Gæst Peaches Skrevet Juli 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2011 Hej alle Måske dette indlæg er forkert placeret; jeg var i tvivl om hvor det hører til. Mit spørgsmål drejer sig om hunde og trapper. Vi fik for et par måneder siden vores første hund. Han er en fin labrador på godt 4 måneder. Vi har et hus i 2 etager og soveværelset ligger på 1. sal. Indy befinder sig selvfølgelig meget ovenpå sammen med os, men han bliver båret op og ned. Men før eller siden bliver han jo for stor til det. Jeg, slapsvansen, er allerede ved at mærke problemerne lægge an til landing. Vores trappe (og resten af vores gulv) er noget glat, lakeret gøgl, som vi selv glider lidt på af og til. Indy (hunden) kan ikke engang sitte på gulvet uden at glide ned i dæk . Alt det skal vi selvfølgelig have lavet om på. I første omgang er det trappen, der står for skud. Vi planlægger at få slebet trappen, så den ikke er glat længere. Her er spørgsmålet så; vil det være nok med en "ru" trappe, eller skal der tæppe på, før han kan gå på den? Det er ikke en lige trappe, den drejer 180 grader, så han skal ikke have for meget fart på nedad. Hvad ville I gøre? Venlig hilsen Charlotte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luciente Besvaret Juli 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2011 Hej alle Måske dette indlæg er forkert placeret; jeg var i tvivl om hvor det hører til. Mit spørgsmål drejer sig om hunde og trapper. Vi fik for et par måneder siden vores første hund. Han er en fin labrador på godt 4 måneder. Vi har et hus i 2 etager og soveværelset ligger på 1. sal. Indy befinder sig selvfølgelig meget ovenpå sammen med os, men han bliver båret op og ned. Men før eller siden bliver han jo for stor til det. Jeg, slapsvansen, er allerede ved at mærke problemerne lægge an til landing. Vores trappe (og resten af vores gulv) er noget glat, lakeret gøgl, som vi selv glider lidt på af og til. Indy (hunden) kan ikke engang sitte på gulvet uden at glide ned i dæk . Alt det skal vi selvfølgelig have lavet om på. I første omgang er det trappen, der står for skud. Vi planlægger at få slebet trappen, så den ikke er glat længere. Her er spørgsmålet så; vil det være nok med en "ru" trappe, eller skal der tæppe på, før han kan gå på den? Det er ikke en lige trappe, den drejer 180 grader, så han skal ikke have for meget fart på nedad. Hvad ville I gøre? Venlig hilsen Charlotte Det er en stor hjælp for hunden at der er tæppe på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2011 Jeg ville helt klart lægge tæppe på. Og pas på med at lade ham rende for meget op og ned for tidligt.. Og skal han noget, så er det bedre at han går opad og bliver båret ned.. Og selvfølgelig skal det foregå i langsom gang:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Peaches Besvaret Juli 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2011 Jeg ville helt klart lægge tæppe på. Og pas på med at lade ham rende for meget op og ned for tidligt.. Og skal han noget, så er det bedre at han går opad og bliver båret ned.. Og selvfølgelig skal det foregå i langsom gang:-D Er det ikke frygteligt dyrt at få lagt tæppe på, tror du? Han går ikke på trapperne endnu. Vi har prøvet at lade ham gå et par trin op, men han er ikke meget for det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Juli 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2011 Vi har trappe stykker på, nogle stykker der er specielt lavet til trappe trin. Meget pænere end tæppe på hele trappen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Peaches Besvaret Juli 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2011 Vi har trappe stykker på, nogle stykker der er specielt lavet til trappe trin.Meget pænere end tæppe på hele trappen. Aha! Det lyder vildt godt. Er det hos en alm. tæppehandler man får den slags? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Juli 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2011 Vi har også et hus i to plan vi er ved at renovere. Så efter råd fra vores tømreven, så får vi et skridsikkert lag på hvert trin. Det sidder fast med kraftig velcro og kan derfor skiftes og tages af og rengøres. Aner ikke hvor kønt det er, men med det tempo hundene drøner op og ned af trappen, så skal det på uanset hvor grimt det er. Vi har også valgt hundevenlige klinker i hele huset, undtagen stuen hvor de ikke må lege og løbe. For i det gamle hus var gulvet også sindssygt glat og vi var rigtig trætte af det. Så nu vi har muligheden for selv at bestemme og gøre det både pænt og hundevenligt så gør vi det - så spare vi måske et par dyrlæge besøg i stedet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Peaches Besvaret Juli 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2011 Vi har også et hus i to plan vi er ved atrenovere. Så efter råd fra vores tømreven, så får vi et skridsikkert lag på hvert trin. Det sidder fast med kraftig velcro og kan derfor skiftes og tages af og rengøres. Aner ikke hvor kønt det er, men med det tempo hundene drøner op og ned af trappen, så skal det på uanset hvor grimt det er. Vi har også valgt hundevenlige klinker i hele huset, undtagen stuen hvor de ikke må lege og løbe. For i det gamle hus var gulvet også sindssygt glat og vi var rigtig trætte af det. Så nu vi har muligheden for selv at bestemme og gøre det både pænt og hundevenligt så gør vi det - så spare vi måske et par dyrlæge besøg i stedet Hvad er det for nogle skridsikre lag? Og hvor kan man få dem? Vi skal også have lavet gulvene på et tidspunkt, så jeg satser meget på vi kan finde en løsning, der også virker for Indy. