke aner hvor jeg har faaet fra.. lidt google maa kunne loese det! hehe!

Link til indlæg
Del på andre sites

Super :D

 

Så vil jeg da prøve og se om det er noget han gider.

 

Kan man godt give kyllingehjerter og kyllingelever?

 

Pas på med at give ham for meget indmad i starten, det kan godt give løs mave.

 

Jeg vil hellere anbefale rå ben til at starte med. F.eks lamme og okseribben er rigtig gode, de er bløde og der kan hele benet spises (lissom med kylling).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst eva pedersen

Hej. Alle mine hunde igennem 33 år, har altid fået kyllingeben (stegte), der er aldrig sket noget ved det. Som min dyrlæge sagde er det ok hvis de er vant til det fra hvalpe af.:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej. Alle mine hunde igennem 33 år, har altid fået kyllingeben (stegte), der er aldrig sket noget ved det. Som min dyrlæge sagde er det ok hvis de er vant til det fra hvalpe af.:vuf:

 

det er jeg så ikke enig med din dyrlæge i... et varmebehandlet kyllingeben der knækker er fuld af hårde skarpe splinter der kan lave ravage i mave og tarm...

 

et råt kyllingeben eller lammeben er blødt når det knækkes / bides over

Link til indlæg
Del på andre sites

der er mange meninger med de kyllinger, min dyrlæge anbefaler at jeg holder mig langt væk fra kyllingeben tilberedt eller ikke tilberedte. Og der findes så mange andre muligheder, så jeg tager ingen chancer-selvom jeg kan se I er flere der giver jeres hunde rå kyllingelår og til stor fornøjelse :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen stegte eller kogte fugleben.Basta.....Eller andre knogler iøvrigt....Kun rå....

Til det første spørgsmål....Så bruger jeg selv ALTID kyllingehjerter når jeg starter op med at hvalpetræne----Det er så kun på selve træningspladsen den får det....Så kan ALLE andre godbidder godt gå hjem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville heller ikke turde give ham tilberedte ben, der har jeg hørt for mange skrækhistorier :-)

 

Nogle gange har de sådan nogle kraftben der er skåret ud, der hvor jeg handler, kan jeg give ham dem, eller er kanterne for skarpe/spidse?

 

Og må han få svineribben og det brusk der er derpå?

 

Ååh alle de spørgsmål :genert:

Men det er dejligt i vil hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen stegte eller kogte fugleben.Basta.....Eller andre knogler iøvrigt....Kun rå....

Til det første spørgsmål....Så bruger jeg selv ALTID kyllingehjerter når jeg starter op med at hvalpetræne----Det er så kun på selve træningspladsen den får det....Så kan ALLE andre godbidder godt gå hjem...

 

Det var da en god ide at bruge det til træning. Det havde jeg slet ikke overvejet, dum som jeg er :rolleyes:

 

Men kan det godt gå selvom hans mave er lidt sart?

Med henblik på det Alt4victor skriver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da en god ide at bruge det til træning. Det havde jeg slet ikke overvejet, dum som jeg er :rolleyes:

 

Men kan det godt gå selvom hans mave er lidt sart?

Med henblik på det Alt4victor skriver.

 

Victor's mave er netop også sart, så han skal ikke have for meget indmad, før hans mave slår fra, så det er en hårfin balance. Jeg vil sige prøv dig langsomt frem, og giv ham lidt af gangen, inden du står med en hund med dårlig mavse, selvom Hogan sikkert gerne vil lokke hele pakken fra dig :engel:

 

Men det er jo et kæmpehit med indmad. Jeg bruger så kalvelever og lammelever, da Vic ikke tåler fjerkræ pga. allergi.

Det er jo også nemt at hapse med hjem fra supermarkedet, kalvelever. Super til tørrede godbidder også.

 

Kraftben må du gerne give ham, det skal være oksekød. Det er vist noget med at svineben kan splintre ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Super godt.

 

Ja ingen tvivl om at han vil prøve at få det hele :D

Men der sker ikke noget ved at bruge kraftbenene selvom de er skåret ud? Jeg tænker mest om de kanter der komme af det er får skarpe eller sådan noget.

 

Vil helt klart prøve at købe noget lever af en art og så give ham lidt og se om det overhovedet er noget han gider.

Link til indlæg
Del på andre sites

Super godt.

 

Ja ingen tvivl om at han vil prøve at få det hele :D

Men der sker ikke noget ved at bruge kraftbenene selvom de er skåret ud? Jeg tænker mest om de kanter der komme af det er får skarpe eller sådan noget.

 

Vil helt klart prøve at købe noget lever af en art og så give ham lidt og se om det overhovedet er noget han gider.

 

Altså de der hvor det kun er sådan en stor træg knogle der er savet over med en skarp kant, hvor det kun er en knogle uden kød på, dem går jeg uden om (mm. det er et marvben, rundt m. marv indeni, de er super, der er det jo så kun det indeni der kan spises. Resten er bare en "tandbørste").

 

Nej de er ikke farlige, men du lærer hurtigt, hvad han synes er spændende. Jeg går efter de ben, hvor der er mere kød på. F.eks knæ-stykker (de har sådan en rund glat kugle-knogle), og generelt bare kødfulde ben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...