Hop til indhold

Hundeseng til allergihund

Gæst Chocolate Labrador
 Share

Recommended Posts

Gæst Chocolate Labrador

Hej.

Hvilke erfaringer har i med valg af hundeseng til allergihund? (støv mide) ... Har kunne søge wet-beds frem? Har idag flere kurve hvoraf fyldet i to af sengene ikke kan vaskes ved 60 grader.

Hun skal gerne ligge blødt og varmt pga gigten så jeg synes ikke et tæppe på gulvet er nok.

Har et hunde dyrt bot-madres hvor kun omslaget kan vaskes - og vist kun anbefalet på 30 grader, som hunden selvfølgelig Elsker...Hmmm...:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Misja er støvmideallergiker + multi-andre-ting-allergiker og hun sover i en normal blød seng fra ROGZ + i et fårskind inde på sofaen + div. puder og tæpper rundt omkring.

Jeg har ingen vaskemaskine og min støvsuger er en meget sjælden art og må ikke bruges for ofte :engel::mrgreen:, så hun er udsat for en normal - til stor mængde støv hvilket kan lade sig gøre pga. at hun er vaccineret mod bla. støvmider.

Det var mit løsnings valg i sin tid, da man aldrig helt kan leve støvmide frit indedørs imø. Så jeg er vel egentlig slet ikke nogen hjælp for dig og dit spørgsmål :oops:, men jeg håber at du finder ud af det hele :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg har fået syet nogle madrasser.

Jeg fik en dejlig veninde til at købe et par luksus topmadrasser i memoryfoam i Jysk.

Hun skar dem begge i 3 'stykker', som passede på mål efter hundenes bure - de er blevet betrukket med kunstlæder og syningerne er meget tætte.

De er dejligt nemme at rengøre - en opvredet klud og så er det overstået :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fatboy doggielounges ?

De har krøyerkugler i sig, og betrækket er noget stærkt nylon.

Ellers kan du købe en memoryskum-topmadras. Hustøvmider kan ikke overleve i skum, og memoryskum er desuden trykaflastende og supergodt at ligge på. Når det bliver varmet op former det sig 100% efter kroppen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv meget allergi (heriblandt støvmideallergi). Så jeg har til Smillas bur købt en hundemadras, pakket den ind i plastic (så jeg kan tørre den af med en fugtig klud. Minder derved om sådan et betræk man køber til husstøvmideallergiker-madras. Og ovenpå madrassen ligger så en babydyne eller 2 (om vinteren). Dynen/-erne vasker jeg hver uge og betrækket hver 3. dag Hun har også et par babypuder derinde til at putte sig op af...

Jeg ville finde noget, der kunne vaskes ved 60C (et must). Det var det bedste (mest hygiejniske og behageligste) jeg kunne finde. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Fatboy doggielounges ?

De har krøyerkugler i sig, og betrækket er noget stærkt nylon.

Ellers kan du købe en memoryskum-topmadras. Hustøvmider kan ikke overleve i skum, og memoryskum er desuden trykaflastende og supergodt at ligge på. Når det bliver varmet op former det sig 100% efter kroppen.

Den kan jeg så ikke anbefale - om vi har været uheldige eller Zacho var specielt hårdt ramt ved jeg ikke, men efter den røg ud, var der ekstrem stor bedring at spore.

Jeg støvsugede den dagligt og havde den også udenfor et par gange om ugen og blive banket igennem + afprøvede at fryse den, men helt godt blev det aldrig :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den kan jeg så ikke anbefale - om vi har været uheldige eller Zacho var specielt hårdt ramt ved jeg ikke, men efter den røg ud, var der ekstrem stor bedring at spore.

Jeg støvsugede den dagligt og havde den også udenfor et par gange om ugen og blive banket igennem + afprøvede at fryse den, men helt godt blev det aldrig :vedikke:

Åh, troede lige du skulle til at skrive at de var noget værre bras, for vi har købt en til Ninja som endnu ikke er afprøvet. Hun har dog ikke husstøvmideallergi.

Men godt du lige kunne komme med det input!

Jeg troede jo bare at kuglerne måske var svære for mider at leve i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador

Tak for jeres mange svar. Det er jeg super glad for. Vidste ikke at skum var ok. Så beholder jeg den fra back on track :-) !

Dejligt at høre jeres erfaringer

Link til indlæg
Del på andre sites

• 1 year later...

Jeg har hørt det der med skum... men desværre kun fra forhandlere :hmm:

Jeg har ikke fundet en eneste videnskabelig undersøgelse, der understøtter det. Til gengæld har jeg fundet en enkelt udtalelse, om en undersøgelse der viste, at der var op til 4 gange FLERE mider i skummadrasserne (de er åbenbart enormt svære at få ud, hvis først de er kommet derind). Det var dog kun en omtale af undersøgelsen. Har ikke kunne finde selve undersøgelsen... Er begyndt lidt at tænke, at det bedste bare er et eller andet, der kan holde til at blive vasket ofte ved 60 grader...

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...
Står der hvorfor de mener, der ikke kan leve mider i den?

Hehe, ja undskyld, er ikke så stiv i tysk :oops:

Så vidt jeg kan forstå, er fyldet i puden udviklet til allergikere. Prøv at google "quantum med" og se om det giver noget. De tyskere plejer at være ret hys med anprisninger:-) Og så kam betrækket vaskes ved 60 grader....?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, bubbelub! Der var for en gangs skyld noget, der fangede mit øje!

Det er åbenbart det der "Silver-protection", som dræber miderne. Og til forskel fra alle de andre selvudnævnte allergivenlige løsninger, så er der faktisk lavet videnskabelige og offentliggjorte test på det her:klap:

Godt nok ligger de på fabrikantens hjemme-side, men det er da en start. OG de er næsten til at betale!

Link til indlæg
Del på andre sites