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Juli 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2011 Hvad er det for nogle skridsikre lag? Og hvor kan man få dem? Vi skal også have lavet gulvene på et tidspunkt, så jeg satser meget på vi kan finde en løsning, der også virker for Indy. Jeg aner faktisk ikke hvor man køber dem, hvad de koster og præcis hvad de er lavet af. Men tømren sagde de vist kunne fåes i de fleste store byggemarkeder - så prøv at høre bauhause eller en tæppeforhandler. De har sikkert nogle gode ideer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Peaches Besvaret Juli 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2011 Jeg aner faktisk ikke hvor man køber dem, hvad de koster og præcis hvad de er lavet af. Men tømren sagde de vist kunne fåes i de fleste store byggemarkeder - så prøv at høre bauhause eller en tæppeforhandler. De har sikkert nogle gode ideer. Ja, det er selvfølgelig bare at lette ræven og tage rundt og lure. Det var bare lige så bekvemt at spørge her . Tak for tippet, i hvert fald! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Juli 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2011 Aha! Det lyder vildt godt. Er det hos en alm. tæppehandler man får den slags? Jeps, men de bliver specielt lavet det tæppe man vil have. Lidl har haft det et par gange, men aldrig til at sige hvornår de får det igen. http://www.dintaeppekaede.dk/shop/trappeskaanere-76c1.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Peaches Besvaret Juli 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2011 Jeps, men de bliver specielt lavet det tæppe man vil have. Lidl har haft det et par gange, men aldrig til at dige hvornår de får det igen. Det lyder som noget af det rigtige. Er det frygteligt dyrt? Tak for hjælpen! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Juli 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2011 Det lyder som noget af det rigtige. Er det frygteligt dyrt? Tak for hjælpen! Vi var mere end heldig, vi gik op til tæppemanden og spurgte efter det, han sagde de lavede dem efter det tæpppe man ville have og det kostede 700 vist nok for nok til trsppen. Men de havde så et sæt der var bestilt men ikke blevet hentet og det havde ligget flere uger, så vi fik det billigere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Peaches Besvaret Juli 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2011 Vi var mere end heldig, vi gik op til tæppemanden og spurgte efter det, han sagde de lavede dem efter det tæpppe man ville have og det kostede 700 vist nok for nok til trsppen. Men de havde så et sæt der var bestilt men ikke blevet hentet og det havde ligget flere uger, så vi fik det billigere. Det var heldigt . Men selv 700 er ikke dyrt, synes jeg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Agnete87 Besvaret Juli 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2011 Jeg ville ikke anbefale af slibe trappen ned så den står rå, der kommer for meget slid og skidt på til at man kan følge med og den vil hurtigt blive grim og se på... Mine forældre har selv lakeret deres 2 trapper, og jeg er meget dygtig til at skvatte på dem, næst efter min mor.. Nå men deres labrador Emma har aldrig gledet eller skvattet ned af dem i hendes 12 år.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Peaches Besvaret Juli 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 24, 2011 Jeg ville ikke anbefale af slibe trappen ned så den står rå, der kommer for meget slid og skidt på til at man kan følge med og den vil hurtigt blive grim og se på... Mine forældre har selv lakeret deres 2 trapper, og jeg er meget dygtig til at skvatte på dem, næst efter min mor.. Nå men deres labrador Emma har aldrig gledet eller skvattet ned af dem i hendes 12 år.. Ja, jeg er også ret god til det skvatteri. Det er nu ikke udelukkende pga hunden vi skal have fixet trappen; den er frygteligt grim at se på. Men hvis vi putter tæppe på, gør det jo ikke noget at få lakeret den igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Juli 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2011 vi bor på 4. sal så at kunne gå på trapper er et must - mine hunde lærte at gå på dem i snor - især efter at en af dem tog et hovedflyvespring 4-5 trin ned , heldigvis uden at komme til skade. indendørs har jeg kork på gulvet - det er behageligt at gå på , ikke særlig glat for hundene og nemt at rengøre, desuden har det den fordel at hundene ikke får et chock og skøjter rundt når de bliver udstillet på et glat halgulv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts